Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.07.2014 klo 11:47

Rodustasi kuultuja kommentteja, ennakkoluuloja, arvauksia yms.

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 21.07.2014 klo 11:47  
+
0
Lisää sivutilaa koiruuksista kuulluille kommenteille, ennakkoluuloille ja arvauksille.

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 26.07.2014 klo 19:24  
+
0
Tämä keskustelu ei nyt suoranaisesti koskenut pelkästään pörröjä, mutta muuan koiraton koiraekspertti päätti valistaa minua vahtikoirista (juttu kun lähti siitä että tuo oma pörrö niin sokeasti luottaa kaikkiin ja heittäytyy heti selälleen rapsutettavaksi jos joku lähestyy):

Minä: "Heh joo ei tästä ehkä ihan vahtikoiraa tulisi" (koira kiemurtelee maassa koittaen esiintyä ja kerätä uusien tuttavuuksien huomiota)
Nuori kundi: "No kyllähän mistä tahansa koirasta saa vahtikoiran - se on vaan siitä kiinni että treenaako sitä tunnin vai kymmenen tuntia.."

...

Väpää en jättäisi vastuuseen kämpästä vaikka kuinka monta tuntia asiaa treenattaisiin. Joo ilmoittavan vahdin siitä ehkä saisi mutta se taas ei täällä kaupunkiolosuhteissa ole kauhean miellyttävä mielikuva.

On se näköjään jännä että mistä tahansa koirasta saa vahdin jos asiaan paneutuu. Elänköhän mä jossain harhamaailmassa kun mun mielestä tietyillä roduilla on armottomasti paremmat taipumukset moiseen hommaan? :nauru:

Pitäisköhän sitä seuraavaksi koiraksi hankkia joku pikkufifi koska SIITÄKIN SAA VAHDIN - voi samoin tein luopua kaikista kotivakuutuksista ynnä muista koska sen jälkeen meille ei uskalla kyllä kukaan tuntematon änkeä omine lupineen! :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 26.07.2014 klo 19:28  
+
0
Varmaan tietysti verenmaku suussa tahkoamalla jostain jokaista rakastavasta staffistakin saa vahdin, mutta näin äkkiseltään tuntuisi ehkä hitusen helpommalta ottaa vaikka sekä kokonsa että luonteensa puolesta pikkuisen asiaan soveltuvampi tiibetinmastiffi? Tai rotikka? :nauru: Saa varmaan tarpeeksi hikoilemalla myös esimerkiksi bichon frisestäkin hirvikoiran, mutta...

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 26.07.2014 klo 19:50  
+
0
^ Pikalukuna katoin ensin että olit kirjottanut tiibetinspanieli ja mietin, että mitä hel... :nauru:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 26.07.2014 klo 19:59  
+
0
Joo siis tiibetinspanieli on kyl sata kertaa parempi vahti ku staffi hei!

Tiimi

Tiimi
Viestimäärä: 64

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 31.07.2014 klo 22:55  
+
0
Ei liity meidän rotuun, mut pisti nauramaan.

Oltiin autolla liikenteessä ja ajettiin ohi naisesta joka oli lenkillä kolmen salukinkanssa. Avo siihen sitte "onks noi niitä juoksia koiria? OMPA HIENOT HÄNNÄT!"... :nauru:

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 01.08.2014 klo 11:45  
+
0
Ajokoiran kaikki tuntee niin hyvin, että siitä ei juuri koskaan kukaan erehdy, mutta tuosta presasta:

"Ai hitto, onko tää malikanpentu?!" Hääh...?? :eek:
"Mummi minä tiiän mikä tuo on. Se on tanskandoggi!"
"Katoin että bokseriko sulla siellä on."

Bullmastiffiksi on tainnut joku kans veikata. Usein kyllä ei ihmisillä soi yhtään kellot sittenkään kun kuulevat oikean vastauksen. Joku harva on peräti tiennyt. Suhtautuminenkin on ollut ihan positiivista, mikä on kiva juttu. :hymy: Ei vielä ainakaan ole kuulunut niitä loppuunkuluneita "tappajakoira"-juttuja.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

Tiimi

Tiimi
Viestimäärä: 64

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 09.08.2014 klo 19:58  
+
0
-Tää on vissiin vinttikoira.
-Eeii, ihan ajokoira???
-Ei oo vissiin puhdasrotunen?
-On tää, siin iässä et jalat kasvanu pituutta ennen muuta kroppaa.
-Nii eli vinttikoira.

MITÄ? Mulla on siis vinttikoira :D

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 09.08.2014 klo 20:08  
+
0
Helmiä luultiin tänään tiibetinspanieliksi. Helmi on kuitenkin 2,3-kiloinen, pystykorvainen, rodunomainen chihuahua. Korjasin, että ei kun tämä on chihuahua ja mies vastasi että ei kun se on tiibetinspanieli. Sanoi vielä, että hänellä itsellään on ollut joskus tiibetinspanieli. Sanoin, että on tämä vähän pienempi. Sitten mies hoksasi, että no katsos, niinpä onkin. :D No, mies oli humalassa, että ehkä siksi erehtyi.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 09:23  
+
0
Viime viikolla se viimein tapahtui: corgini paljastuikin mäyräkoiraksi.
Tota oli jo odotettu että milloin joku veikkaa mäykyksi. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 10:25  
+
0
Heh, meillä mies oli viime kesään asti siinä luulossa, että kaikki matalajalkaiset koirat ovat mäyräkoiria :D

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 14:08  
+
0
^ Hahah. :nauru: Jooh, niinhän sitä itekin joskus ihan lapsena luuli bassettejakin mäykyiksi ja corgeja mäykkysekotuksiksi, niin ja ihan pienenä kaikki vähänkin lyhytkuonosemmat oli bulldoggeja. :paapatus:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 20:45  
+
0
Ai niin joo! Muutama päivä sitten oltiin tuon tsekkiläisen kanssa lenkillä. Kohtasimme siellä kultaisennoutajan ja sen emännän. Minun koira siinä hyöri ja hääräsi ympäriinsä, kuten yleensäkin. Se rouva tokaisi sitten mulle, että "enpä tiennytkään, että koirilla voi olla noin jännän väriset tassut"
Ei taatusti tunnistanut edes rotua, varmasti luuli seropiksi. Tuumasin vaan, että "joo, se on sellainen tuhrumerkkinen koira" ja jatkoin matkaa.

En nyt ole ihan varma, että tarkoittiko se rouva mustia "säärystimiä", vaiko noita mustia varpaitten kärkiä...
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 13.11.2014 klo 08:52  
+
0
Vilma kaverikoirakeikalla päiväkodissa:
"Onks tää kettukoira ?", "Näyttää ketulta", Näyttää ihan sudelta", "Onks tää susikoira ?".
Pikkuinen tyttö kurarukkasellaan silittellen Vilman tassuja. "Ihanan pienet tassut".
Viimeisin kommentti oli aika liikkis, huomioon ottaen että tyttö oli itsekin vielä hyvin pikkuinen :love:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 13.11.2014 klo 09:15  
+
0
Presasta: "Nuo tuommoset ne varmaan on aika kovapäisiä koiria."
Mun oli pakko esittää tarkentava kysymys: "Jaa siis mitä nyt tarkoitat kovapäisellä?"
vastaus: "Niin että varmaan välillä pitää vähän vääntää että se tottelee eikä ala isotella."
Vastasin että loogisella ja reilulla käsittelyllä se tietää kyllä paikkansa ja on itse asiassa aika taipuisa luonteeltaan omalle väelle. Ettei sen kanssa silloin tarvitse poskinahkoista kiinni pidellen paineja ottaa joka asiasta. Tää on aika hassu käsitys mun mielestäni muutenkin liittyen johonkin tiettyihin rotuihin. Se, että koira ei hätkähdä ja eikä "kumartele" ympäröivää maailmaa vaan on hyvinkin kova, rohkea ja jämäkkä, ei kai meinaa että se uhmaisi myös omistajiaan 24/7? Kuka sitä silloin edes pitelisi? :mietiskel:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 13.11.2014 klo 12:33  
+
0
Rotuun tama ei varsinaisesti liity,kun ovat sekarotuisia, mutta ehkä siksi hauskempi kohtaaminen.

Vanhempi rouva lähestyy minua kadulla:
Rouva: anteeksi saanko kysyä...?
Minä: anna mennä vaan
R: Miksi noilla (koirilla) on valjaat?
*hämmentynyt paussi*
M: No valjaat rasittavat vähemmän niskaa ja kaularankaa kuin panta, etenkin kun toinen tuppaa vetämään"
R: aijaa juu... mina kun ajattelin että ovat koulutuksessa
M: Juuei...
R: että esimerkiksi poliisikoiriksi, kun minäkin autan yhtä näkövammaista ja hänen koirallaan on nämä valjaat
M: *pidäpokka* joo ei tosiaankaan ole poliisikoiria tulossa :)
R: kun ovat niin nuoriakin!
M: tää toinen on kyllä jo 11 ja toinenkin reilut 5
R: Aijaa! No mutta kuitenkin, kun olivat nuo valjaat... ovatko ne molemmat ihan omia koiriasi
M: Kyllä ovat...

Ja näin... että sellasta, meikäläisen koirilla on siis ihan tavan Topcaniksen y-valjaat, toisella punaset ja toisella mustat ja koirat on tosiaan 10+ ja 5+ vuotiaat eriväriset sekarotuset makkakoirat :nauru: tiedä sitten minkä rodun pennuiksi kuvitteli että tulee aikuisena vielä poliisikoiria.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 13.11.2014 klo 19:34  
+
0
Minä se täälä kävelen suden ja kettuni kanssa ympäri Espanjan katuja :nauru: Ei ole meinaan yks eikä kaks kertaa, kun multa kysytään onko Hugo kettu. Yksikin isä esitteli pojalleen ihan pokkana, kuinka tuo tyttö kävelee kahden "wolfin" kanssa! Meillä täälä Suomessa on tapana pitää "vähän" erikoisempia lemmikkejä, hiukanko tylsä joku koira....
Niin ja suurin osa pelkää mun petoja kuollakseen. Vaihtavat tien puolta tai alkavat huutaan. Hugo vielä hirveästi edesauttaa tilannetta "hyökkäämällä" välillä äristen ja puristen Gabbyn niskavilloihin kiinni, koska välillä vaan sattuu leikittään kesken lenkin :nauru:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

aRr

aRr
Viestimäärä: 10

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 20.11.2014 klo 19:31  
+
0
Landseeria eräs rouva väitti kiven kovaa pitkäkarvaiseksi dalmatialaiseksi, koska hänen tyttärelläänkin oli sellainen ollut...

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 20.11.2014 klo 21:38  
+
0
Samassa rapussa asuvan tädin mukaan mulle on kuulemma myyty joku "sekarotunen piski" jackrusselina, koska Cosmohan on ihan liian iso russeliksi (7kg ja ihan oikean korkunenkin) ja sillä on tollanen "hassu, vääränlainen karva" (karkea karva siis). Korkeintaan kuulemma siinä voi olla 1/4 parsonia, koska on kuitenkin tuollainen parsonmainen väritys. Ei auttanu ku sanoin että mulla on sille kyllä ihan sukutaululliset paperit ja tiedän henkilökohtaisesti sen emän, emän emän ja isän, ja kaikki ovat kyllä ihan puhtaita russeleita. "Valehdeltu sulle kyllä on, ei toi mikään russeli kyllä ole, kyllä minä nämä rodut tiedän kun siskollani on parsoni!" Joopajoo, hyvin selkeesti tiedät. :peukku:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 21.11.2014 klo 21:54  
+
0
Paskan mulle myivät. :suru: Minä niin kuvittelin hankkineeni kivan tiibetinmastiffin, mutta sekarotuisen sain. Ei niitä olekaan tämän värisenä. :mad: Mitä mä nyt teen, just astutin sen Hadeksella? :suru:

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 09:15)