Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 14:09

Reseptiketju vol2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 22

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Maanantaina, 23.09.2013 klo 09:41  
+
0
Mä en ole itse käsitellyt sokerimassaa koskaan, mutta ainakin vaahtokarkkimassanteko ja käyttö oli varsin helppoa enkä mä näkis siinä isoa riskiä epäonnistumiseen. Melkein mielestäni vaikeampi osuus oli kakun päälle sen massan taiteilu, mutta jos olet laittamassa sen muutenkin vain "levyksi" kakun päälle niin se asettelukaan ei sitten vaadi paljoa? Sokerimassankin saa kuitenkin nykyään ostettua valmiina lähes mistä vaan kaupasta eli siitäkään ei tartte olla huolissaan, jos tuntuu ettei itse osaa tehdä.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Maanantaina, 23.09.2013 klo 10:01  
+
0
^Onko tuo sinun itse tekemä kakku? Jos on, niin miten tuo reunakuorrutus on pursotettu? Pieniä ympyröitä vai? Aika kivan näköinen kun itse olen aina pursottanut vain pystypursotuksia kakun reunalle. Miten muuten kermavaahdosta saisi kaikista parhaiten pursotuksissa pysyvää? Pitäisikö siihen laittaa sekaan jotain rahkaa tjsp.

Ja kiitos vinkistä tuosta vaahkokarkkimassasta. Mä olin siitä kuullut ja sellainen tai just joku sokerimassa oli mulla mielessä, mutta pelkäsin nimenomaan, että sen kanssa epäonnistuu helposti. Mut jos se kerran on helppo ja näemmä voisi tehdä jo nyt alkuviikosta valmiiksi kun kerran säilyy googlella löytämieni ohjeiden mukaan parikin viikkoa jääkaapissa, niin sittenhän voisin sen tosiaan tehdä jo valmiiksi. Ja massaa ehkä tulee niin reilusti, että ehdin sitten loppuviikosta tehdä pari reeniä sen suhteen, miten massan saa sitten lauantaina tai sunnuntaiaamuna helpoimmin käsiteltäväksi kakunkoristelua varten. :hymy:

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Maanantaina, 23.09.2013 klo 10:06  
+
0
^ Aika moni noista kakkubloggaajista tuntuu vannovan vaniljakreemijauheen nimiin kermavaahdon seassa pursotuksia tehdessä. Tsiigaapa nämä Kinuskikissan ohjeet.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Maanantaina, 23.09.2013 klo 11:30  
+
0
Googlesta nappasin kuvan eli en osaa pursotusten kanssa auttaa, itseasiassa mun pursotukset on niin surkeaa räpeltämistä että jos vaan voin ni pistän miehen aina tekemään ne :viheltel:

MUOKS: Satuin törmäämään ohjeeseen, miten noita ruusuja tehdään: http://kakkumonsterinkakut.blogspot.fi/2013/02/pursotuksia.html
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.09.2013 klo 19:49)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 25.09.2013 klo 21:53  
+
0
Meikän lempiherkku viime aikoina on syntynyt siitä, kun on sekoittanut sitä Valion laktoositonta vaniljarahkaa, laktoositonta kuohukermaa ja muutaman desin kimaran erilaisia syksyn pakastemarjoja. Aika super!
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 26.09.2013 klo 10:56  
+
0

Alerte kirjoitti:

Meikän lempiherkku viime aikoina on syntynyt siitä, kun on sekoittanut sitä Valion laktoositonta vaniljarahkaa, laktoositonta kuohukermaa ja muutaman desin kimaran erilaisia syksyn pakastemarjoja. Aika super!



Mä teen tätä samaa, mutta kuohukerman sijaan laitan sitä Valion Suklaakermaa. Kirsikoiden kanssa on ihan parasta, mutta muutkin herjat ja hedelmät menee hyvin yksiin. Ja tosta sais ihan superhyvän kakuntäytteenkin esim. säilykepersikan tai mansikoiden kanssa :paapatus:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 02.10.2013 klo 09:39  
+
0
Me voitais syödä tätä keittoa vaikka joka päivä, niin nannaa!

Kasvissosekeitto

1 iso sipuli
2 valkosipulinkynttä
noin 500 g porkkanaa
noin 1/2 litraa kasvislientä
1 dl punaisia linssejä
2-3 rkl raastettua inkivääriä
1 tlk kookosmaitoa
tuoretta tai jauhettua chilia
1/2 limen mehu
suolaa ja pippuria

Sipuli kuullotetaan oliiviöljyssä (n. 2 rkl), sen jälkeen lisätään pilkotut porkkanat ja silputtu valkosipuli ja sekoitellaan hetki. Tämän jälkeen kyytiin heitetään inssit, inkivääri, chili ja kasvisliemi. Keitetään noin 20 minuuttia, jonka jälkeen lisätään kookosmaito, limen mehu ja tarvittaessa vielä lisää inkivääriä. Annetaan kiehahtaa vielä kerran, soseutetaan ja maustetaan suolalla&pippurilla.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 02.10.2013 klo 11:13  
+
0
^ Oi nami, taitaa mennä meillä tänään kokeiluun. Hmm, linssit vois varmaan korvata kikherneillä, niitä kun sattus olemaan kaapissa..?

Päätettiin ottaa osaa "lihattomaan lokakuuhun", joten kaikenlaiset kasvisreseptit on tervetulleita. Itse olin muutamia vuosia sitten ihan kasvissyöjä ja haluaisin palata edes vähän enemmän sille linjalle. Toivoisinkin, että avolle jäis tästä hyvä fiilis ja semmonen ajatus, että sen ei edes tarvinnut kaivata lihaa. Siispä tavoitteena tehdä monipuolista ja hyvää ruokaa, ei pelkästään keitettyä pastaa soijarouheella :nauru:

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 02.10.2013 klo 12:42  
+
0
Senegalilainen maapähkinäkastike Mafe on helppo tehdä soijaversiona ja maussa ei huomaa eroa! (Huom. resepti on tosi isolle porukalle, jo puolikkaasta riittää useammaksi päiväksi.)

Senegalilaisessa versiossa käytetään vihanneksi laajemmalla kirjolla ja vihannekset nostetaan niiden kypsyttyä pois kastikkeesta ennen pähkinätahnan lisäämistä ja tarjotaan erikseen ts. lisätään lautaselle lihakastikkeen ja riisin viereen, ei sekaan.

300g naudan suikaleita
300g broilerisuikaleita (nämä korvataan siis soijasuikaleilla)
öljyä paistamiseen
200g sipulia (valmiiksi pilkottu pakaste)
2 prk (500g) tomaattisosetta (paseerattu)
n. 1 l vettä
3 lihaliemikuutio (kasvisversioon voi käyttää kasviskuutioita)
1 prk pähkinälevite (suklaaton, purkissa on oravan kuva, merkkiä en muista saa ihan s-marketista jne)
muutama peruna, porkkanoita, 1 kesäkurpitsa, batattia, puolikas lanttu (en ola aina käyttänyt lanttua)
mustapippuria, paprikajauhetta, chiliä



- ruskista naudansuikaleet
- lisää sipuli ja tomaattisose ja huuhtaise purkista vesitilkalla loput soosiin
- anna kiehua 20-30 min. pienellä lämmöllä ja lisää sitten vesi ja liemikuutiot + mustapippuri ja paprikajauhe
- anna kiehua n. 40-50 min.
- pilko soosin kiehuessa juurekset
- paista broilerisuikaleet ja lisää ne soosiin
- lisää lanttu, bataatti ja porkkanat ja n. 5-10 min. kuluttua perunat ja sitten hetken kuluttua kesäkurpitsa
- anna muhia n. 5 min. ja lisää sitten pähkinälevite
- anna muhia vielä n. vartti, lisäile mausteita (jos tarvii) ja tarjoile sitten riisin kanssa

Soijaversiossa oikaistaan siten, että ensin kuullotan kattilassa tilkassa öljyä sipulin, sitten lisään tomaattimurskan ja vettä ja heti kerralla vihannekset + soijasuikaleet kuivina. Hauduttamiseen ei mene yhtä kauan aikaa kuin lihaversioon vaan soosi on valmista, kun vihannekset ovat kypsiä.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.10.2013 klo 13:07)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 02.10.2013 klo 19:08  
+
0
Aapuaa, mun pitäis taikoa jotain syömistä lauantaille illanistujaisiin, joihin on tulossa n. 13 - lähemmäs 20 ihmistä. Mitä sinne kantsis leipoa? Jotain suolasta ja makeeta, nyt oon pyöritellyt mielessä esim. jauhelihapiirakkaa, jonkinmoisia kinkkuhyrriä ja esim. nakkipiiloja. Onko kellään muita ehdotuksia? Ja riittääkö noi ylipäätään, en osaa yhtään ajatella :D Makeiksi jutuiksi oon miettinyt jotain juustokakkua ja brownieseja, riittääkö ne vai vieläkö jotain muuta?
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 02.10.2013 klo 19:13  
+
0
^ Kivoja ja helppoja vois olla myös cocktail tikkuihin tehdyt herkut, jotka on sitten kiinni esim. vesimelonissa. Tikkuihin vois laittaa esim. viinirypäleitä, juustoa, lihapullia ja nakkeja :) Mielikuvitus vain rajana. Tähän tyyliin.
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 02.10.2013 klo 19:20  
+
0
^^
Tekee itse pizzaa? Meillä on usein isomman porukan juhlissa, helppo tehdä useampikin pelti, saa monia erilaisia ja helposti kasvisversionkin jos sille on tarvetta. Ja on hyvää!

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 02.10.2013 klo 23:45  
+
0
Mulla on tulossa samantapaset juhlat muutaman viikon päästä kun dronttiedwardilla. Meinasin juurikin tarjota pitsaa (kasvis & liha versiot) ja ehkä lisäksi jotain pasteijoita. Makeista kelasin tehä ison pellillisen mutakakkua (tää näyttää tappavan hyvältä).
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 03.10.2013 klo 00:11  
+
0
^ Toi näyttää ihan törkeen hyvältä, pakko kokeilla! :love:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 03.10.2013 klo 16:18  
+
0
^^Tossa on avokadoa. Yöks, ajatuskin että suklaan kanssa olis sotkettu avokadoa niin hyi... :ttou:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 03.10.2013 klo 16:25  
+
0
^Haha, avokado kyl jakaa ihmiset hyvin. Ite voisin elää pelkällä avokadolla :love:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 03.10.2013 klo 17:09  
+
0
Mun on ihan pakko ens viikolla testata toi raakamutakakku, se näyttää niin hyvältä ja kuulostaa niin... erikoiselta! Ite kyllä tykkään avokadosta ruuassa, mutta suklaan kanssa tai ylipäätään makeissa leivonnaisissa sitä ei ole tullut kokeiltua...

Tälle viikonlopulle onkin jo toinen herkku suunniteltuna, nimittäin ihana piirakka omenoista, vaniljasta ja kondensoidusta maidosta, nam. Vaikkakin mun makuun päärynöistä tulee vielä parempi versio tuosta, mutta nyt oli omppuja halvalla saatavissa, niin tehdään tällä kertaa ihan ohjeen mukaan. Ei siitä silläkään tavalla pahaa tule missään nimessä. Ja huomenna on tietysti pakko leipoa pullaa, onhan sentään 4.10. Kansallinen Pullapäivä :paapatus: :shifty:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 03.10.2013 klo 18:12  
+
0

norah kirjoitti:

^ Kivoja ja helppoja vois olla myös cocktail tikkuihin tehdyt herkut, jotka on sitten kiinni esim. vesimelonissa. Tikkuihin vois laittaa esim. viinirypäleitä, juustoa, lihapullia ja nakkeja :) Mielikuvitus vain rajana. Tähän tyyliin.

Hei toi oli hyvä :) Taidanki tehdä tommosia!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 04.10.2013 klo 10:38  
+
0
Kiitos Rorys sosekeitto-ohjeesta ja Miana mafe-ohjeesta! Molemmat oli erittäin hyviä. Mafea tuli tosiaan puolikkaallakin määrällä niin paljon, että riittää hyvin vielä täksi päiväksi :hymy:

Seuraavaksi kaipaisin jotain vähän eurooppalaisempia makuja. Huomattiin, että ei olla avon kanssa kumpikaan ehkä ihan täysin vieläkään toivuttu viime kevään aasianreissun aiheuttamasta ähkystä tiettyjä mausteita/ruoka-aineita kohtaan. Nyt pitäisi siis keksiä jotain kotoisempaa tai esim italia/espanja vaikutteista kasvisruokaa.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 04.10.2013 klo 10:42  
+
0
^Mites olis esimerkiksi moussakka ja borssikeitto kasvisversioina?
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 22
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:00)