Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 12:03

Purkautumisosasto 35

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 21

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.01.2016 klo 17:43  
+
0
Jos Niii hirvikärpäsiä tarkoitat, niin nehän koteloina talvehtii maan pinnassa ja tarvitsee ilmeisesti jonkun 20 cm lumipeitteen ainakin. Lumipeitteen alla kun maan lämpötila on lähellä nollaa. Ja kotelot selviää vielä 20-25 asteen pakkasista, mutta nythän tuo pakkanen on onneksi huidellut melkein kolmessäkymmenessä asteessa.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 07.01.2016 klo 18:10  
+
0
^Punkeista oli puhe, mut ihanaa, et hirvikärpäsetkin on kovilla. :nauru: Mä en tosta tarkemmin tiiä, et minkä verran punkit tarvii lumipeitettä talvehtimiseen, kun ne tosiaan mönkii syvemmälle, jos maan pinnassa on liian kylmä. Mut eihän joku ihan ohkanen lumikerros nyt paljoa eristä.

Ärsyttää! Oltiin siskon kanssa hotellissa Helsingissä yks yö uudenvuodenaattona, ku oltiin kattomassa Suomen peliä ja viettämässä uuttavuotta siellä. Nyt tuli sit perästä yli 90 euron lasku, ku me oltiin muka tyhjennetty koko minibaari. :roll: Tosiaan, minibaari oli kokonaan tyhjä ja laitettiin omat juomamme sinne. Lähtiessä respa kysy, et ollaanko käytetty minibaarista jotain, vastattiin että ei ja todettiin sen vielä olleen tyhjä meiän tullessa. Respa tarkisti vielä koneelta, et onks siinä huoneessa tyhjä minibaari ja totes olevan. No, sisko soitti sinne ja asia kunnossa, onneks ne usko, vaikeetahan sitä ois ollu todistaa, ettei otettu koko minibaarin sisältöä mukaan lähtiessä...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.01.2016 klo 18:13)

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 06:50  
+
0
Ihmiset vetI herneen nenään facessa kun metsästävän koirarodun ryhmän seinälle julkaistiin metsästyskuva. Näinkö vieraantuneita ihmiset ovat luonnosta nykyään? Kuvaa ei olisi saanut kuulemma julkaista, koska ihmisistä oli kamalaa miten viaton luontokappale oli menettänyt henkensä.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 08:19  
+
0
^Ei ole todellista.... Mulla on mennyt kyllä ohi silmien, toki en kaikkien metsästyskoirarotujen ryhmissä ole. Ainakin valkin ja karhukoiran ryhmiin julkaistaan paljon metsästyskuvia, joskus nylkykuviakin ja ei ole kyllä saaneet kukkahattutätien kommentteja- vielä.
Kyllä se on kamalaa että hirviä tapetaan jotta saadaan ruokaa, mutta vielä kamalampaa on se hirvi jonkun auton tuulilasissa ja autossa henkilö kuolleena.

Voi tsiisus tätä nykypäivää.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Heilin

Heilin
Viestimäärä: 40

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 09:40  
+
0
Saman ilmiön itsekin havainneena ei voi kuin ihmetellä ihmisten tekopyhyyttä. Metsästyksen julmuutta kauhistellaan, mutta samaan aikaan syödään hyvillä mielin tehotuotettua lihaa. Mikäli viattomien luontokappaleiden hyvinvointi on omaa sydäntä lähellä, niin kyllähän riista on eettisempää syötävää kuin se marketin jauheliha. Ja siis vaikka en metsästyksestä mitään tiedä, niin siinä käsityksessä olen, että saatu saalis käytetään ravinnoksi, eikä se mene hukkaan. Korjatkoon joku, jos näin ei olekaan.

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 10:35  
+
0
Täytyy tarkentaa että kyseessä oli kettu. Ajatelkaa, sellainen söpö eläin... Jonka metsästys on kuitenkin tärkeää riistanhoitotyötä. Jos kettukannan antaisi kasvaa liian isoksi, ei olisi metsäkanalintuja metsästettäväksi eikä esimerkiksi niin elinvoimaimaista vesilintukantaa. Kettu on varsinainen peto ja tuhoeläin lintujen pesintäaikaan. Ihmiset kuitenkin luulivat, että kettu oli ammuttu "huvikseen". Niin huonosti tunnetaan, mitä kaikkea työtä metsästäjät tässä maassa tekevät eläinkantojen hyväksi.
Ja edelliseen kommenttiin lisäisin, että jos ihminen haluaa vältellä kaikkien viattomien luontokappaleiden tappamista niin saisi ryhtyä vegaaniksi, mutta myöskin pysyä kaukana koira harrastuksesta, koska nämä meidän koirathan vasta lihaa kuluttavatkin.

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 11:01  
+
0
:ttou:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 12:19  
+
0
Kyseessähän oli pieni söpö "seurakoirarotu" jackrussell ja sen ohjaaja oli nuori poika, mikä taisi olla monelle isompi ongelma kuin se että luontokappale on päässyt hengestään.
Rise to reset the world.

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 14:55  
+
0
Russelilla kuitenkin metsästetään ja siitä on erikseen working jackrussell -linja joita kasvatetaan pelkästään noihin luolahommiin. Ihan seurakoiralinjastakin tulee koiria joilla on viettejä luolalla ja monet kasvattajat haluavat pitää vietin rodussa. Kyllä minua ihmetyttää että rodun alkuperäinen käyttötarkoitus tuli ihmisille niin järkytyksenä. Ja tottakai metsästys harrastus aloitetaan jo lapsena, eihän siitä mitään tule jos vasta täysikäisenä saa alkaa harjoitella ampumista.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 16:45  
+
0
Tuohan ei ollut vasta-argumentti henkilökohtaisesti sinulle vaan lähinnä selvitys saijelle joka kummasteli sitä ettei ollut osunut silmään metsästysketjuissa. Mutta mä en kyllä henkilökohtaisesti taas ihmettele sitä yhtään että joku kummastelee terrierillä metsästystä, koska yhtä lailla mua ihmetyttää se että joku paimentaa lampaita belgianpaimenkoiralla.

(Lisätään nyt vielä pakolliset loppujeesukset, mua ei siis pätkäkään haittaa että joku metsästää koiralla joka siinä toimii rotuun katsomatta.)
Rise to reset the world.

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 23:01  
+
0
Siljasiili, itse olen kyseisessä ryhmässä ja sieläkin kommentoin, että se, että ei haluaisi faboseinällään nähdä kuvia kuolleista eläimistä ei tarkoita että on todellisuudesta vieraantunut tai että ei ymmärrä omistavansa metsästykseen/rottakoiraksi jalostetun rodun. Musta on myös todella rasittavaa, että jos ei halua katsella kuolleiden eläinten kuvia on "kukkahattutäti" tai "mielensäpahoittaja". Toisille kuolleiden eläinten kuvat aiheuttavat surua, oli kyseessä sitten alkuperäistarkoituksessaan toimivan koiran tappama kettu tai siskon lemmikkigerbiili. Ylläpitohan sitäpaitsi linjasi, että tällaiset kuvat ovat jatkossakin ok (kuvan postaaja itse poisti merkintänsä), eikä mulla ainakaan mitään sitä vastaan ole. Piilotan raatojen kuvia postanneiden henkilöiden kaikki merkinnät omasta feedistäni - se riittää minulle.

Heilin, kaikki metsästyksen julmuutta kauhistelevat eivät kuluta itse tehotuotettua lihaa. Itse en ymmärrä miksi kukaan ihminen syö mitään lihaa, riistaa tai tehotuotettua, kun sille ei mitään järkevää perustelua ole olemassa, mutta se on ihan toinen keskustelu. Kaikki metsästystä kritisoivat eivät siis automaattisesti ole tekopyhiä.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.01.2016 klo 10:01  
+
0

SiljaSiili kirjoitti:

Ihmiset vetI herneen nenään facessa kun metsästävän koirarodun ryhmän seinälle julkaistiin metsästyskuva. Näinkö vieraantuneita ihmiset ovat luonnosta nykyään? Kuvaa ei olisi saanut kuulemma julkaista, koska ihmisistä oli kamalaa miten viaton luontokappale oli menettänyt henkensä.



Tsiisus. Toi on mun mielestä ihan normi kuva varsinkin metsästävän koirarodun ryhmä seinällä. Äääh en voi ymmärtää ihmisiä jotka pillastuu tommosesta :ttou:

Ja todellakin hyvä jos punkkeja nyt kuolis pakkasen takia!! JEE! Ne pikku "paskiaiset" saakin kuolla..vaikka sukupuuttoon .
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.01.2016 klo 10:02)

Heilin

Heilin
Viestimäärä: 40

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.01.2016 klo 11:57  
+
0
^^Varmasti eivät, puhuin hieman kärjistäen. Kuitenkin, jos henkilön kommentointi ja argumentaatio on tasoa "hirveetä söpö pieni eläin on tapettu!!11", jää itselleni ainakin sellainen mielikuva, että eri näkökulmiin ei ole kovin paneuduttu. Että se mielipide perustuu lähinnä omaan tunnekokemukseen, eikä kriittinen tarkastelu ulotu omiin valintoihin. Mutta tämä tietysti on vain oma tulkinta henkilöstä ja todellisuus voi olla ihan jotain muuta.

Toisaalta varmasti meistä jokainen on jollakin tasolla "tekopyhä", koska omien periaatteiden noudattaminen ehdottoman täydellisesti ja ilman kompromisseja, on haastavaa. Itsehän olen vegaani, mutta koirani eivät, joten joku voisi minuakin tekopyhäksi tituleerata.

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.01.2016 klo 12:56  
+
0
Voisi nuo pakkaset jo hellittää :neutral:
Mulla on ikävä kunnon pitkiä lenkkejä. eihän me voida tuolla ulkona olla kuin n. vartin kerrallaan. En ole hankkinut koirille tassuja suojaavia tossuja, noilla pitäisi olla töppöset omasta takaakin, mutta en silti halua rasittaa koirien tassuja liiaksi pakkasen takia. :roll:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.01.2016 klo 15:49  
+
0

superlatiivi kirjoitti:


Itse en ymmärrä miksi kukaan ihminen syö mitään lihaa, riistaa tai tehotuotettua, kun sille ei mitään järkevää perustelua ole olemassa, mutta se on ihan toinen keskustelu.


Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Liha on kelvollista ravintoa ja helppo proteiininlähde. Se on korvattavissa kyllä, mutta mitä riistalle sitten pitäisi tehdä, kun kantaa on kuitenkin rajoitettava metsästämällä?

muoks.
Eräässä toisessakin seura/metsästyskoiraryhmässä käytiin vääntöä metsästyskuvista, kun sellaisen postannut poistettiin ryhmästä. Säännöissä tosin kielletään niiden kuvien postaaminen, eli sinänsä se oli ihan tahallinen sääntörikkomus, eikä kuulemma edes ensimmäinen. Kukaanhan ei pakota hillumaan ryhmässä, jonka säännöt eivät miellytä, mutta kummastuttaa kyllä, miksi tuollaiseen sääntöön on päädytty.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.01.2016 klo 15:54)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.01.2016 klo 19:45  
+
0
Ois ihan "hauska" tietää mitä tapahtuis jos metsästys lopetettais ihan kokonaan.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.01.2016 klo 20:18  
+
0
Tuo metsästys on kyllä vähän kakspiippunen juttu ittselle. Toisaalta tietenkin toivoisi että ilman sitä pystyttäisiin elämään, mutta koska se ei ole mahdollista niin tavallaan ymmärrän sen. Tavallaan taas en ymmärrä miten jonkun mielestä kiva harrastus voi olla eläimien tappaminen. Itse en syö enää mitään lihaa, juurikaan sen takia koska olisi hieman tekopyhää syödä eläimiä joita ei itse pysty tappamaan. Kalaa varmaan taas vegaanihaasteen jälkeen tulee joitakin kertoja kuussa syötyä, mutta muut eläintuotteet jää jatkossakin hyllylle.

Tuli mieleen että törmäsin Instagramissa ryhmään, jossa oli "onnellisia vegaanikoiria", söivät kasvipohjaista nappulaa, joka oli kehitetty. Kaikki omistajat jotka ovat kasvissyöjiä, mutta syöttävät lemmikeilleen lihaa, oli haukuttu pystyyn sivulla. Pienesti ehkä mennyt överiksi.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Shamalai

Shamalai
Viestimäärä: 27

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.01.2016 klo 23:13  
+
0
Täällä kans ilmottautuu yksi pian 10 vuotta ilman mitään lihaa terveenä elänyt, jonka koira myös terve sekä onnellinen, mutta barffaaja. Oma näkemys on se, että muiden syömiset ei minulle kuulu, eikä omat muille. Jokainen syö mitä parhaakseen katsoo, mikäpä minä olen siihen puuttumaan. Vegaaniruoalla koirakin voi varmasti elää tasapainoista elämää, mutta itse erotan omat aatteeni ja syömiseni koiran syömisistä.. Tärkeintä että kaikki voi hyvin. Ihan älytöntä tollanen että arvostellaan sitä miten kasvissyöjä syöttää - kyllä, biologisesti koiralle sopivaa - lihaa. Mutta myös yhtälailla metsästäjien puolelta heitetään vastavuoroisesti "viherpiipertäjä-ituhippi"-korttia, mikä ei sen fiksumpaa :eitietoo:

Mikäli metsästys loppuisi, ajan kuluessa luonto luultavasti tasapainottuisi tai sopeutuisi. Hirvien ja susien määrä kulkevat käsi kädessä. Toki onnettomuudet ym tuhot kasvaisivat mikäli muu petokanta ei sitä pitäisi kurissa. Mutta kuten todettua: mieluummin riista kuin tehotuotettu. Kyllä se hirvi tmv on elänyt enemmän täyttä ja lajilleen tyypillisempää elämää siellä nuolukivellä kuin tuotantoeläin.
Laika/Muttnik's Space Dog Laika Lou- s.11.04.2009

Heilin

Heilin
Viestimäärä: 40

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.01.2016 klo 09:20  
+
0
Hauska huomata, että täältä löytyy useampi lihaa/eläinperäisiä tuotteita kartteleva, kun on aina tottunut olemaan se kummajainen, joka ei syö "kuten normaalit ihmiset". Tästä aiheesta olisi mielenkiintoista jatkaa keskustelua, mutta taitaa jo mennä off topicin puolelle...

Sen vielä sanon, että olen kieltämättä itsekin pohtinut tuota, että mitä niille kannoille todella tapahtuisi, jos metsästystä vähennettäisiin tai se jopa lopetettaisiin. Kaikki metsästys tuskin edes on kannanhoidollista(?). Mielenkiintoista on myös se, että metsähallituksen ylläpitämällä Suurpedot-sivustolla mainitaan hirvikannan pienuus yhdeksi susien ongelmakäyttäytymistä lisääväksi tekijäksi.

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.01.2016 klo 13:46  
+
0
Ihan vaan ettei tämäkään vuosi voisi sen paremmin alkaa.. Rajulla jalkaongelmia :ttou:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥




  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 17:00)