Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 23.03.2015 klo 22:41  
+
0
^Kävin just asiasta lukemassa ja jos kyseessä on vapaasti hinnoiteltava palvelu, niin siitä jonottamisestakin ilmeisesti saa periä maksun. Hinta vaan pitää tulla ilmi. Kilpailu- ja kuluttajaviraston selvitys
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.03.2015 klo 22:42)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 23.03.2015 klo 23:02  
+
0
^Mutta onko siinä oikeasti niin iso porsaanreikä että ainoat alueella olevat päivystäjät saavat valita hinnat itse: vapaasti hinnoiteltava, mutta kunnalle pakollinen, palvelu? Musta tossa on vaan joku ristiriita. Mut ei nyt oo tietotaitoa sanoa mikä nyt tossa olisi enemmän "oikea ja väärä" tapa.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 25.03.2015 klo 11:16  
+
0
Just herätessä fiilistelin et pistän töihin lähtiessä ballerinat jalkaan ku on ollu ihanat ilmat viime viikon, ni ku nousin ja katoin ikkunasta...täällä sataa lunta?! :mad: Ja ketutusta ei helpota sekään yhtään että tänään starttaa kaheksan päivän työputki. Ffuuu.
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 25.03.2015 klo 13:24  
+
0
Ai että kun nuo elämäänsä kyllästyneet, valittavat mummelit tekee päivästä niin ihanan. :roll:
Oottelin kaveria koiralenkille niiden pihan nurkalla, jossa sattui olemaan vanhat, Lepon pään kokoiset koiranpaskat siinä lähettyvillä. Mummo kävelee meidän ohi tuijottaen Leppoa murhaavasti, ja mutisee mulle että "Älkää tulko kakkimaan MEIDÄN pihalle." :eek: Sanoin ensimmäisen asian joka mieleeni tuli, "En mä anna tän kakata kenenkään pihoille, tää tekee vaan metsään." mut mummeli oli jo kääntäny päänsä pois ja köpötteli kohti ovea ihan kun ei mitään kuulis. Vanhuksia pitäis arvostaa, mutta tommonen syyttely ja yleistävä asenne ei ainakaan auta sen arvostuksen saamiseen. :pyssyt:
Mulla on aika hyvä käsitys siitä kenen koira(t) on ollu syyllisenä, tässä naapurustossa pari isoo koiraa kakkii kaikkien pihoille eikä omistaja ikinä kerää niiden jätöksiä. Kieltämättä se ärsyttää vähän itseänikin, joten taidanpa vinkata mummolle jos vielä sitä nään että kävis tilittämässä sille henkilölle eikä vaan vastaantulijoille. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 25.03.2015 klo 16:58  
+
0
Harmittaa miten paljon esim. autottomuus vaikuttaa harrastusmahdollisuuksiin. Ehdin jo innostua lukemaan pk-lajeista(erityisesti jälki kiinnostaisi), mutta kun selasin eri yhdistysten sivuja, niin lähes kaikilla oli vaatimuksena oman auton käyttö. Yhden yhdistyksen sivuilla ei lukenut mitään, laitoinkin sinne s-postia, mutta eiköhän sieltäkin tule sama vastaus. :mad:
Samoin monet muut(esim. näyttelyt) ovat mahdottomia, ellei ole jotain kaveria joka lähtisi aina mukaan. Ja mun kaverit ei mitään koiraihmisiä oo... :roll:
Pitää siis vaan tyytyä tokoon ja agilityyn, niissäkään en tiedä miten kisaaminen onnistuisi yksin/autottomana. :eitietoo: Harmittaa niin paljon, olisi kiva päästä kokeilemaan eri lajeja Väinön kanssa.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 25.03.2015 klo 18:33  
+
0
^ Missä päin sä sitten oikein asut? Pk-seudulla ainakin autottoman on mahdollista harrastaa ja kisatakin useemmassa eri lajissa, se vaatii vaan vähän sumplimista ja viitseliäisyyttä. Kunhan treeniporukassa tutustuu muihin, voi helposti saada kimppakyydinkin. Näyttelyissä käyminen ei ainakaan kaadu oman auton puutteeseen. Monelle näyttelypaikalle (esim. Lahteen, Turkuun, Tuomarinkylään ja Messariin nyt ainakin) pääsee kohtuuhyvin julkisilla monestakin kolkasta. Facessa on kimppakyytiryhmiäkin, ja moni munkin tuttu harrastaa näyttelyitä ilman omaa autoa. Mullakaan ei omaa autoa ole, ja viikkoon kuuluu yhet agitreenit (kohta kahet, jos ja kun junnu pääsee aloittelemaan), rally-tokoilut ja kaks kertaa vkossa ratsastus. Vielä viikko sitten lisäksi dobo kerran viikossa. Osaan harrastusmenoista saan lainata isän autoa, osaan menen julkisilla/kävellen ja osaan pääsen kimppakyydillä. Varmasti jossain hornankorvessa tämä autottomuus on isompi ongelma, mutta kaupungissa ei niinkään, poislukien ehkä just noi jälki- ja hakupuuhat, kun ymmärtääkseni niitä treenataan aina jossain skutsissa joka tapauksessa.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 25.03.2015 klo 19:29  
+
0
^Helsingissähän mä. :) Ja joo kyllähän moniin treeneihin pääseekin julkisilla(esim. just agi ja toko joita meinataankin ruveta harrastamaan!). Mutta sitten on myös noita lajeja, joissa vaaditaan autoa(sen lisäksi että treenit on korvessa, niin koiralla pitää olla paikka missä odottaa omaa vuoroa).
Ja näyttelyihinkin toki pääsee, mutta ongelma on siellä paikan päällä, kun ei saa koiraa hetkeksikään pois käsistä(jos haluaa syödä, käydä vessassa, tms.). Ja kultaisennoutajan kokoiselle koiralle häkki rupeaa olemaan jo niin iso, että sitä on hankala kuljettaa julkisissa(enkä varmaan uskaltaisi koiraa edes jättää sinne yksin). En tiedä kuinka pitkiä toko- tai agilitykilpailupäivät on, että onko siinäkin sama ongelma.
Pitää nyt toivoa, että noista treeneistä löytyisi kavereita, joiden kanssa voisi mennä samoihin kisoihin tai näyttelyihinkin. :hymy:

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 25.03.2015 klo 21:55  
+
0
Agikisoissa joku "säilö" on koiralle melkein välttämättömyys, koska koiraa ei voi ottaa mukaan rataantutustumiseen. Ja ilman tutustumista on hankala tehdä hyvää suoritusta. Toisaalta aika äkkiä harrastuspiireissä tutustuu muihin samanhenkisiin, joilta voi tarvittaessa kysyä jeesiä :) Mä ainakin olen koiramaailmasta löytänyt paljon uusia ystäviä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

mariax

mariax
Viestimäärä: 65

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 26.03.2015 klo 18:30  
+
0
Harmittaa kun perheessä ja lähipiirissä on tapahtunut ikäviä asioita viime aikoina ja lisää tuntuu vaan tulevan.. :(
Fieldspanieli Veeti 11/2014

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 27.03.2015 klo 10:17  
+
0
Niska, selkä ja hartiat niin jumissa, että oksettaa. Kolmatta päivää tällänen olo ja kaikki mahdolliset raskaanaolot ja syöpädiagnoosit läpi miettineenä tää melkein valmis fysioterapeutti tajus, et näillä jumeilla vois olla jotain tekemistä asian kanssa. Nyt kun vielä keksis sitä apua jostain.
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Sunnuntaina, 29.03.2015 klo 15:09  
+
0

myrkku kirjoitti:

^Mutta onko siinä oikeasti niin iso porsaanreikä että ainoat alueella olevat päivystäjät saavat valita hinnat itse: vapaasti hinnoiteltava, mutta kunnalle pakollinen, palvelu? Musta tossa on vaan joku ristiriita. Mut ei nyt oo tietotaitoa sanoa mikä nyt tossa olisi enemmän "oikea ja väärä" tapa.

Jos asiaa haluaa lähteä selvittämään, kunnalla pitää löytyä asiasta tehty sopimus ja siinä pitää olla käyty läpi hinnat. Mun mies selvitteli täkäläistä sopimuskuviota eikä sitä ainakaan oltu tehty lain hengen mukaisesti mutta peliä sopimusten saaminen vaati huomauttamista epäilystä virkavelvollisuuden laiminlyömiseen, kun kuntalaisen kuuluu saada tällaiset asiakirjat pyydettäessä. Voi tosin olla, ettei mun mieskään jaksa tästä enempää sotia, joten en tiedä, onko kuntaa loppujen lopuksi mahdollista peitota tässä väännössä vaikka ell-päivystyskuvio olisi järkätty kuinka tökerösti. Mä en ainakaan koske pitkällä tikullakaan täkäläisen pöivystävään ell-asemaan, jos ei ole pakko. Oon kuullut siitä niin paljon huonoa usealta taholta - eritoten siitä että yritetään teettää ei-kiireellisiä tutkimuksia päivystysaikana miltei väkisin, jotta saadaan rahastettua asiakkaita. :roll: Sen lisäksi hinnoittelu on toki valmiiksi jo röyhkeätä.

Vastustan muuten sitäkin, että tuntuu, että ihan järjestäen ell-asemilla kysellään ensimmäisenä vakuutustietoja. Joo-o, se voi toki olla hyvää palveluakin että saadaan suorakorvaukset hoidettua, mutta jää kyllä sellainen olo, että vakuutuksen olemassaolo vaikuttaisi suoraan hinnoitteluunkin. Toivottavasti olen väärässä, mutta ihan perstuntumaltakin reilun kymmenen vuoden kokemus koiranomistajana kertoisi hintojen nousseen sinäkin aikana...

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 13:44  
+
0
Voi perhananperhana mikä ilma :twisted: Ihan koko aamun satanut vettä. Hetken näytti että loppuu, joten eiku "aamulenkille" - vaan eikös se alkanutkin taas satamaan.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 19:46  
+
0
Ortopedisetä soitti ja kertoi, että mun kauan kipuilluun polveen löytyi syy. Eturistiside on täysin tohjona ja sisempi kierukka on revennyt. Mulla vaan sumeni aivoissa ja koitin ynistä että edelleen kuuntelen.

Puol vuotta sitten ne sanoi magneettikuvien jälkeen että kaikki on kunnossa. Nyt todettiin että vamma on alkanut todennäkösesti neljä vuotta sitten.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 20:22  
+
0
^Voi ei, miten noin paha vamma onkin voinut jäädä huomaamatta... :suru:

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 21:06  
+
0
Onpa ollu ihan älyttömän kurja päivä.....
Jouduttiin tänään pitkän pohdinnan jälkeen luopumaan toisesta kissasta. Sillä alkoi pahat allergia oireet jo reilu vuosi sitten, joita tutkittiin monta kertaa. Kokeiltiin kaikki eliminointidieteistä, pesuaineiden vaihtoon ja loishäätöihin. Mikään ei auttanut. Korvat kutisi ja iho kaljuuntui. Ainoa hetki jollon kissa parani, oli silloin kun olin koirien kanssa pitkän ajan ulkomailla. Oireet loppu ja karva kasvoi takas. Pari viikkoa meidän kotiinpalun jälkeen kissa alkoi jälleen raapimaan ja sai aikaiseksi rupia ja kaljuuntumia. Elli totesi, että vaikka hyvin harvinaista onkin, niin todennäköisintä on että kissa nyt allergisoi koirille. Siispä ainoa ratkaisu oli saada kissa koirattomaan paikkaan ja tänään se sitten muutti työkaverille toisen kissan kaveriksi.
Vaikka sitä tietää tehneensä kissan kannalta oikean ratkaisun, niin silti olo on kurja ja tyhjä :suru:
Kaiken lisäksi vanhempi belgialainen teloi tassunsa aamun metsälenkillä, ei varaa vieläkään painoa täydellisesti siihen. Ei arista tms., mutta varoo. Seurataan nyt yön yli miltä vaikuttaa, ja jos huomenna vielä ontuu niin lekuriin on mentävä.
Haluan vaan nukkumaan.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 21:16  
+
0
^^^Millä lailla polvi sulla oireili, oliko kipu pahaakin? Kun mietin omaa polveani, joka on hieman kipuillut tässä viimeisten kuukausien aikana, eritoten ääriasennoissa kun polvi on pitkään täysin koukussa tai suorana.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 22:05  
+
0
^ neljä vuotta sitten festareille lähti pitissä alta ja kuljin kuukauden kepeillä, epäiltiin vaan venähtäneen. Sen jälkeen esim. Potkunyrkkeilyssä potkiessa lähtenyt alta, lukittunut ja oon joutunut käsin suoristaan, jonka jälkeen aina pari päivää käyttökelvoton. Viime syksynä se myös murtu ja siinä rytäkässä nähtävästi repeytti sitä kierukkaa.

Ens tiistaina saan tietää että rakennellaanko kokonaan uus ristiside vai koitetaanko tähystyksestä vaan korjata kierukka :/
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 22:27  
+
0
^Huhu :eek: Kuullostaapa ilkeältä. Itellä kans kyseinen polvi on pari kertaa 'lukittautunut', eli en saa jalkaa koukusta suoraksi, vaan jalka pitää muljauttaa 'paikoilleen' ensin. Tän jälkeen polvi on kipeä jonkin aikaa, mutta jalkaa voi käyttää. Nykyään tuntuu aika usein pientä kipua polven oikeassa syrjässä. Oon miettiny lääkärillä käymistä, mutta aina kun mietin, niin polvi kummasti paranee enkä tajua mennä :nauru:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 31.03.2015 klo 22:48  
+
0
Minullakin vuooosia sitten meni (muistaakseni oikea) polvi alta kun polkasin pehmeetä hiekkamaata (poljin jalkaa "huonosti käyttäytyville" heiniin hyökkääville heppasille..fiksua vai mitä) ja tässä aina välillä vihloo ja alaspäin astellessa ja polvea nostaessa (siis kun laskeudun alaspäin esim. rinnettä) tuntuu kipua. Sitten ei viikkoihin tai kuukausiin mitään. Lienen niitä jotka sinne tutkimuksiin lähtee vasta "polvi kainalossa". Sitä mielenkiinnolla odotellen :ylpea::roll: Mullahan askellus viettää oikealle pikkasen, joten oiskohan siitä tullut rasitetta.. Eripituiset jalat?
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.03.2015 klo 22:50)

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 09:00  
+
0
*kelinarinaa*:heristel::pyssyt::pyssyt::pyssyt:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 10:15)