Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 12:03

Purkautumisosasto 35

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 21

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 06.04.2016 klo 23:32  
+
0
Jep. Mullakaa ei yleensä kyl mee ell-kuluihin mitään mut nyt tänä vuonna käytin Jopen hammaskiven poistossa (130e), ja huomenna ois vietävä Roxie ellille kun sillä on korva tulehtunu. Onneks on ollu ainaki toistaseks terveet koirat..
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 06:12  
+
0
Mää en haluu ees miettiä, miten paljon mulla on menny vuoden sisään rahaa Alissan nivelrikkojen hoitoon... Pari tonnia ehkä? Et huonolla tuurilla se pienempikin koira voi olla aikamoinen rahareikä...

Siis just jotenkuten parantunu flunssasta ja nyt on kurkku niin kipee, et nieleminen on tuskaa. :suru: Mitäköhän tää nyt on?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 13:10  
+
0
Juu, ei se pieni koira takaa pieniä menoja.

Suvi oli mulla nelisen vuotta, ja sinä aikana käytiin kolmisen kertaa selän kipeytymisen takia lääkärillä (120e/kerta), kerran käytiin nyppäämässä sieraimeen juuttunut pitkä heinä (100e), kuorimassa puoliksi irronnut kynsi (120e), useamman kerran hoidattamassa silmän haavaa (yht. 600e), selvittämässä kummallisten oireiden syitä ensin syksyllä (250e) ja sitten nyt myöhemmin keväällä (300e) ja lopuksi cushingintaudin toteamisen jälkeen päätin laittaa koiralle viimeisen piikin (60e).

Eli siis Suvi on sateenkaarisillalla. :suru: Mutta kyllä mä suosittelen realisoimaan ne koiran aiheuttamat menot. Mä en sitä tehnyt tarpeeksi hyvin Suvin osalta, ja pitikin sitten useamman kerran soittaa äidiltä apua, mikä aiheutti lisästressiä.

Kusti on ollut aina terve, mutta mulla on silti tiedossa että koko ajan pitää olla mahdollisuus jostain repiä se toimintatonni koiran hoitoon, jos tarve vaatii.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 14:02  
+
0
Mullakin on nyt tämän vuoden aikana mennyt ihan tolkuttomasti rahaa koiriin. Pelkästään tällä viikolla tuon nuoremman ab-kuuri, siihen päälle kalliit Bravectot ja Strongholdit, niin pelkästään apteekkiin meni melkein 150€. Eläinlääkäriin meni 70€, toki siinä oli pakollinen rokotetehoste mukana tuomassa lisäkustannusta.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 14:23  
+
0
Osanotot Kadaverille Suvin poismenosta :suru:

Mullakin on mennyt viimeisen 6 kk aikana ihan hirveän paljon rahaa eläinlääkäriin. Eipä oo aiemmin tarvinut asioida siellä näin paljoa *kop kop*. Mun oli tarkoitus sterkata tämän vuoden aikana noista kaksi, mutta joudun taas siirtämään myöhemmäksi kun ei vaan pysty.

Ensin pikkutipsu sai eräänä sunnuntai-iltana (hehheh...) keuhkokuumeen, joka vaati myöhemmin vielä keuhkokontrollin ja lopulta vielä ab-kuurin jatkon (kaikki yhteensä noin 550e). Sitten toinen tipsu alkoi pissimään sisälle jäätäviä lammikoita, käytin tutkimuksissa (noin 300e), ei löytynyt yhtään mitään. Koira pissi vielä kerran ison lammikon ulos, kun päästiin lääkäristä kotiin. Sen jälkeen se parani ja on since then ollut aivan normaali oma itsensä. Kiva ettei ollut mitään, mutta ois tuonkin rahan voinut johonkin muuhun pistää...

Kuukausi sitten junnubeussi juoksi metsässä ja onnistui saamaan semmosen 5-6 cm lyijykynän paksuisen tikun takatassun sisälle. 300 euroa hujahti sinnekin. Onneksi selvittiin rahalla, sillä olin sen huudon ja verimäärän perusteella aivan varma, että jotain meni pahasti ja peruuttamattomasti rikki.

Vakuutuksia mulla ei ole enää kenelläkään.. Talolainaa ihan kivasti (muutenkin tää rakentaminen tuntuu syövän kaiken ylimääräisen), määräaikainen duuni (loppuu syksyllä) ja luotolla tonnin verran pelivaraa. Säästöjä pikkusen. Jos jotain isoa ja vaativia leikkauksia tms. tapahtuisi, niin ei kyllä pitkälle pötkittäisi. Ei ole enää edes ketään, keneltä voisi pyytää rahaa lainaan.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 16:05  
+
0
Niin tarkoitinkin noin yleisesti jos mitään ylimääräisiä ell käyntejä ei tule, että pienet koirat tulee halvemmaksi. Varmaanhan nää mun kaks isoa on tullut halvemmaksi mitä monen pikkukoira.

Meillä isoin lasku on tainnut tulla Lunan nisäkasvaimen leikkuuttamisesta joka oli vajaa 300e. Sitten Lunan lonkka ja kyynär kuvat + kuvattiin samalla tassu ja olkapää niin sekin tais jäädä alle 300e kipulääkkeineen kun ontui silloin ja kennelliiton maksuineen. Viimeisin käynti oli kun Lunalle iski tosi pahana hotspot (veikkaan että oli jotain muuta kun oli niin karmea) ja piti ajella karvat ja käydä "kuorimassa" ihoa ell niin maksoi 70e. Lääkkeet apteekista tais olla yhteensä 30e.

Mutta melko järkyttäviä hintoja:neutral: Piti ihan kuitteja selata niin ite maksoin Lunan kynnen hoitamisesta 70e. Onko noi hinnat teidän mielestä kohtuullisia? En kyllä yhtään ihmettele miten toiset jättää ihan viime tippaan sen lemmikin hoidon kun hinnat on noin korkeat.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 16:53  
+
0
Mä oon pitänyt Väinöä suht terveenä, mutta on siihen vaan rahaa palanut. :shifty: Heti pikkupentuna suolistotulehdus 500e, naarmu silmässä 100e, viime syksyn selkäongelmiin meni about 500e(ell+hieroja+osteopaatti), kastrointi+kuvaus 700-800e, kastroinnin jälkeen iho ympäriltä tulehtui 100e ja nyt viimeisimpänä viime viikolla silmätulehdus 100e.
Voi olla, että jotain jäi vielä mainitsemattakin. Ja tämä siis ekan kahden vuoden aikana.:viheltel:
T: osa-aikaisesti työssäkäyvä opiskelija

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 17:53  
+
0
Mökön ensimmäiset luustokuvat olivat siinä 200 euron paikkeilla, toisiin sisältyi ontumatutkimus joten kokonaissaldo oli jotain 300 euroa. Sitten se toki myös sterkattiin tähystyksessä joka maksoi 700 euroa. Muuten ollaan pärjätty rokotuksilla. Eli ei siihen nyt viidessä vuodessa ole varsinaiseen tarpeeseen mennyt kuin 500 euroa ekstraa. Collie sai vuosikkaana keuhkokuumeen jonka vuoksi otettiin kuvat ja kontrollikäynnissä toiset, muistaakseni 300 euroa. Luustokuvat maksoi kasvattaja, sitten muutama silmätulehdus ja kerran proge + papa. Ehkä 200 e yhteensä nuo. Belgi 1 v. ei ole toistaiseksi sairastellut lain, mutta silläkin toki kuvat kohta edessä. Ja colliella sterkka.

Mähän pidin toissavuonna excel-taulukkoa koirien menoista, lopetin toukokuussa kun se oli niin karmeaa katsottavaa :nauru: Mutta just toissapäivänä äidille totesin että voisihan sitä toki joo käyttää 200 euroa kuussa vaikka omaan ulkonäköönsä ja muihin humputuksiin, mutta eipä olis koiria sitten ja elämä tyhjempää.
Rise to reset the world.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 18:34  
+
0
Niinpäniin. Ite ollu lomautettuna tässä jo kauan, silti meinaan nyt vihdoin buukata Minkalle sen pitkään lykätyn ortopediajan. Laitoin yhelle ell.asemalle tiedustelumeilin mutta jos nyt pian viikon joutuu pahimmillaan vastausta odottamaan niin joutunen soittamaan kuitenkin perään vaikka inhottaa, koska puhelimitse kiireiselle asemalle soittaminen ahdistaa. Muistaako kysyä tarvittavat ja tuleeko ymmärretyksi, sietääkö sen mahdollisesti tylyn asiakaspalvelijan töksähtävät minimaaliset vastaukset.

**muoks, jaha olikin vastattu tuossa kahden aikaan iltapäivällä ;) No silti jää soittaminen ajanvaraukseen..

Viime vuonna meni ihan jonkin verran rahaa tuohon senioriin vatsaongelmien ja hammasoperaation myötä, vakuutuksesta toki sai takas jotain mutta näinköhän tulevat hampaanpoistot ja ortopedit kuuluu listalle, epäilen. Luonnollisesti juniorin sterkkaus siirtyy taas hamaan tulevaisuuteen, toivottavasti ei tule tulehduksia.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.04.2016 klo 22:53)

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 19:40  
+
0
Mä oon siitä hankala tapaus etten oikein pienimmistä koirista välitä ja sellasta haluis..koiralla kun pitäs olla vähän kokoa että miellyttää. Ja labbis muutenki ollu jo pitkään ykkös vaihtoehto. Eniten mua pelottaa just ne yllättävät ell. kulut.. Kun en tiedä saanko (ja/jaksanko) säästetty pennun hinnan lisäks vakuutuksiin. Se kyl tuntuu tosi riskialttiille olla vakuuttamatta mutta toisaalta ei haluis maksaa about 300€/vuos "turhasta" vakuutuksesta. JA sit tuntuu et vakuutusyhtiö kumminki löytäis porsaanreiän olla maksamatta..

Suht koht paljonhan labbikset syö mutta sanoisin että sen ruokiin ois rahaa. Ja tarvikkeetkin löytyy melkeen kaikki kun tuli sille opaspennulle osteltua vähän kaikkea.

Paljon on mietittävää mut onneks on aikaa miettiä. Mun tän hetken ykkös vaihtoehto kasvattajallakaan ei välttis oo tänä vuonna enää toista pentuetta. Pitäs rohkaistua kyselemään. :d
dogetoyz.com

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 22:59  
+
0
^ Niin, miten mulla on sellainen mielikuva että labbikset ja muut tuollaiset isohkojen rotujen nuoret yksilöt on helposti vilkkautensa vuoksi aika tapaturmaherkkiä? En ite uskaltais jättää vakuuttamatta. Eipä silti, tuolla junnulla oli tapaturmavakuutus mutta se poistui vakuutusyhtiön tarjonnasta ja vaihettiin samaan settiin ku vanhemmallakin on, eli "henkivakuutus" ja eläinlääkärikuluvakuutus. Tosin vanhemmalta koiralta taas tuo ensin mainittu on iän myötä lopetettu mutta eläinlääkärivakuutusta kyllä tosiaan viime vuonna tuli hyödynnettyä. Hiukan kuitenkin ajatellut että seuraavalle koiralle voisi yrittää kerätä tilille rahaa eläinlääkärikuluja varten vakuutusten sijaan. Se ei kylläkään ole mitenkään ajankohtaista, seuraava koira..
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.04.2016 klo 23:00)

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.04.2016 klo 23:23  
+
0
Ainakin se opaspentu riiviö juoks aina pitkin seiniä ja muutenki kohels ja törmäili mutta koskaan ei onneks sattunu mitään. Ja kyllä mä varmaan mielenrauhan takia otan sen vakuutuksen. Tai säästän rahat ell.kuluihin. Ehdottomasti pitää jompi kumpi tehä että voin edes koiran ottaa.
dogetoyz.com

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 09:33  
+
0
Noi vakuutuksien omavastuut on ihan kohtuuttoman suuria. Esim. LähiTapiola 60e + 25%. Meillä kävi pari kertaa niin, ettei päästy vakuutusta hyödyntämään kun lasku oli paria euroa vaille tuon omavastuun. Kerran korvattiin viisi senttiä :nauru: Koen myös ongelmalliseksi, että vakuutuskatto per kausi on lopulta aika pieni (LähiTapiolalla 1000 tai 1700 e vuodessa), mikäli jotain oikeasti suurta sattuu. Menee vaikka se jalka poikki.

Mutta sitten taas on niitä, jotka todella hyötyvät noista vakuutuksista ja olisivat pulassa ilman niitä. Sattuman kauppaa. Itsellä kun on neljä koiraa, niin pyrin laittamaan mielummin säästöön vuosittain vakuutusmaksuja vastaavan summan.

Anyway jotain hätävaraa, oli se sitten vakuutus, säästöt tai vaikka luottokortti, suosittelisin kyllä jokaiselle koiranomistajalle.

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 12:13  
+
0
Mulla kanssa meni pieneen, suunnilleen 5-kiloiseen koiraan järkyttävät määrät rahaa. Ikinä en uskaltanut tarkkaan laskea, mutta nelinumeroisista summista puhuttiin.

Koira sairastui muistaakseni 8-kuisena, ja siitä lähti sitten semmoinen kierre, että olisin samalla rahalla ylläpitänyt tervettä ponia. Vähintään kerran kuussa piti käydä lääkärissä, monesti kahdestikin, välillä kävi niinkin että yöksi passitettiin kotiin ja heti aamusta piti tulla takaisin (tarkoitti sitten yöpaikan etsimistäkin, koska lähin ell-asema millä oli tarvittavat laitteet oli 200 kilometrin päässä kotona. Matkakustannuksiakin siis tuli). Pahimmillaan lääkekuurejen välillä oli muutama päivä oireetonta aikaa, parhaimmillaan reilu kuukausi. Koiran ollessa vasta parivuotias valittelin eläinlääkärille sitä, että kun ei olla löydetty syytä sairastelulle ja koko ajan pitää juosta lääkärissä, niin ell sanoi että niillä on Nuutin papereissa 10 sivua tekstiä. Se ei ollut edes ainut asema millä Nuuttia käytin, välillä käytiin kotopuolessa olevilla lääkäreilläkin.

Sitten meni rahaa tutkimuksiin, kun piti ultrailla huonoja munuaisia ja muita sisäelimiä ja tutkia oliko maksashunttia tai addisonia tms. oireilun selittävää sairautta. Erikoisruoka maksoi 10 euroa/kilo. Siihen päälle sitten nämä normihommat: hampaiden huolto (purentavika), piilokiveksen kastrointi (yli 500e), luustokuvat ja rokotukset. Kyllä tiesi että mitä varten kävin opiskelujen ohessa töissä.

Tästä viisastuneena ajattelin, että jokaiselle seuraavalle koiralle ainakin alussa otetaan vakuutus.

Huomattavasti halvemmaksi on tullut tuo isompi koira, joka on sairastanut vaan korvatulehduksen, pissiitin ja virtsakiteet. Mutta enää en tosiaan uskaltaisi ottaa koiraa, jos ei ole talous oikeasti vakaalla pohjalla (vaikka toiseen samanlaiseen rumbaan en enää lähtisi, silloin menisi koira piikille).

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 12:21  
+
0
Nää sairastelukertomuksen kyllä konkretisoi hyvin miten kalliiksi sairaan koiran hoito tulee. Ja kun ei niitten pienempienkään ongelmien hoito halpaa ole.. Alan tosiaan kallistuu sen vakuutuksen puoleen tässä tätä kaikkea lukiessa.

Mä toivoisin et oisin siinä kunnossa että vois koittaa ettiä jotain työtä edes vaikka ei sitä kyllä ilman koulutusta oikeen meinaa tippua..
dogetoyz.com

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 13:00  
+
0
Nojoo pahimmassa tapauksessa jos saa sen maanantai kappaleen niin kyllä kalliiksi tulee. Miksi eläinlääkärit ottaa törkeästi hintaa?? Itse olen päässyt (ainakin toistaiseksi) vähällä kun ei ole tarvinnut eläinlääkärissä käydä muutakun rokotuksilla ja lakun käytin alkuvuonna selkä,- ja lonkkakuvauksissa ihan huvin vuoksi kun kiinnosti millasessa kunnossa ne on ja kaikki oli onneksi OK. Maksoi sen joku vähän alle 200€, Lunankin aion ehkä viedä luustokuviin jossain vaiheessa jos sit vaikka ainakin lonkat kuvauttais tms.
Ainiin joulukuussa vuonna 2014 lunalle tuli joku myrkytystila ,sen kuono turpos oli hengenahdistusta, voimaton. Olin ihan paniikissa että kuolee. Eli lauantaina päivystykseen(päivällä) ja se laitettiin tiputukseen yms. Kyl se pian sitten virkos. Ell maksoi 278,80€ +taxi elliin oli joku 20e kun mulla ei nääs autoa ole. Takasin päin päästiin ihan bussilla (mulla bussikortti) :). Ajattelin kauhukuvissani että eläinlääkäri on ainakin 400€ ellei jopa enemmänkin että sen suhteen tuo lasku oli positiivinen yllätys =P (oli kyllä onneksi säästöjä)
Vakuutusta ei mun koirilla ole...enkä näillä näkymin otakkaan.
Niin ja olen pitänyt opiskelijana/työttömänä jopa kahta koiraa,tosin suht pieniä ja hyvin pärjännyt ku ei ole sairastellut. Nytkin opiskelen kesäkuuhun asti ja kesäkuussa sitten töihin.

Muoks. Niijoo Lakun kasrointi maksoi tietty myös jonkin verran ,en nmuista kuinka paljon. Kai joku 200-300€..ja sitten sen kastrointihaava tulehtui eli piti mennä eläinlääkäriin käymään sentakia niin sai lääkkeet. En muista mitä se käynti sit maksoi mut ehkä joku 70-100€ tai vähän enemmän :mietiskel:.... no jotain tommosta!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.04.2016 klo 13:33)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 14:10  
+
0
Hitto ku en muista, mutta LähiTapiolan (ent. Tapiolan) ehdot on muuttunut jotenkin niin että itse en enää vakuutusta sieltä ottaisi ja se sitten taas oli ennestään jo ainoa paikka, mistä ees vakuutusta huolisin. Jotenkin muistelisin, että noille omavastuille tapahtui jotain mikä koskee siis uusia vakuutuksia. Rorysin tavalla mulla on kans tuo 60e+25% mutta vakuutukset on jo 7 vuotta vanhoja.

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 14:21  
+
0
Mä en ees tiiä mistä kannattas vakuutus ottaa.. En ymmärrä näitä asioita niin hyvin. Plus kokemukset vakuutus asioissa ei oo super hyviä että joo. En haluis ottaa kallista vakuutusta vaan että vakuutusyhtiö voi sit luikerella ties mistä porsaanreistä ja olla korvaamatta mitään.
dogetoyz.com

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 14:27  
+
0
Mä selvittelin tolle beussijunnulle vakuutusta silloin, kun se oli tulossa. Siinä oli joku juttu etten olisi saanut LähiTapiolasta sitä kattavinta ja fiksuinta vakuutusta, koska koira tuli mulle vasta 15 viikkoisena. Olisi pitänyt olla mun omistuksessa 8 viikkoisesta tai jotain.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 14:39  
+
0
Nykyään menee omavastuukin erikseen jokaisesta vaivasta. Eli jos meet lääkärille vaikka anaalivaivojen takia ja samalla löytyy korvatulehdus niin maksat omavastuun esim. 60e+60e+25% tai kun itse kävin korvatulehduksen takia ja samalla keskusteltiin meitä vaivaavista pienistä vihreistä miehistä (:nauru::suru:) niin omavastuu ois mennyt uudella vakuutuksella tuplaten.

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 14:30)