Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 32

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 26.06.2014 klo 23:32  
+
0
Meillä saa synnärillä onneksi mies (ja muut omat lapset) olla 9-21 välisen ajan vapaasti eli sen puolesta on tosi hyvä ja helppoa vaikkei nyt sit perhehuonetta saatais. Jotenkin vaan se, että jos välittömästi (siis tuon 2h jälkeen) synnytyksen jälkeen joutuu jäämään yksin niin tuntuu tosi vaikealta. Eihän se kivaa tietysti ole sittenkään, jos lapsi syntyy vaikka klo 14 ja illalla mies joutuu lähtemään. Siinä on sentään kuitenkin kerennyt sitten toivon mukaan itsekin vähän nukkua, syödä ja toipua henkisesti eikä heti jää yksin.

Tuota ruoka-asiaa oon itseasiassa jo huomioinutkin, mulla nyt onneksi toimii sitten vaikka tuo äitin pitopalvelu jos itse ei kerkeä/jaksa tehdä ruokaa. Kovasti oon tässä leiponut vierasvaraa valmiiksi pakastimeen, tosin luulen meidän ottavan siinä parin viikon vierailukiellon muille kuin ihan lähiperheelle että saa ihan omassa rauhassa opetella vauvan kanssa asioita. Voi olla, että isovanhemmillekin annetaan kielto tulla sairaalaan, luulen etten itse ole kovin vastaanottavaisella tuulella siellä. PHKS:n ei siis sairaalaan saa tulla kuin isovanhemmat ja vierailuaika taitaa olla 17-18.30 eli hyvin rajoitettu jo muutenkin kylläkin.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 26.06.2014 klo 23:50  
+
0
^Täällä synnärillä saa ylipäätään käydä pelkästään puoliso sekä vastasyntyneen sisarukset. Isovanhemmat yms eivät saa käydä. Puolisolle vierailuaika on 12-19, vastasyntyneen sisaruksille 17.30-19.00. Jep jep :roll:

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 27.06.2014 klo 21:31  
+
0
Ei sinne hotelliinkaan pakosti pääse, vaikka kaikki menis hyvin. Me ei päästy, koska se oli täynnä. Näin paikan kun käytiin kotiutumisen jälkeen vauvan keltaisuuden takia kätilöpolilla. Se on kyllä hieno..

Mun huonosti nukkuva sylihiiri muuttui d-vitamiinia vaihtamalla hyvin nukkuvaksi ja iloiseksi vauvaksi. Jeee!
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 30.06.2014 klo 09:18  
+
0
keimu Taysissa on myös vierailuajat eli puoliso sai olla aamusta iltaan (oisko 10-20) ja isovanhemmat vain tunnin-pari illalla (ehkä 18-19?), mutta ainakin sillä osastolla, missä mä olin, tuntui rajat olevan höllemmät noiden suhteen ja mun huonekaverin synnytys oli joskus aamuyöstä niin hänellä puoliso oli kyllä loppuyön ja pitkälle aamupäivään siellä osastolla, kunnes lähti pois tullakseen takaisin melko pian uudestaan. Uskoisin, että ainakin synnytyksen jälkeen se puoliso saa olla siinä kyllä jonkin aikaa, vaikka kuinka olisi vierailuaikojen ulkopuolella.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 30.06.2014 klo 10:55  
+
0
Miana, ei tietystikään mutta todennäköisyys on tietysti sitä parempi mitä enemmän huoneita on tarjolla. Eihän niitä toki siellä hotellissakaan ihan hirveän montaa ollut (mulla kummittelee mielessä kahdeksan huonetta?), mutta PHKS perhehuoneita on tarjolla kaksi. Oiskohan sitten niin että 4x 2hlö huoneita ja sitten vielä muutama kolmen tai neljän hengenhuonetta ihan vuodeosastolla. Muistelen, että tota hotellia on tarkoitus kuitenkin laajentaakin lähitulevaisuudessa?

Maddy, tuo on ihan vuodeosaston kätilöltä varmistettua tietoa ettei saa yöaikaan tulla mukaan, ei edes saattamaan osastolle. Tällä tietysti taataan muiden rauha, mikä on ihan ymmärrettävää mutta taas vaan kurjaa :neutral:

Ei siis auta kuin pitää jalat ristissä aina öiseen aikaan :shifty: Ihan hillittömästi tuntuu tällä hetkellä tulevan kivuttomia harjoitussuppareita, olo on tosi tukala kokoajan. Toivottavasti ne nyt jotain saavat aikaan ja saatais lapsonen ulos mahdollisimman pian. Parhaani mukaan koitan kyllä kokoajan pysyä liikkeessä, jotta painovoima vois hoitaa tehtäviään mahdollisimman hyvin. Eilen lapsonenkin potkais kertaalleen niin kovaa, että mahaa silitelleen isänkin ilme oli tämmönen :eek: Tähän asti tuo ei oo siis tuntenut liikkeitä kuin oikeastaan sellaisia, että on joutunut vielä varmistamaan että "nyt se tais liikkuu?" mutta eilen ei jäänyt kyllä epäselväks. Ei käy kateeksi teitä, jotka tommosia potkuja päivästä toiseen sen verran kirpais itteäkin :nauru:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 30.06.2014 klo 11:39  
+
0
^ Siis tarkoitatko Päksin perhehuoneella sellaista potilashuonetta missä on vain yksi sänky? Niillä ei kyllä tosiaan siellä juhlittu, musta koko osasto oli muutenkin hämmentävän pieni.
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 30.06.2014 klo 11:54  
+
0
Eiköhän se sellainen ole tai kuvittelisin siellä olevan parisängyn kuten synnytysosaston "odotteluhuoneessa", jossa mieskin voi viettää yön. Joka tapauksessa siis yksityishuone. Mä olin itseasiassa itsekin aika yllättynyt kuinka pieni synnytysvuodeosasto on kun muistaakseni laskin että siellä ois 16 petipaikkaa ja taas sitten poliklinikan syntyneiden seinän mukaan siellä voi jopa 12 lasta syntyä päivässä. Keskiverto lienee jossain 7 tuntumassa.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 30.06.2014 klo 13:07  
+
0
^ Taitaa osastolla olla kaksi erillistä sairaalasänkyä jos edes on miehelle sänkyä, parisänkyä en ainakaan bongannut.
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 30.06.2014 klo 18:49  
+
0
On siellä miehelle sänky kun se on perhehuoneen koko pointti, siellä nimenomaan pitää sitten miehenkin olla "kokoaikaisesti" ja osallistua lapsen hoitoon jne., mutta voi tosiaan olla että on vaan kaks sairaalapetiä sitten. Noista nukkumajärjestelyistä en tiedä kun en ole huonetta nähnyt eikä se taas ole mitenkään mulle oleellista :hymy: Kuvittelin vaan että ne ois tän tyyppisiä kuin synnärin kammarit

Oonko mä ihan pimee, jos lähen 2vk ennen laskettua aikaa paikallisille hiphop-festareille? Tahtoisin niin kovasti mennä vaikkei se nyt niin kovin järkevää ole kun kuitenkin tulee pitkä päivä jaloillaan jne. mutta voikohan siitä olla vauvalla jotain oikeaa haittaa, keksiikö joku jotain :mietiskel: Mietin lähinnä että miten kova musiikki tms. voi vaikuttaa. Kotiinhan mä sieltä sitten pääsen milloin vain siltä tuntuu kun ei tässä oo kuin 20 min välimatkaa.

MUOKS. Niin miehestä menee siis se sama vajaa 35e/pv kuin äidistäkin tuolla perhehuoneessa ja siihen kuuluu ruuat jne. ja kuulema haluttaessa sairaalavaatteetkin, mutta kuka nyt semmosta tahtoo :nauru:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 30.06.2014 klo 18:54)

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 30.06.2014 klo 21:30  
+
0
keimu, mee ihmeessä jos vaan suinkin omat olot antaa periksi! Kannattaa kuunnella omaa kehoa ja mieltä, lähteä pois sitten, kun siltä tuntuu ja ottaa esim. joku tukihenkilö mukaan, joka auttaa jos tulee jokin tiukka paikka. Mä ainakin olin esikoisen odotuksen aikaan yhä "aktiivinen" kemuissa kävijä ja taisinpa olla lasketun ajan jälkeenkin tanssimassa. Mihinkään kunnon örvellysmeininkeihin tuskin oisin kovin hevillä (heh heh) mennyt, mutta onhan noilla festareilla tilaa kuunnella kauempaakin keikkoja !?

Meillä oli perhehuoneessa Kättärillä kaks sairaalasänkyä vierekkäin, miehen sisko perheineen sai huoneen parisängyllä :)
Shibatrio <3

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 01.07.2014 klo 16:03  
+
0
Minä kävin kans aika aktiivisesti kemuissa synnärille asti. ;) Toki just sitä omaa kehoa kuunnellen. Kaverin polttareissa kova äänisessä karaokebaarissa muistan miettineeni tuota samaa, että voiko vauvan kuulo vaurioitua, mutta kaveri lohdutteli ettei voi. Ja kyllä Samuel hyvin kuulee, tosin kova ääni sillä on, mutta se ei varmaan johdu siitä kova äänisestä musiikista vaan on enempi tämmöinen sukuominaisuus.
Voi apua, mikä vauvakuume mut on vallannut! Johtunee tuosta, että Samuel tuntuu jo niin isolta pojalta. Haikeudella aattelen, että lauantaina meiltä löytyy jo taapero. Synttäri valmistelut on siis täällä käynnissä. :)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 01.07.2014 klo 20:11  
+
0
Joo, en mäkään tosiaan menemistäni oo mitenkään rajoitellut kun vointi on ollut hyvä. Juhannusta edeltävällä viikolla olin kaverien kans baarissa iltaa istumassa, saaden hieman paheksuvia katseita kun vetelin alkoholittomia mansikkamargaritoja. Viime perjantaina olin olutfestareilla, siellä oli ehkä vähän ikävää tosin kun tulin myöhemmin kuin muut ja sain pyöriä yksikseni hetken aikaa etsimässä seuralaisia ja siellä sen paheksunnan/hämmennyksen mun paikallaolosta kyllä tuns nahoissaan.

Kuulon osalta mä en itse osaa olla huolissaan, mietin vaan miltä esim. kovaa jyskyttävä basso tuntuu lapsesta kun senhän tuntee itsekin semmosena sykkeenä. Vähän myös mietityttää se, kun monta tuntia pitää jaksaa olla jaloillaan niin miten sitä oikeesti jaksaa. Saatika sitten että tuo on melkonen humalaisten teinien helvetti...No, onhan tässä nyt vielä pari päivää aikaa miettiä mitä tekee, intoa vähän tosin hillitsee se että selvis että oltais menossa kaverin uuden säädön + sen kavereiden mukana. Ehkei täysin vieraat nuoret miehet oo sitä parasta seuraa tälläselle, joka nyt kuitenkin joutuu vähän eri tavalla miettiä menemistään, ihan vaan koska oon niin toivottoman hidas lyllertäjä tällä hetkellä.

Lapsonen vois ratkasta tän ongelman ja päättää ulostautua ennen sitä :nauru:

Mä sain tänään viimesetkin hankinnat kotiutettua. Kävi hillitön tuuri kun kaverin veljen perheestä tuli esim. imetystyyny, sitteri, unipussi, Brion yhdistelmävaunut (meillä yhet jo on mut nää nyt menee sit mökille tms.), turvakaukalo+telakka mun äidin autoon, pinniksen pehmusteet, varapeitto, varamakuupussi, harsoja, kantopussi ja Manduca + vielä jotain pikkusälää. Kaikesta tästä maksoin 100e! :shifty: Vielä kun mies saa tällä viikolla valmiiksi itse tekemänsä pinniksen niin :love:

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 13.07.2014 klo 23:07  
+
0
Mites Keimu jakselee, ilmeisesti olet vielä yhdessä koossa?
Ja koskas Maddylla juhlitaan 1-v synttäreitä?
Samuel täytti yksi 5.7 ja juhlittiin tosi pienimuotosesti. Lähimmät sukulaiset ja kummit. Viikolla kävi kavereita sitte rääppiäisissä.
Voi vauvaa, se on nyt sitten yksi vuotias hyvin paljon omaa tahtoa omaava pikku herra. Vielä meillä ei kävellä ilman tukea. Hienosti kyllä jo enää yhdestä kädestä kiinni pitäen tassuttelee, että ehkäpä kohta.. :)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 13.07.2014 klo 23:31  
+
0
Yhes koos eikä tietoakaan, että tyyppi ois ulos tulossa. Jos en ihan väärin ymmärtäny perjantaina neuvolassa, ni vauva on noussut tuolta lähtökuopista itseasiassa ylöspäin. Kiinnittynythän se ei siis olekaan vielä ollut vaikka todella alhaalla on hengaillut jo pitkään. Toki tässä viikko on vielä laskettuun aikaankin ettei oikein oo vielä varaa valittaakaan, mutta silti ottaa päähän ja viikonloppu on menny itkeskellessä (pelkoon liittyen). Olin jotenkin niin vakuuttunut, että tää tahtois syntyä etuajassa. Onneksi sentään olo on fyysisesti ok, kyselyketjussa kyselin helpotuskeinoja turvotukseen mutta muuten ei mitään sen ihmeempiä vaivoja ole ja supistukset on loistanut monta päivää poissaolollaan. Painonnousu on ollu viime viikot ihan hillitöntä enkä tunnu voivan vaikuttaa siihen mitenkään, toivottavasti on vaan tota samperin turvotusta.

Ens torstaina on neuvola ja jos silloin ei ole vauva maailmassa niin sitten ton raskausdiabeteksen takia saan lähetteen taas äitiyspolille tilanteen tsekkaukseen, kai ne käynnistyksen tarvetta sitten arvioivat. Pelkokäynnit jatkuu ja tilanne näytti jo tosi hyvältä, mutta nyt ahdistus on taas nostanut päätään. Ikävästi just tässä synnytyksen kynnyksellä vaihtu hoitohenkilökunta lomien takia ja vaikkei uusissakaan ihmisissä mitään vikaa ole niin turhauttavaa kun joutuu käymään uusiksi samoja asioita läpi.

Lämpöiset onnittelut Samuelille syntymäpäivän johdosta!

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.07.2014 klo 09:29  
+
0
Voi se sieltä tullakin vielä ennen laskettua aikaa. Mulla viimeisellä neuvolakäynnillä sanottiin, että ei ole vielä kiinnittynyt, mutta siitähän se synnytys silti lähti muutaman päivän päästä lapsivesien menolla. Ja herra täsmällisyys tulikin sitten laskettunapäivänään.
Uskosin, että tuo painonnousu on vaan loppuraskauden turvotusta. Ehkä ootkin nää vinkit jo saanut, itse join hirveesti vettä ja söin ananasta, joka kuulema poistaa turvotusta.
Toivottavasti saat ennen synnytystä pelon aisoihin. Ihan peestä tää loma aika, kun kaikki on lomalla. Itsekin oon koko aamun metsästänyt hyvää eläinlääkäriä, ku kaikki on lomalla.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.07.2014 klo 10:25  
+
0
Lapsivesistä puheenollen, mitä teille on annettu niiden menosta ohjeistukseksi? Mä oon nyt vähän ymmälläni kun keskussairaalalla valmennuksessa sanottiin, että vaikka vedet menisi niin hyvin voi ootella kotona supistuksia alkavaksi. Jos ei 18h tunnin sisällä synnytys ala etenemään niin sitten tarvii tulla sairaalaan viimestään. Nyt sitten taas neuvolassa sanoi th että välittömästi sairaalaan enkä saa edes istua automatkaa (20min) vaan pitää pötköttää takapenkillä. En nyt tästä sen kummemmin sitten kysynyt kun aattelin soitella sitten sairaalasta ohjeistuksia, jos synnytys alkaa lapsivesien menolla mutta tulipahan nyt mieleen.

Mansikka on toiminut nyt ihan kivasti turvotuksen poistajana tai no, ei siitä nyt suurta apua ole mutta edes jotain ja tuntuu auttavan jo suht pienistä määristäkin. Vedenjuonnilla en taas ole huomannut olevan oikein merkitystä, enemmänkin tuntuu että jos kovasti juo ni se vaan valuu suoraan jalkoihin :ttou: Toki näillä keleillä oon koittanut panostaa ekstrana riittävään juomiseen. Elimistölläni tuntuu vaan olevan sellainen viehättävä tapa, että ihan sama kuinka paljon juo päivällä niin neste alkaa kunnolla vasta poistua illalla ja yöllä -> hirveä vessarumba öiseen aikaan.

Toivottavasti löydät hyvän ell:n, lukaisinkin eilen teidän polviasioita tuolta. Sympatiat täysin sinne kun tässä tota omaa polvipotilastakin koitan parhaani mukaan kuntouttaa...juurikin lähti fyssari pois.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.07.2014 klo 16:04  
+
0
Meillä juhlitaan ensi viikonloppuna 1v synttäreitä. Alunperin ajattelin, että juhlistetaan pienellä porukalla, mutta kyllä se näyttäisi taas hiukan paisuvan... No, kivahan se vaan on. :hymy:

keimu Mä en muista, mitä vesien menosta sanottiin tarkalleen, mutta enempi noiden linjojen mukaista, että rauhassa voi odotella. Ihan hyvä tapa varmaan on pirauttaa synnärille, jos vedet menee ja he sitten tekevät arvion kuvauksesi perusteella, tarviiko tulla heti vai voiko odotella kotosalla ensin.

Jadeliii

Jadeliii
Viestimäärä: 80

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.07.2014 klo 17:42  
+
0
^^ Jos vauva ei oo laskeutunut ni riskinä on, että napanuora luiskahtaa synnytyskanavaan ku sillä tilaa on niin tehä. Perätilat kans makuulla noppeesti sairaalaan myös tästä syystä. Jos normitilanne ni voi rauhassa odotella. :hymy:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.07.2014 klo 21:07  
+
0
Jadelii, ok. Tuo selittäisi itseasiassa tuon neuvolan poikkeavan ohjeistuksen kun puhui juuri jotain siitä, että vauvan pää on niin ylhäällä. Tosin samoin sanoi sitten, että pitää pötkötellä automatka jottei se pää pääse laskeutumaan liikaa/virheasentoon tms. Ehkäpä mä vielä kyselen torstaina neuvolassa tästä. Kun en tosiaan tahtoisi sairaalaan mennä yhtään aiemmin kuin omien olojen takia on ihan pakko, mutta tietenkään en lasta halua missään nimessä vaarantaa. Liitoskipuja on nyt kyllä taas tänään tuntunut, että josko siellä oltaisiin taas pää alempana muutenkin.

Kiitos maddyllekin vastauksesta ja onnea jo ennakkoon Mikaelalle!

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 15.07.2014 klo 10:25  
+
0
Kävin eilen tutustumassa tulevaan kummityttöön, eilen ikää oli 12 päivää. En muista, että koskaan oisin nähny noin pientä vauvaa. Vitsi et se oli söpö. Uhkasin karata kun vauva oli munsylissä ja äitinsä meni käymään veskissä. Oisin voinu ottaa sen malliesimerkiksi mukaan ja näyttää miehelle, että meillekki tämmönen kiitos :nauru: Sehän kahden lapsen isänä ei tedä, miltä vastasyntyny näyttää...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545646
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265818
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 19:45)