Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 22.04.2015 klo 21:29  
+
0
Minä kuljen koirien kanssa lenkillä pinna kireänä kuin viulun kieli, varsinkin aamulenkillä. Ja siis kanssaihmiset (koirattomat) ärsyttävät. Tarkemmin ajatellen, mulle ei ole muistaakseni koskaan kukaan sanonut mitään, mutta kun tiedostan, että koirien ulkoiluttaminen madaltaa kynnystä jaella saada kommentteja, huomioita ja neuvoja, olen jo valmiiksi räjähtämäisilläni takaisin.
:shifty: Varmaan jokaisella aamulenkillä (joita on takana tuhansia) jupisen itsekseni tai miehelle, kuinka räjähdän, jos yksikään nillittää mistään mitään..
Ja itse samalla kyllä kyttään potentiaalisia kakkojen jättäjiä ja olen kaikessa valmiudessa nillittämään niistä.

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 22.04.2015 klo 23:05  
+
0
Mulle ei oo (ihme kyllä) kukaan koskaan nillittänyt koirien vapaanapidosta, mutta muista asioista kylläkin. Mm. pari viikkoa sitten joku mamma huusi läheisen talon ylimmän kerroksen parvekkeelta, että "Kerää ne kakat kanssa!" Harmi, ettei ollut mitään kakkoja kerättävänä. Meinasin ilmoittaa tästä mammalle, mutta ei antanut ylpeys periksi, joten jatkoin vaan matkaa. :nauru: Että jotkut jaksaa...

Suomessa on kyllä oikeasti aivan ihmeellinen nillityskulttuuri koirien suhteen. Olin just viikon verran Glasgowssa kaverin luona, ja siellä kaikki koirat ulkoilivat vapaana puistoteillä. Yksikään ei käyttäytynyt huonosti, eikä esim. luvatta moikkailleet ihmisiä tai toisia koiria, kun olivat sellaiseen ulkoilutyyliin tottuneet.
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 05:39  
+
0
^^Aamulenkithän on just parhaita kun saa rauhassa tallustella! Onneksi muutenkin asun pikkukaupungissa joten ei sitä porukkaa ruuhkaksi asti pyöri.

Mua ei haittaa ne koirat jotka otetaan remmiin kun muita tulee vastaan. Itse pidän paljon rotikkaani vapaana eikä mulle ole kukaan muu asiasta muistaakseni valittanut kuin toi naapuri joka valittaa vaan valittamisen ilosta. Mutta en kyllä silti halua tänne mitään lenkitetään koirat vapaana- tyyliä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 07:24  
+
0
Täällä saa rauhassa tallustella mihin vuorokauden aikaan tahansa. Täällä meilläpäin on kärjistettynä liki joka toisessa talossa koira. Sitä vaan en ymmärrä, että missä niitä lenkkeilytetään, vai lenkkeilevätkö missään, kun niitä niin vähän tulee vastaan. :eitietoo: Tosin, onhan tuolla runsaasti lenkkeilymaastoa ja metsiä, mihin viedä koirat juoksemaan, kaupungin kaduilla ja lähimetsissä niitä näkyy ihmeen vähän. Ehkä mulla vaan sattuu sitten olemaan eri lenkkeilyajat kuin muilla. :shifty:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

bellAmi

bellAmi
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 07:37  
+
0
Oma koira on arka eikä tosiaan haluu tuntemattomia koiria lähelle, niin kyllä ne ärsyttää joilla se koira on vapaana, mut ei hallussa.Pahinta kaikesta on ne, joilla koira on vapaana ja jotka vain huutelee sen perään eikä koira reagoi omistajaan mitenkään. Näitä tapauksia nimittäin muutama osunu omalle kohdalle.

Kerran iltalenkillä näin jo kaukaa et vastaantulijalla koira irti. Tää yritti huudella sille "seis, tänne" eikä mitään vaikutusta koiraan. Se tuli mun koiran luo, joka onneks ei sitä pelänny ku toinen oli pienempi cockerspanieli. Mä otin sitä vierasta koiraa pannasta kiinni, ja kesti aikansa kun se täti vaappui paikalle. Ja selitys oli "enpä tienny että tähän aikaan enää muita liikkuis" No ehkä pitäs ottaa huomioon että muita voi olla liikenteessä millon vain, eikä sillon ees ollu myöhä, kello ei varmaan ollu paljon yli kahdeksan.

Toinen tapaus mikä tulee mieleen kävi kerran puistolenkillä. Näin et siellä on kolme collieta vapaana, mietin että kierränkö toista kautta mutta päätin mennä siitä ohi. En ees mitenkään vierestä, väliä oli varmaan joku 50 metriä, ja saan kai kulkea missä tykkään, kun oma koira oli kytkettynä. No sieltäpä lähti yks colli tulee kohti... omistaja taas yrittää huudella sille, ei vaikutusta. No se tulee, kiertelee ja kaartelee mun koiraa, joka ihan paniikissa. Ite yritin karjua sille et menis pois. Kun omistaja lopulta saa sen kiinni selitys oli vielä tuota edellistä parempi "en tiiä miten tämä suhtautuu vieraisiin koiriin. Tämä tuli mulle vasta toissapäivänä" No ehkä sellasta ei pidetä vapaana yleisessä puistossa, jossa ihan varmasti liikkuu niitä vieraita koiria... Kyllä ärsytti, ku testas sen suhtautumista mun koiraan.

Että tollasia...
Walesinspringerspanieli Sini 4/2011

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 09:44  
+
0
Mua ei irtokoirat haittaa jos ne osaa käyttäytyä. Mut ymmärrän et monet pelkää vapaana olevia koiria. Itseäni on tän viikon mietityttänyt facebookista lukemani tapaus, jossa pihasta karannut iso koira oli purrut pikkutyttöä ja tappanut tämän koiranpennun. Tämä oli tietty karkulainen ja poliisi tutki asiaa "eläimen vartoimatta jättämisenä" mutta vahinko sekin on varmaan ollut. Ties vaikka pihalla olisikin ollut joku koiraa vartioimassa. Koiralla on kuitenkin joku kilahtanut ja se on päättänyt syöksyä pennun kimppuun. En kuvitellakaan miten tuo pikkutyttö pystyy enää koskaan kohtaamaan irti olevaa isoa koiraa. Se viestii kuitenkin aina mahdollisuutta, että koira tekisi omia päätöksiä ja jos korvat katoaa, ei omistajan "vartioiminen" enää pelasta tilannetta.

Mä yritän löytää mahdollisimman paljon aina paikkoja, joissa voisi turvallisesti hetken aikaa heitellä palloa tai antaa koiran juosta juoksuhepuleitaan. Meillä kun ei ole edes omaa pihaa. Käydäänkin usein isossa metsässä jossa liikkuu vähän ihmisiä. Otan kuitenkin aina kiinni heti jos yhtään näen tai kuvittelen jonkun tulevan. Luoksetuloa treenataan todella paljon koiran kanssa. Silti mulla ei oo 100% luottoa tuohon koiraan, no onhan se vieläpä teini-ikäinen. Että kyllä mulla on aina riskit mielessä ja olen valmis vastaamaan seurauksista jos joskus jotain sattuisi. Senkin uhalla haluan kuitenkin koiraani liikuttaa vapaana ja myöskin treenata sitä hallintaa ja luoksetuloa niitä tilanteita varten, että koira joskus vahingossa pääsisi irti.

bellAmi

bellAmi
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 10:11  
+
0
^Tuo on ihan ääritapaus, mutta eiköhän tuo pikkutyttö muista sen lopun ikänsä. Ja ehkä pelkää koiria nyt, ainakin isoja, ehkä kaikkia.

Eli ei se oma pihakaan ole aina turvallinen paikka pitää koiraa vapaana. Ei ne siitäkään saa rynnätä kadulle, vaikka olis miten kilttejä. Ei se ohikulkija voi tietää millä mielellä se vieras koira sieltä tulee.

Niitäki on nähty, jotka tulee kerran toisensa jälkeen pihalta kadulle, vaikka omistaja olis muka vahtimassa. Ei näin!

Sit taas eräs labradori on aina yksin irti pihallaan, mut siitä on kiva mennä ohi, kun se vaan tyynen rauhallisesti katselee.
Walesinspringerspanieli Sini 4/2011

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 10:21  
+
0
Meillä koirat saa olla irti omalla pihalla, jos olen itse paikalla. Mutta yksinään niitä en jätä, ilman valvontaa. Meidän husky hyppää tuon matalan aidan yli ilman mitään ongelmia, ja vaikka se ei ole koskaan aikuisiässä karannut, en voi mennä vannomaan etteikö se ottaisi ja lähtisi, mikäli kadulla kävelisi esim. koira tai kissa. Ihmisistä se ei välitä.

Muuten en pidä noita irti missään, missä voi tulla muita koirakoita/ihmisiä vastaan. Porukoiden luona onnistuu, ne kun asuu maalla metsän keskellä. Siellä saavat sitten rällätä sydämensä kyllyydestä.

Minusta on tullut jotenkin ihan äärivarovainen mitä koiriin tulee, siis etteivät aiheuta haittaa tai häiriötä muille. Siksi en viitsi niitä irtikään pitää muualla kuin porukoiden luona (poikkeuksena sitten koirapuisto, joissa ei hirveän useasti edes käydä), koska vaikka tiedän itse, että nämä ovat kilttejä, niin silti monet pelkää koiria, eivätkä muuutenkaan pidä niistä.
Negatiivisia uutisia ja koiravihaajia tuntuu kokoajan vain tulevan enemmän, niinpä yritän itse kaikin tavoin pitää huolta siitä, ettei omat koirat ole koskaan syynä mihinkään pahoihin puheisiin saati jonkun lisääntyneeseen koiravihaan.

edit.typo.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 23.04.2015 klo 10:22)

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 10:23  
+
0

Niii kirjoitti:

^^Aamulenkithän on just parhaita kun saa rauhassa tallustella! Onneksi muutenkin asun pikkukaupungissa joten ei sitä porukkaa ruuhkaksi asti pyöri.


Rauhassa tallustelu aamulenkillä :mietiskel: . Kuulostaa ihanalta, mutta asumme päiväkodin vieressä ja siellä on paljon maahanmuutajataustaisia hoidossa. Harvase päivä olemme tilanteessa, missä ko. vanhemmat pakokauhuilevat ja lapset hätyyttelevät koiria kädet ojossa juosten.
Koirat ovat alle 30 cm korkuisia, mutta kuten tässäkin ketjussa on todettu, koiran koko ei liity koirapelkoon tai -kammoon.
Ajankohdasta riippuen voi aamulenkki ollakin ihanan rauhallinen :aurinko:.
Niin, muoks. Koirat ovat tietenkin hihnassa näillä alueilla.
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.04.2015 klo 10:24)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 10:56  
+
0
Mä pystyn pitämään melko huolettomasti Leppoa irti esim. meidän läheisillä kuntopoluilla, siellä on useimmiten useamman kymmenen metrin näkyvyys molempiin suuntiin. Silti mua mutkissa aina jännittää että jos tällä kertaa tuleekin joku koirakko vastaan ja oma ryntää sinne... Otan koiran aina sivulle kävelemään tiukoissa mutkissa tai paikoissa joissa näkyvyys on huono, että saa sitten nopeasti kiinni jos jotain tulee. Vastaantulevat ihmiset tuo ohittaa käskyn alla hyvin, takaa tulevien juoksijoiden kohdalla pitää ottaa pannasta kiinni hetkeksi ja ootella että menevät ohi (muuten lähtis mukaan körötteleen :nauru:), eikä kukaan ole tuolla kuntopoluilla toistaiseksi valittanut irtipidosta.

Mut se on kyllä ihan totta että koiranomistajat on aika kovan valittamisen kohteena. Joskus ihan aiheestakin, kuten ne keräämättömät kakkakasat jalkakäytävillä, pihoissa ja puistoissa. Ei semmoseen oo kenenkään kiva astua. :neutral: Meidän lähellä on ortodoksikirkko, jonka piha-alue on aivan täynnä läjiä! Talvella sain kirkon pihaa kolaavalta naiselta isot kiitokset kun keräsin Lepon jätökset ja laitoin roskiin, jännä ettei sonnan määrä muita koiranomistajia häiritse.

Rauhallisista aamulenkeistä puheenollen: huomasin tässä viime ja tän viikon aikana että aamuseiskalta kun herää ja menee koiran kans käppäilylle niin täällä saa kulkea ihan rauhassa. Varttia myöhemmin jos on herätys niin jo on pyöräilijät, koiranulkoiluttajat ja ne meidän heikot kohdat eli autot lähössä liikkeelle samaan aikaan. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 13:50  
+
0
On muuten ihanaa tämä rapa-aika. :twisted:
Kevät on muuten tosi jees, mutta hitsi tätä hiekan ja ravan määrää. Nytkin kun tulin kävelyltä, ja vaikka kuinka yritin pyyhkiä noiden tassuja, niin eiköhän kuitenkin ole rapaisia tassunjälkiä lattioilla ja matoilla. Ei muutakuin rätti heilumaan!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 15:04  
+
0
Siis voisko tämä flunssa jo pikkuhiljaa väistyä tai iskeä sitten edes kunnolla. Viikon oon nyt tässä paahtanut puolikuntosena, pitäis vissiin viettää joku päivä tekemättä mitään. Tuo univelka ja stressi tuntuu olevan sellainen kombo, että alkaa munkin tavallisesti kovassa kunnossa oleva vastustuskyky murtua.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 15:59  
+
0
Minullakin nykyään kiristää hermoja aamun pitempi lenkki. Essin takia. Se aloittaa haukkumisen jo heti ulko-oven ulkopuolella. Vaikka ketään tai mitään ei näy missään. Aikaa kuluu jo siinä että päästään pihalta pyörätielle. No siitä mennäänkin heti tien yli kuntopolulle ja siitä sitten metsään. Tähän mennessä olen aina ehtinyt ottaa omat koirat hihnaan hyvissä ajoin ennen kuin vastaantulija on lähellä ja väistän polulta reilusti metsän puolelle. Eikä ne vastaantulevatkaan ole tulleet meidän luo, ovat olleet hihnassa. Mutta kun Essillä on virtaa ja se juoksee täysiä sinne tänne ja siinä ohimennessään käy Helmin päälle. Leikkiä se Essin puolelta on, mutta Helmille liian rajua. Aina karjaisen Essille ja häädän sen pois Helmin luota, mutta eihän se kauaa malta olla nätisti. Essin räksytyskin ärsyttää. Jos se ehtii aloittaa, ei se lopeta millään. Aargh! Muutenhan metsässä olisi mukava kävellä, Essikin pääsee revittelemään kunnolla ja väsyy sopivasti. Se kuitenkin vielä tottelee hyvin kutsua, iloisena juoksee aina minun luo kun kutsun sitä. Helmi taas ei muutenkaan koskaan lähde muutamaa metriä kauemmas minusta ja tulee heti kun laitan käden taskuun tai kyykistyn. Toki myös kun kutsun, mutta yleensä en edes ehdi kutsua kun se jo on siinä vieressä.

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 23.04.2015 klo 16:19  
+
0
^^Mulla sama, ärsyttävä pikkuflunssa jyllää jo melkein kolmatta viikkoa, ei jaksais enää. Nokka ihan tukossa ja samaan aikaan tosi kuiva, kurkku kipeä ja sellasta limaista ällöyskää tulee koko ajan, lämpö sahaa eestaas mutta kunnon kuumetta ei tule niin ei oikeen voi koulustakaan olla poissa. Sentään yöt saan jo vähän paremmin nukuttua kun aiemmin, niin jospa se tästä pikkuhiljaa!
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 24.04.2015 klo 08:45  
+
0
VIimeiset kolme päivää kuumeessa ja tänään kun ei enää ole kuumetta niin jaksoin herätä soittamaan hoitoarvioon ja varaamaan ajan lääkärille jalan takia. En ole kävellyt yli viikkoon (Muhkulle varmaan tosi kiva kun ei pääse lenkille) ja toivottavasti nyt alkaisi selviämään miksi päkiä on niin kipeä eikä auta mitkään lääkkeet, siteet tai kumipohjalliset.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 24.04.2015 klo 09:08  
+
0

mmaija kirjoitti:

VIimeiset kolme päivää kuumeessa ja tänään kun ei enää ole kuumetta niin jaksoin herätä soittamaan hoitoarvioon ja varaamaan ajan lääkärille jalan takia. En ole kävellyt yli viikkoon (Muhkulle varmaan tosi kiva kun ei pääse lenkille) ja toivottavasti nyt alkaisi selviämään miksi päkiä on niin kipeä eikä auta mitkään lääkkeet, siteet tai kumipohjalliset.



Laskeutunut poikiittaiskaari? Jäitä tulehdukseen ja jalkapöydän ympärille teippaukset, joka tukee kaaren ja estää pähkinä kohdan luita painumasta liiaksi vasten maata.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 24.04.2015 klo 09:51  
+
0

Ykskoiranen kirjoitti:

Laskeutunut poikiittaiskaari? Jäitä tulehdukseen ja jalkapöydän ympärille teippaukset, joka tukee kaaren ja estää pähkinä kohdan luita painumasta liiaksi vasten maata.



Piti ihan googlettaa mitä tää tarkottaa enkä siltikään ymmärtänyt. :nauru: Kävin lääkärissä, olin tutkimushuoneessa kaksi minuuttia ja sit miut häädettiin ulos. Lääkäri ei edes tunnustellut jalkaa, sanoi vaan ettei lähetä kuvauksiin ennenkuin kolme viikoa kipua on täynnä. Sen jälkeen se kävi puhumaan siitä miten miun pitäis jatkokouluttautua, kirjoittaa ylioppilaaksi ja että siksi miun vasemman jalan keskimmäinen varvas on aina valkoinen koska alkuihmisiltä on jäänyt taistele tai pakene-reaktio. Whaaat. :nauru: Tosin tiesin kyllä että tää käynti on ihan tyhjän kanssa kun kuulin kenelle lääkärille joudun.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Daadaa

Daadaa
Viestimäärä: 144

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 24.04.2015 klo 10:57  
+
0
^ Puhuiskohan ykskoiranen tuosta jalkapohjan kaaresta, näin ymmärsin ainakin minä. :hymy:

Tuo lääkärireissu ihan normisettii. :nauru: Kannattaa mieluummin mennä suoraan fyssarille, lääkärit ei paljon tutki ja ne määrää kuitenkin vaan särkylääkkeitä. Särkylääkkeet auttaa vaan oireisiin, muttei välttämättä jalan ongelmaan, ku taas fyssarilta tulee mahdollisia jalan vahvistamisohjeita tms. ;)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.04.2015 klo 10:58)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 24.04.2015 klo 11:24  
+
0

Daadaa kirjoitti:

^ Puhuiskohan ykskoiranen tuosta jalkapohjan kaaresta, näin ymmärsin ainakin minä. :hymy:



Joo luultavasti, mutta jostain syystä tuo jalan anatomia ei nyt oikein aukea.

Lääkkeitähän tuo lääkäri käski välttämään, koska jos jalka on vielä kahden viikon päästä kipeä niin laittaa kuviin ja jos on jotain rasitusvammaa tai -murtumaa niin niihin ei lääkkeet auta. Iskä taas sanoi että on kärsinyt koko elämänsä jännekalvon tulehduksesta jalkapohjassa joten ei ihme jos se olisi miullakin, jalan asento on ainakin yhtä surkea molemmilla.

No mutta oli mikä oli, pakkohan miun on alkaa kävellä taas että tuo koira tulee lenkitettyä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 24.04.2015 klo 21:03  
+
0
Kuka lenkittä koiran jos ei itse pysty? Onko apua?
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 14:15)