Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:19

Purkautumisosasto

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

doomchild

doomchild
Viestimäärä: 12

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 10:31  
+
0
Kollega oli keskiviikkona kurssilla, ja kertoi silloin olleensa jo maanantaina kuumeessa. Arvatkaa sitten kenellä nyt on kurkku kipeänä ja kuume nousemassa. Ihan oikeasti, jos teillä ei muka ole aikaa sairastaa ja pitää marttyyrina tulla kipeänä töihin, niin arvatkaa viidesti onko muilla sitten paremmin aikaa ja halua saada sama tauti??

Tätä hymiötä ei saanut käyttää ihmisistä, mutta menkööt: :pyssyt:

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 10:42  
+
0
neruda kirjoitti:

n. 30kmm/h antanee edellyttää että kykenen pysähtymään vallan mainiosti tilanteen niin edellyttäessä


Joo, varmasti tällöin kykenee pysähtymään, koska 30 kmm/h = 30 000 mm/h = 30 metriä tunnissa :wink: (insinööri pyytää anteeksi ja pahoittelee, ettei voinut itselleen mitään)

Mä kannatan sellaista yleistä huomaavaisuutta liikenteessä. Eli jalankulkijat eivät ehdoin tahdoin hypi autojen alle vain siksi, että heillä "on oikeus mennä" ja autoilijat pyrkivät päästämään jalankulkijan tien yli, jos jalankulkija on suojatien päässä.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.04.2010 klo 10:43)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 10:50  
+
0
Olin menossa suihkuun. No water. Soitto isännöitsijälle. Joo vettä tulee vasta 16 maissa iltapäivällä. "Eilen illalla tuli meille tieto tästä vesikatkosta, siksi kukaan ei ole saanut ilmoitusta".

:pyssyt:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Neiti_79

Neiti_79
Viestimäärä: 96

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 11:34  
+
0
^ Niin no siitähän ei tietty voinu alkaa informoimaan ihmisille heti aamusta :mietiskel: ?
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 13:23  
+
0
mill: Tietenkin jalankulkijan on jäätävä siihen keskikorokkeelle odottamaan, että tulee sopiva väli, eikä vaan rynnätä tielle oikeuksineen. Jos jalankulkija seisoo keskikorokkeella, niin silloinhan hän on pian astumassa suojatielle ja autoilijan pitäisi lain mukaan pysähtyä ja päästää jalankulkija yli. Ja itse myös kannata molemminpuolista joustavuutta liikenteessä, mutta autoilijat eivät tunnu useinkaan ottavan jalankulkijoita huomioon, siksi mua ärsyttää.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 15:50  
+
0
^ Mä ymmärsin vähän väärin sut aiemmin, sorry. :nolo: Mut siis näinhän se on. Ensimmäistä suojatiepätkää keskikoroke-suojateissä ylittäjää ei vastaantulijalla ole velvollisuus väistää, ja väistämällä aiheuttaa vaaratilanteen, mutta jos kävelijä jo seisoo korokkeella odottamassa, on kohtuullisen pysähtymismatkan päässä tulevan auton toki velvollisuus väistää. Mä itse kannatan myös molemmin puolista joustavuutta, ja ärsyttää kun törmää joustamattomiin tapauksiin oli ne sitten autoilijoita tai jalankulkijoita. Enemmän niitä tuntuu kyllä autoilijoissa olevan, se on totta.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 15:57  
+
0
Mä en enää kommentoi tohon ylittämisasiaan mitään, eiköhän tuo kanta oo tullu selväksi jo. Voisinkin vaihteeksi valittaa vaikka siitä miten sattuu hampaaseen. Olin hammaslääkärissä tänään ja kaks viimeistä reikää porattiin (jee, ne on nyt hoidettu!) mutta kipu jäi. Vihloo ja pureminen sattuu. Täytyy odotella hetki että millaseksi muuttuu, mutta tää on aika ikävän tuntusta.

Monna sanoi:

Asianajaja sanoi että tämän kuun aikana pitäisi selvitä milloin on okeudenkäynti. Mulla kyllä niin paljon kotona kaikkea hommaa että ennemmin kyllä hoidan kotihommia ja elukoita kuin menen vapaaehtoistyöhän. Vaikkakin ajatuksena hieno mutta ei mitään järkeä kun tällä hetkellä mahdollisuus kerta tähän. Hommat ei lopu kotona kesken!:nauru:



No toivottavasti selviää nopeasti, nuo oikeusrattaat kun ei pyöri ikinä niin nopeasti kuin toivois ja odottavan aika on aina hirveän pitkä. Tosi inhottava tilanne. Ei ihme että sielä kotona on tekemistä kun on niitä lemmikeitä ja vähän jälkikasvuakin, ajattelin vain että jos tottuu siihen kotona oloon ihan liiaksi eikä haluakaan enää mennä töihin niin se ajoittainen kotoa poistuminen vois auttaa siihen :)

Vanis: Sulla on sit hieman samantyyppinen äiti kun mulla. Mä en kans ollu mitään kun vaihdoin yliopistosta amk:n koska sieltä ei valmistuta maistereiksi jne. Isä olis onnellinen jos olisin vaikka nokikolari kunhan olisin elämääni tyytyväinen, äidillä on tommosia ns. elitistisiä piirteitä ja ajatuksia siitä, että esim. rekkakuski ei voi olla mulle tarpeeksi hyvä mies ja mä en käytä kaikkia lahjojani ja heitän niitä tällä alalla hukkaan. Oon osittain samaa mieltä, mutta syyllistäminen ja sellainen on todella ikävää. Eli ymmärrän ehkä osittain miltä susta varmaan tuntuu kun mikään mitä teet ei ole tarpeeksi hyvää kun pystyisit parempaankin :roll:

Muoks: Sliippi kirjoitti:

Joo, varmasti tällöin kykenee pysähtymään, koska 30 kmm/h = 30 000 mm/h = 30 metriä tunnissa :wink: (insinööri pyytää anteeksi ja pahoittelee, ettei voinut itselleen mitään)

Ton painoinen pikkuauto pysähtyy tosta vauhdista 2-3 metrissä. Eli kyllä olisin ehtinyt pysähtymään mikäli tilanne olis sitä edellyttänyt, ja kyllähän se siihen pysähtyi vaikka alle juostiin. En tiedä että oliko tää jotenkin päin sarkastinen kommentti, mutta en nyt kyllä tajunnut insinöörin laskukaavaa. Montako metriä minuutissa auto silloin kulkee? 30 metriä tunnissa on aika vähän :) Matikka on kyllä mun heikoin puoli joten tää heitto meni ihan ohi.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.04.2010 klo 16:24)

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 16:27  
+
0
^ Sliippi luultavasti takertui tuohon 30 kmm/h kun sinä vissiinkin tarkoitit 30 km/h...? Mä en kyllä tiedä, mikä yksikkö kmm on... :mietiskel:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 16:34  
+
0
^ ja ^^ kmm = kilomillimetriä (tosin eihän tällaista nyt oikeasti käytetä). Kilo taas tarkoittaa 1000 kertaista, eli yksi kilomillimetri olisi 1000 millimetriä. 30 kilomillimetriä eli 30 000 millimetriä taas on 30 metriä, jonka takia 30 kmm/h on aika hidas nopeus -> ehtii varmasti pysähtyä. :kieli:

Voisiko tässä ihminen enää nörtimmäksi muuttua (itseäni tarkoitan)... :roll:
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.04.2010 klo 16:39)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 16:39  
+
0
^Ah, ok. Kiitos selvennyksestä. Toi matematiikka tosiaan ei oo vahvin laji, ja ajattelin että kerrot jotain kautta että en varmasti olis ehtiny pysähtyä :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 17:01  
+
0
Yksi sana kertoo kaiken : anoppi! Voiko ilkeämpää ihmistä olla? En osaa mitään, olen hyödytön, laiska.. Kaikki haukut voisin niellä asenne ja elämäntapojen eroina, mutta millä ihmeellä saisi sen syömään mun tekemää ruokaa? :mietiskel:

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 17:19  
+
0
^ Aiotko piilottaa sen ruokaan syanidia tms...? Ja tämä oli todella huono vitsi, anteeksi.

Mäkin voisin tiivistää vihanpurkaukseni yhteen sanaan: marttyyrius. :pyssyt: Mä en mitään inhoa niin paljon kuin marttyyreja; noita tekopyhiä paskoja, jotka eivät luo ympärilleen muuta kuin pahaa oloa ja huonoa omatuntoa. Sais painua kaikki sinne, minne aurinko ei paista ja joka on paikkana helvettiäkin kurjempi. Ihan sama, kuului sitten perheeseen tai ei.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 18:59  
+
0
nyt kyllä ketuttaa.. sain synttärilahjaksi etelänmatkan, lähtö olisi su-aamuna.. jos toi tuhkapilvi leijuu siellä korkeuksissa vielä useamman päivän niin jää reissu tekemättä. Onneks saadaan sit rahat takaisin. Uusi matka tulee kyllä kyseeseen heti kun tuo tuhka sen vain sallii. Harmittaa vaan niin hirveästi :roll:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 20:37  
+
0
Musta ei olekaan kuulunut vähään aikaan mitään kun oon ollu niin kiireinen koirien kanssa, lähinnä Annin sairastelun. Sen varvas ei ole vieläkään luutunut ja sitten Nelli on rapsuttet itseään koko ajan,mikä siirtyi myös Anniin, mikä aiheutti sille hirveän hotspotin. Lopulliseski syyksi siihen hotspotiin, selvisi täi-tartunta mitä epäilen, että se on Nellin tuoma kasvattajalta. Sillä Annilla ei ole ollut mitään oireita ennen sitä ja nyt se on repinyt kaulansa auki vasemmalta puolelta ja yrittänyt oikealtakin, mutta siinä takajalan varvasmurtuman vuoksi oleva side estää sen ettei se ole saanut sitä puolta kaulasta auki. Nyt Anni on sitten antibioottikuurilla, kortisonikuurilla ja lisäksi varvas ei ole vielä luultunut. Nyt kahden viikon päästä uusi kontrolli, toivon ja rukoilen että siihen mennessä olisi tapahtunut merkittävää paranemista. Ortopedi jo mainitsi sanan "amputaatio", jos varvas ei lähde luutumaan:eek: Sanoin että jos kuitenkin seurattaisiin nyt vielä muutama viikko, varpaan amputaatio ei ole mikään pikku toimenpide! Onneksi röntgenkuvassa näkyi jonkin paranemista ja nyt sitten vielä 2 viikkoa pitää sidettä pitää ainakin jalassa. Lisäksi Annin iho on ärtynyt kaulalta niistä täiden puremista, joka on johtanut siihen ihon rikkoutumiseen.

Tänäään on onneksi alkanut tuntua, että pikkuhiljaa kutinat helpottaa ja toivon että päästään yhdellä käsittelyllä niistä "pikkupaskiaisista":cool: Harmittaa kun kaikki vähäiset treenit ja koira-aktiviteetit jää väliin.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Oh_no

Oh_no
Viestimäärä: 77

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 21:05  
+
0
VIHAAN keräämättä jätettyjä koiran p*skoja! Tänään taas vaihteeksi kävelin sellaseen, ja tarvineeko edes kertoa miten usein oma koira kävelee sellaiseen... Musta on tullut lähes pakkomielteinen ja samalla kun kerään oman koiran läjät niin bongaan kaikki vieraat kakat lähistöllä ja kerään niitä pussiin niin monta kuin mahtuu. :shifty:
Lisäksi joku tyttö toi tänään koirapuistoon juoksuisen nartun niin että oma uros huusi sydäntä raastavalla äänellä: '' I WANNA MAKE BABIESSS!!!'', että se siitä rennosta hengailusta sitten. Ja tuo runopoika ei tosiaan yleensä kiinnostu nartuista lainkaan että aika varmasti uskallan väittää nartun olleen juoksussa. Oli hauskaa raahata huutavaa ja haukkuvaa koiraa pois puistosta.. :peukku:

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 21:22  
+
0
juulia: Onpa ikävä tuo täitartunta. Hyvä että varvas osoittaa jo pientä toivoa luutumisesta. Paljon jaksamista sulle sekä koirille.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 21:59  
+
0
Ja jumalavita, kenelle syttyy kuningas ajatus poltella jotakin vanhoille kumisaappaille haisevaa rivarialueella.
Luultavasti joku järjen riemuvoitto on heittänyt grillailun päätteeksi sen muovisen makkarapaketin sinne grilliin ja nyt leijailee sit kämpässäkin sellanen kunnon muovin käry.

Mä kävin jo paniikissani kaikki sähkövermeleet läpi, et missä palaa, kunnes avasin partsin oven ja sieltähän se pukkas. Löi muuten se haju naamalle ku märkä rätti, hetkeen pystynyt edes hengittään. :twisted: toi sopii tähän, miinus toi hymy. Ei paljon hymyilytä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 22:19  
+
0
neruda, kuulostaa niin tutulta. On se kumma ettei aikuinen ihminen voi itse tehdä päätöksiä elämänsä suhteen.
Isä ja sisko kävivät synttärikahvilla, mutta äiti jäi kotiin. Parempi niin, musta ei ole kiva asettaa muita ikävään tilanteeseen, joka olisi auttamattomasti syntynyt jos äiti olisi tullut. Voi kuulostaa ikävältä, mutta musta on oikeasti parempi pitää välimatkaa vaikka muutama vuosi. Elämä saman katon alla oli aivan mahdotonta, ja muutettuani heti täytettyäni 18 sain vuosia kuulla lapsellisesta päätöksestäni. Nyt olen opiskellut viime vuodet, mutta sekään ei miellytä kun ei tapahdu ennätystahtiin. Joka ikinen puhelu tai tapaaminen päättyy riitaan tai välirikkoon, joten miksi sitä turhaan itseään kiusaamaan.

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 22:22  
+
0
monna83lle kovasti tsemppejä. Toivottavasti pian tilanne selviää, ei voi muuta sanoa.

juulia80lle jaksuja ja koiruuksille rapsutuksia.

Paranemisia sairastaville ja allergisille parempaa oloa.

Muoks. Yritä olla välittämättä, Vanis. Oma äitini omaa samoja piirteitä, vähän väliä huomauttelemassa ja kertomassa parempia mielipiteitään. Aikoinaan kun muutin kotoa pois, niin pidin mykkäkoulua äidille yli puoli vuotta, en vaan kestänyt sitä enää yhtään. Itse tätä elämää eletään, sanoi ne äidit mitä tahansa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.04.2010 klo 22:28)

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PURKAUTUMISOSASTO - Perjantaina, 16.04.2010 klo 22:32  
+
0
Doomchild... mä oon ihan samaa mieltä, mutta joskus on tilanteita kun ei voi jäädä pois töistä. Vapaaehtoiset (?) kurssitukset ehkä asia erikseen.. Ite ollut puolikuntoisena toista viikkoa... tosi mälsää, kun on vaan väsynyt ja kurkkukipuinen muttei kuumetta eikä verikokeissa näkynyt mitään. Enempää ku kaksi pvää ei saanut saikkua kun ei täs mitään silmiinpistävää oiretta ole.

Mitähän sitä elämälleen tekisi? Tulis joku ja antais mulle kaikki kaipaamani vastaukset. :hymy:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 12:00)