Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:10

Positiivisuustopic 7

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 08.02.2016 klo 18:49  
+
0
^ Joo tuo on tosi hyvä tulos corgilta, yleisimmät lonkat on C:t (44% KoiraNetin mukaan), sit D, B , A ja E. A-lonkat löytyy n. 5%:lta pemuista. Että Go Roxie! :aurinko: Lepolla kans myöhemmin keväällä eessä tuo kuvautus.
Muoks. Unohdin E:n kirjottaa tonne.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.02.2016 klo 18:51)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 08.02.2016 klo 18:51  
+
0
Onnea Roxien hienoista terveystuloksista! :aurinko: Mitä mää oon asiaa tutkaillu joskus (sisko miettiny corgia), nii ei noita A-lonkkasia corgeja hirveesti oo, C-lonkat muistaakseni yleisimmät.

Muoks. dinski kerkeski väliin. :-D Aika huolestuttavaa kyl, et A-lonkat on corgeilla harvinaisuus...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.02.2016 klo 18:53)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 08.02.2016 klo 19:34  
+
0
Lonkat ja kyynärät kuvattiin PEVISA:n mukaisesti. Selkäkin otettiin epävirallisena, ja sekin oli hyvä ja puhdas eläinlääkärin mukaan. Mitä katoin, niin vuosittain A-lonkkasia kuvatuista on ollut 4-10% eli suhteessa aika vähän.. Toki pevisa tuli voimaan vasta vuoden -13 alusta joten nythän sitä todellisuutta alkaa näkyä "viralliseen" jalostukseen käytettävissä koirissa.

A-lonkkaiset corgit on aika harvinaisia mutta toisaalta Roxie on onneks tommonen pieni ja kevyt, rotumääritelmään menevä. Aikaisemmin mulle kyllä selitettiin vähän että A-lonkkasia corgeja ei oo koska muuten ne lonkkamaljat on liian tiukat, mutta se nyt on aika höpöhöpöä. Esim. Joppeen verrattuna (lonkat D:tä) Roxie ei ikinä oo maannu "sammakkoasennossa", kun taas Joppe makaa niin yhtenään. Oon kyllä superonnellinen näistä tuloksista!
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 08.02.2016 klo 20:43  
+
0
^Siskon kookilla on samallaiset tulokset myöskin ja se kyllä makaa sammakkoasennossa :) Minäkin olen ajatellut, että se asento liittyy löysiin lonkiin, mutta eipä sitten vissiin.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Keskiviikkona, 10.02.2016 klo 22:11  
+
0
Koiran kanssa autolla kulkeminen muuttui vihdoin niiiin paljon helpommaksi ja turvallisemmaksi. Vaihdettiin auto uudempaan farmariin ja ostettiin autolainasta yli jäävillä rahoilla variocage. Ennen koiralla oli kevytmetallihäkki takapenkillä, jonne se oli hankala laittaa ja jolloin takapenkit piti suojata ettei koira kuraa niitä ja häkki naarmuta.. Lisäksi se rämisi ja olisi ollut tyhjän kanssa kolari tilanteessa. Nyt häkki on kätevästi kontissa ja koira pääsee hyppäämäänkin sinne paremmin.
Plus että autokin on ihana ajaa. :)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Torstaina, 11.02.2016 klo 09:11  
+
0
Tuota sammakkoasentoteoriaa ei ole kukaan pystynyt yhdistämään yhtään minkäänlaisiin lonkkiin kun se on niin yksilökysymys. Meidän löysälonkkainen ei ikinä makaa takajalat suorina kun taas meidän belgi on 7-viikkoisesta asti nukkunut noin aina. Sitä ei toki ole vielä kuvattu, mutta en usko että luovutusikäinen pentu pyrkisi helpottamaan oloaan asennonvalinnalla vaikka lonkkamaljoja ei olisi käytännössä yhtään, ja tähän ikään mennessä oon melko varma että jonkinlaiset maljat siellä on :nauru:
Rise to reset the world.

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 15.02.2016 klo 16:33  
+
0
Omistusasunto odottaa parin viikon päästä :nauru: Vieläpä sellaisessa kaupungissa, jossa olen aina todella viihtynyt ja tykännyt asua (vuosia sitten olen asunut siellä lyhyen aikaa ennenkin, hieman ennen ulkomaille lähtöäni). Ja mukavan kokoisella aidatulla pihalla. :kieli:
Haaveissa kl u

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Tiistaina, 16.02.2016 klo 11:43  
+
0
Köyhä ja rahaton, mutta pirteä auringosta ja rakastettukin olen <3

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Torstaina, 03.03.2016 klo 11:09  
+
0
Isän lokakuussa todetun aggressiivisen haimpasyövän todettiin eilen pienentyneen yli 20% alkup. koostaan, todennushetkellä syöpäarvot 7000 ja nyt enää 400. Aivan käsittämätöntä tuuria, yksi huonoiten parannettavissa olevista ja tappavimmista syövistä, olen vaan niin sanaton ja onnellinen :kumarrus:
- nimimerkki vaihtunut -

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 07.03.2016 klo 16:56  
+
0
Yksi opiskeluhakemus saatu tänään lähetettyä. Vähän olen kyllä liikkeellä epäilevin mielin, sillä en viime kuussa päässyt eräälle vähän vastaavan alan oppilinjalle (tosin se olisi ollut vain 10 kk koulutus ja tämä 2 vuoden, joten se aiempi oli alunperinkin tarkoitettu niille joilla on jo kokemusta mm. asiakaspalvelutyöstä). Mutta no, tällä kertaa hain kahdelle eri linjalle (joskin samaan oppilaitokseen). Jospa niistä edes toinen tärppäisi.

Myös muutto saadaan kohta käyntiin, ja iloitsen jo etukäteen uudesta paikkakunnastani. On se itselleni sen verran parempi kuin tämä nykyinen, ja asuinpaikka tulee muutenkin sijaitsemaan aika lähellä keskustaa (toisin kuin nykyisessä, jossa pitää ajaa 20 minuuttia päästäkseen kunnan keskustaan, joka sekin on pienempi kuin tulevassa kotikaupungissa).
Haaveissa kl u

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Lauantaina, 19.03.2016 klo 12:33  
+
0
Jes, rihvoni on ottanut voiton keuhkokuumesta ja alkaa olla taas elävien kirjoissa :jjei:
On tässä tuntenutkin itsensä ihan jonkinlaiseksi mörrimöykyksi, kun oon vaan lepäillyt, enkä oo edes verhoja avannut kun on ketuttanut auringonpaiste ulkona eikä itse ole päässyt ulos :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Torstaina, 24.03.2016 klo 17:07  
+
0
Viiihdoinkin pupu tehnyt pesän <3 Voi kun loputkin menis hyvin! :love:

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 28.03.2016 klo 16:57  
+
0
Eilen illalla kuulin ekaa kertaa tänä keväänä mustarastaan laulua. :aurinko: Ja noi kelit on ollu eilen ja tänään mitä ihanimmat!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 28.03.2016 klo 20:37  
+
0
^Ei oikeesti oo mitään keväsempää ku mustarastaan laulu. :love: Mä aina herkistyn, ku ne alkaa keväällä luritella. :nauru: Mää kuulin ekat mustarastaat täällä 8.3. :) Kiurutki pitää jo aikamoisia konsertteja. Kevät tulee, ihanaa! :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Maanantaina, 28.03.2016 klo 21:44  
+
0
Eilen lähin junnukoiran kanssa pitkälle lenkille ja heti alkuun näin joutsenen lentävän järveltä toiselle (oltiin tavallaan kolmen järven ympäröimiä siinä kohtaa). Hetikohta tuli pari perässä mutta kaarsivat takaisin, käyden "nenän edestä" lenkin ja loilottivat mennessään. Upeeta. Toki kaivoin kännykän esiin mutta videosta ei oikein esittelykelpoista tullut siinä hötäkässä. Tänään kuultiin kurkia. Sitten vaan perhosia odottelemaan, yhtään leskenlehteä ei näköpiiriin ole osunut.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 09:55  
+
0
Puoli kuuta peipposesta! :aurinko: Aamulenkillä kuulin ekat peipot ja eilen näin myös kevään ekat sinivuokot. :love: Niin ihana ilma, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja flunssaki on jo voiton puolella. :)
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 10:03  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Puoli kuuta peipposesta! :aurinko: Aamulenkillä kuulin ekat peipot ja eilen näin myös kevään ekat sinivuokot. :love:


Oi, peipot :love:. Olen odotellut niiden laulua jo jonkin aikaa, mutta Helsingissä ei ole vielä kuulunut. Ehkä tänään :hymy:! Sydän pakahtuu mustarastaan ja peipon laulusta keväisin.
(Muistelin, että juuri Tutuli on myös hehkuttanut niitä tällä palstalla muutamana keväänä.)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 12:53  
+
0
^Juu, mää hehkutan kevään merkkejä ja varsinkin lintuja joka kevät ihan koko ajan, perheellä menee varmaan välillä hermot. :nauru: Onneks on myös biologikavereita. :wink: Siskot anto mulle viime keväänä lahjaks kevätseurantakirjan, ni sitä täyttelen ihan innoissani. Kevät on mun lempparivuodenaika, niin ihanaa, ku koko ajan tulee uusia lintuja ja kasvit herää eloon. Voisin vaan olla ulkona koko päivän, möyriä metsissä ja pelloilla kevättä ihmettelemässä. :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 15:42  
+
0
^ On ihanaa, kun on joku, joka ymmärtää kevään ensimmäisten linnunlaulujen ihanuuden.

Tosi kauan sitten sanoin innoissani silloiselle miesystävälleni "hei, mustarastas lurittelee, se on kevään merkki!", johon hän totesi tympääntyneenä "ei se ole mikään kevään merkki". (Tiesin heti, että meidän juttu ei vaan voi jatkua kauaa tuon jälkeen eikä jatkunutkaan.)

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: POSITIIVISUUSTOPIC 7 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 18:46  
+
0
Meillä on ollut yksi kokonainen lauma nyt viimeiset kaksi vuorokautta... varovainen hihkaisu!
Viime kesän jäljiltä portit on vihdoin auki :aurinko:
Shibatrio <3
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.04.2016 klo 18:46)

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 00:45)