Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 12:03

Purkautumisosasto 35

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 21

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.01.2016 klo 13:48  
+
0
^Voi ei :neutral:.Ontuuko vai mitäs?
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.01.2016 klo 16:08  
+
0
Mä nostin nyt vanhan ketjun, Ekotekoja tuohon etusivulle niin voidaan jatkaa kasvissyöntikeskustelua siellä :cool:
Ylläpitäjä

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.01.2016 klo 17:27  
+
0

nolle kirjoitti:

Ihan vaan ettei tämäkään vuosi voisi sen paremmin alkaa.. Rajulla jalkaongelmia :ttou:



Voi ei. :suru: Millasia ongelmia sen jalassa on? Just olin tänne tulossa purkautumaan Alissan jalasta. Olin kaverin ja sen koiran kanssa lenkillä ja päästettiin ne vapaaks kirmaamaan. Koirat juoksi alamäkeen, joten en nähny, mitä kävi, mut yhtäkkiä Alissa tuli mua vastaan korvat luimussa ja sen näkösenä, et johonki sattuu. :( Tossa vaiheessa en huomannut mitään ontumista, mut sit myöhemmin Alissa ontuu selvästi vasenta takajalkaa. Kotona koitin sit väännellä sen jalkaa, seistessä ei antanu koukistaa jalkaa, se oli ku puuta. Alissan maatessa jalkaa pystyy taivuttelemaan, mut en löytäny mitään selkeetä kipupistettä. Kinnertä ehkä vähän aristaa, mut en oo varma. Pelottaa ja ärsyttää, Alissan nivelrikkonen jalka on ollu pitkään jo tosi hyvä, samoin selkä ja koira ilonen ja kivuton. Nyt sitten pamahti toinen jalka, eiks Alissa ois jo tarpeeks jalkavaivoja kärsiny. :suru:

Miten kauan tota jalkaa voi seurata ennen lääkäriin menoa, jos se onkin vaa joku venähdys?

Muoks. Oli pakko lähtee päivystykseen hakee kipulääkettä, ku Alissa oli niin kivuliaan olonen. Eläinlääkäri epäili, et ois polvesta ristiside menny. :suru: Ihan oikeesti, miten voi olla näin paska tuuri? Just saatu kipuileva lonkka kuntoon, ni sit tulee tämmönen vaiva, joka pitää todennäköisesti leikata. Eihän me ravattukaan ku koko viime kevät lääkärissä ja kuntoutuksissa. :suru: No, toivottavasti saadaan huomiseks aika omalle lääkärille, ni sais selville, miten pahasti se ristiside on rikki.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.01.2016 klo 00:26)

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 12.01.2016 klo 17:14  
+
0
Pakko kommentoida tohon metsästys/saaliskuva/lihansyönti-hässäkkään.
Metsästys pitää hirvikannat kurissa ja pois teiltä.
Metsästyksellä hillitään vieraslajien leviämistä, supi taitaa levitä näistä nopeimmin ja nopeasti se levittää myös kapia.
Kanalintukantoja tutkitaan joka vuosi ja huonona lintuvuonna moni keskittyy enemmän petojen metsästykseen, jolloin säästyy edes muutama pesä ja poikanen enemmän.

Olisi mahtavaa antaa luonnon hoitaa itsensä, mutta me ihmiset ollaan rakenneltu teitä, kyliä ja kaupunkeja pitkin maatamme, eli tehty se mahdottomaksi. Metsien avohakkuut saa niskavillat pystyyn, siinä katoaa eläimiltä suojaisa elinympäristö kertarysäyksellä.

Vaikka itse en käyttäisi metsästettyjä eläimiä tai tehotuotettua maitoa, kananmunia, lihaa ja mitään tuotteita joka näitä jossain muodossa sisällään pitää, koiranomistajana niitä tarvitsisin kuitenkin. Onhan se nyt vähän hassua puhua tehotuotantoa/metsästystä vastaan, jos sitä kuitenkin jossain muodossa joka päivä "tukee".

PS: Vaikka olen metsästäjä ja pystyn ruokani hoitamaan metsästä lautaselleni itse, ei saaliskuvat ole useinkaan minun silmiä miellyttäviä. :neutral:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.01.2016 klo 17:35)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 13.01.2016 klo 20:44  
+
0
nollelle ja Tutulille jaksamisia, ja tietty Rajulle ja Alissalle paranemisia. :neutral: Ihan älyttömän huonoa tuuria... :paijata:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 14.01.2016 klo 20:20  
+
0
^Kiitos tsempeistä! :hymy: Meillä kävi sikäli "tuuri", et kyse ei ollukkaan polvesta, eikä jouduta leikkaukseen, ainakaan näillä näkymin. Tiistaina käytiin siis tarkemmissa tutkimuksissa ja selvis, että ei oo polveen sattunu, vaan siihen kintereeseen, jota alusta asti ite epäilin. Siellä päivystyksessä olinkin ihan hämilläni, ku lääkäri sano polven olevan turvonnu, ku ite jalkoja kopeloidessani en tuntenu mitään eroa polvissa, eikä Alissa reagoinu polveen koskettaessa yhtään. Kinner röntgenkuvattiin ja sieltä paljastukin pieni ylläri, nimittäin vanhat nivelrikkomuutokset. :eek: Alissa ei oo ikinä oireillu vasenta jalkaansa mitenkään, niin oli aikamoinen yllätys toi löydös. Lisäks jänne on todennäkösesti venähtänyt.

Ite rupesin tietty heti pelkäämään, et nyt se on se "shelttikinner", eli shelteillä kurjan yleinen rakenneheikkous, joka aiheuttaa yhen jänteen luksoitumisen. Lääkärikin soitteli viel seuraavana päivänä, et jos jalka menee yhtään huonommaks, ni heti takas sinne, ni tutkitaan viel tarkemmin, ettei se vaan oiskin se shelteille tyypillinen vaiva. No, nyt Alissa on kahen viikon kipulääkekuurilla, liikuntakiellossa ja käydään kahesti viikossa laseroimassa kinnertä. Tuli jotenkin semmonen déjà-vu -olo, ku alko taas tää nivelrikkosen nivelen hoitorumba. :nauru: Mut täytyy vaan toivoa parasta, et saatais toikin kinttu kuntoon. Rupee olemaan kohta koko koira yhtä rikkoa, ku sitä on nyt (ainakin) oikeessa lonkassa, vasemmassa kintereessä, selässäkin on jotain häikkää ja kyynärät on 2/1. :roll:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.01.2016 klo 20:22)

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.01.2016 klo 10:27  
+
0
Plääh. Kennelyskä. Just kun mulla ois ollu paljon aikaa puuhata koiran kanssa tällä viikolla ja koirakamukin ois tullut hoitoon neljäksi päiväksi.
En tajunnut ajatella, että itämisaika on niin pitkä. Treffattiin koirallista kaveria keskiviikkona, joka ilmoitti perjantaina että heillä nyt yksi koira yskii. Olisi pitänyt tajuta, että itämisaika on 5-7 päivää ja että se on meillekin mahdollisesti tarttunut. Koska he ovat saaneet sen ehkä viikonloppuna ja me sitten keskiviikkona ja kun itämisaika on sen muutaman päivän niin oireet tulee kaikille muutaman päivän viiveellä.
Ja me saatettiin tartuttaa se taas eteenpäin, kun perjantaina (tosin ennen kun sain tietää yskästä) treffattiin toista koirakaveria...
Hohhoijaa. Olkaahan varovaisia sen kennelyskän kanssa.

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.01.2016 klo 19:15  
+
0
Kiitokset tsempeistä! Ja meiltä myös tsemppiä Tutulille, samoin SiljaSiilille :paijata:

Meillä taisi onneks olla vaan väärä hälytys, jalka varmaan tärähti niin kovasti tai jotain. Tosiaan lenkillä juoksi toisen koiran perässä ja alkoi yhtäkkiä kiljumaan kovasti. En nähnyt tilannetta, mutta kun päästiin takaisin koirien luokse, niin Raju piti vasenta takajalkaa ilmassa ja huusi. Ei kuitenkaan reagoinut mihinkään vääntelyyn ja paineluun. Vieressä oli kaatunut puu niin olisiko tassunsa siihen kolhaissut?! :eitietoo: Käytiin alkuviikosta samalla poppoolla, samassa paikassa lenkillä niin eiköhän tuo taas juossut sitä puuta päin :eek: Nyt näin tilanteen ja taas se vähän aikaa kiljui, tällä kertaa oikea etutassu ilmassa, mutta tästä tokeni hetkessä ja jatkettiin lenkki normaalisti. On tuo Raju vaan sellainen torvi että ihme että on säästynyt suuremmilta vammoilta! Vähän kyllä taitaa välillä mennä esityksenkin puolelle, nimittäin tällä viimeisellä kerralla törmäyksestä oli kulunut jo hetki, Raju oli lähdössä juoksemaan, huomasi minut niin nostikin jalan ja aloitti kiljumisen :eek::nauru:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.01.2016 klo 19:22  
+
0
Ärsyttävää, kun ollaan nyt miehen kans ihan sekaisin näistä asumisjutuista.. Mehän löydettiin siis sopivan tuntunen talo meille ja tarjottiinkin siitä jo (ei mennyt vielä läpitte kuitenkaan eka tarjouksemme). Nyt sitten mun isä on ruvennut puhumaan, että jos tehtäisiinkin yhdessä paritalo (ja me asuttais toisella puolella ja vanhempani ottaa sitten jotkut vuokralle siihen toiselle puolelle, eli ei asuttaisi siinä vanhempieni kanssa).

No kyllähän tämä idea alkoi kiinnostamaan, mutta loppujen lopuksi, en tiedä halutaanko me kuitenkaan rakentaa. Etenkin, kun minä oon lähdössä opiskelemaan ensi syksynä (naapuripaikkakunnalle, kuljen täältä kotoa päin siis), niin ei oikein innosta, jos pitäisi koulun lisäksi kaikki aika käyttää rakentamiseen, että pääsis joskus muuttamaankin. Ja Pontuksen takia meille olis tärkeää, että päästäis muuttamaan mahdollisimman pian! Jos rakennettais paritalo, niin sinne päästäisiin asumaan aikaisintaan noin vajaan vuoden päästä, tai voi mennä kauemminkin.

Lisäksi, omakotitalo houkuttaa ihan hirveästi ja tuo mitä käytiin katsomassa, oli niin kivalla paikalla ja koirillekin saisi aidata ison takapihan.. Ja asuminen helpottaisi koirienkin kanssa, kun asuttaisiin maantasolla, Pontus saisi olla niin paljon ulkona kuin haluaa (eli paljon!), muutenkin tilavampi asunto, niin ei ahdista ison koiran kanssa :nauru:

Isä on nyt todella innostunut tästä paritalojutusta, ja jos nyt sanottaisiinkin, että ei haluta rakentaa, niin tuntuu, että loukkaan isää.. :roll: Ääh, mä vihaan päätöksien tekoa! Ne on aina niin hankalia :mad:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.01.2016 klo 10:30  
+
0
^Tsemppiä päätöksentekoon! Kyllä sun isä varmaan ymmärtää kun selität tianteen.

Mulla on koirakuume,en tykkää yhtään kun tarkoitus ei olisi vielä kolmatta koiraa ostaa. Ajattelin että tossa parin vuoden päästä kun luna ja laku on 5-vuotiaita, Mut miten jaksan odottaa ,hyvä jos ensi vuoteen? Taino ensi vuonna 2017 ne taitaakin täyttää jo 5-vuotta mutta vasta syyskuussa =D glumps. Odottaminen ei ole mun juttu...:neutral:. Että koira voikin tulla odotettua aikasemmin=D. No täytyy katsoa....
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.01.2016 klo 10:58)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.01.2016 klo 16:36  
+
0
^ Selätä koirakuume keksimällä nykyisille jotain uutta puuhaa?

Mun ei tarvi haaveilla kolmannesta (ei muutenkaan tulossa Minkan aikana) kun joudun lykkäämään tuon junnunkin sterkkausta kokoajan taloudellisen tilanteen takia. Kerran jo saanut livautettua säästötilille korvamerkittyä rahaa mutta ei se siellä kauaa vanhentunut.. Just nyt juoksu menossa ja toivoisin sen olevan viimenen.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.01.2016 klo 17:42  
+
0

Pikipaimenia kirjoitti:

^ Selätä koirakuume keksimällä nykyisille jotain uutta puuhaa?

Mun ei tarvi haaveilla kolmannesta (ei muutenkaan tulossa Minkan aikana) kun joudun lykkäämään tuon junnunkin sterkkausta kokoajan taloudellisen tilanteen takia. Kerran jo saanut livautettua säästötilille korvamerkittyä rahaa mutta ei se siellä kauaa vanhentunut.. Just nyt juoksu menossa ja toivoisin sen olevan viimenen.



No kyllä mä vähän kaikenlaista niiden kanssa puuhaan. mutta mihinkään koira kursseille en voi mennä kun täälläpäin ei semmoisia järjestetä!! ja pikkasen rajoittaa kun ei ole autoa. Mikä on tosi harmi juttu! Lunan kanssa haluaisin harrastaa agilityä ja lakun kanssa tokoa :) mut ihan omaksi iloksi sitten vaan.....
Mutta enköhän jaksa odottaa ainakin ensi vuoteen :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.01.2016 klo 17:44)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.01.2016 klo 20:37  
+
0
^Eiks sulla ollut joku tietty pentue mistä sen pennun olit ottamassa? Jos näin niin hyvää kannattaa odottaa:hymy: Toki varasuunnitelma on hyvä olla jos pentuja ei tulekkaan.

Mun pentukuume on kadonnut ihan totaalisesti jonnekkin, onneksi:nauru: Vaikka omista nyt ei hirveetä vaivaa sinänsä ole niin kolmas koira ois itselle liikaa. Ja eihän toi Milakaan kyllä ole kuin vajaa 3v. Toki sitä mielellään edelleenkin miettii ja suunnittelee ja selailee kasvattajia. Noiden kanssa elämä on tällä hetkellä vaan niin hyvä enkä ehkä silläkään halua mitään pentua sotkemaan meidän mukavaa arkea:nauru:

Rankkaa tää lomalla olo, väsyttää vaan enempi eikä mitään saa tehtyä :P Ens viikolla tosin alkaa jo työt onneksi niin pääsee taas normaaliin arkeen.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.01.2016 klo 21:18  
+
0
^Jep rotukoira kasvattajan kanssa olen puhunut että 2017 tai 2018 otan pennun:jjei: Sen tiedän jo että tuskin jaksan odotta vuoteen 2018?, joten eiköhän se joskus vuonna 2017 tule..:hymy:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.01.2016 klo 21:24)

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 20.01.2016 klo 08:49  
+
0
Pakkanen jatkuu vaan! Kaiholla muistelen viime talvea, kun se oli niin leuto ja vähäluminenkin. No lunta ei nytkään kauhean paljon ole, mutta tuo kaamea kylmyys. Yritän lohduttautua sillä, että pian se kevät kolkuttelee ja näitä kelejä ei voi olla enää kuin muutama viikko. :shifty:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 20.01.2016 klo 09:22  
+
0
Meilläkin pakkaset paukkuu -40 tienoolla jo toista päivää ja kyllä täytyy sanoa että on kylmä. Eilen kauppareissulla ei tohtinut autoa sammuttaa että pääsee kotiinkin.
Hirvikoira juuri käy tarpeet tekemässä pihalla, paimenet kyllä niinkin käyvät telmimässä tuossakin pakkasessa.
Saisi se toki hieman lauhtuakkin että pääsee lenkille ja ei tarvitsisi aamulla heti ensimmäisenä laittaa leivinuuniin tulia että tarkenee herätä.. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 20.01.2016 klo 09:41  
+
0
-40 on jo liian kylmä hrrr. Täällä etelässä joku -10 ja mulle tuli eilenkin hemmetin kuuma ulkona kun tottui niihin -20 asteen pakkasiin mitkä oli musta kirpsakan kivoja!Vähän kylmempi sais olla mun puolesta -20 ois ehkä jees. mut ei sentään -30 tai kovempi pakkanen. se on jo liikaa.

muoks. aa tänään näyttäis olevan -15. eilen oli joku -10. vaihtelee....
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.01.2016 klo 11:00)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 20.01.2016 klo 10:13  
+
0
magik, ei se vuosi loppujenlopuksi kovinkaan pitkä aika ole :hymy: Hyvä tilaisuus hankkia kaikki tarvikkeet valmiiksi ja koulutella nykyisiä koiria jos jotain koulutettavaa vielä löytyis.

Mä tykkään pakkasista mutta alkaa jo mennä pikkusen yli munkin mielestä:nauru: Onneks se viikonlopuksi meinas lauhtua.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 20.01.2016 klo 12:07  
+
0
^Joo jep. Katselen rauhassa asiaa :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 21.01.2016 klo 21:23  
+
0
Siis lauantai tuu jo. Huomenna hirveen pitkä työpäivä. Ja auto ei tietenkään lähtenyt käyntiin, joten pitää mennä bussilla. Mikä pidentää työpäivää entisestään, kun busseja sinne menee vain tunnin välein, eikä tietenkään toivettakaan, että niiden aikataulut menis työvuoron kanssa yksiin. Jouduin myös perumaan 16-viikkois rokotuksen, enhän mä sinne nyt sitten ehdikään. Kämppäkin on kylmä ku rumihin perse, ja suihkusta ei tuu jostain syystä kuin jääkylmää tai tulikuumaa vettä. Että moro vaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265825
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 16:15)