Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.07.2014 klo 11:47

Rodustasi kuultuja kommentteja, ennakkoluuloja, arvauksia yms.

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 21.11.2014 klo 22:47  
+
0
^ O-ou.

Ja mulla onkin aliravittu dalmatialainen, eikä whippettiä :nauru:

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 22.11.2014 klo 01:39  
+
0
No minä en nykyisin ole edes vaivautunut jos joku kysyy: mitä terrieitä nämä ovat. Onneksi minulla on aika laaja rotutieto, siis ulkonäöllisesti. Jos tapaan rodun jota en ole ennen nähnyt niin kysyn.
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Sukka

Sukka
Viestimäärä: 151

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 22.11.2014 klo 09:09  
+
0
Papparainen: Onpas sulla terhakka suomenpystykorva!
Minä: Niin ööh tää on kyllä shi...
P: Ootko metälle aikonu viiä?
M: Tää on mulla kyllä ihan seurakoirana, shiboja on alunperin...
P: Kyllähän sitä nyt metällä pitäisi käydä!
M: Joo ei ole ihan minun hommaa metsästys.
P: *Kummallista jupinaa siitä että oon ottanut suomenpystykorvan enkä vie sitä metsälle*

Että niin, mulla on nyt siis pystäri eikä mikään shiba :nauru:
Shiba ♂, 7/14

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 22.11.2014 klo 10:26  
+
0
^Mut onki aika erikoinen pystäri! :nauru:

"Mutta miten ne ei hauku ollenkaan? :mietiskel: " t.läh.meidän naapuruston papparaiset ja mummut
Shibatrio <3

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 13.06.2015 klo 11:01  
+
0
Väpää luultiin aamulenkillä chow chow'ksi. En oikein tiennyt itkeäkö vai nauraa. Nauroin nyt kummiskin. :nauru: Onhan mun pieni musta merkein lapinkoira hyyvin lähellä chow'n ulkomuotoa. :lallati:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

piiperoinen

piiperoinen
Viestimäärä: 42

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 13.06.2015 klo 12:56  
+
0
Mun ruskea riistanvärinen itälaika uros on AINA lasten mielestä sakemanni. Joka kerta kun joku lapsonen pyöriäilee vastaan/ leikkii tien varrella ja pyytää lupaa saada silittää, niin tuumaavat ekana rapsutellessaan, että onko tämä saksanpaimenkoira kun ihan näyttää siltä. Noh, ei ihan.. :P

Amstaffi on ollu junnuna bokseri ja suomenajokoira.
ISLu Ivan -04, ASTn Debra -06, ISLu Agon -08, ISLu Rokka -16

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Sunnuntaina, 14.06.2015 klo 16:37  
+
0
Yumia on luultu tähän mennessä suomenlapinkoiraksi ja sekarotuiseksi. Lisäksi eräs tuttu kysyi, aionko leikkauttaa ylimääräiset kannukset pois. Piti selittää, että hassut mutanttivarpaat takajaloissa ovat rodulle ominaiset tai oikeastaan toivottavat :kieli: En kai mä nyt toisen varpaita veis.
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Sunnuntaina, 14.06.2015 klo 19:18  
+
0
^Meidän leopennulla on myös mutanttikannukset :wink:

Kävelin pehkocollien kanssa. Vastaan tulee nainen. "Hieno sakemanni sulla". "Kiitos". Ja sit naurut :nauru:

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Sunnuntaina, 14.06.2015 klo 20:31  
+
0
Eilen koirapuistossa meidän Rölli ihastui erääseen lapseen ja olisi kovin mielellään pusutellut ja leikkinyt tytön kanssa. Äiti sanoi, että ihanaa kun se on noin avoin ja ystävällinen, eikö dalmikset usein ole arkoja? Olen ennenkin törmännyt mielikuvaan aroista ja vihaisista dalmiksista ja se kummastuttaa, kaikki tuntemani ovat tosi avoimia ja erityisesti hyvin ihmisystävällisiä. On todella mukavaa tietysti kun saa korjata näitä mielikuvia, mutta kiinnostaa mistä nämä ovat saaneet alkunsa?
Dalmikset Rölli & Ronja

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Sunnuntaina, 14.06.2015 klo 20:42  
+
0
^ Ehkä voisi johtua siitä, että kun dalmatialaiset nousivat Disneyn takia vuosituhannen vaihteessa eräänlaiseksi trendiroduksi, niin jotkut yksilöt ovat saattaneet osaamattomissa käsissä oppia aroiksi? Ei mulla ainakaan ole sellaista mielikuvaa, että dalmikset olisivat jotenkin hermoheikkoja tms. Usein ihmiset vain leimaavat koko rodun yhden tai kahden tapauksen perusteella.
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 00:19  
+
0
Väinö on edelleen tosi monien mielestä labbis... :roll:

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 08:09  
+
0
Meillä oli taasen suomenlapinpystykorva ja laika :cool: .
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 08:30  
+
0
Mä taas tunnen henk. koht. kolme dalmista jotka kaikki ovat epävarmoja sekä vieraiden ihmisten että koirien kanssa. Sattumakin ruokkii mielikuvia. Onhan kaikki collietkin arkoja, vaikka en henkilökohtaisesti varsinkaan omassa karvanlaadussa ole tavannut taas sitten ainuttakaan.

Mun tervupentuhan on aina sakemanni...
Rise to reset the world.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 10:04  
+
0
Joku pikkutyttö huusi eilen isälleen kun käveltiin Muhkun kanssa ohi: "Isiiiiii katooooo! Susikoilaaaaaaa!!!!!!" :eek:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 14:15  
+
0
Eilen vastaan tuli äiti pienen lapsen kanssa, lapsi sanoi äidilleen, että ihana pieni kissa! Tarkoitti Helmiä…Laitoin kerran faceen yhteen ryhmään kuvan missä Essi juoksee edellä ja Helmi perässä. Essin isän omistaja kommentoi, että oravako sitä ajaa takaa :D Vitsillä heitti, mutta kyllähän Helmi vähän oravaa muistuttaa :D

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 14:21  
+
0
Amstaffin kanssa lenkillä multa kysyttiin että minkä ikäisenä nää koirat puree omistajaansa ensimmäisen kerran. Että kuinka kauan mulla on vielä tän kanssa aikaa turvallisesti kulkea. Nii.. En tiiä, saa nähdä koska saan hampaasta. :nauru:

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 16:40  
+
0
^ No just. Moni ihminen muuten kuvittelee koirien murkkuiän olevan sellainen, jolloin koira taatusti puree omistajaansa.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 17:49  
+
0
^ Ja monella ihmisellä ei myös ole koiran murkkuiän olemassaolosta tietoakaan, vaan luulevat että tietyt rodut on automaattisesti vihaisia tai mielenvikaisia... :roll::nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 15.06.2015 klo 18:33  
+
0
Tää nainen vaikutti just sellaselta joka piti koko rotua sellasena että jossain vaiheessa vaan napsahtaa päässä ja kääntyy omistajaansa vastaan. Kyllä mä tiesin että näitä ihmisiä tulee vastaan joilla on ihan väärä käsitys, mut kyl sitä silti vaan jäi niin hämmentyneenä kuuntelemaan.. :nauru: Kaaos on kyl sellanen pusukone että onneks hurmaa aika helposti. :hymy:

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Keskiviikkona, 17.06.2015 klo 18:50  
+
0
Tänään lenkillä vastaan tuli vanhempi nainen. Katsoi Essiä pitkään ja sanoi sitten “oi mitä designia” :D Essi conttarityyppisessä trimmissä eli takapuoli paljas ja sitten ne pallot jaloissa jne. Kysyi että missä käytän trimmissä ja ei meinannut uskoa kun sanoin että itse trimmaan… Kysyi vielä että antaako se trimmata (Essi oli todella vilkas, haukahteli eikä pysynyt yhtään paikoillaan). Sanoin että joo, se nukahtaa aina.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 21:15)