Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 12:20  
+
0
Mua melkein jo kaduttaa, että halusin muuttaa pois rivarista tohon nykyiseen omakotitaloon (vuokralla ollaan).. Ei rivarissakaan mitään hehkeetä ollut (ison koiran kanssa ei ollut helppoa pienessä kämpässä ja toinen seinänaapuri oli todella rasittava), mutta nyt nuo ongelmat tuntuu pieneltä verrattuna nykyisiin ongelmiin..

Kaikki meidän vaatteet ja kodin tekstiilit sekä vähän kaikki muutkin haisee ihan p*skaisen tunkkaiselle (löydettiin talosta kosteusvaurio josta hajukin juontaa juurensa) ja lisäksi talossa kipittelee sokeritoukkia. Kosteusvauriota ollaan alettu korjaamaan, mutta niin hidasta toimintaa on, että puolen vuoden päästäkin sitä vielä mietitään, että kuinkas tehtäisiin. Ja mietin vaan, että vaikka vaurio hoidettaisiinkin, niin mahtaako tuo haju kadota ikinä minnekään.. se haju on löyhkännyt tuolla monia vuosia ja se on niin voimakaskin..
Sokeritoukat ovat vallanneet meidän sängyn!, vaatekaapin!, pesuhuoneen ja keittiötasot. Ihan kiva kun yks päivä meinasin syödä munakkaan ja otin munakennon, niin siellä vilisi sokeritoukka ja kun otin haarukkaa laatikosta, niin siellä oli lusikoiden seassa kans toukka. Mä inhoon kaikkia ötökkiä, saati sit jos niitä on mun ruuissa, sängyssä ja vaatteissa! :mad: Kiva ottaa vaatekaapista vaatteita kun sieltä tippuu samalla kasa toukkia tai nukkua joidenkin toukkien kanssa :suru: Oon moneen kertaan myrkyttänyt koko talon (mennyt läpi kaikki reiät, lattialistat jne) sokeritoukille tarkoitetulla myrkyllä, mutta aina niitä vaan tulee lisää ja netistä luinkin, että niistä ei kokonaan pääse koskaan eroon.

Jos voisin, ottaisin hatkat tuolta kämpästä. Mutta ei se oo niin yksinkertaista kun on tuo miekkonenkin tuossa ja koirat ja ponit (poneille olis kyllä paikka). Oon salaa katsellut rivarikämppiä ja miettinyt, että JOS sittenkin takasin rivariin.. huoh :neutral:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.04.2015 klo 12:53)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 20:35  
+
0
Yksi kaveri oli jakanut fb:ssä linkin jossa artikkelin kirjoittajaa ärsytti että sellaisia koiria pidetään vapaana jotka eivät ole hallinnassa ja pääsevät hihnassa olevien koirien luo. Kirjoittajalla itsellä remmirähjä koira ja hän ymmärrettävästi toivoo että saa lenkkeillä rauhassa. Kirjoittaja painotti, että koirien pitää olla aina joko kytkettynä TAI VÄLITTÖMÄSTI KYTKETTÄVISSÄ. No minä tyhmyyksissäni menin kommentoimaan tuohon että minua myös ärsyttää tuollaiset, jotka antavat koiriensa mennä vapaana miten tykkäävät eivätkä ota huomioon muita lenkkeilijöitä. Kaveri oikein innostui ja rupesi minulle paasaamaan että onhan minullakin joskus koira karannut kun on vapaana ollut. Ehkä on, mutta ei koskaan vieraan ihmisen tai koiran luo. Kaveri vielä jatkoi uudessa kommentissa tuota, että kun minun koirani on karannut, mainitsi erikseen koiran, joka on kuollut jo 12 vuotta sitten. Hirveästihän se tietenkin vaikuttaa nykyisiin koiriini, että joku kauan sitten edesmennyt koira on joskus karannut… No, hänellä on muutenkin jostain syystä hirveä hinku paasata minulle siitä että koiraa ei pitäisi pitää vapaana missään muualla kuin koirapuistossa. Hän kun ei koskaan ole päästänyt (eikä tule päästämäänkään) omia koiriaan vapaaksi missään. Hän on sitä mieltä, että yksikään koira ei kaipaa vapaanaoloa jos se ei ole koskaan päässyt vapaana olemaan. Että ihan kaikki koirat pärjäävät oikein hyvin pelkillä hihnalenkeillä. Joo-o. Ihan pikkuisen rupesi ärsyttämään tuo että kun minun koira on 20v sitten joskus karannut, niin automaattisesti nykyisetkin koirani tulevat tekemään niin.

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 23:10  
+
0
Toi vapaana pitäminen on kyllä kinkkinen kysymys. Varsinkin alueilla, joilla liikkuu muitakin. Erämaat on sit erikseen. Mäkin olen sitä mieltä, että koiran pitäisi kyllä päästä juoksemaan vapaana. Tänäänkin käytiin metsälenkillä jossa tuo sai hirveitä juoksuhepuleita. Katselin kun se juoksi ja hyppeli menemään kivien, puiden ja varikon keskellä. Se on niin pieni koira, että sen pitää todella keskittyä juostessa, mihin astuu ja mistä pääsee. Se ei sellaista liikuntaa voisi mitenkään saada remmissä ja siitä näkee miten se siitä nauttii. Kyllä flexissä voi juosta melko hyvin, mutta ei se sama asia ole.

Mutta se on ikävä fakta, että koiran vapaana pitäminen on AINA laitonta, ellei sitä tee OMALLA maalla tai vähintään maanomistajan luvalla. Se, että koiran pitää olla välittömästi kytkettävissä liittyy taas kiinnipito aikaan. Kaikkihan sitä lakia rikkoo, mutta kuitenkin. Ihan hyvä tietää faktat. Että se on sitten omalla vastuulla.

Ja sekin on omalla vastuulla, jos koiralle sattuu jotain sen ollessa vapaana. Jos vaikka vastaan tulee toinen vapaa koira joka onkin aggressiivinen.

Kyllä mulla on aina vähän sellainen varauksellinen olo kun pidän vapaana. En tiedä onko se vaan mun kokemattomuutta vai tunteeko muutkin niin.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 13:05  
+
0
Helmi12, oliko kyseessä kenties tämä kirjoitus? Mun yksi tuttu oli myös tuon linkannut, ja siihen oli moni kommentoinutkin, että vaan idiootit pitää koiriaan irti (??). Mä en edes viitsinyt mennä kommentoimaan, koska tiesin, että somessa siitä alkaa väistämättä sota. Omasta mielestäni kirjoituksessa on toki asiaakin, mutta on kyllä harvinaisen yksipuolisesti ja yksinkertaistetusti kirjoitettu. Eniten tuossa kirjoituksessa mua hirvitti kuitenkin ajatusmalli, jonka mukaan on omistajan vastuulla, suorastaan omistajan vika, jos koira vapaana ollessaan syö puskista myrkkyä. Mä tiedän koiria, jotka ovat ihan hihnalenkillä saaneet syödyksi myrkkyä. Mun silmissä myrkytykset on aina myrkyttäjän vika, ei koskaan kenenkään muun, ei edes omistajan, jonka koira juoksee irti hihnasta.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 14:36  
+
0

SiljaSiili kirjoitti:

Toi vapaana pitäminen on kyllä kinkkinen kysymys. Varsinkin alueilla, joilla liikkuu muitakin. Erämaat on sit erikseen. Mäkin olen sitä mieltä, että koiran pitäisi kyllä päästä juoksemaan vapaana. Tänäänkin käytiin metsälenkillä jossa tuo sai hirveitä juoksuhepuleita. Katselin kun se juoksi ja hyppeli menemään kivien, puiden ja varikon keskellä. Se on niin pieni koira, että sen pitää todella keskittyä juostessa, mihin astuu ja mistä pääsee. Se ei sellaista liikuntaa voisi mitenkään saada remmissä ja siitä näkee miten se siitä nauttii. Kyllä flexissä voi juosta melko hyvin, mutta ei se sama asia ole.

Mutta se on ikävä fakta, että koiran vapaana pitäminen on AINA laitonta, ellei sitä tee OMALLA maalla tai vähintään maanomistajan luvalla. Se, että koiran pitää olla välittömästi kytkettävissä liittyy taas kiinnipito aikaan. Kaikkihan sitä lakia rikkoo, mutta kuitenkin. Ihan hyvä tietää faktat. Että se on sitten omalla vastuulla.

Ja sekin on omalla vastuulla, jos koiralle sattuu jotain sen ollessa vapaana. Jos vaikka vastaan tulee toinen vapaa koira joka onkin aggressiivinen.

Kyllä mulla on aina vähän sellainen varauksellinen olo kun pidän vapaana. En tiedä onko se vaan mun kokemattomuutta vai tunteeko muutkin niin.



Ei se nyt ihan aina ole laitonta. Kun muutoinhan metsästyskorien käyttö sekä palvelus- tai pelastuskoiran työ tai kouluttaminen olisi laitonta. Myös koirien harjoituspaikoilla koirat saavat olla kytkemättöminä.

Itse kyllä katselen ihaillen yhtä lapinkoiraa naapurustossamme, joka kulkee aina vapaana. On täysin hallinnassa, odottaa suojatien reunassa, kulkee aina rauhallisena ja on niin lunki, että meidänkin vielä ajoittain muille rähjäävä koiramme ohittaa sen helposti ihan rauhassa. En mä ymmärrä, miksi sen pitäis olla remmissä, kun ei se sitä oikeesti tarvitse. Toisaalta se remmikään mitään auta, jos iso ja voimakas koira päättää lähteä. Varsinkaan, jos taluttaja on itse vain hitusen painavampi tai jopa kevyempää sorttia. Jos meidän koira ihan oikeesti päättäis mennä, niin ei mulla olis paljookaan sanottavaa, vaikka kuinka olisin remmin toisessa päässä. Enemmän sen remmin funktion pitäis olla henkinen kuin fyysinen este. Henkisen esteen taas voi kehittää remmittäkin.

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 14:41  
+
0
No ei tosiaan voi niin mustavalkoisesti sanoa, että koiran myrkytetyksi tuleminen olisi sen omistajan vika. Se toki kyllä pitää muistaa, että jos käy tuo, että oma koira vapaana ollessaan kirmasee toisen, hihnassa olevan koiran luo ja saa siltä "osumaa", niin sitten sitä kyllä saa jo peiliin itse katsella ja etsiä sieltä syyllistä vahingolle. Tässä mielessä olen tuon alkuperäisen jutun kirjoittajan kanssa samalla kannalla kiinnipidosta. Jos sitä koiraansa kerran uskaltaa vapaana pitää, niin sen pitää tosissaan olla välittömästi kytkettävissä eli tulla luo kun käsketään, eikä sitten kymmenen minuutin päästä kun sitä sattuu huvittamaan. Laki on tosi tiukka tuosta koiran vapaana pitämisestä ja rikotaanhan sitä melko paljon, mutta pitää muistaa mitä siellä sanotaan jos sattuu joku vahinko. Siinä ei sitten selittelyt ja valittelut auta, jos on itse toiminut jo alunperin väärin. On se aika uhkarohkeaakin semmoista kaikkien toisten koirien luo innolla ryntäävää koiraa ulkoiluttaa vapaana, kun kuitenkin on tosiasia, että jokainen vastaantuleva koira ei ole ystävällinen sille iholletunkeutuvalle vieraalle koiralle.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 14:54  
+
0
Heh, olipa monin paikoin typerä kirjoitus. :) Tietenkin on ihan persiistä, kun kurittomat koirat juoksevat irti ollessaan luokse, ja niiden omistajat ovat pöljäkkeitä pahimmasta päästä. Kuitenkin, koirankakat tiellä = vapaana olevien koirien kakkoja? Jos koira tulee syöneeksi myrkkyä, omistaja oli idiootti? Mitäs ihmettä.

Mulla on ollut Ilo viime aikoina irti ihan kaikkialla (niiden selkäjumien vuoksi, kun peitsaa remmissä), missä ei ole välitöntä vaaraa auton alle jäämisestä. Ilo menee vastaantulevista koirista parhaimmillaan toista päin vilkaisemattakaan suoraan ohi, pahimmillaan tiukalla käskytyksellä kiinnostunesti töllistellen. "Ilo tähän laitaan" saa koiran siirtymään minun kanssa samaan tien laittaan kävelemään. Luoksetulossakaan ei ole mitään ongelmaa.
Jos Ilo ei ole irti, se on flexissä, jolloin se on ihan samanlainen hasardi muille kuin irtikin. En vaan suostu tuntemaan häpeää siitä, että pidän sitä irti, koska siitä ei ole fyysistä haittaa kenellekään. Jos tulee jotenkin "tiukempi tilanne", kutsun koiran seuraamaan vierelle, kytken myös tarpeen vaatiessa. Mulle on itselle helpompi käskeä Ilo menemään vastaantulevasta koirasta keskenään ohi ja hallita Pessin räyhäily, vaikka toki tarpeen tullen flexi kädessäkin osaan ihan toimia.
Kakkojen keräämiseen se, onko koira irti vai ei, ei luonnollisesti vaikuta minkään vertaa.

Kuten tekstistäni huomaa, Pessillä ei ole tällaisia eri vapauksia olla irti, koska se ei osaa käyttäytyä enkä luota siihen, kun tulee koiria vastaan. Minusta sen suhteen pitäisi olla itselleen rehellinen: totteleeko koirani todella minua irti ollessaan. Kuitenkin irti olemisen taito on sellainen, jonka jokainen koira (vietti- ja luonneominaisuuksiensa rajoissa) ansaitsee.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 15:19  
+
0
No juuri tuo artikkeli. Kaveri oli samaa mieltä kirjoittajan kanssa tuosta, että on omistajan vika jos koira saa syötyä myrkkyä vapaana ollessaan. Minulle sanoi siitäkin, että ilmeisesti suorastaan haluan koirieni syövän myrkkyä kun niitä vapaana pidän. No, kaverin mielestä koiria pitää pitää pumpulissa juuri tuon takia, ettei mitään vain pääse sattumaan. Niin hän itse tekee. Pitää omat koirat pääasiassa kotona sisällä, käy vain ne pakolliset (hihna)lenkit. Hän vielä ihan tosissaan väitti, että sohvalle hyppiminen kehittää koiran lihaksia yhtälailla kuin vapaana metsässä juokseminen. No joo, hänellä nyt on paljon muitakin hieman omalaatuisia ajatuksia ja luuloja, pistetään nuokin sen piikkiin.

Tosiaan omat koirat tulevat aina kun kutsun ja olen itse aina skarppina kun ne ovat vapaana että saan kutsuttua ne ajoissa luokse eivätkä saa edes tilaisuutta mennä toisten luo. Metsässä on joskus vastaantuleva kysynyt että voisiko meidän koirat leikkiä hetken vapaana ja Elenan kohdalla siihen suostuinkin. Helmi nyt ei muutenkaan välitä vieraista ihmisistä tai koirista, siksi sitä ei välttämättä tarvitsisi hihnaan laittaa. Eikä se koskaan lähde muutamaa metriä kauemmas minusta. Mutta laitan senkin hihnaan aina tarvittaessa. Essilläkin alkaa olla luoksetulo hyvin hanskassa, vaikka on vasta pentu.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 17:04  
+
0

innna kirjoitti:

Mulla on ollut Ilo viime aikoina irti ihan kaikkialla (niiden selkäjumien vuoksi, kun peitsaa remmissä), missä ei ole välitöntä vaaraa auton alle jäämisestä. Ilo menee vastaantulevista koirista parhaimmillaan toista päin vilkaisemattakaan suoraan ohi, pahimmillaan tiukalla käskytyksellä kiinnostunesti töllistellen. "Ilo tähän laitaan" saa koiran siirtymään minun kanssa samaan tien laittaan kävelemään.



Mä nyt en tiedä, kuinka tiiviistä ohituksista tässä puhutaan, mutta täytyy sanoa, että mua ärsyttää aika paljonkin, jos kävelytiellä tms. tulee vastaan kytkemätön koira. En minä voi tietää, onko koira omistajansa hallussa vai ei ja pahimmassa tapauksessa se olen minä kytkettyine koirineni, joka joudun vaihtamaan varmuuden vuoksi suuntaa, kun joku tollo kokee olevansa lain yläpuolella.

Paitsi lainmukaista, niin mun mielestä olis vaan kohteliasta heittää vaikka joku noutajahihna näennäisesti koiran kaulaan ohituksen ajaksi tai ottaa vähän tilaa ja koira selkeästi käskyn alle vierelle. Sit muiden ei tarvis tuijotella onnellisena sinkoilevaa irtokoiraa ja miettiä, että sinkoaakohan se seuraavaksi oman koiran luokse.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 17:24  
+
0
Kyllä mä pyrin aina viestimään hyvissä ajoin vastaantulijalle, että koira on hanskassa esim. pyytämällä sitä odottamaan tai kutsumalla luokse. Ilohan ei oo mitään sinkoilevaa tyyppiä vaan ravaa omaa uraansa suoraan.

Aika monet ohitukset, missä Ilo on irti tapahtuu kyllä metsäpoluilla, missä helpommalla pääsee kun mennään jonossa ohi.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 17:31  
+
0
^^samaa mieltä, mutta tosiaan, niinkuin Innna jo kerkesi väliin loikata, että mua ei ärsytä selkeästi ne käskyn alla olevat koirat ollenkaan. Haluan merkin että se koira on oikeasti hallinnassa, mutta jos ei ole hirveän aggressiivista koiraa tullut minun täysin vieraskoira-aggreni pyllyä haistelemaan, niin oon pitänyt oman räyhähenkeni kurissa ja vahingoittamatta karkuteillä olevaa hupeltajaa.
Mutta eipä oo koskaan aggressiivisen näköiset koirat tulleet iholle asti, vaikka ovat vapaana ja räyhäten päin juosseetkin. Siihenki voinut vaikuttaa moni asia, oman aika rajustikin puolustava käytös (niitäkin oli parhaimmillaan kaksi, eikä mitään pieniä koiria) tai sitten on itse saanut estettyä. Aika seinään ovat pysähtyneet kaikki nuo ärjyt irtokoirat, kiltit taas on saaneet tulla ihan iholle asti. Onneksi näin päin. Ja en halua ajatellakaan mitä tapahtuisi jos ei pääsisi väliin tai joku vain käy sitten itseeni kiinni.
Että sinänsä, en tykkää jos koira tulee juosten päin, ellei se aio selkeästi vain ohittaa.

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 20:36  
+
0
Mun mielestä myös on hyvä pitää mielessä, että koirapelkoisia ihmisiäkin on aika paljon, ja siksikin olisi ihan kohteliasta varmaan ottaa se koira jonkin sortin langan päähän sen ohituksen ajaksi. Kun ei sitä tosiaan voi tietää, onko se irti oleva koira kiltti/hallinnassa vai ei, etenkin jos ei ole koirista itsellä kokemusta.

Mulla vaan on lähisuvussa (käytännössä koko isän puolen suku) näitä koirapelkoisia tosi paljon. Ja jos irti oleva koira käppäilee vastaan, niin he joko vaihtavat peloissaan suuntaa tai menevät ohi kauhusta kankeina. Mä en ihan hirveästi pysty samaistumaan tällaiseen pelkoon, mutta otan kyllä ihan kernaasti koirani kiinni jos lähettyvillä on muita ihmisiä/koiria, vaikka etenkin Lilo ohittaisi varsin nätisti ja välinpitämättömästi vapaanakin. Ihan vaan koska se nyt on kuitenkin suhteellisen pieni vaiva minulle, mutta suuri huojennus niille, jotka koiria syystä tai toisesta pelkäävät. Toki vahinkoja voi sattua ja aina ei ehdi reagoida ajoissa jne., mutta tää nyt olis varmaan ihan hyvä lähtökohta kuitenkin.
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 21:47  
+
0
En minäkään oikein arvosta sitä jos ei viitsitä koiraa ottaa remmiin ohituksen ajaksi vaikka miten ois hanskassa. Ja eihän se vastaantulija voi tietää minkälainen koira kyseessä. Itekkin pidän Lunaa paljon vapaana, mutta muut ihmiset on hyvä ottaa huomioon.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 09.04.2015 klo 23:30  
+
0
Tiesin kyllä, kun vastausta näppäilin, että on aihe joka aiheuttaa paljon reaktioita puolesta ja vastaan. :) Ja onhan tästä väännetty ennenkin KC:ssa peistä, kovastikin, ja oon aiemmin ollut vahvasti sillä kannalla, että koira kiinni. Näkemykset on vaan tässä vuosien varrella muuttunu.

En mä niin välinpitämätön ole, että jos vastaantulevasta ihmisestä näkee, että sillä ahdistaa (esim. välttelee katsomasta tai vastaavasti pälyilee koko ajan tai muita vastaavia hermostuksen merkkejä), niin kutun koiran mielelläni seuraamaan viereen pientareen puolelle tai kytken. Tai jos Ilo vaikuttaa siltä, että meinaa vähän innostua vastaantulevasta ihmisestä, silloinkin käskytys on tiukempaa. Se on kyllä harvinaista, että pidän pyörätiellä irti enkä pidä paikoissa, missä on trafiikkia koko ajan, koska on mulla sen verran vastuuntuntoa, että jokaisen ohituksen kohdalla arvioin tilanteen, eikä se oo kauheen rentoa koko ajan käskyttää, silloin helpompi laittaa piski fleksiin ja yrittää vaan kävellä reippaampaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 10.04.2015 klo 08:55  
+
0

suibe kirjoitti:

Eniten tuossa kirjoituksessa mua hirvitti kuitenkin ajatusmalli, jonka mukaan on omistajan vastuulla, suorastaan omistajan vika, jos koira vapaana ollessaan syö puskista myrkkyä. Mä tiedän koiria, jotka ovat ihan hihnalenkillä saaneet syödyksi myrkkyä. Mun silmissä myrkytykset on aina myrkyttäjän vika, ei koskaan kenenkään muun, ei edes omistajan, jonka koira juoksee irti hihnasta.



Mun kaverin koira myrkytettiin niin, että se haistoi jotain jauhetta. Selvisi hengissä, mutta oli pari päivää tosi kipeä. Eli aina ei tarvitse edes syödä mitään.
skcu Pongo

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 10.04.2015 klo 19:45  
+
0
Olipas taas ihana ja rentouttava lenkki. Not. Pääsen varmaan jonnekin petsien idiootit koiranomistajat -ketjuun, kun päivän ties kuinka monennen pienen ärsytyksen jälkeen kamelin selkä katkesi kun pääsin ihan kettuuntuneena ohittamaan taas yhden kapealla jalkakäytävälle pysähtyvän "ohittajan", jonka taktiikka on pitää kahden koiran flekseistä kiinni ja antaa koirien tuijottaa ja äristä. Omani lähti tähän mukaan ja sai sen verran tiukan palautteen että se nainen jäi ihan toljottamaan. Jotenkin pienistä puroista on tänään virrannut iso joki ja vitutus vaan syvenee vaikka pitäisi olla iloinen ja rentoutunut mieli kun lomakin alkoi... Mulle on aika harvinaista olla näin perseeseen ammuttu karhu joten parempi varmaan mennä suurin piirtein nukkumaan. Huomaa kyllä kuinka raskaat kaksi viikkoa töissä alkaa purkautua.

Muokkaanpa sen verran, että kyseessä ei siis ollut mikään koiran hakkaaminen jos joku sellaista ajattelee.
spn -13
broholminkoira, uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 10.04.2015 klo 20:31)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Lauantaina, 11.04.2015 klo 00:37  
+
0
Pakko päästä jonnekki purkautumaan tästä: Valio lopettaa Mustapekka-juuston valmistuksen. :eek: :suru:

En tiiä, miten selviin tästä. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Lauantaina, 11.04.2015 klo 00:40  
+
0
^ Toi uutinen pilasi mun päivän niin totaalisesti tänään! Siis Mustapekka on ainoa tommonen juusto (muu kuin leivälle viipaloitava siis) mitä mä syön ja nyt ne peevelit lopettaa sen valmistuksen. Pitänee hamstrata kaappiin nyt kun sitä vielä on saatavilla.. :viheltel:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Lauantaina, 11.04.2015 klo 01:40  
+
0
^Jep, MP on ihan parasta, se sopii pitsaan, pastaan, leivän päälle... Voiskohan sitä pakastaa? :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Lauantaina, 11.04.2015 klo 08:51  
+
0
Häh voi shite, se on niiiin herkkua...
Rise to reset the world.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545656
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 12:30)