Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 32

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 23:56  
+
0

keimu kirjoitti:

Tällä hetkellä ostoslistalla on: pari tuttipulloa, tutteja, harsoja, lanoliinia, maidonkerääjä, rintakumi, liivinsuojia, talkkia, paketti pieniä vaippoja, bebanthenia, antiseptiniä. Plus keksiikö joku jotain oleellista, mitä kannattaa olla sairaalakassissa kun mä en oikein vieläkään oo keksiny mitä sinne ois tarkotus pakata...


Minä tarvitsin noista lanoliinia ja liivinsuojia jo sairaalassa. Lanoliinia ei siellä tosin ollut, mutta sain sitten synnäriltä sitä. Bebanthenia on tullut kans käytettyä pikkupeppuun tarvittaessa, mutta en muista milloin sitä olisi ensimmäisiä kertoja tarvinnut. Pikkuvaippoja saatiin siinä liberokassissa (osa saa sen neuvolasta, osa synnäriltä) ja sitten meillä oli kotona kestoja. Synnärillähän on vaipat "talon puolesta" sekä itselle, että äitille jälkivuotoon. Omaan jälkivuotoon muuten kannattaa hankkia kotiin isoja siteitä. Harsoja meillä oli kans melkoinen liuta ja ne oli kyllä ahkerassa käytössä. Maidonkerääjiä ja pumppua käytin lähinnä kun luovutin maitoa synnärille, oma ei pullosta juurikaan juonut ikinä. Alussa mun reenien aikana tappelun myötä pumpattua, mutta onneksi suht pian pärjäsi mun reenit ilman niin, että imetin lähtiessä ja heti tullessa. Talkkia meillä ei ollut, yhden kerran ehkä olisi tarvinnut, mutta neuvolasta ohjeistivat sitten käyttämään perunajauhoja. Tutteja meillä ei juurikaan syöty, lähinnä autossa ja pukiessa silloin kun tuli huuto ja alle puoli vuotiaana nekin vähäiset jäi pois. Rintakumin toivat synnärillä pöydälle, jos tarvii, mutta en sitä ikinä käyttänyt.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 18.06.2014 klo 09:32  
+
0
Sairaalakassiin on hyvä pakata vauvan kotiutumisvaatteet, omat varavaatteet ja hygieniatuotteet sekä jotain viihdykettä itselle.

Huomasin, että kylläpä oli tullut kamalasti kirjoitusvirheitä edelliseen viestiin. Syytän hipaisunäppäimistöä.
Mukana menossa snu Napo

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 18.06.2014 klo 21:30  
+
0
Jos maito nousee nopeasti ja sitä on paljon, on sairaalassa jo tarpeen imetysliivit (joku toppimalli jossa on joustoa), liivinsuojat ja mahdollisesti maidonkerääjä. Rintakumia mä en hankkisi, koska en ole ite ikinä sellaista tarvinnut ja niitä saa sairaalastakin (mun ymmärtääkseni). Omiksi kotiutumisvaatteiksi kannataa varata löysät, mukavat vaatteet. Mielummin kerrospukeutuminen kuin yksi paksu vaatekerta (se hormonihikoilu on kamalaa). Lämpimälläkin säällä tissit pitää suojata hyvin tuulelta, ettei tule rintatulehdusta + mulla ainakin tuuli tuntuu ekoina viikkoina tosi kipeästi rintoihin, vaikka ois lämmintäkin. (Mehän kotiuduttiin juuri toukokuun hellejakson alkuun ja silti piti vähintään pitää paria t-paitaa päällekkäin.)
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 21.06.2014 klo 12:51  
+
0
Lanoliini ja liivinsuojat oon tosiaan teidän jo aiempien vinkkien ansiosta pakkaamassa mukaan (sikäli mikäli saisin ne ostettua...) ja oon jo oikeestaan tässä ehkä jostain maaliskuulta käyttänyt jonkun verran tommosen pehmeitä, joustavia imetysliivejä, joilla aion synnäriltä selvitä. Tai jos nyt kävis niin että saisin jotku supermegatissit heti välittömästi niin sitten soitan äitille, että käy ostaa isommat :D Vois kuvitella, että maito nousee mulla kyllä nopeesti, koska sitä tulee jo nyt pieniä määriä, mutta kyllä noihin nyt yks-kaks kuppikokoa mahtuu jouston ansiosta varmaankin lisää ensihätään.

Minkä verran mä tarviin vaippoja ekasta 24h kotona selviytymiseen? Näkyi tosiaan meilläkin olevan tuolla liberolaukussa 5+9 new born vaippaa ja haluaisin, että kotona on sen verran tarviketta ettei tarttis kotiuduttua enää lähteä (miehen) mitään hakemaan.

Ehkä jätän tuon rintakumin nyt sitten ostamatta, niitä pitäisi kyllä tosiaan sairaalassa olla jos silloin tarvii. Tuttipaketin ja jonkun pullon aattelin ostaa ihan vaikka siltä varalta, jos kävis niin ettei maito heti nouse ja joutuu antaa vastiketta. Neuvolasta sanoivat, että kannattaa ostaa hätävaraksi niin ei tartte sitä sitten ainakaan stressata ettei lapsi saisi tarpeeksi ruokaa niin imettäminenkin käy rennommin kun tietää että se backuppikin on olemassa. Minusta ihan kivasti neuvottu, vaikka tosiaan täysimetystä sinne 6kk asti suosittelevatkin ja hirveästi on puhuttu imetyksen hyödyistä äidille ja lapselle. Tutitkin aattelin, että parempi että niitä on jos tulee olo että tarvii. Mielellään pärjäisin kyllä ilman.

Hyvä että tuli nuo kotiutumisvaatteet puheeksi, en ehkä ois tajunnut ottaa riittävästi vaatetta. Mulla on tasan kahdet "mukavat" äitiyshousut (+farkut), joten toisissa lähdetään synnärille ja toiset pakkaan sitten mukaan. Paitojen suhteen mahdun vieläkin tavallisiin paitoihini, ainoastaan lyhimmät on pitänyt jättää pois käytöstä ettei napa vilku, mutta tarvii kaivaa sitten pari vaihtoehtoa mukaan. Elättelen toiveita, että saatais perhehuone niin en viitti hirveästi jättää sen varaan että mies voi tuoda synnärille.

Viimeset kolme päivää on ollu ihan hirveitä, en tiiä oonko tulossa kipeeks. Mulla on maha ihan sekaisin ja saan juosta vessassa, olo on muutenkin kurja ja suppareitakin tulee plus oon sairaan väsyny. Mä kuitenkin nukun ihan täysiä yöunia vielä ja silti en pärjää päivää ilman päikkäreitä, eilenkin heräsin 9.30 ja 11.30 oli pakko mennä takas nukkuun vajaaks tunniks, joskus 21 aikoihin aloin taas olla ihan univalmis. Ens viikkokin on niin täyteen buukattu kaikkea tekemistä kun mulla on peräti kaksi pelkopolikäyntiä + neuvola ja sitten tiistaina lupasin lähteä äidin ja veljenpojan kanssa käymään Heurekassa, tänään tein kyllä päätöksen etten ota mitään vauvaan liittymätöntä aikataulutettua tekemistä enää vaan meen tasan sen mukaan, miltä itsestä tuntuu.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 21.06.2014 klo 20:39  
+
0

keimu kirjoitti:


Minkä verran mä tarviin vaippoja ekasta 24h kotona selviytymiseen? Näkyi tosiaan meilläkin olevan tuolla liberolaukussa 5+9 new born vaippaa ja haluaisin, että kotona on sen verran tarviketta ettei tarttis kotiuduttua enää lähteä (miehen) mitään hakemaan.


Nyt on myönnettävä, ettei mitään hajua mitä tuo merkintä 5+9 meinaa :nauru: Mutta pienellä niitä vaippoja voi mennä paljon vuorokaudessa. Jos tuo tarkoittaa, että teillä on 14 vaippaa, niin kyllä niillä nyt toki vuorokauden pärjää.

keimu kirjoitti:

Hyvä että tuli nuo kotiutumisvaatteet puheeksi, en ehkä ois tajunnut ottaa riittävästi vaatetta. Mulla on tasan kahdet "mukavat" äitiyshousut (+farkut), joten toisissa lähdetään synnärille ja toiset pakkaan sitten mukaan. Paitojen suhteen mahdun vieläkin tavallisiin paitoihini, ainoastaan lyhimmät on pitänyt jättää pois käytöstä ettei napa vilku, mutta tarvii kaivaa sitten pari vaihtoehtoa mukaan. Elättelen toiveita, että saatais perhehuone niin en viitti hirveästi jättää sen varaan että mies voi tuoda synnärille.


Mun on myönnettävä, että en kyllä farkuissa synnyttämään mennyt, enkä menisi nytkään. En muista mitä mulla päällä oli, mutta varmaan jotain mukavaa/löysää =oisko jotain colitsia tms. Ja jossain sellaisissa varmaan myös lähdin. Synnärireissulla mulla tippui painoa 6kg. Vaikka saisitte perhehuoneen, niin mies voi toki käydä siinä välissä silti kotoa hakemassa kassia tms. Perhehuoneen saantia kun ei ainakaan täällä tiedä etukäteen, joten se on ihan normitapa, että sitten käy hakemassa molemmille tarvittavat kamppeet yms, eikä niitä roudaa varalta mukana.

Sitä itse edelleen tosiaan suosittelen, että varaa kotiin oikeasti isoja siteitä jälkivuodon takia. Mulla ainakin tuli vähän yllärinä, kuinka paljon sitä tosiaan tulee ja kun en ollut lähemmäs kymmeneen vuoteen siteitä käyttänyt vaan kupittanut niin ei ollut siteistä oikeen käsitystä. Ne sairaalan siteethän ei ole esmes mitään kuukautissiteitä vaan _isoja_ siteitä.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 21.06.2014 klo 21:16  
+
0
keimu, mä en nyt haluu pelotella mut mulla oli tollasta oloa vajaan viikon ennen synnytystä. Musta mahan sekaisin meno on aika yleistä ennen synnytystä.

Mä menin synnärille (tällä kerralla, edellisiä en muista) collegehousuissa. Muutenki vaatteet oli pakko olla löysät ja pehmeät supistuskipujen takia. Muistaakseni siinä vaiheessa jo kipu pisti hikoilemaankin vähän.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 21.06.2014 klo 22:43  
+
0
Joo, siis en minäkään missään nimessä farkut päällä kuvittele meneväni tai tulevani, kahdet tollaset lököt mammatrikoot mulla on ni niissä varmasti mennään ja tullaan. Perhehuonetta ei tosiaan täälläkään ennakkoon tiedä, sen saa jos saa mut mielellään varaudun niin ettei sit miehen tarvi minkään pöljän takia lähteä missään käymään jos lykky käy. Pakkaa sit vaik eriksee ns. sairaalakassin ja sit semmosen överin varustekassin minkä jättää autoon :D

Jälkivuotoon en oo vielä ostanu siteitä, mutta oon tosiaan varautunut ostamaan isoimmat siteet mitä kaupasta löydän. Ja merkintä 5+9 tarkoittaa että siellä on siis kahta eri kokosta vaippaa, sitä ihan pientä ja sit sitä käsittääkseni normivastasyntyneen kokoa 3-5kg tuo 9kpl.

Mä rehellisesti sanoen oikeestaan toivon että tää kurja olo ois synnytykseen liittyvää, en mä nyt tietenkään oikeasti tahdo vauvan ennenaikojaan tulevan mutta mulla on itsellä tällä hetkellä niin kovilla henkinen puoli mun synnytyspelon kanssa että mitä nopeammin se saadaan pois kummittelemasta niin sen parempi. Jokainen kuluva päivä tuntuu vetävän mua enemmän vaan lukkoon ja odotan vaan sitä hetkeä kun saan sen paineen pois.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 22.06.2014 klo 11:12  
+
0
^Paljos sulla on nyt viikkoja?
Niin joo, liivejä kannattaa olla paritkin mukana. Synnyttämisen jälkeen hikoilee aivan tolkuttomasti. Muutenhan synnärillä onkin vaatteet paikanpäältä, joita voi vaihdella sitä mukaa kuin tykkää.

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 22.06.2014 klo 11:24  
+
0
Voi keimua. :paijata:
Toivottavasti pelkopoli käynnit auttas. Synnytys itsessään kuitenkin voi olla tosi upea ja voimaannuttava kokemus, toivottavasti saat pelon kuriin ennen sitä.
Älä ainakaan lue mitään ikäviä tarinoita tai kuuntele tuttujen huonoja kokemuksia. Suurinosa synnytyksistä kuitenkin sujuu hyvin ja sua ei jätetä siellä pelkosi kanssa yksin, varsinkaan jos tuot sen heti siellä ilmi, että kätilö osaa asiaan varautua.

En tiiä lukiko tuolla kenenkään pakko olla synnytyksen jälkeen, listalla rintapumppua? Mulle se oli ihan ehdoton, kun tissit alkuun pakkautui niin maidosta täyteen eikä Samuel niitä siihen tahtiin tyhjännyt. Lypsämällä en saanut tyhjättyä. Ja silti iski viikon jälkeen rintatulehdus, kun maitotiehyet oli tukkeutuneet ja toinen tissi oli ku kivi. Suosittelen siis semmosen hommaamista. :)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 22.06.2014 klo 11:44  
+
0
Täällä synnärillä oli ainakin rintapumppuja, mitä sai käyttää halutessaan. Kotona tietty voi tarvita. Mulla oli pumppu, mutta lähinnä siksi, kun luovutin maitoa synnärille. Mulla oli aika ruutaavat tissit ( :nauru: ), että jos täyttyi, eikä vauva tyhjännyt tarpeeksi tai en pumpannut, niin ne kyllä falskas sujuvasti paksut liivinsuojat ja monta paitaa läpi. Maidonkerääjillä tuli helpolla kerättyä paljon, kunhan muisti sitten ottaa ne myös pois. Välillä kävi niin, että unohtui ja menin sohvalle ja hulautin sitten maidot kerääjästä päälleni. Pumppuun ehdollistuin kait niin paljon luovuttaessa, että maitoa alkoi ruutaamaan seinille, kun kasasin pumppua. Öisin otin yleensä "maitokylpyjä" ja pyyhkeen päällä piti nukkua, kun liivinsuojista huolimatta olin aamulla aina ihan maidossa. Oumai, ei ois pitänyt nyt muistella näitä :nauru:

Nyt täällä mennään tosiaan viikolla 28. Tuntuu, että aika on mennyt tosi nopsaan. Tämä raskaus on myös ollut ensimmäistä paljon vaivattomampi noin muuten, mutta ihottumat on räjähtäneet tässä tosiaan aivan järjettömäksi ja ne ärsyttää kyllä kovasti. Toivottavasti rauhoittuvat synnytyksen jälkeen.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 22.06.2014 klo 20:52  
+
0
Mullakin maitoa on tullut aina reilusti, mutta pumppua en silti tarvinut yhdelläkään kerralla. Tosin syy siihen on se, että mä inhoan sitä pumppaamista. Se on jotenkin niin tylsää (ja turhaa, kun vauvat on syöneet ruokansa aina suoraan tissistä).
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 22.06.2014 klo 22:21  
+
0
Mä kovasti toivoisin säästyväni pumppaukselta, itse imetyskin on mulle tällä hetkellä vielä hieman ahdistava asia ja jos siihen lisätään vielä tommoinen oikeasti vähän luonnoton elementti niin se on taas vähän liikaa mulle näin mielikuvissa. Sinällään siis kannatan täysimetystä ja siihen itsekin pyrin sekä pidän sitä erittäin tärkeänä, jos vain siihen kykenee. Uskon, että kun rutiini hommaan tulee niin ei siinä sitten enää mitään. Näin ennakkoon vain vierastan ajatusta, mutta eiköhän se siitä ratkea itsestään ja pumpun ostan sitten jos tarvetta tulee. Saan kyllä siis soitettua vaikka äidin hakemaan sen mulle jos jo sairaalassa totean että pitää olla kotona odottaas. Onko muuten liivinsuojista mitään väliä, mitä ostaa? Esim kertikset vs. semmoiset kankaiset?

Viikkojahan mulla on huomenna tasan 36+0 eli sinällään lapsen hyvinvoinnista nyt ei niin tarvi enää olla huolissaan, jos ulos päättää tulla. Toisin kuin näin maha-asukkina kun tyyppi suvaitsee majailla asennoissa, joista en tunne liikkeitä käytännössä ollenkaan. Kerranhan oon käynyt käyrillä ja kertaalleen on ultrattu neuvolassa mielenrauhan vuoksi eikä koskaan ole liikkeistä ollut puutetta, mä en vaan tunne niitä. Nytkin kokoarviossa lapsesta ei meinattu saada otettua kuvia mittauksia varten kun niin kovin heilui, mutta en minä liikkumisesta tiennyt mitään vaikka kuvista näin. Saisin varmaan päivittäin lähteä käymään sydänkäyrillä, jos liikelaskennan perusteella sinne lähtisin. Helposti menee montakin päivää ihan vaan muutamalla tunnetulla liikkeellä, jonkun verran sitten tunnen mahalla olevaan käteen tai näen mahassa liikettä vaikken mahasta sitä liikettä tunne.

Tää on taas ollu ihan hirvee päivä, olo on kurja. Eilen oltiin miehen vanhempien mökillä, jossa sielläkin vedin tunnin päikkärit siinä klo 17 aikoihin ja siis koko päivä oli vaan istuskelua. Kotiin tultiin 00.30 ja menin suoraan nukkumaan, josta heräsin sit miehen herätyskelloon klo 12. Aamupissatin koirat ja söin aamupalan ja sitten iloisesti painuinin takas nukkumaan joskus 13.30 pintaan ja pakko vääntäydyin ylös sängystä 17 aikaan, joskus klo 19 pintaan taisin sanoa miehelle että voisin mennä takas sänkyyn vaikka samantien. Mittasin jo verenpaineet ja kuumeenkin kun ei tällänen nyt voi olla normaalia kun en mitään ihmeellistä oo juhannuksenakaan tehnyt ja nukkunut ihan hyvät yöunet+päikkärit joka päivä. Pitää keskiviikkona varmaan kysyä neuvolassa asiasta.

Huomenna mulla ois itseasiassa synnytyspelkoon liittyen käynti ihan psykiatrisen sairaanhoitajan luona, neuvolantäti vihdoin käsitti ettei mulle oo mitään iloa luennoida kaikista mahdollisista kivunlievityksistä vaan ongelma on ihan muualla niin sovittiin että käyn juttelemassa tuon ihmisen kanssa kun on jotenkin erikoistunut tähän alaan, mutta ei siis ole kätilö. Viime viikolla hänen kanssaan jo lyhyesti juttelin ja siitä jäi kyllä hyvä fiilis kun tuntui, että puhuttiin ns. oikeasta asiasta sen sijaan että vaan vakuuteltiin mun saavan kaikki mahdolliset douppaukset.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 22.06.2014 klo 22:38  
+
0
^Onko sulla hb mitattu milloin viimeksi? Jos on alas mennyt, niin se voi aiheuttaa myös ektraväsymystä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 22.06.2014 klo 22:56  
+
0
Viime keskiviikkona ja oli päälle 120 eli ei pitäisi selittyä sillä tai sit on tapahtunut joku ihmeellinen romahdus. Mulla on huomenna sokerinmittauspäivä niin tarvii kattoa näyttääkö ne luvut normaalilta, en kyllä jaksa uskoa niissäkään mitään olevan kun ei ole tähänkään asti ollut.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 23.06.2014 klo 07:37  
+
0
Mä käytän kertakäyttöisiä liivinsuojia. Kankaisista menee läpi tai ne tuntuu musta kummilta tai jää näkymään paidasta läpi. Ehkä siis vaan en ole löytänyt hyviä. Kertakäyttöisistä parhaita on Liberon ja Lansinohin suojat. Niistä ei mene kosteus läpi eikä ne ole karheita eikä jää ihoon kiinni niin kuin jotkut halvemmat. Noi lansinohin on niin ohuita, ettei kyllä näy ohuemoien liivien ja paidankaan alta läpi (mua inhottaa kun jotkut paksummat, liberonkin ohuiden vaatteiden kanssa, näkyy sellasena kohoumana läpi vaatteesta, mut mä inhoan muutenkin kaikkea alusvaatteiden läpinäkymistä).
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 23.06.2014 klo 09:14  
+
0

keimu kirjoitti:

Onko muuten liivinsuojista mitään väliä, mitä ostaa? Esim kertikset vs. semmoiset kankaiset?



Niin joo, tää liivinsuojakysymys on mun mielestä ihan ajatusmaailmakysymys. Minä olen käyttänyt ihan täysin pelkästään itsetehtyjä kestoliivinsuojia (kankaisia). Kertiksiä käytin tasan sen verran mitä noissa liberolaukuissa yms tuli. Omalla kohdallani näin kertsisuojat turhana haaskaamisena.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 26.06.2014 klo 22:40  
+
0
Kohta synnytän piru vie kotona. (En oikeesti.)

Tän viikon tapaamiset pelkoihmisen kans on olleet tosi hyviä ja hyödyllisiä, kunnes tänään tajusin sen faktan että jos lapsi syntyy yöllä niin mieshän lähetetään kotiin siinä vaiheessa kun synnytyssalista siirrytään vuodeosastolle ja nyt oonkin sitten siitä ihan paskana. Olin luottanut siihen, että mies saa lähteä sitten kotiin kun mä saan unesta kiinni mutta eihän sekään nyt sitten onnistu. Voi kunpa jotkut synnytyshenget ois suosiollisia ja saatais perhehuone. Kohta oikeesti muutan loppuajaks Tampereelle, että päästäis sinne sairaalahotelliin (olettaen että kaikki menee hyvin) eikä tarttis tätäkään miettiä :ttou:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 26.06.2014 klo 23:03  
+
0
^Toivottavasti saatte perhehuoneen, kun sitä toivotte. Tuukka syntyi klo 19.30 ja mies taisi lähteä joskus 22.30, eikä siinä mikään kiirehätä ollut. Monta tuntia tosiaan saatiin siinä olla rauhassa yms :hymy: Mää olin itse silloin ekaa kertaa sairaalassa, mutta olin kyllä synnytyksen ja edeltävien huonosti nukuttujen öiden jäljiltä niin väsynyt, että ei ollut kyllä nukahtamisen suhteen ongelmaa.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 26.06.2014 klo 23:10  
+
0
Täällä pidetään kaks tuntia synnytyssalissa ja siitä sit siirto vuodeosastolle. Toki mäkin sen tajuan, että todennäköisesti unensaanti ei ole ongelma pitkän synnytyksen jäljiltä mutta se sairaalassa olo on vaan niin kova paikka itselle että mähän ihan oikeasti joskus harkitsin polikliinistä synnytystä eli että lähtisin samantien kotiin olettaen että synnytys ois sujunut niin että se mahdollista ois. Sen olen nyt tässä hylännyt kyllä kokonaan, varmasti se pari päivää toipumisaikaa ja kaiken opettelu osaavien ihmisten kanssa on tärkeää ja hyödyllistä ja parempi vaihtoehto.

Ottaa vaan päähän kun kaikki, mikä mun oloa millään tavalla helpottais on joko täysin mahdotonta tai epävarmaa. Kun ees rahalla sais, mutta ei.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 26.06.2014 klo 23:21  
+
0
^Muakin ahdisti etukäteen synnärille jääminen, kun en ollut tosiaan sairaaloihin tottunut tai niissä ollut. Ahdisti myös se ajatus, että samassa huoneessa on joku vieras jne. Kuitenkin se synnäriaika meni sitten loppupeleissä tosi "huomaamatta" ja helpolla. Vedin verhot sängyn ympärille kun halusin olla rauhassa, eikä huonekaverista tarvinnut välittää. Vähän juteltiin jotain, mutta hyvin vähän. Molemmat lähinnä keskittyivät omiin touhuihinsa, vauvaan ja vauvan nukkuessa surffasin läppärillä :nauru: Synnärillä "lepääminen" ja juttujen opettelu siellä rauhassa oli kyllä ainakin minulle hyödyllistä. Nyt toisen kohdalla kuitenkin haluaisin synnäriltä mahd. nopsaan pois, kun eipä ole tuosta esikoisesta tullut yhtä ainoaa yötä edes oltua erossa vielä tähän mennessä ja mielellään haluaa kotiin perheen pariin nopeasti. Vierailuajat meidän synnärillä on myös todella kehnot.

Ainiin, yksi juttu mitä suosittelen tekemään etukäteen on pakastimeen ruokaa :lol: Vauvan kanssa kotiuduttua on kiva, jos ei tarvi olla heti vääntämässä itselle sapuskaa nenän eteen :hymy: Arjessa on muutenkin muutosta ja opettelua, niin helpottaa, jos on jotain nopsasti saatavaa evästä monelle päivää.

(Viestiä on muokattu torstaina, 26.06.2014 klo 23:22)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 22:00)