Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 12:03

Purkautumisosasto 35

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 21

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 14:04  
+
0
Vaikka minua kuinka joskus vituttaa nuo elukat, niin en oo koskaan vakavasti edes harkinnut yhdestäkään luopumista. Nyt asianlaita on kuitenkin muuttunut.

Joka päivä pojan syntymän jälkeen on täytynyt tehdä erikoisjärjestelyjä tuon räksyttävän rakin takia. Poika on todella huono nukkumaan päivisin, ja joka kerta, kun se herää tuon piskin takia, tekisi mieli nakata se jonnekin lumihankeen ja jättää sinne.
Mä en edes ymmärrä, miksi kukaan haluaisi hankkia kääpiöpinserin kaltaisen räksyttävän rodun. Jos mä oisin oikeasti tiennyt, minkälainen tuo rotu ja tuo haukkuminen on, ois jääny silloin 10 vuotta sitten hankkimatta.
Joojoo, mulle on ihan sama kun ja jos joku sanoo, että sen haukkumisen saa kitkettyä pois - ei saa. En oo koskaan tavannut yhtäkään kääpiöpinseriä, joka ei ois samanlainen tyhjänpäiväinen räksyttäjä kuin tuo meidänkin rakki.

Ja sanottakoon vielä se, että tuo sen haukkuminen on ärsyttänyt aina, mutta nyt kun on vauva talossa, on se potenssiin miljoona.

Tuo koira on kuitenkin toisaan jo kymmenvuotias, niin tuntuisi väärältä lopettaa se vain (vaikka se ei kyllä tässä tilanteessa tunnu miltään "vain"-jutulta) sen takia, että haukkuu. Mutta aina nuo ihmislapset laittaa asioita kummasti tärkeysjärjestykseen.

Kahdesta muusta koirasta eikä meidän kolmesta kissasta ole ollut minkäänlaista häiriötä saati rasitetta.
Onhan se selvä, että kun vauva tulee taloon, pakka menee aina hieman sekaisin ja tietysti eläimet on syyttömiä siihen, että perheeseen tulee uusi ihmisasukas, mutta silti. Tuo koira vaan ärsyttää joka päivä enemmän ja enemmän.

Huoh. Kai se on vain purtava hammasta ja jatkettava erityisjärjestelyjä. :roll:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 15:20  
+
0
^Ootteko kokeilleet ihan haukunestopantaa? Kai sellaista voisi kotona käyttää jatkuvastikin.

Simon9999

Simon9999
Viestimäärä: 5

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 18:46  
+
0
**** että voikin harmittaa ihan pienen rahasumman menetys jos se " kusetetaan " sinulta .. prkl!

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 14:15  
+
0
^^ Ollaan kokeiltu sekä sitruuna- että ultraäänipantaa (mikä lie humpuuki tuo ulträänisydeemi on..). Ei mitään vaikutusta kummallakaan.
Tiedä sitten, oisko muita tehokkaampia? Onko kellään kokemusta/vinkkejä?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 15:03  
+
0
Ootko harkinnut / kokeillut laittaa sitä kodinvaihtoon? Mun mielestä on ihan oikeutettua miettiä koirasta luopumista jos se ei aiheuta mitään muuta kuin vaivaa. Noin vanhalla koiralla se haukkuminen on kyllä varmaan jo niin vahvasti tapa ettei ainakaan kouluttamalla ole helppoa saada loppumaan.

Itse aina joskus selailen noita kodinvaihtajia netissä, koska tavallaan voisin jonkun pienen, aikuisen, ehkä jo vähän vanhemman koiran ottaa omalle kaveriksi, mutta tällä hetkellä vähän vaikeaa kun asutaan pienessä kerrostaloasunnossa. Mutta voisin kuvitella että joku yksinäinen vanhempi ihminen voisi kovasti ilahtua pienen koiran seurasta, jota olisi helppo lenkittää (vähän vähemmän kuin isoa koiraa) ja jos asuisi maalla / omakotitalossa, ei se haukkuminen olisi ongelma... Mutta siis pointtina että voisihan sitä joku sopiva koti löytyäkin!

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 16:01  
+
0
Johanna: Oletko kokeillut tämmöistä sähköimpulssipantaa!? Aika paljon tehokkaampi suberhaukkujille kun joku pelkkä ultraääni tms. Zooplussalta saa ainakin tilattua

Linkki

Linkki korjattu toimivaksi. Käytäthän jatkossa linkitystoimintoa.
Vanis
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.03.2016 klo 22:34)

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 17:55  
+
0
Mua raivostuttaa ja masentaa surkea rahatilanne johon ei oo helpotusta näkyvissäkään. Työkykyinen en oo sitten millään muotoa. Silti ois kamala tarve saada koira piristämää päiviä ja tuomaan elämälle sisältöä.. En tiiä mitä teen kun on vaa nii epätoivonen olo ja mikää ei tunnu oikee millekää ilman koiraa.
dogetoyz.com

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 03.03.2016 klo 09:17  
+
0

Johannna kirjoitti:

^^ Ollaan kokeiltu sekä sitruuna- että ultraäänipantaa (mikä lie humpuuki tuo ulträänisydeemi on..). Ei mitään vaikutusta kummallakaan.
Tiedä sitten, oisko muita tehokkaampia? Onko kellään kokemusta/vinkkejä?



Eikös siihen sitruunaan oo se pippurivaihtoehtokin? Ja siihen jos lisäks täräyttäs esim sumutinpullosta vettä kun alkaa riekkumaan?

Mä ostin meidän jätkälle housut kun koko kämppä hais koko ajan kuselle ku tuli kotiin. Siis merkkaili omaks ilokseen, oli pois tunnin tai 10. Mut helposti menee yö ja vaikka 12 tuntiakin tarvittaessa ilman pissejä kun on kotona. Ei siis kotona ollessa kuseskele mihinkään. Ja ai että on ihana mennä kotiin kun ei ekana tartte alkaa hinkkaamaan sohvan nurkkaa tai seiniä tolun kanssa. :hymy:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 03.03.2016 klo 10:39  
+
0
Miks tää pakkaaminen jää aina viimetinkaan!??! :pyssyt:

Iituks

Iituks
Viestimäärä: 71

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 03.03.2016 klo 11:06  
+
0
Mua rupes nyt ärsyttämään kun en tiedä miten oon töissä! :eitietoo: Taukoo toukokuulle asti, vai saako olla tästä hetkestä suoraa syksyyn. Vai olenko toukokuulle jossain ihme kummallisissa pätkissä ja saa väsäillä papereita liittoon....
+ töissä tiedän olevani kesän kun pentu tulee, pennun tulessa olis voinu vaikka ollakin hetken kotona mutta kesän työt on varma nakki. Siihen asti ihan auki, ja töistä eivät pysty kertomaan kovinkaan ajoissa ja työsopparit voi olla vain 2-3viikon mittasia joita sitten vaan tarvittaessa jatketaan. UGH. :mad:

Ja vaikka saisin nyt piiitkän sopparin, niin en silti tiedä miten olen töissä. Eli työvuoroja. Aikakin kuluu ihan liian hitaasti. Maltamattomana haluaisin tietää millon pentu haetaan, mutta eihän ne ole vielä edes syntynyt, ja oletetuista haku viikonlopuista kumpi sopis paremmin työvuorojen puolesta ja passaako ne yhteen sitten kasvattajan luovutusiän kanssa.

Ahdistus kun en tiedä! :neutral:
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.03.2016 klo 11:11)

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 03.03.2016 klo 11:19  
+
0
Mua kiukuttaa edelleen, että varkaat vei tallilta mun satulan ja kaikki nahkavarusteet ajovehkeitä ja suitsia myöten :mad::suru: mua ärsyttää ihan vietävästi kun nyt menee pentuun rahaa ja sit samalla pitäis säästellä uuteen satulaan rahaa - eipä sillä kai kiirus ole, mutta ärsyttää silti!!!
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

Iituks

Iituks
Viestimäärä: 71

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 03.03.2016 klo 18:38  
+
0
Verde
Missä päin Suomea jos saa kysyä?
Hevosihmisiä itsekkin..

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Torstaina, 03.03.2016 klo 19:18  
+
0

Iituks kirjoitti:

Verde
Missä päin Suomea jos saa kysyä?
Hevosihmisiä itsekkin..



Voit huokaista, sillä en asu Suomessa. Espanjassa elellään ja röyhkeästi rikottu lukot sun muut. Onneks eivät vieneet mun Parelli riimua, suitsia ja porkkanakeppiä. Vanhan, huonokuntoisen espanjalaisen satulan olivat jättäneet eli tiesivät kyllä mikä menee kaupaksi...
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 06.03.2016 klo 16:23  
+
0
Alko on tietysti kiinni juuri silloin kun tekisi tosissaan mieli ostaa viiniä. Jos oltaisiin Etelä-Euroopassa, saisi viiniä sunnuntainakin, nimittäin paikallisista pikkumarketeista.
Haaveissa kl u

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 06.03.2016 klo 22:31  
+
0

Johanna kirjoitti:

Poika on todella huono nukkumaan päivisin, ja joka kerta, kun se herää tuon piskin takia, tekisi mieli nakata se jonnekin lumihankeen ja jättää sinne.


Nukkuuko se hangessa sikeämmin? :eek:
(Hehhehhee, en voinut vastustaa. Tsorge! :nauru:)

Mutta asiaan, aivan varmasti ottaa päähän. Turha räkyttäminen on aina erityisen hermostuttavaa, ja kun siihen on vielä vaikeampi puuttua, kun mitään selvää laukaisijaa ei ole.
Minäkin kokeilisin vielä nuo muut haukunestovaihtoehdot, jos vaikka jokin niistä toimisi.

Oca

Oca
Viestimäärä: 18

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 07.03.2016 klo 19:35  
+
0
Voi sairaslomatylsistys... ja 5viikkoa pitäis vielä pysyä kotinurkissa!! #$&@!#$/;&'!!**:pyssyt:
Valkoinenpaimenkoira Dara 10/2013
Valkoinenpaimenkoira Ria 10/2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.03.2016 klo 19:36)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 14.03.2016 klo 14:44  
+
0
Voi hemmetti!! Mulla on TAAS virtsatietulehdus, eihän se ookkaan ku neljäs noin puolen vuoden sisällä. :mad: Heräsin eilen aikasin aamulla, kävin vessassa ja sen jälkeen kärvisteltiinkin hirveissä alavatsakivuissa, iha ku ois menkat ollu. No, otin särkylääkkeen ja antibiootin, niitä jäi yli just sopivasti kolmen päivän kuuriin viime kerrasta. Tänään oon ihmetelly, ku oireet on pikku hiljaa pahentunu, äsken tuli pissan mukana verta. :suru: Eli ilmeisesti noi antibiootit ei nyt sit tehookkaan, oon jo kolme ottanu, yleensä oireet on helpottanu nopsaan jo ekan pillerin jälkeen. Hemmetin hemmetti, haluun oikeesti näistä tulehduksista eroon, ei kai auta muu ku lähtee päivystykseen... Onks jollain täällä ollu estolääkitystä virtsarakon tulehduksiin? Jossain luki, et sitä harkitaan, jos tulehduksia on kolme vuodessa, mulla tää on tosiaan neljäs puolessa vuodessa. :(

Muoks. Vai voinko vielä oottaa antibiootin tepsimistä?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.03.2016 klo 15:00)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 14.03.2016 klo 16:37  
+
0
^ Se veri siinä virtsassa voi viitata ylempien virtsateiden tulehdukseen ja siinä ei kannata odotella. Eikä antibiootteja kannata ominpäin jatkaa muutamaksi päiväksi edellisestä kuurista, kehittyy vaan suotta resistenssejä jotka supistavat jatkossa vaihtoehtoja. Kysäise siitä estolääkityksestä, toihan on ihan kamalaa.
Rise to reset the world.

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 14.03.2016 klo 18:25  
+
0
Suosittelen käymään lääkärissä antamassa näytteen, itse kärsin noista vaivoista about vuosi sitten melko tiheään tahtiin. Itellä kerran meni niinkin pitkälle, että aiheutti virtsaummen, eli en pystynyt pissaamaan ollenkaan. Siinä käytiin sitten kahdesti terkkarilla katetroitavana ja voin kertoo ettei vessassa käynti sen jälkeen ollu mitään kauheeta herkkua.
Tosta lähtien oon melko herkästi käyny kuurin hakemassa, nyt ei ole onneksi hetkeen tarvinnut :nauru:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 14.03.2016 klo 22:22  
+
0

naukunen kirjoitti:

^ Se veri siinä virtsassa voi viitata ylempien virtsateiden tulehdukseen ja siinä ei kannata odotella. Eikä antibiootteja kannata ominpäin jatkaa muutamaksi päiväksi edellisestä kuurista, kehittyy vaan suotta resistenssejä jotka supistavat jatkossa vaihtoehtoja. Kysäise siitä estolääkityksestä, toihan on ihan kamalaa.



Käsittääkseni veri virtsassa on virtsarakon tulehduksen ihan yleinen oire, ku virtsaputki ärtyy tulehduksesta. Pari kertaa sitä tosin tuli aika reippaan olosesti, iha ku ois menkat ollu. :eek: Tosin pikku tippakin värjää tehokkaasti koko pissan punaseks... Ja en tietenkään käytä omin päin yli jääneitä antibiootteja noin vain, mutta nyt mulla oli kotona niitä vielä sopivasti kolmen päivän kuuriin, mikä on siis aina ollu antibioottikuurin pituus mulla näissä tulehduksissa. Ja viimeks mulle sanottiin, et jos uusii, ni soittamalla saa uuden reseptin, eli samoja tabuja oisin saanu kuiteski. Jotkut lääkärit myös määrää antibiootteja varulta, jos on usein tulehduksia, et voi vaan käydä hakemassa ne apteekista tarvittaessa. Mut nyt ne ei vaan tehonnu. :neutral: Soitin päivystykseen, ni sieltä neuvottiin menemään aamulla terveyskeskukseen antamaan näyte. Sinne siis heti aamulla, nyt olo on ihan ok, ku otin särkylääkkeen. Ja haluun kyl nyt sen estolääkityksen, ei täst tuu yhtään mitään, edellinen tulehdus oli noin kuukaus sit. Ei se virtsarakon limakalvo ehi parantua, ku koko ajan on tulehdus päällä.

Muoks. Kävin aamulla antamassa näytteen, pikatesti näytti voimakasta tulehdusta, vaiks olin niitä antibioottejakin kerenny jo syömään. :( Sain eri antibiootit ja näyte meni bakteeriviljelyyn. Nyt ku jaksais viel hakee ne lääkkeet. :nauru: Estolääkitystä kysyin, ni hoitaja vastas, et yleensä se alotetaan, ku tulehduksia on ollu tosi paljon. Ilmeisesti neljä / 6kk ei sit riitä... :roll: Netissä tosin luki, et kolme tulehdusta vuodessa riittää sen alottamiseen. Ahdistaa vaa, ku nää jatkuvat antibioottikuurit on kuitenkin aikamoinen rasitus elimistölle, vaiks popsinkin samalla maitohappobakteereita. :-/
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.03.2016 klo 12:06)

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 20:30)