Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.07.2014 klo 11:47

Rodustasi kuultuja kommentteja, ennakkoluuloja, arvauksia yms.

Siirry sivulle: 1 2 3 4 5

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 18.06.2015 klo 16:34  
+
0
Turistit on luulleet Kuuraa siperianhuskyksi ja yritin heille englanniksi selittää, että se on suomenlapinkoira. Hymyilivä nätisti ja nyökytellen toiselivat huskya ja kaunista koiraa englanniksi, niin totesin että antaapa olla. :hymy:

Toinen huvittava tapaus sattui viime talvena lenkillä, kun eräs pikkutyttö tuli vastaan ja halusi silitellä koiria. Hetken siinä juteltuaan ja rapsuteltuaan tuumasi, että hänen mummolassaankin on koiria. Sellaisia normaaleja koiria. :nauru:

Kuuraa on luultu myös karjalankarhukoiraksi, Pihkaa taas pentuna saksanpaimenkoiraksi. Nämä on varmaan tuosta niiden värityksestä johtuvaa. Moni on myös kysynyt, että onko ne mitteleitä, kun olivat pentuja. Paimensukuisiksi lapinkoiriksi noita erehdytään luulemaan myöskin, kun molemmilla on aika niukka ja lyhyt turkki suomenlapinkoiriksikin.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

nakkipaniikki

nakkipaniikki
Viestimäärä: 14

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 20.06.2015 klo 01:48  
+
0
Meidän husky-samojedipentua luultiin taas lappalaiseksi, pariinkin otteeseen... Ihmettelen etten itse nää yhdennäkösyyttä..:D

Naapuri myös ensimmäisenä päivänä totesi, että ei huskya oteta kun omakotitaloon, ei ikinä. Hyvin Oodi vaan on sopeutunut, ja viihtyy.
Elämäni eläimet;
Husky-samojedimix Oodi, s. 19.2.2015
Perhoskoirapoika Laku, s. 1.10.2005, k. 13.5.2015, onnea matkaan rakas ystäväni <3

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 20.06.2015 klo 18:07  
+
0
^En ole koirastasi kuvaa nähnyt, mutta äkkiseltään samojedi-husky kuulostaa siltä, että voisi hyvinkin olla lappalaiskoiran näköinen.

Jello

Jello
Viestimäärä: 600

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Sunnuntaina, 21.06.2015 klo 19:09  
+
0
Miloa luultiin eilen bernhardilaiseksi. :nauru: Väri nyt sinänsä täsmää, kokoa on vaan noin puolet vähemmän. :cool:
Englanninspringerspanielit Milo 5/2008 & Pihla 5/2015 ♥

Muistoissa keskikokoinen villakoira Tatu 1993-2007 ♥
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.06.2015 klo 19:09)

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 02.07.2015 klo 13:32  
+
0
Meidän pentu tuntuu hämmentävän ihmisiä, joka lenkillä saa kertoa tän rodusta (sileäkarvainen collie). Aika moni on kysynyt onko tää sheltti, jotkut tunnistaa collieksi, mutta tässä yhtenä päivä joku kehui kauniiksi DALMATIALAISEKSI :D No joo, onhan tossa turkissa vähän jotain laikkuja...

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 08:08  
+
0
Ei hetkeen ollakaan tultu sanomaan et on siinä komea kultainen noutaja :D
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 09:31  
+
0
^No siin on komea noutaja. :nauru:

Alissa ollu taas vaihteeks täl viikol collien pentu. Kiva sit aina korjata, et tää on yli kuusvuotias sheltti. Melko pitkäkarvanen se on pennuks. :D Ja sit eläinlääkärin vastaanottotilassa toinen sheltinomistaja oletti Alissan olevan uros, kuten yleensä kaikki. Ilmeet on aina hyviä, ku kerron Allun olevan narttu. Ohan se ehkä vähän jykevä nartuks... :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 09:52  
+
0
Meille toivotettiin onnea seefferin pennun kanssa elämiseen, silleen kohtuu ivalliseen sävyyn.
Kertoi myöskin samalla, että heillä on noita ollut useampia. En jaksanut/välittänyt alkaa korjaamaan käsityksiä... Luulkoot sakemanniksi. :eitietoo:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Sukka

Sukka
Viestimäärä: 151

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 10:07  
+
0
"Ihana akita! Mä oon aina haaveillu akitasta." ... :D Okei, onhan shiba ja akita molemmat japanilaisia rotuja, mutta kokoerosta pitäisi kyllä jo tunnistaa kyseessä olevan shiba, jos kerta on jo akitasta oikein haaveiltukin :'D
Shiba ♂, 7/14

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 10:28  
+
0
Mä olin menossa meidän sakun kanssa rally-tokon VOI-kisoihin, ja siinä odotellessa joku järjestäjä tuli kysymään että onko tuo täällä sosiaalistumassa :nauru: ei, se on menossa kolmosluokkaan ja se on kohta 3v...

No, ei voi väittää etteikö tommonen 23kg sintti ois vähän taskukokoinen sakemanniksi. :cool:

sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 10:39  
+
0
^ Vea painaa 23kg? No onhan se sitten aika sintti tosiaan, soma sintti :hymy: Meidän tsekkiuros painaa 27kg. Mutta se onkin ns. suurtsekki, kun on hieman tavallista urosta kookkaampi. Menis ihan pk-sakunartusta
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 10:46  
+
0
^ Jep, se on tuommoinen juuri sopivankokoinen minimalli! Oon erittäin tyytyväinen tohon, toivon että mahdolliset seuraavatkin sakumaanikot on tota kokoluokkaa. :shifty: Meidän holsku-uros painaa melkeen ton 27kg, tästä näkyy hyvin kokoeroa:



Hauskaa kun treeniryhmässä on mm. kunnon isoja tuontisaku-uroksia, semmosia nelkytkilosia, ja yksi tosi iso malinoiskin, Vea näyttää aivan tolkuttoman söpöltä siellä välissä. :nauru:

edit: Minkä kokoisia noi tsekit yleensä on?
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.07.2015 klo 10:48)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 10:58  
+
0
:wink:

Sukka kirjoitti:

"Ihana akita! Mä oon aina haaveillu akitasta." ... :D Okei, onhan shiba ja akita molemmat japanilaisia rotuja, mutta kokoerosta pitäisi kyllä jo tunnistaa kyseessä olevan shiba, jos kerta on jo akitasta oikein haaveiltukin :'D


Kieltämättä Hopeanuolessa akitat kyllä muistuttavat sekä ulkonäöllisesti että kooltaan mun mielestä enemmän shibaa :viheltel:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Sukka

Sukka
Viestimäärä: 151

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 11:01  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

:wink:[quote=Sukka]"Ihana akita! Mä oon aina haaveillu akitasta." ... :D Okei, onhan shiba ja akita molemmat japanilaisia rotuja, mutta kokoerosta pitäisi kyllä jo tunnistaa kyseessä olevan shiba, jos kerta on jo akitasta oikein haaveiltukin :'D


Kieltämättä Hopeanuolessa akitat kyllä muistuttavat sekä ulkonäöllisesti että kooltaan mun mielestä enemmän shibaa :viheltel:[/quote]

No siinä oot kyllä oikeessa :nauru: Ehkä tää vanhempi täti oli myös katsellut Hopeanuolta :D
Shiba ♂, 7/14

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Perjantaina, 03.07.2015 klo 11:01  
+
0
18-25 kiloisia ja uroksilla saisi korkeutta olla max. 57cm. Tuo minun uros hipoo 60 senttiä. Olisi kiva mittauttaa se virallisesti, niin tietäis paljonko se oikeasti on.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 06.07.2015 klo 00:19  
+
0
Kelpais mullekin tuollainen Vean kokonen sakemanni mainiosti! Raju on nyt sen 36kg ja toivoisin ettei kovin enää paino nousisi, mutta kyllähän se varmaan vielä nousee kun alkaa nyt vasta kehittämään massaa.

Rajua luultiin tossa yks päivä malikaks.. :eek:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 06.07.2015 klo 12:15  
+
0
Multa taas tosi usein kysytään, että onko nämä kaksi samaa rotua. :nauru:

Jotenkin kuvittelis, että ihan maallikkokin tunnistais ton kömpelönä spagettina joka suuntaan sinkoilevan jättitassun pennuksi ja siitä päättelis, että koska se on valtavasti terrieriä isompi, niin eri rotua ovat. Mutta ehkä koko hämää sit niin paljon tai ehkä se kysymyskin on vaan jonkin sortin small talkia..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 11.07.2015 klo 11:35  
+
0
Mä niin pystyn samaistumaan kojotein kokemuksiin - muutamalla treenikaverilla ylikorkeat, isot näy-linjaiset urokset niin mun koirani näyttää monen silmään varmaan ihan sekarotuiselta pikkukoiralta siinä vieressä. Ja tää on sentään 26 kiloa :nauru: Tykkään kyllä itsekin kompaktista mallista, ei siinä. En ole vielä keksinyt, mitä merkittäviä etuja suuresta koosta voisi sakemannille olla.

Enkä kyllä keksi miten Rajusta saa malikan mitenkään päin! Pentuna nuo vielä ymmärsi omallakin kohdalla, kun koiran väritys oli tosi vaaleanruskea. Saati että riiseni ja vehnä olisivat samaa rotua..
spn -13
broholminkoira, uros -16

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 11.07.2015 klo 13:02  
+
0
Ei tästä kauaa ole kun yki mies kysyi Lunasta että" onko toi suden pentu" Mä alkuun ihmettelin että täh ei tää ny sudelta näytä? :mietiskel:. Mutta sitten kun vastasin että ei ole niin sanoi jotain että jaa näyttiää aika paljon saksanpaimenkoiralta. Kerroin että on sekarotuinn missä on saksanpaimenkoiraa.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.07.2015 klo 13:05)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Keskiviikkona, 15.07.2015 klo 22:09  
+
0
^^No niimpä! Onhan niillä toki yhteistä mm. pystyt korvat, neljä jalkaa ja häntä :nauru:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥




  Siirry sivulle: 1 2 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28174
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 16:30)