Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

PURKAUTUMISOSASTO 34 - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12  
+
0
Ärinämurinapurina.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

NellasTelemnar

NellasTelemnar
Viestimäärä: 99

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 16.03.2015 klo 15:27  
+
0
Tää kipu.. siis tää on ihan järkkyä. :suru:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 16.03.2015 klo 16:46  
+
0
Muhku käytetty eläinlääkärissä lohjenneen hampaan takia. Hammas on yläoikea P4, ydin näkyvissä ja pitäisi pikaisesti poistaa hammas tai antaa juurihoito. Täällä ei eläinlekurilla ole poraa, vaan taltalla hakkaisi hampaan mäsäksi, joten suositteli suoraan hampaisiin erikoistunutta klinikkaa. Lähin sellainen paikka on Kouvolassa Animagi. No huomenna soitan sinne ja johonkin Veikkolassa sijaisevaan Anidenttiin jota ell suositteli. Toivottavasti tuo koira nyt ei muutamaan päivään kehitä mitään tulehdusta. :neutral:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 16.03.2015 klo 16:47)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 16.03.2015 klo 18:09  
+
0
^ Tarkkana näköjään saa olla noiden legojenkin kanssa.. Oliko se vielä niin, ettei Muhku edes oireillut hammasta mitenkään?

\Muoks. Purnausta sopivasti omista hampaista: puhkeavat viisurit :pyssyt: Voi tätä jomotuksen ja säryn määrää.. Usemapi hammas on tulossa, mutta yksi alkoi tänään kiusata oikein kunnolla, on turvonnut ja kipeä. Mutta sen kai siitä saa, kun oon moneen kertaan tuuletellut, ettei mulle tule (ollenkaan) viisureita, koska olin jo 25 eikä niistä ollut mitään tietoa..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 16.03.2015 klo 19:40)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 16.03.2015 klo 21:19  
+
0
Voi koira ja sen maha :neutral: Luka on nyt reilu vuoden syönyt HauHaun Lammas-riisi nappulaa ja se on sopinut tosi hyvin sen vattalle. No hiihtolomalla se sitten päätti kolmena päivänä pullauttaa heti syötyään kaikki ruuat ulos, veikkailtiin stressiä tai mahatautia ja annettiin mahansuojalääkettä ja mahaystävällistä ruokaakin viiden päivän ajan. Nyt ollaan hitaasti taas yritetty siirtyä nappulaan mutta ei. Tänään oksensi kun söi nappulaa pitkästä aikaa.

Nuo oksentelut on aivan erilaisia kuin ohutsuolentulehduksen aikaan ja en tiedä mikä himskatti tässä nyt on :mietiskel: Pitää vissiin vaihtaa nappulaa toiseen ja katsoa, mitä maha sanoo siitä. Tuota edellistä ruokaa on vaan n. 3kg jäljellä niin harmittaa laittaa hukkaan ja sitten ostaa n. 2kg säkki, jos se sitten ei passaakkaan yhtään. Ja en tiedä mitä lähtisi edes koittamaan.

Muuten tuo on pirtsakka ja iloinen oma itsensä.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 16.03.2015 klo 22:08  
+
0

sändi kirjoitti:

^ Tarkkana näköjään saa olla noiden legojenkin kanssa.. Oliko se vielä niin, ettei Muhku edes oireillut hammasta mitenkään?



Joo Muhku tosiaan ei ole oireillut mitenkään. Kyllähän me kurkitaan säännöllisesti tuon suuhun joten luultavasti tuo hampaan lohkeaminen on sattunut viimeisen parin viikon sisällä. No ensi viikolla Muhku lähtee hampaanpoistoon. Vähän kyllä jännittää kun tuon hampaan poisto on monen tunnin operaatio, ja leikkauksessa/nukutuksesa kuitenkin on riskinsä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 17.03.2015 klo 17:11  
+
0
^Tsemppiä hampaanpoistoon!

Alissan lonkkaa on nyt kuntoutettu viis viikkoo ja tänään meil oli kontrolli. Se ontuu jalkaa edelleen. :suru: Ontuma oli aika lievä, 1/5, mut ontuu kuitenkin, lisäks rikkosen lonkan liikerata on vajaa. Suosituksena oli nyt tehä lonkkaan PRP-hoito, missä koiran omia verihiutaleita ruiskutetaan nivelen sisälle ja se hoitaa nivelen tulehdusta. Mua ahistaa, ku rahaa vaan palaa koko ajan ja tostakaa ei oo takeita, et auttaaks se. Hyviä tuloksia tolla on kuulemma saatu, mut luultavasti hoidon joutuu jossain vaiheessa uusimaan. Sit taas, jos laitettais se lonkkaproteesi, ni voisin lainata siihen rahaa ja maksaa lainan pikku hiljaa pois vs. nyt maksan noista hoidoista. Toisaalta taas leikkaus on aina riski. Äh, kunpa tietäis, mitä kantsis nyt tehä. :neutral:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 17.03.2015 klo 18:52  
+
0
^ :paijata: Voi itku, tommoset jutut ei oo koskaan kivoja. Tsemppiä!!
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 17.03.2015 klo 19:30  
+
0
Voi Tutuli, ompa vaikee tilanne kun ei yhtään tiiä mitä pitäisi ja kannattaisi tehdä, mikä auttais eniten. :suru: Tsempit!
skcu Pongo

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 17.03.2015 klo 21:45  
+
0
Kiitos tsempeistä Saippa ja virtahepo! :) Tuli tänään niin kurja mieli, mun äidin kommenteista, et meni päivä ihan pilalle. Se siis kyseli, et mitä meille sanottiin lääkärissä ja kerroin Alissan ontuvan edelleen ja tosta meille suositellusta hoidosta. Hinnan kuultuaan se kauhisteli sitä ja kun sanoin, et onhan Alissaa pakko auttaa jotenkin, jos se kerran ontuu (eli siihen sattuu), ni se vastas, et: "Onko?" Sit ku sanoin, et jos toikaan ei auta, ni sit on harkittava leikkausta, ni jotenki tuntu, et se tyrmäs sen täysin. Sit kysyin, et pitäskö Alissa sit vaan lopettaa, ni ei hän kuulemma tiedä. Ja sit mä murruinki täysin, ku piti edes miettiä sitä vaihtoehtoa. :suru: Joo, muaki ahistaa toi rahanmeno, mut en mä kuitenkaan oo valmis lopettamaan elämänilosta koiraa parhaassa iässä, jos sen hyväks on tehtävissä jotain.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 17.03.2015 klo 22:21  
+
0
Onhan Alissalle kokeiltu akupunktiota? Tiedän sillä saadun todella hyviä tuloksia ja yhtenä vaihtoehtona on myös kultaimplanttien asentaminen, jos hoitovaste on hyvä akupunktiossa. Viimeks ku oon asiasta keskustellu elln kansssa ni hinta ois ollu jtn 300e.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 17.03.2015 klo 22:52  
+
0
^Ei oo kokeiltu ainakaan vielä akupunktiota. Sitä on hoidettu nyt kerran viikossa laserilla, jolla on samankaltasia vaikutuksia ku akupunktiolla, mut vois sitäkin jossain vaiheessa koittaa. On toi tilanne siis selkeesti parantunu, esim. lonkan lihakset ei ollu enää kipeet, mitä ne oli sillon kuus viikkoa sitten. Ja tänäänkää vesialtaassa hoitaja ei nähny eroa jalkojen liikkeessä ja mä en Alissan ravatessa nää ontumista. Alissa myös seisoo niin, et se varaa painoa kunnolla kummallekin jalalle, sillon kuus viikkoo sitten se seiso usein ihan toispuoleisesti. Ja niitä pelkokohtauksia ei oo enää ollu sitä yhtä lukuunottamatta. Mut mua ahdistaa se, et Alissa on vast kuus ja jos se jalka on niin paha, ku mitä oon ymmärtäny, ni mites sit tulevaisuudessa, ku jalka ei tosta ainakaan paremmaksi muutu. :suru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 19.03.2015 klo 10:01  
+
0
Kävin hammaslääkärissä, ei reikiä ja ihana suuhygienisti rapsutti hammaskivet pois. Negtaiivisen asian tästä tekee se, että hammaslääkäri kysyi häiritseekö muljuva leukanivel mitenkään. Siis mikä? :eek: Suun kiinni laittaessani tajusin että tosiaan, aina kun avaan tai suljen suun niin koko alaleuka muljahtaa, sehän on aina tehnyt niin mutta en ole koskaan ennen kiinnittänyt siihen huomiota. No arvatkaa kiinnitänkö nyt? Koko kotimatkan muljuttelin (hyi mikä sana) leukaa ja mietin että kohta se varmaan tippuu pois. Oon vähän herkkä kaikissa tälläisissä ällöttävissä terveyteen liittyvissä jutuissa, joten sain hirveän heikotuskohtauksen tuosta kaikesta muljutuksesta ja sen miettimisestä.

Samanlaisen reaktion saa aikaan se kun avo puhuu rytkyvistä tyristä. Meen aina ihan veltoksi ja valkoiseksi, niin oksettavaa. En kestä rytkyvää tyrää enkä muljuvaa alaleukaa. Ja nyt menen pitkälleen koska heikottaa niin paljon ja käsistä katosi voimat. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu torstaina, 19.03.2015 klo 10:01)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 19.03.2015 klo 11:25  
+
0
^ Mulla on samanlainen muljuva leuka ollut aina. Muutoin ei hirveästi haittaa, kuin hammaslääkärissä käydessä vain. Hankalaa pitää suuta auki, kun leuka elää omaa elämäänsä. :nauru: On se joskus jumittunutkin ilkeästi, mutta oon aina saanut sen jotenkin niksautettua takaisin uomiinsa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 19.03.2015 klo 19:21  
+
0
Viis päivää ihme flunssaa, Alko oksentamisella ja ribaskalla. Nyt ollut pää kipeä, silmät herkät ja vuotaa kokoajan, nenä tukossa ja voimaton olo. Kuumetta ei ole kuin "lämmön" verran jos sitäkään (tosin tähän mittariin ei ole luottamista).. Todella ärsyttävää, odotan kuin kuuta nousevaa että antaisi sen 39asteen kuumeen ja se olis sillä selvä tää tauti.

Ja autossakin jotian häikkää. Ihan kun ei kävisi kaikilla pytyillä ja bensa haisee voimakkaasti..
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 19.03.2015 klo 19:46  
+
0
Flunssa. Nenä tukossa, koko ajan pitää niistää, yskittää, kurkku kipeä. Huono olo kaikin puolin. Eipä ole tarvinnut flunssaa sairastaa moneen vuoteen. Kuumetta ei ole, silti välillä palelee ja välillä on kuuma. Mikään ei maistu miltään. Paitsi yskänlääke. Se on aivan järkyttävän pahaa ja polttelee kurkussa. Se maku ei lähde millään pois suusta, vaikka juo vettä päälle. Tämän olon takia en ole jaksanut Essiä pestä ja trimmata ja se todella on kummankin tarpeessa. Yhden pitemmän lenkin olen kuitenkin tehnyt, koirat ovat saaneet juosta vapaana, itse olen vain hitaasti kävellyt.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 19.03.2015 klo 22:13  
+
0

Johannna kirjoitti:

On se joskus jumittunutkin ilkeästi, mutta oon aina saanut sen jotenkin niksautettua takaisin uomiinsa.



:eek::eek: En avaa suuta enää ikinä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 20.03.2015 klo 07:21  
+
0
Olen jo pitkän aikaa herännyt klo 3 ihmettelemään ja tuskailemaan nukkumisen vaikeutta. Eilen illalla päätin, että nythän nukutaan ja otin 2 melatoniinitablettia ennen nukkumaanmenoa.
Arvatkaapa moneltako katsoin yöllä kelloa?! No kahdelta. :pyssyt:
Ei se mitään, jos tämä klo 3 heräily jatkuu vielä, niin kohtahan siirretään kellot takaisin kesäaikaan, niin sithän herään klo 4, niin voin ihan huoletta lähteä koiran kanssa lenkille siihen aikaan. :roll:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 20.03.2015 klo 08:20  
+
0
^ Ilon kautta :wink: Itse olen herännyt kans monena yönä juurikin kolmen maissa, kun lapsi tulee viereen nukkumaan. Tehokkaaksi unilääkkeeksi olen todennut Tuire Kaimion kirjan Koiran käyttäytyminen. Ei tarvi monta sivua lukea siitä, mitä ovat koirien ja susien erot ja yhtäläisyydet, niin silmä alkaa lupsua kummasti. Usein riittää puolikin sivua lukemista. Suosittelen.
Mukana menossa snu Napo

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 20.03.2015 klo 08:24  
+
0
Koko viikon paistanu aurinko pilvettömältä taivaalta ja mites sit tänään, ku ois auringonpimennys? No pilvistä tietty! :pyssyt: Oon menossa kaverin kaa tähtitorniin pimennystä kattelemaan, mut saa nähä, näkyykö sielt mitään. :(
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265825
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 16:45)