Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 08:04

Rodut, joita et ottaisi itsellesi

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 33

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Tiistaina, 27.04.2010 klo 23:38  
+
0
Lyttynaamat (sisältäen mm. shar pei, enkunbulldoggi, ranskanbulldoggi, bostoninterrieri, griffoni, mopsi jne). Rumia, terveys mietityttää myös. Griffonit näyttää lähinnä kissan ja apinan risteytykseltä, ei kiitos.

Terrierit eivät pahemmin miellytä ei sitten luonteensa tai ulkonäkönsä perusteella lähes lainkaan. En ole koskaan nähnyt sellaista terrieriä, joka aiheuttaisi mussa esim. luonteensa vuoksi sellaisia wou-fiiliksiä.

Näyttelylinjainen saksanpaimenkoira on myös ulkonäöltään aivan kamala.

Bichonit, villakoirat, cotonit jne Ehdoton ei, en näe niissä oikeatsaan mitään mikä miellyttää.

Shetlanninlammaskoira ei myöskään ole se mun rotuni. Kaikki tapaamani yksilöt on ollut aika arkoja, eikä ole kovasti kiinnostunut ihmisistä. Voihan toki olla että ovat laumallensa aivan erilaisia. Ulkonäkö ei myöskään miellytä.

Chihuahuat ja muut pikkuriikkiset koirat ovat vaan yksinkertaisesti liian pieniä makuuni. Mulla on jo marsuja, muita senkokoisia en talooni kaipaa. Jos joku pieni olisi pakko ottaa niin se olisi ehkä kääpiöpinseri.
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.04.2010 klo 23:42)

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Tiistaina, 27.04.2010 klo 23:57  
+
0
Ot: Mä en varmaan ikinä ole nähnyt luonnossa viistoperäistä saksanpaimenkoiraa. Meillä päin liikkuvat (ja entisillä asuinalueilla) ovat kyllä olleet sellaisia yksilöitä, että ovat kääntäneet mun pään - positiivisessa mielessä. Olinkin vähän ihmetellyt, mitä siitä jaksetaan vouhkata koko ajan, mutta sitten huomasin koiralehdessä näyttelytulosten yhteydessä kuvan jostain voittajasakemannista ja kieltämättä järkytyin siitä ulkonäöstä: tällaisia onkin oikeasti olemassa. :eek: (No niin, vähän ot:tä asiaan sen kummemmin perehtymättömältä.)

SinnaM

SinnaM
Viestimäärä: 65

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 00:01  
+
0
iBox: Tottakai riippuen ihmisestä ja omista vieraistaan voi antaa laumanvartijoidenkin kuljeskella ihan vapaana. MUTTA omalla kohdalla ei tulisi todellakaan onnistumaan ikinä. Monilla vierailla on koirat mukana ja osa ei välitä koirista/pelkää varsinkin isompia rotuja. Tässähän nyt puhutaan omista mieltymyksistä eikä yleisistä käytännöistä, joka kyllä tuli selväksi ihan tavasta jolla asiani ilmaisin.
Puuvillapallot (Coton de Tulear)
Disco s.26.6.2011
Waldo s.21.1.2010
Miska (asustelee nykyään vanhemmillani) s.7.2.2001

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 01:01  
+
0
- Isot ja/tai raskaat rodut: en näe mitään syytä miksi koira pitäisi jalostaa valtavan suureksi ja raskaaksi. En myöskään koe, että tarvitsisin tällaista rodun edustajaa mihinkään..
- Mettäkoirat ja alkukantaiset: Metsäkoirille en voi tarjota rodunomaista tekemistä, vaikka muuten ihania koiria ovatkin. Alkukantaiset eivät miellytä yhtään minun silmää.
- Ylijalostetut (enkkubulla, saksanpaimenkoira), rohisevat ja kuolaavat rodut: ei, ei, ei. Kyllä koiran pitää näyttää ja kuulostaa terveeltä, jotta sen kans pystyisin elämään. Kuolaava koira ei sitten taas ole millään muotoa minun ihannekoira. Toki vähäinen kuolaaminen ei ole mitenkään haitaksi, mutta jos se kuola alkaa roiskumaan seinille /lattioille, niin minä rupean kiljumaan :wink:
- Trimmattavat: eivät miellytä ulkonäöllisesti, enkä muutenkaan jaksa laittaa sitä turkkia
- Pitkäselkäiset / tappijalat: eivät ole ulkonäöllisesti mieluisia ja haluan koiran kans harrastaa ehdottomasti agilityä, joten myöskään siksi en ottaisi näitä.
- Noutajat / spanielit: luonne ei miellytä, eikä myöskään ulkonäkö
- Pienet karvamopit: en tykkää, enkä halua sellaista itselleni
- Karkeakarvaiset: usein ulkonäöllisesti hienoja, mutta muuten en voisi sietää sitä turkkia :nauru:
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 01:12  
+
0
Näyttelylinjainen sakemanni, en vain tykkää siitä miksi ne on jalostettu ulkonäöllisesti. Jos ja kun joskus sakemannin otan, niin ehdottomasti työlinjainen.

Pienet röhisevät lyttykuonot; mopsi, ranskis, englanninbulldog jne.. Jo ihan terveystilanteen vuoksi. Griffonia olen harkinnutkin talon pikkukoiran virkaa toimittamaan sitten joskus, joten sen voisin hyvin kelpuuttaa. Enkä ole ikinä tavannut röhisevää griffonia, toisin kuin mopseja, ranskiksia ja englanninbulldogeja.

Laumanvartijat, Liian isoja ja tuuheita minun makuun.

Vinttikoirat, en vain pidä ulkonäöstä. Liian luikkuja ja lipevän oloisia.

Metsästyskoirat, en metsästä enkä tule metsästämäänkään, joten en näe syytä ottaa ko. koiraa itselleni :) Myöskin todella harvan ulkonäkö miellyttää.

Molossit liian suuria ja massiivisia.

Seurakoirat, ei nappaa luonne eikä ulkonäkö kovinkaan monella. Nuo griffonit taitaakin olla ainoita.

Ehkä olisikin näköjään ollut parempi sanoa, että melkeinpä vain suurin osa FCI 1:n roduista, FCI 2:sesta dobermanni ja appenzellinpaimenkoira sekä 9:stä griffonit ovat sellaisia jotka voisin ehkä itselleni ottaa. Muut on enemmän tai vähemmän no way.
Varjo 12/2010 ♥

evvk

evvk
Viestimäärä: 186

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 04:55  
+
0
Saksanpaimenkoira ja kultainennoutaja. Siinä ehdottomat inhokit. Kaikki aktiiviset harrastuskoirat (belgit, bordercollie ym.) saavat myös ihon kananlihalle, en jaksaisi harrastaa tarpeeksi. Terriereistä ja vinttikoiristakaan en pahemmin välitä. Ajavat koirat ei passaa mulle käyttätarkoituksensa takia. Turkinhoidoltaan vaativat rodut pois laskuista. Rekikoiriinkaan ei aktiivisuus riitä (vaikka hemmetin komeita koiria ovatkin). Myös pienet seurakoirat on tällä hetkellä out, mutta vanhemmiten siirryn varmaan pieniin ja helppoihin koiriin. Jäiköhän mitään jäljelle...

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 09:34  
+
0

Omp kirjoitti:

Muiden kuin molossikoirien omistajien on vaikea ymmärtää näiden röhkintää, tuhinaa, kuorsausta ja piereskelyä. Hyvä niin vaan :cool:


Mä joskus mietin miltä itsestä tuntuis, jos koko ajan hengittäessä kuuluis sellanen röhinä.. Siis sellanen, kun kurkunpää on niin ahdas, että kieli meinaa valua sinne ja koko soppa muutenkin lukkiutua umpeen. Juu, en ymmärrä en. Ja hyvä niin.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 09:52  
+
0
^ Tässäkin rodussa on erilaisia yksilöitä.
En tiedä tarkkaan onko kuonon lyhyys suoraan yhteydessä 'hengittämisen vaikeuteen', on niitä joilla on enemmän kuonoja ja taas niitä joilla kuono on täysin kasassa.
Ja minä itse ainakin keskityin pentua katsoessa juuri tuohon hengittämiseen, että se sujuu pennun touhutessakin.
Kuono ei ole lintassa ja kyllä tuo vaan hyvin hengittää normaalisti ja hyvin puuhailee ilman, että meinaa tukehtua itteensä.

Kaikissa roduissa on puutteita ja yleistäminen on hyvä keino saada ihmiset ajattelemaan, että se koskee jokaista yksilöä. Vaikka sanoisi, että kaikki kultaisetnoutajat ovat kilttejä ja kappas joku pimahtaakin päästään tai kaikki dobberit ovat tappajia ja niin ne rotunsa tasapainoiset edustajat vain loikoilevat kotonaan tyytyväisenä elämänsä kunnossa.
Aina on varaa valita ja aina on varaa parantaa.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 11:41  
+
0
Mä tunnustan olevani tosi roturajoittetteinen, joten parempi varmaan luetella asioita/ominaisuuksia joita koirallani en halua olevan.
- iso koko, säkäkorkeus saisi olla maksimissaan 40 senttiä, mielummin pienempi
-runsas karvanlähtö on ehdoton ei! En kestä että asuntoni ja vaatteeni ovat karvakasojen peitossa.
- voimakas haju, esim. mitä saksanpaimenista ja ajavista koirista lähtee ja sellainen rasvainen tunne käsiin kun rapsuttaa, yök! Samoin noutajat kuuluu tähän ja edelliseen ryhmään.
-kuolaaminen, eli molossirodut on ehdoton nou! En voisi elää koiran kanssa jolla roikkuu koko ajan jojo suun pielessä
-ihan pienet tirriäiset eli chihut ja venäjäntoyt, ei niiden kanssa voi harrastaa mitään
-voimakkaan riistavietin omaavat koirat-> ei voi pitää vapaana
-työlinjiset koirat, jotka vaativat todella paljon tekemistä ja todella osaavaa koulutusta (tiedän omat rajani) esim. belgit, bordercollie, beauceron, dobermanni, rottwailer
-terrierit, liian aktiivisia mun makuun, pois lukien bedlingtoninterrieri, jollaisen jossain vaiheessa haluaisin, westietä voisi myös harkita
- lytyt, kaikki rohisevat ja hännättömät, esim. mopsi, bostonterrieri, enkkubuldoggi, ranskanbuldoggi ja lisäksi bokseri ei missään nimessä, liikaa sairauksia, kuolaa ja luonnekaan ei miellytä
- vinttarit ei tunnu yhtään omalta, ne on jotenkin ei koiramaisia ja lähes kaikki liian isoja
-ei missään nimessä tiibetinspanielia tai cavalieria, rumia kuin mitkä...

Eli käytännössä mä voisin ottaa ainoastaan bichon friseitä (mun rotu niin täysin), villakoiria, bedlareita, havannankoiria, ehkä griffonin ja suurella varauksella cockerspanielin tai tiibetinterrierin. Myös lagottoa tai espanjanvesikoiraa voisin harkita. Ja myös puuteriharjista.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 11:53  
+
0
Kyllä minullekin välittyi hyvin yleistävä vaikutelma tuosta SinnaM:n laumisargumentista. Laumanvartijan tulee olla suojeleva ja pidättyväinen vieraita kohtaan, mutta ei aggresiivinen. Koiralla ei tule olla mitään sanottavaa kun oma väki on kotona. Vieraat koirat tietysti erikseen, mutta tutut voivat hyvin tulla kylään. Meillä ei ikinä eristetä koiria kun tulee vieraita. Säännöt ovat selvät, koiria ei lämitä eikä komenneta.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 11:55)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 11:55  
+
0

juulia80 kirjoitti:

ja sellainen rasvainen tunne käsiin kun rapsuttaa, yök!


Mun mielestä tää on vain ruokavaliosta kiinni? Meidän koirasta jäi rasvainen tunne käsiin rapsutuksen jälkeen, mutta ruokavalion vaihtumisen jälkeen ei moista enää ollut. Kyseessä ei tosin ole sakemanni eikä ajokoira.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 11:55)

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:11  
+
0
Mulle ehdoton ei on chihut ja perhoskoirat, johtuu varmasti siitä että olen tavannut niin monta remmirähjää, purevaa/ näykkivää sekä turhanpäiten mesovaa tapausta.
Myöskään lyttykuonoisia rotuja en voi harkita vain ihan sen vuoksi etten kestäisi sitä rohinaa ja röhkimistä.
Puhtaasti metsästykseen tarkoitetut rodut eivät ole myöskään minua varten koska silloin koira ei voi harjoittaa sille luontaista viettiään.
Karvattomat rodut saavat mun ihon kananlihalle, joskus yritin sellaista silittää, siitä ei vaan tullut mitään koska inhotuksen tunne oli aivan käsittämätön. :nolo:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:15  
+
0
Miten teillä ilmenee oma "roturasismi" arjessa? Täällä tuntuu monella olevan tosi voimakkaita tunteita tiettyjä rotuja kohtaan joten olettais et se myös jollakin tavalla näkyy. Kiljutteko te esimerkiksi inhosta jos joku "yök" rotu tulee tekemään tuttavuutta?
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:19  
+
0
Joo ei täälläkään noutajasta jää käteen rasvaista tunnetta... :paapatus: Mutta tiedän kyllä mistä juulia puhuu, tiedän monta kultsua esim. joiden turkkia rapsuttaessa on inhon väreet menneet selkäpiissä... Mutta on niitä silkkiturrki kultsujakin kohdalle osunut.

Mähän kuulun sitten vähemmistöön kun mulla on noutaja ja tykkään eri noutajista ja spanieleista! :nauru: Enkä myöskään metsästä, mutta kuinka moni ihminen oikeasti pystyy tarjoamaan omistamalleen rodulle rodunomaista aktiviteettiä. Jos siis ihan yleistää, että esim. kaikki paimen-sanan omaavat rodut kuuluisivat pelloille paimentamaan. :roll: :kieli: Niin no seurakoirat on tietty erikseen, mutta eikös melkein jokaisella pikku fifilläkin ole aikojen alussa ollut joku muukin tehtävä kun olla seurakoira.

No joo se siitä ja nyt niitä omia "inhokkeja":

Sakemanni: Ei ehkä riittäisi koulutus/treeni rahkeet. Upeannäköisiä koiria kyllä... siis ei ne joiden perä "laahautuu" perässä juostessa.
Dopermanni: En tykkää ulkonäöstä ja tähänkään rahkeet ei riittäisi
Rotikka: Sama juttu dopperin kanssa
Porokoirat/lapinkoirat: ei vaan ulkonäkö ja luonne kiinnosta
Vinttari: paitsi whippet :shhh:, ulkonäkö ei jotenkin nappaa ja luonnekkaan ei osu oikeaan.

siinä vaan muutamia, on toki helpompaa luetella mitä koiria voisin ottaa ja sen olen tehnyt jo toisessa keskustelussa.:shifty:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:20  
+
0
^^ Mua mietityttää sama asia. Kuten aiemmin totesin niin pidän kyllä kaikista (hyvin käyttäytyvistä) koirista, oli rotu mikä tahansa. Kaikkien rotujen ulkonäkö ei toki viehätä yhtä paljon mutta en nyt mitään rotua sanoisi "ihan törkeän ruman näköiseksi". Tietysti jostakin rodusta voi jäädä ihmisille huonoja kokemuksia, jos esimerkiksi sakemanni on päässyt puremaan, mutta luulisi etenkin koiraihmisten ymmärtävän sen ettei yksi tapaus päde kaikkiin rodun edustajiin. Ketään nyt siis sormella osoittamatta, kunhan itsekseni pohdiskelen :wink:

muoks. väksy lisää.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:21)

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:21  
+
0
Ei se "rasismi" mulla näy mitenkään, mutta mulla olikin ei-listalla jonkin verran koiria, joita en ottaisi, koska en pärjäisi / saisi järjestettyä tarpeeksi harrastuksia, mutta joita vastaan mulla ei sinänsä ole mitään muuten.

Lähinnä villakoiria nähdessäni kauhistelen mielessäni sitä rumuutta, mutta kyllä mä esim. taas kaverin edesmenneestä bichon frisestä tykkäsin ja sitä rapsuttelin, vaikka en ulkonäöstä pitänytkään. Äskettäin myös kuljin hissillä porukoitten talossa asuvan mopsin kanssa ja voi taivas sitä hengitysääntä, joka kuului, vaikka koira oli vain paikallaan. En mä silti kehtais alkaa omistajille saarnata...
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:22)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:27  
+
0
Mä oon kyllä aika avoin, enkä heti oksentele jonkun "inhokin" tullessa vastaan. Mä yleisesti pidän kaikista koirista... Noi inhokit nyt vaan on sellaisia mitä en itselleni ottaisi, esim. juuri koulutettavuuden ja aktiivisuuden takia.

Toki näitä ennakkoluuloja on, mutta avoimin mielin tutustun kaikkiin ihmisrakkaisiin koiriin(siis jotka eivät ole agressiivisia). Esim. aiemmin en ollenkaan pitänyt kiinanharjakoirista, mutta sellainen lähisukuun tullessa olin ihan myyty, kun se vaan on niin ihku kuitenkin ja nyt tosissaan voisin jopa sellaisen joskus itselleni ottaa. :cool:

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:28  
+
0

Rushdie kirjoitti:

Mitään vammaiseksi jalostettua epäsikiötä: lyttykuonot, lyhytraajaiset, karvattomat, muut huomattavat rakennepoikkeamat...



Tuossa tuli myös oma kantani hyvin ilmaistuna.

Ja tuosta, että miten se ilmenee, että ei tykkää jostain rodusta. No ei ainakaan tuolla tavalla, että alkaisin kiljua yöööök :D Onko kukaan aikuinen oikeasti niin lapsellinen?

Mun naapurissa asuu cavalieri, ja vaikken niistä rotuna yhtään tykkääkään, se on kuitenkin koira ja jos se tuossa pihalla on, niin mieluusti sitä rapsuttelen ja sen kanssa jutustelen. Mulla se rotuällöys näkyy sii niin, että en itse kyseistä rotua koskaan itelleni ottaisi, ja yleisellä tasolla voin keskustella siitä, että miksi koirista pitää tahallisesti jalostaa sairaita. Mutta ei tulisi mieleenkään mennä naapurille sanomaan että "no hyi, miks sää oot tollasen ottanut."
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:31)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:31  
+
0
chihuahua, venäjäntoy: näitä en oikeastaan laske oikeiksi koiriksi. Kaikki vastaantulevat yksilöt vaikuttavat olevan joko jättiegoisia tai sitten arkajalkoja. Jotenkin on jäänyt sellainen käsitys, että näiden kanssa ei voi tehdä mitään. Koira, jota voi kantaa käsilaukussa ei sovi minulle (kääkkäähän ei koostaan huolimatta saisi millään ängettyä mihinkään kantimeen). :nauru:

pienet, valkoiset seurakoirarodut: en voi ottaa sellaista koiraa, joka näyttää hukkuvan turkkiinsa ja muuttuu mustaksi yhden pienen kävelyn seurauksena. Muutenkin tuntuvat olevan näin keskimäärin hiukan liian epäaktiivisia makuuni.

itse asiassa oikeastaan lähes koko FCI9: tästä ryhmästä on vaikea löytää rotua, jonka voisi ottaa. Villakoirat miellyttävät eniten luonteensa puolesta, mutta sen turkin takia ehdoton ei.

kaikki ylijalostetut, lyttykuonot jne.: tykkään terverakenteisista, peruskoiran muotoisista koirista.

kaikki turkkirodut: en vain ole turkinhoitoihmisiä

metsästyskoirat yms.: tykkään monen metsästyspystykorvan ulkonäöstä, mutta sille ei olisi tarjota sopivaa tekemistä

laumanvartijat: eipä tällaiselle olisi käyttöä. Monet rodut ovat hienon näköisiä, mutta ei oikein ole sitä mitä koiralta haen. Eipä tällaiselle olisi tarjota sopivia olosuhteitakaan ja käsittääkseni harrastusmahdollisuudet nyt vähän on mitä on näiden kanssa.

suuri osa raskaista molossikoirista: liian raskas rakenne tai suunnattomat kuolamäärät eivät miellytä

/*edit: Suurin osa näistä kuitenkin on todella kivoja jonkun toisen koirana, varsinkin kaikki siivosti käyttäytyvät yksilöt rodusta riippumatta. Ei vaan minulle sopisi, mutta onneksi oman koiran suhteen on yleensä vähän valinnanvapautta. :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:34)

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:36  
+
0
Mä komppaan Lunaticia juuri siinä, että mitä itselle en voisi ottaa mutta ihan hyvin arjessa tälläisten koirien omistajien kanssa voin olla ja koiria silitellä (paitsi en mielelläni niitä, josta jää se rasva käteen:nauru:), ja nuo kun kirjoittaa että joku rotu on tosi ruma tai yök, niin sitä ei pidä ottaa niin vakavasti, vähän kieli poskessahan sitä voi vähän liioitella kuvauksissaan:wink:
Joten en mä tuolla kaduilla oksentele tai osoittele sellaisia koiria, joita en itselleni haluaisi.
Ja täälläkin moni on sanonut bichoneita aivan kammottaviksi otuksiksi, niin ei mulle kukaan sitä ole tullut kadulla kertomaan mikä rumilus mulla on hihnan päässä:nauru: Enemmän tälläiset seurasesset herättävät positiivisia kommentteja tavallisilta kaduntallaajilta ja usein silittelijöitä saa olla hätistelemässä pois kun haluaisi vaan rauhassa kävellä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 14:45)