Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:19

Purkautumisosasto

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Tiistaina, 13.04.2010 klo 18:13  
+
0
Mä joudun maksaa asumistuen just eka pvä vuokranantajalle ja 8.pvä maksan loput (palkkapvä). Maksasin itekin könttäsummana kaikki, mutta en osaa säästää yhtään, joten parempi maksaa se tuki heti kun tulee tilille, niin en tuhlaa sitä ainakaan. Olivat maksaneet liikaa asumistukea aluksi kun muutin, niin ne alko nyt perimään takaisin parissa erässä tästä kuukaudesta lähtien (sain sovittua niin, että ottavat sitten huhtikuussa kun pääsen töihin, työpaikka oli siis varma niin suostuivat). Vuoden vaihduttua tuli kyllä ilmoitus, että aletaan huhtikuusta lähtien perimään, mutta arvaa muistinko, kyllähän nuo ois tuolla Kelan asiointipalvelussa tms. omilla sivuilla ollut, mutta harvemmin tulee siellä käytyä kurkkimassa omia tietoja :)
- nimimerkki vaihtunut -

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Tiistaina, 13.04.2010 klo 18:14  
+
0
^No onpa kökkö juttu, että vuokranantajat tuosta hermostuivat, kun kyse on kumminkin ihan inhimillisestä erehdyksestä. :neutral:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Tiistaina, 13.04.2010 klo 18:37  
+
0
Meinattiin vaihtaa nykynen kotikaista Elisa viihde -pakettiin, mutta eipä enää kiinnosta. :ylpea: Asiakaspalvelusta ohjattiin viihteen erikoisasiantuntijalle jonka vastaus mun kysymykseen oli: "Ei sen mun mielestä pitäisi vaikuttaa." Jaaha, no kiva ettei hänen mielestään mutta olis kiva tietää miten se asia oikeasti on, ennenkö lähtee sopimusta vaihtamaan. Kysyin sitten samalla onnistuuko kotikaistan vaihtaminen viihteeseen netin kautta ja vastaus oli kyllä, ja että oikeen kätevästi vielä. Pienellä vaivalla kuitenkin netin avulla selvisi ettei se onnistu kun vanha liittymä on juuri kotikaista josta kyllä mainitsin puhelimessa. Äh.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 06:25  
+
0
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti jalankulkijat. Mur. Ensinnäkin, jos kävelytie on jaettu kahtia että toisella puolella pyöräillään ja toisella kävellään, niin miksi 80% kävelee väärällä puolella. Ja mikäli niin onnellisesti on sattunut että on muutama kaveri matkassa niin valloitetaan se tie täysin kävellen rinnakkain ja kun yrität mennä pyörällä ohi niin tuhahdellen poistutaan alta -jos poistutaan. Lisäksi mua ärsyttää tien ylittäjät. Niitä täällä on monenlaisia, itsemurhakandidaatit pääosassa. Tänään aamulla ajoin töihin (autolla) ja kaksi sauvakävelijää olivat vastaantulevan kaistan suojatien miltei lopussa. Kaistojen välissä on sellainen parin metrin turva-alue. Olisin ehtinyt siitä reippaastikin ajamaan eteenpäin, niin mitä tekee mies? Ottaa pari juoksuaskelta ja heittää sauvansa auton eteen että mun täytyy pysähtyä. Koska minulla on oikeus ja sinä maksat jos ajat päälle -mentaliteetilla sitä pääsee pitkälle, ja pelti tykkää pienistä lommoista ja kuski tuollaisten separeiden päänahoista. Mua kiukuttaa ihan suunnattomasti ylipäätään vaan ihmiset.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 06:58  
+
0
Maito pilalla joten ei aamuteetä:mad:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:48  
+
0
Hemmetin allergia! Kadut pölisee ja silmät punaset, turvonneet, kutiaa, koskee ja nenä vuotaa!
Jääkaappi menossa rikki! Pienimmällä asteella ja silti maidot ja kaikki jäässä!
Hiekkaa kertyy koko ajan lattioille ja imuroidaan 2 ellei 3:kin kertaa päivässä ja silti on kuin hiekkalaatikossa olis.. Murr.. :pyssyt:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:49)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:19  
+
0
neruda kirjoitti:

Lisäksi mua ärsyttää tien ylittäjät. Niitä täällä on monenlaisia, itsemurhakandidaatit pääosassa. Tänään aamulla ajoin töihin (autolla) ja kaksi sauvakävelijää olivat vastaantulevan kaistan suojatien miltei lopussa. Kaistojen välissä on sellainen parin metrin turva-alue. Olisin ehtinyt siitä reippaastikin ajamaan eteenpäin, niin mitä tekee mies? Ottaa pari juoksuaskelta ja heittää sauvansa auton eteen että mun täytyy pysähtyä. Koska minulla on oikeus ja sinä maksat jos ajat päälle -mentaliteetilla sitä pääsee pitkälle, ja pelti tykkää pienistä lommoista ja kuski tuollaisten separeiden päänahoista.



Mua taas ärsyttää autoilijat, jotka kuvittelee, että suojatien eteen ei tartte pysähtyä ja omasta mielestäni sun ois tollasessa tilanteessa pitäny pysähtyä ja selkeästi näyttää niille sauvakävelijöille, että menkää vaan. Todella paljon on autoilijoita, jotka vaan posottaa ohi suojateistä, vaikka ois niiden velvollisuus pysähtyä ja tämä asenne ärsyttää mua! Autokoulussa sai aina kauheat haukut, jos ei hidastanu vauhtia tarpeeksi ajoissa, koska jalankulkijat ei voi tietää, että auto aikoo pysähtyä, ellei se hidasta vauhtia.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:38  
+
0
^ No mun mielestä mun taas ei tarvi jäädä hinaamaan siihen paikalleni ja odottaan että pari hidasta vauhtia köpöttelevää ihmistä pääsis varmasti ennen autoa suojatien ohi "koska se on heidän oikeutensa". Kyllä siihen toiseen vauhtia tuli kun huomasi että meinaan siitä ajaa enkä aio pysähtyä ja _odottaa_ hänen kuninkaallisuutensa tienylitystapahtumaa. Nimittäin se oikeasti otti juoksuaskelia ehtiäkseen alle. Mun mielestä ihan yleisestikin kävelijöillä tulee olla sen verran itsesuojeluvaistoa että kattovat missä kohtaa se auto tulee, ja vaikka sitten hidastaa pikkuisen että autokin ehtii eikä tarvi väkipakolla rynnätä sinne alle. Mä kyllä annan kävelijöille tilaa mikäli ne on sellasen matkan päässä että tarvii, ja näillä ajovuosilla jo erotan kyllä mitä vauhtia ne tulee ja miten lujaa ite menen.

Kysynpä sulta nyt kun kerran olet sitä mieltä että mun olis pitäny hidastaa, paljonko? Kun ajoin vallan 30km/h liikenneympyrässä. Että satasta posottelin aikomuksena ajaa sauvojien päälle. Kun tämä ukkeli otti ne juoksuaskelet ja heitti sauvansa auton nokan eteen, hänen kävelyparinsa oli edelleen sen turva-alueen alkupäässä. Eli siis sellaisen kivetyksen mikä kaistojen väliin on tehty kävelijöitä varten.

Mua suututtaa siksi, että täällä ei kukaan kato. Ne vaan kävelee/ pyöräilee alle. Ihan vaan varmaan sillä että autoilja maksaa jos ajaa päälle. Kun ite meen kävellen, mä kyllä kattelen niitä autoja ja pysähdyn ite odottaan että se auto pääsee ensin, koska let's face it, se painaa satoja kiloja enemmän kuin mä. Kattelen myös pyöriä ja väistelen vastaankäveleviä ihmisiä jotka kävelee päälle eikä väistä yhtään. Ihan kuin ne leikkis ala-asteen ei väistetä -peliä.

Niin, eli miks mun olis pitäny hidastaa kun ne kerran oli sen verran kaukana että mä ehdin siitä hienosti ajamaan niin, että niidenkään ei olis tarvinnu hidastaa omaa kävelyvauhtiaan. Että kyllä, mua tommonen v*tuttaa sen verran, että ihan nousen, ja nousinkin, autosta kertomaan ketutuksestani.

Ja mun autokoulusta on sen verran aikaa, että varmasti niiden oppien mukaan mun olis pitäny tulla 3km/ h koko liikenneympyrä :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44  
+
0
^ Itseäni taas ärsyttää se, että parhaimmillaan saa odottaa useita minuutteja ennen kuin joku täällä suvaitsee antaa sitä tietä. Ei niitä suojateitä huvin vuoksi tehdä - niissä kulkee ihmisä jalan ja autoilijoiden on määrä antaa tietä. Ymmärrän kyllä, että tilanteesi on vähän erilainen, mutta täällä on vähän turhan usein tullut vastaan niitä, jotka lähinnä kiihdyttävät, kun näkevät ihmisen lähestyvän suojatietä. Ajattelen luultavasti eri tavalla jo siksikin, että olen päättänyt olla hankkimatta sitä ajokorttia - muutoksen nimittäin huomaa lähes kaikissa, joilla se on. Kyllä minusta autoilijoiden pitäisi enemmän tuota lakia noudattaa. Itse huomaan yllättyväni joka kerta Tukholmassa, kun autot hidastavat jo reilusti ennen suojatietä huomatessaan ihmisen, joka aikoo ylittää kadun - ei siis ihmistä, joka on jo puolessa välissä..
Petit Brabancon "Mökö"

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:57  
+
0
^Kun et kerran autoa aja, niin et sitten myöskään liene törmännyt näihin jotka oikeasti pomppaavat vain eteen. Niitä riittää. Pitäiskö sitä ajaa 10km/h ihan vain siksi, että ehkä joku suoraan kävelevä päättääkin loikata eteen, tai turvallisen kaukana oleva kävelijä saattaakin spurtata auton alle. Tuo mua rasittaa. Ja itsekin kävellessä huomaan, että eipä ne autoilijat ihan aina sitä tietä anna, mutta joka kerta kun antaa niin nostan kättä kiittääkseni. Sen pitäis olla kohteliaisuutta molemmin puolin, eikä sellaista että toiset kaahaa pää punasena piittaamatta mistään ja toiset hyppii eteen ihan vain huvikseen. Ja ihan muksuna on jo opetettu että katotaan suojatiellä vasemmalle ja oikealle ja sitten vielä vasemmalle että tuleeko sieltä autoa vai ei, eikä sokkona vaan pompata ihan mihin sattuu. Etenkään pyörällä ei sais ajaa tielle tosta noin vain. Siihen on vähän hankala reagoida.

Ja kyllä, olen itsekin sitä mieltä, että kävelijöille pitäis antaa sitä tilaa, mutta tilannekohtaisesti.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:07  
+
0
^ Onhan se vähän niin, että tilannetta katsoo vain omasta näkökulmastaan. Itse en hyppele auton alle, vaikka välillä ehkä tekisikin mieli, kun joku kaahaa kahta kauheammin nähdessään minun tulevan suojatien kohdalle. Sinun kokemasi tilanne nyt oli lähinnä naurettava sieltä jalankulkijan puolelta, ja voin kuvitella, että tuollaiset asenteet eivät innosta antamaan tietä. Oliko tilanne siis niin, että toinen osapuoli oli ylittänyt tien ja toinen vielä odotti vuoroaan vai olivatko molemmat jo päässeet tien yli?

En muuten ikinä viittaa kiitokseksi autoilijoille, hymyilen vain sinne suuntaan. Nämä on näitä outoja tapoja, joita en ole ikinä ihan sisäistänyt. Bussikuskiakin täytyy kiittää kun hän odottaa, että ehdit bussiin, mutta hän korkeintaan tuhahtaa sinulle. Jos ei kiitä, niin pahimmillaan kuski nappaa takista kiinni ja käskee poistumaan kulkuneuvosta (näitäkin on nähty). :nauru: Saavatkohan kuskit muuten jotain tyydytystä siitä, että saavat tuijottaa matkustajaa oven läpi ja kaahata pois paikalta ottamatta matkustajaa kyytiin?
Petit Brabancon "Mökö"

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:13  
+
0
Oi ihana Itä-Helsinki. Not. Tajusinpa vasta tänään, että joku uuno oli käynyt pe tai la meidän patiolla hiippailemassa. Mietiskelin ihmeissäni lauantaipäivänä romuja patiolta kantaessani roskiin, että minnehän mun puksipuu on hävinnyt. Kun mieskään ei tunnustanut vieneensä sitä roskiin, niin pistin asian vain oman hajamielisyyteni piikkiin ja kuvittelin hävittäneeni sen itse (ihmettelin toki, että miksihän olin hävittänyt ruukunkin). Noh, tänäänpä huomasin sitten lenkiltä tullessa, että ompa tutun näköinen ruukku makaamassa taloyhtiön sisäpihan pusikossa ja siellähän se viherkasvi makasi kovin huonovointisen näköisenä.
Ja joku on tosiaan tainnut käydä pation sisäpuolella, kun sitä ympäröivän muurin ja omatekoisen portin korkeus on ulkopuolelta katsottuna noin 160cm ellei enemmänkin ja muuri suht paksu, niin ei sieltä ihan helpolla kaapata mitää mukaan. Oletettavasti koirat ovat laittaneet metakan pystyyn, niin ei ole sen enempää viety tai tehty. Nyt olisikin hyvä aika laittaa tuohon pation porttiin varoitus koirista, ettei kukaan keksi edes yrittää tänne.
Syksyllä murtauduttiin varastoon, hajotettiin tavaraa ja vietiin autonrenkaat. Nyt pöllittiin viherkasvi (nerokasta). Mitähän seuraavana?
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:14  
+
0
Tää nyt on vähän ot, mut liittyy kuitenkin näihin purkautumisiin. Mä olin joskus ylittämässä suojatietä, noin 20 metrin päässä suojatiestä oli tulossa bussi. Bussin ei todellakaan tarvinnut jarruttaa tai väistää mua, mut silti kuski koki tarpeelliseks avata ikkunan ja huutaa mulle ohittaessa et olisitkin jäänyt alle.:eek: Siinä taas huomas JKL:n paikallisliikenteen palveluasenteen.

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:31  
+
0
Menin vaihdattamaan talvella ostamaani autoon kesärenkaita. Auton myyjältä sadut renkaat takakonttiin ja korjaamolle. Vaihdon sijasta mulle todettiin, että renkaat on väärän kokoiset ja vanteet vääränlaiset joten he eivät mulle saa asennettua niitä. Auton myyjä on vaihtanut numeronsa.

Onpa kertakaikkiaan kusetettu olo. Ja rahaton. Pitää ostaa ne uudet renkaat. :twisted:
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:31)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:34  
+
0
Inni: Hupsansaa. Reipasta toimintaa.

Oliko tilanne siis niin, että toinen osapuoli oli ylittänyt tien ja toinen vielä odotti vuoroaan vai olivatko molemmat jo päässeet tien yli?



Ei, vaan kyseessä on tie jolla on liikenneympyrä. Liikenneympyrän kohdalla on sellainen parin, kolmen metrin kivetysalue joka jää suojateiden väliin. Eli _______oooooioo_x_______ -kuvio selventäköön sitä, että vasemmalla viivalla on kaista (jolla suojatie), o:t ovat tämä "turva-alue" ja oikealla viivalla on toinen kaista (jolla suojatie). Nämä ihmiset olivat kohdassa x kun tulin liikenneympyrässä tuohon vasemman viivan kohdille, vähän aiemmin. Eli he olivat suojatiellä, mutta sillä kaistalla joka menee liikenneympyrään, ei siitä pois. Eli mun vastaantulevien kaistaa ylittämässä. Toinen ihmisistä syöksyi auton alle juoksuaskelin, toisen ollessa siinä kohtaa kohdassa mitä merkkaa i. Eli ilman juoksuaskelia ei tämä ukko olis mun eteen päätynyt missään vaiheessa. Tuo o -merkitty alue ei ole suojatietä, vaan suojatie tälle kaistalle alkaa sen päätyttyä. Selventääkö tämä yhtään?

Anteeksi jankutus, mutta mua suututtaa tommonen toiminta edelleen, ja vielä enemmän laittaa ärsyttämään kun joku sanoo että mun olis pitäny tollasessa tilanteessa hiljentää :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:49  
+
0
^ Tämähän menee ihan matemaattisten kaavojen puolelle. :nauru: Itse olin käsittänyt asian niin, että nämä kaksi olivat ylittämässä sitä sinun puoleistasi kaistaa, toinen oli vielä "suoja-alueella" ja mies jo lähes yli, ja silloin tämä mies juoksi takaisinpäin eteesi, jotta tämä toinen saa toteuttaa oikeuttaan ylittää tien. Tässä tilanteessa olisin ajatellut, että mies on idiootti, mutta autoilijan kyllä kuuluu hiljentää. Tässä sinun tapauksessasi ajattelen vain, että mies on idiootti. Mutta kaavio kyllä selvensi tapahtumaa ja sinun kantaasi, eli jankutuksesta oli hyötyä. :hymy:
Petit Brabancon "Mökö"

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 23:14  
+
0
Ei hitto! Mua on alkanut pelottamaan että totun liikaa tähän työttömänä oloon. :neutral: Ei hemmetti kun ei voi hakea töitä ennenkuin oikeudenkäynti ohi. Tai voi mutta siinä saattaa mennä tuleva työpaikka aika äkkiä kun soittavat entiselle työpaikalle kyselläkseni minusta..

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Torstaina, 15.04.2010 klo 06:34  
+
0
^Onko mitään tietoa kauanko tossa vielä kestää? Toivottavasti menis mahdollisimman nopeesti ohi ja saisit maineen putsattua kun mitään ei kerran ole tapahtunutkaan. Ehkä kannattais työllistää itseään hetkellisesti esim. vapaaehtoistoiminnan parissa? Siis ajatellen sitä ettei totu liiaksi siihen kotona olemiseen kun on jotain tekemistä? Tuli vain mieleen :hymy:

(nää hymiöt on ihan tyhmiä kun on tottunu niihin vanhoihin)
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Torstaina, 15.04.2010 klo 10:08  
+
0
Mikäs oikeudenkäynti Monna83:lla olikaan? Oon ehkä kuullut, mutta ei nyt taas pysty palauttaan mieleen...:eitietoo:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Torstaina, 15.04.2010 klo 11:32  
+
0
neruda, tässä hiukan lakipykäliä tohon suojatiehommaan:

Kysymys:
Kun jalankulkija ylittää ajorataa valo-ohjaamattomalla suojatiellä ja jää seisomaan ajoratojen väliselle keskikorokkeella, kumpi on väistämisvelvollinen, autoilija vai jalankulkija? Tämä on usein toistuva tilanne kaupunkiliikenteessä, ja olen huomannut kahtalaista käytäntöä.

Vastaus:
Ohessa Tieliikennelain suojatiekäyttäymistä koskevat säädökset niin jalankulkijalle kuin ajoneuvon kuljettajallekin. Toivottavasti ne auttavat ratkaisun tekemistä.

32 §. Kuljettajan suojatiesäännöt. Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.

Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.

44 §. Ajoradan ylittäminen. Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä.

Suojatielle tai muuten ajoradalle astuvan jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä.

(Nämä Liikenneturvan sivuilta.)

Ymmärrän kyllä, että ärsyttää, kun joku tulee vartavasten sauvalla sohimaan, vaikka olisit ehtinytkin jalankulkijoiden edestä pois. Mutta lain mukaan auton on pysähdyttävä, jos jalankulkijoita on suojatiellä tai astumassa sille, itse katsoisin myös sen kahden suojatien välialueen suojatiehen kuuluvaksi. Tämän takia ymmärrän myös miehen reaktion. Turussa ainakin suurimmalla osalla kuskeista on se tapa, että suojatien eteen ei pysähdytä, vaikka joku olisi sinne astumassakin. Itse teenkin aina niin, että kävelen reippaasti suojatielle, enkä edes jää siihen reunalle odottamaan, että jospa joku pysähtyis, koska silloin oikeasti joutuu odottamaan aika kauan, että joku suvaitsee pysähtyä. Ja ihan yleisessä tiedossakin on, että Suomessa autoilijat ei kunnioita suojatietä, vaan juurikin kiihdyttää, että ehtii alta pois. Tämä sitten näkyy onnettomuuksina, joissa jalankulkijoita on jäänyt auton alle.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 11:33)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545686
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 15:30)