Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 05.07.2016 klo 15:50

Petsiepakolaiset

Siirry sivulle: 1 2

Sirppi

Sirppi
Viestimäärä: 10

PETSIEPAKOLAISET - Tiistaina, 05.07.2016 klo 15:50  
+
0
Petsiepakolaisten tuki- ja keskustelupalsta. :D

KCssakin tunnettu lemmikkisivusto petsie on sulkenut keskustelufooruminsa uusilta viesteiltä ja sivustonsa uusilta jäseniltä. Tänne saa kokoontua!
Viktoriaaninen tarinankerrontaroolipeli:
http://lexveritas.net/

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PETSIEPAKOLAISET - Tiistaina, 05.07.2016 klo 20:18  
+
0
No täällähän minä olen koko ajan pyörinyt :heiluti:
Petsien löysin vuonna 2012. On tosi harmi, että se lakkautetaan :roll:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PETSIEPAKOLAISET - Tiistaina, 05.07.2016 klo 20:27  
+
0
KC sietäisikin saada vähän eloa. Hirvittävän kuollutta ja hiljaista ollut jo pari vuotta. Sääli. :neutral:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: PETSIEPAKOLAISET - Keskiviikkona, 06.07.2016 klo 02:01  
+
0
Minä en ole enää joihinkin kuukausiin ollut petsiessä, joten tuli tuossa yksi päivä ikäänkuin ihan puskista, että se lopettaa toimintansa. Itse en vain tullut siellä oikein käyneeksi, niin lopetin tilini, mutta oli se kieltämättä hirveän kätevä paikka, kun sai pitää kaikilla karvaturreilla tiedot tallessa ja sieltä oli aina helppo tarkistaa jokin juttu :)
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PETSIEPAKOLAISET - Keskiviikkona, 06.07.2016 klo 10:40  
+
0
Jaa se lopetetaan, olen siellä kirjoilla mutta harvemmin olen käynyt...
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: PETSIEPAKOLAISET - Keskiviikkona, 06.07.2016 klo 15:37  
+
0
Petsiessä 8 vuotta olleena tuntuu hassulta ettei enää voi siellä rupatella. On täälläkin toki käyttäjä ollut pitkään, mut petsiee on ikävä jo nyt :D

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: PETSIEPAKOLAISET - Keskiviikkona, 06.07.2016 klo 20:00  
+
0
Siis apua, ihan hirveetä. Mulla on ollut vuosia kaikkien eläinten profiilit siellä :( Aika vähän tuli kommentoitua tai osallistuttua keskusteluihin mutta silti... Joka päivä siellä tuli kirjoteltua.

Sirppi

Sirppi
Viestimäärä: 10

VS: PETSIEPAKOLAISET - Torstaina, 07.07.2016 klo 11:34  
+
0
Tämä on kyllä harmillista.
Ilmeisesti lemmikkisivu.fi on tekemässä uutta lemmikkieläinten yhteisösivustoa mutta tiedä sitten tuleeko siitä oikeainlainen. Minulla oli suunnitelmissa luoda "petsie2" mutta laitoin projektin toistaiseksi jäihin huomattuani tuon lemmikkisivun olevan tulossa takaisin. Toivottavasti se on hyvä ja toimiva.
Jos ei, niin sitten teen oman! x)
Viktoriaaninen tarinankerrontaroolipeli:
http://lexveritas.net/

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PETSIEPAKOLAISET - Maanantaina, 11.07.2016 klo 12:55  
+
0
Petsiessä oli kyllä muutamia hyviä keskusteluja mitä seurasin, harmi että loppuu! Toivotaan että väki eksyy tänne ja saataisiin tätä palstaa vähän vilkkaammaksi!
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: PETSIEPAKOLAISET - Maanantaina, 11.07.2016 klo 13:35  
+
0
(Yksi) Ongelma varmaan sen esteenä, että KooCeestä tulisi enää suosittu keskustelusivusto, lienee muun muassa se, että sivusto toimii aika usein tökkien ja hitaanlaisesti ja on myös ihan säännöllisesti ollut alhaalla, mikä ainakin omalta osaltani vähentää paljon kiinnostusta tämän foorumin käyttöön. Harmillinen juttu, tämä voittaa kyllä mennen tullen esim. fb:n roturyhmät, kun oikeasti haluaa etsiä tietoa ja mielipiteitä jostain. En olisi niin kovin yllättynyt, jos tämäkin sulkisi ovensa tässä jossain vaiheessa, jos jotain konkreettista päivitystä ja sitä kautta piristyvää käyttöä ei tapahdu. Kentällä varmaan tarvittaisiin jotain täysin uudenlaista, että vanhojen aikojen hulina palaisi. Ennen kaikkea käyttömukavuuden pitäisi olla hyvä, mitä tällä sivustolla (mielestäni) ei ole.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.07.2016 klo 13:37)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PETSIEPAKOLAISET - Maanantaina, 11.07.2016 klo 14:35  
+
0
Käyttömukavuuteen ollaan kyllä puuttumassa, mutta en viitsi asiasta sen enempää tiedotella ennen kuin tiedän tarkemman aikataulun. Tiedossa kyllä on, että sivusto kaipaa mobiiliversiota.
Ylläpitäjä

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PETSIEPAKOLAISET - Maanantaina, 11.07.2016 klo 20:52  
+
0
En ole huomannut tökkimistä tällä sivustolla. Aika harvoin tulee käytyä mobiilisti täällä, kun palstailen mieluummin läppärillä muutenkin.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PETSIEPAKOLAISET - Maanantaina, 11.07.2016 klo 22:12  
+
0
Mun täytyy kyllä sanoa ettei mulle tule mieleen yhtään kertaa että saitti olisi ollut alhaalla tai toiminut heikosti. Mäkin kyllä oon enimmäkseen pcllä, mutta toisinaan myös älypuhelimella enkä ole huomannut eroa.
Rise to reset the world.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: PETSIEPAKOLAISET - Maanantaina, 11.07.2016 klo 22:57  
+
0
Mitä tarkoitin tökkimisellä, niin joskus vastaa pyyntöihin hitaasti. Samoja ongelmia on ilmennyt IE:llä, Safarilla ja Chromella eri nettiyhteyksien yli. Eniten tuntuu hitailevan viestien esikatselussa, joskus missä vain. Edellinen epäilty alhaalla olo (jota en kyllä lähtenyt varmentamaan) oli muistaakseni viime viikonloppuna jossain välissä. Viimeisen parin kolmen kuukauden aikana on varmaan joku noin kolme kertaa, kun sivu on mielestäni ollut alhaalla, kun sitä olen yrittänyt käyttää. Tämä nyt on ihan vaan arvio, en ole näitä mitenkään erikseen kirjannut ylös. Yhden kerran olen muistaakseni jaksanut varmentaa toisella laitteella ja toisella nettiyhteydellä. Sanottakoon, että tätä viestiä kirjoittaessa ei jäätyile.

Olisin mielelläni jättänyt saman palautteen siihen palautekyselyyn, jota sivu tarjosi pari päivää sitten, mutta siinä ei ollut vapaan tekstin kenttää. Joten pyöräytin sitten tähän hirveästi edes olettamatta, että ylläpito sen sattuu lukemaan. :hymy:

Mutta loistavaa, jos ylläpito työskentelee tämän asian parissa. Ei ole yhtäkään ainutta suomenkielistä koira-aiheista sivustoa, jossa on ollut mahdollista seurailla yhtä kattavaa ja syvällisesti pohdittua keskustelua, kuin täältä. Siksi on ollut sääli nähdä sivun käytön vähenneen näinkin konkreettisesti (osumista nyt ei ole mitään havaintoa, mutta onhan tämä aika hiljainen paikka näin kirjoitettujen viestien perusteella). Se on todella harmillista. Itse toivoisin, että sivusto uudelleen aktivoituu ja päästäisiin lähemmäs sitä männävuosien aktiivista, hedelmällistä ja hyödyllistä keskustelua.
kääpin uros -09
shelam uros -16

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PETSIEPAKOLAISET - Tiistaina, 12.07.2016 klo 08:50  
+
0
Mullakin on koirat.com toiminut hyvin mutta petsie on joskus takkuillut se harva kerta mitä siellä nyt olen ollut
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: PETSIEPAKOLAISET - Tiistaina, 12.07.2016 klo 14:37  
+
0
Munkin kokemuksen mukaan sivusto on ollut viimeaikoina alhaalla, viimeksi taisi olla juurikin tuossa viikonloppuna. Sen sijaan mitään tökkimistä tai jäätymistä en oo havainnut.

Taitaa tämä keskustelemattomuus ulottua KCn ulkopuolellekin. Tuntuu, että nykyään ihmisten lukeminen (etenkin netissä) on lähinnä tekstin selailua, mikä voisi osaltaan olla syynä myös siihen, ettei ihmiset jaksa keskustella. Ja kun kaikki muu keskustelu netissä on huomattavasti nopeatempoisempaa ja helpompaa kuin keskustelupalstoilla (tai esim. sähköpostitse), on kynnys keskustelupalstoilla kirjoitteluun varmaan suuri. Se on sääli.

Mielestäni kuitenkin esimerkiksi KCn elävöitymisen tulisi lähteä erityisesti täällä jo valmiiksi pyörivästä kansasta sen sijaan, että odotettaisiin uusia tulokkaita hätiin. Ei ne uudet tulokkaat tänne tule yksinpuhelua harrastamaan, paljon helpompi on liittyä jo valmiiksi vilkkaana käyvään keskusteluun.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PETSIEPAKOLAISET - Tiistaina, 12.07.2016 klo 19:03  
+
0
^ Tuo on totta, että keskustelu on jotenkin nopeatempoisempaa ja ehkä kevyempääkin. Välillä esimerkiksi somessa jos parin tunnin viiveellä osallistut keskusteluun, saatat olla jo myöhässä, se hetki meni jo. Sama on uutistenkin kanssa: ennenvanhaan päivän asiat käsiteltiin seuraavan päivän lehdessä ja ne oli sillon seuraavana päivänä tuoreita uutisia, ajankohtaisia uutisia. Nyt uutisen arvoista tapahtumaa seurataan reaaliajassa ja aamulla tapahtunut asia on jo iltaan mennessä vanha juttu.

Sitten taas jos viettää aikaa kavereiden kanssa, kaikki kurkkii jatkuvasti somea ja uutissivustoja "ettei vaan missata mitään". Samalla kuitenkin siitä kasvotusten yhdessäolosta tulee jotenkin levottomampaa, eikä niihin kavereihin keskitytä sen tapaamisen aikana kunnolla. Sama kuin näissä nettiuutisissakin: niistä vilkaistaan otsikko, heitetään ehkä kommentti, mutta ei niihin keskitytä kunnolla eikä asiaan enää palata uudelleen.
Ylläpitäjä

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PETSIEPAKOLAISET - Tiistaina, 12.07.2016 klo 23:42  
+
0
Nopeatempoisuuteen on niin helppo jotenkin tyytyä. Tai ainakin mulla tuntuu että kun on väsynyt niin sellainen nopea iisi keskustelu on se mitä itsestä saa irti. Toisaalta taas paljon antoisampia ovat pitkät keskustelut. .
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: PETSIEPAKOLAISET - Perjantaina, 15.07.2016 klo 15:25  
+
0
Minuakin vähän harmittaa, kun kaikki harrastuksiin liittyvä keskustelu tuntuu siirtyneen Facebookiin ja muihin vastaaviin lyhyiden viestien ja nopean keskustelun palveluihin. Minusta ne ovat kuitenkin vähän epäkäytännöllisiä keskusteluareenoita. Saman aiheen alle (esim. koirarotu) meneviä keskusteluja ei oikein mitenkään saa kategorioitua eri ala-aiheisiin ja vanhat viestit hukkuvat uusien alle todella nopeasti. Pitkiä, harkittuja vastauksia ei vaan tule kirjoiteltua, kun kuitenkin joku ehtii ensin eikä kukaan jaksa lukea viestiä, joka täytyy oikein erikseen klikata auki, jotta sen näkisi kokonaan.

Foorumeilta jää myös kaipaamaan tällaisia vapaa-aiheisia palstoja. Voishan sitä säästä ja ruokaohjeista lukea ja kirjoittaa niille tarkoitetuilla fb-sivuilla, mutta ei se oo sama asia. Fb-ryhmistä jää sellanen syvyys jotenkin pois, kun niissä vaan raapastaan kaikkien käyttäjien yhtä mielenkiinnon kohdetta. Ehkä vähän hassua kirjottelua nyt multa, kun en oo kirjoitellut tänne aikoihin enkä ikinä oo ollut superaktiivinen :nauru:.

muoks. Ja vaikken erityisemmin nettiperseilyä olekaan harrastanut, jotenkin sellanen tietynlainen (muka-)anonyymiys on ihan miellyttävää. Ettei tavallaan tarvi paljastaa itsestään muuta kuin se keskustelupersoona.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.07.2016 klo 15:26)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: PETSIEPAKOLAISET - Perjantaina, 15.07.2016 klo 22:53  
+
0
Tuohon kooceen takkuamiseen piti tulla sanomaan sen verran, että ne, joiden mielestä tämä on nykyään hidas, eivät ilmeisesti ole käyttäneet sivustoa vihreän kc:n aikana. :nauru: Silloin saattoi oikeasti mennä monta minuuttia että _mitään_ tapahtui, ja hyvin usein sivusto tyssähti kokonaan rumpsuttamaan paikoilleen ja oli nurinkin harva se päivä. Nykyäänhän täällä survaillessa suorastaan tukka hulmuaa!

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 09:00)