Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 08:04

Rodut, joita et ottaisi itsellesi

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 33

Pascha

Pascha
Viestimäärä: 32

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Maanantaina, 17.05.2010 klo 20:27  
+
0
En ottaisi rottista, lyttykuonoa tai molossityyppistä koiraa. Ei rottikselle sen takia, että itselläni on jäänyt paha maku siitä koirasta, tavannut niitä ihan tarpeeksi ja sanon suoraan, että rottikset pelottaa mua! Ei ylenmäärin mutta pieni huoli herää kun sellasen näkee. Sama juttu muuten sakujen kaa, jos on tuttu koira niin ei siinä mitään, mutta kun ei mistään koirasta ikinä tiedä, pitäis vaan luottaa että kaikilla on hauvansa händyssä. Koiranäyttelyssä rottiskehä oli muuten ainut missä itse näin hampaiden väläyttelyä ja kuulin murinaa.
:eek:
Ja surprise, surprise, ei molosseille sen kuolamäärän takia.
Lyttynaamoille ei sen takia, että mulla olisi hirveä huoli sen hengittämisestä, saako noi ees happea.. :nauru:
You can't buy charisma!

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Tiistaina, 18.05.2010 klo 22:28  
+
0
Minä en käy metsällä, joten kaikki puhtaasti metsästyskäytössä edelleen olevat ovat siellä en ottaisi-listalla. Olen myös puhtaasti laiska puunamaan turkkia, joten kaikki vähänkään vaativammat turkkirodut kuuluvat sinne myös. Haluan myös harrastella monipuolisesti ja koirasta saa löytyä taistelutahtoa, saalisviettiä jne, joten tämä tiputtaa sitten seurakoiramaisimmat otukset pois mun valikoimista.
Liian pienikään ei saa olla, muttei isokaan. Sellainen, jonka takia tarvitsee ostaa uusi isompi auto, eikä sellainen, joka mahtuu kätevästi käsilaukkuun.Tässä tippui molossit ja pikku rodut.
En myöskään tarvitse pihan vahtia tai muuta turvaa. Lyttykuono mahdollisene ongelmineen ei myöskään kiinnosta, kuten ei muutkaan epänormaalit rakenteet.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.05.2010 klo 22:29)

Elsa

Elsa
Viestimäärä: 196

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Tiistaina, 18.05.2010 klo 23:38  
+
0

Ellenen kirjoitti:

Makuja on monia, mutta ulkonäöllisesti en pidä liioitellun näköisistä (lue: kiinanpalatsikoira, mopsi, griffon, nyky saku...)


Tämä nyt varmasti tuntuu vähän viilaamiselta, mutta tuo termi "nyky saku" vähän hämää. Eivätpä ne saksanpaimenkoirat niin kovasti ole ulkonäöllisesti muuttuneet vuosien varrella, ellet sitten näyttelylinjaisia tarkoita(?) :mietiskel:
No jaa, mitäpä tässä vääntämään. Jos jokainen rupeaisi toisten mielikuviin puuttumaan tämä olisi kyllä yhtä hullunmyllyä koko topicci...
spn Aufruhr Darina "Dara"
s.23.1.2010
Kuvagalleria

Tanjuli

Tanjuli
Viestimäärä: 36

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 10:20  
+
0
Tässäpä minun listani. Itse olen hyvin aktiivinen ja harrastan ton oman kaverini kanssa todella paljon eli nämä ei ainakaan minulle sovi

- Kaikki seurakoirat
- Lyhyt jalkaiset (alle 40cm)
- Karvattomat
- Koirat jotka on täysin ihmisten perään nimenomaan siinä mielessä ettei ole rohkeutta ( tarkoitus on mennä lintumetsälle)
- Kaikki terrierit jne
- Ihan isot yli 60cm
- Yli jalostetut ja itse tykkään ettei käyttö- ja näyttelylinjaista ole erotettu

KOIRIA15681

KOIRIA15681
Viestimäärä: 2

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 14:27  
+
0
basenji < ei oo mun rotu..en osaisi edes käsitellä sellaista
olisi ihanaa omistaa joskus koiria < ja 5+2-7 koiraa

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 14:34  
+
0
^Mielenkiinnosta kysyn mikä tekee Basenjista, sellaisen että sen käsittely tuntuisi hankalalta?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

maaku

maaku
Viestimäärä: 104

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 18:43  
+
0
Minulle kelpaa vain vinttikoirat, suurin osa vitosryhmän koirista ja tiibetinmastiffi.

Onhan ne muutkin rodut kivoja, mutta en ottaisi itselleni, koska en koe että ne olisivat minulle sopivia millään tavoin. En vain yksinkertaisesti halua esimerkiksi paimenkoiraa. Mitä minä sellaisella?
Muistan kyllä kun joskus pienenä halusin omistaa suurin piirtein kaikki mahdolliset rodut, mutta onneksi nykyään suosikkien määrä on vähän supistunut :D
Sloughi Elmo 6/2013

koiria1583

koiria1583
Viestimäärä: 4

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 21:27  
+
0
1.basenji < ei ole mun rotu
2.terrierit < en ainakaan alkuun
3.chinchua < ei oo mun suosikki
OLISI IHANAA OMISTAA KOIRIA AIKANAAN <

Minnamiina

Minnamiina
Viestimäärä: 41

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:26  
+
0
- spanielit ja etenkin cavalier kingcharlesinspanieli (vaikka kuuluukin seurakoiraryhmään). Ovat vaan typerän näköisiä, ei mahda mitään. Ja se kauhea sähläys ja karvanlähtö. Cavalierit ovat paitsi vähä-älyisen näköisiä, myös sairaitakin kaiken päälle. Englanninsprinkut johtavat omistajaan suunnatun aggression tilastoja. En muutenkaan tarvitse spanielia nimenomaan ko. roduille ominaiseen käyttöön.
- kultainennoutaja ja ehkä myös labbis. Kansankoiria, taviksia. Niiden luonteestakaan en keksi mitään, mikä sytyttäisi. Ulkonäkökään ei iske, liian yleispätevän ja persoonattoman näköisiä.
- dogo argentinoa tai mitään filaa tms. taistelukoiraa. En haluaisi stressata koko ajan siitä, että pitää ennakoida tilanteita, välttää tappeluja, saada 100 % hyviä kokemuksia vieraista ihmisistä ja koirista tai muuten ei tule vain remmirähjää vaan ruumiita. Ei kiitos. Tosin bullterrieri houkuttaisi, vaikka senkin kanssa saa ilmeisesti olla kieli keskellä suuta, ettei piltti vaan joudu pienenä tappeluun.
- laumanvartijat, samat syyt kuin yllä. Eikä ole sitä lääniäkään vartioitavaksi, eikä rahkeita pidellä sellaista fyysisesti.
- ajavat rodut, ellen sitten joskus innostu jäniksen metsästyksestä. Ei mitään käyttöä.
- räksyttävät metsästyspystykorvat, vaikka niiden ulkonäkö kyllä miellyttää. Ei käyttöä.
- shar pei ja muut sairaan sairaat
- näyttelylinjainen sakemanni. Miksi koiralla pitää perseen viistää maata, kun se seisoo? Sairaitakin ovat.
- tanskandoggia tai muita jättirotuja, joiden elinajanodote on jotain tyyliin 5 vuotta. Se on liian vähän. En pystyisi jättikokoista koiraa fyysisesti hallitsemaankaan.
- mitään koiraa, jonka ensisijainen olemus on olla vain söpö ja kiltti. Japaninpystykorva ja bichon nyt ekana tulee mieleen. Isoista bernhardilainen ja nöffi. Vaikka sympaattisia nämä kaikki ovat, en ottaisi itselle.
- rodut, joita on vaikea motivoida mihinkään harrastuksiin. Esim. ainakin chow chow vaikuttaa niin passiiviselta, ettei niiden päässä varmaan liiku mitään eikä niitä kiinnosta mikään.
- töppöjalkaista rotua kuten mäyräkoiraa tai corgia. Koira voi olla pieni, mutta sen pitää olla sopusuhtainen rakenteeltaan. Ennemmin vaikka karvaton kuin jalaton.
- saarloos wolfhond ja ceskoslovensky vlcak. Arka ja arvaamaton koira, jota ei voi edes pitää kaupungissa. Ei mitään tarvetta sellaiselle. Kauniita ovat toki.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.07.2010 klo 19:11)

rriiks

rriiks
Viestimäärä: 68

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Torstaina, 10.06.2010 klo 17:18  
+
0
Ajavat koirat, niille ei mitään käyttöä
Rodut, joilla äärimmäisiä piirteitä kuten lyttynenää, jalattomuutta, karvattomuutta tms. Tästä ainoa poikkeus heeleri, joka muuten on skarppi, koiran näköinen koira
Valkoiset pikkukoirat aina olleet inhokkeja, useinpa myös huonosti käyttäytyviä (johtuu tietysti omistajista eikä rodusta)
Vinttikoirat ovat mielestäni kaikessa pidättyväisyydessään outoja, eikä niihin tunnu saavan minkäänlaista kontaktia, lisäksi ei voi pitää vapaana
Superturkkikoirat esim. collien turkki alkaa olla äärirajoilla
Pystykorvat haukkuherkkyys
Kooikerhondje Dina s. 4.3.2010

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Torstaina, 10.06.2010 klo 17:31  
+
0

Minnamiina kirjoitti:


- dogo argentinoa tai mitään filaa tms. tappajakoiraa. En haluaisi stressata koko ajan siitä, että pitää ennakoida tilanteita, välttää tappeluja, saada 100 % hyviä kokemuksia vieraista ihmisistä ja koirista tai muuten ei tule vain remmirähjää vaan ruumiita. Ei kiitos. Tosin bullterrieri houkuttaisi, vaikka senkin kanssa saa ilmeisesti olla kieli keskellä suuta, ettei piltti vaan joudu pienenä tappeluun.



Tappajakoiraa? Miksi juuri nuo rodut ovat sellaisia?

Kiuvas

Kiuvas
Viestimäärä: 3

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Torstaina, 10.06.2010 klo 18:53  
+
0
Hmph. Paljon samankaltaisia vastauksia oli.

Metsästävät rodut
- ei käyttöä.

Vinttikoirat
- en vain pidä..

Pienet rodut
- ei ole mun juttu. Harvasta pienestä rodusta edes pidän.

Terrierit
- ei pientä, eikä isoa. En tiedä yhtäkään terrieriä, josta olisin pitänyt.

Turkkirodut
- turkin on oltava helppohoitoinen.

Muokatut rodut
- juuri nämä lättäkuonot, lyhytjalkaiset.. Poikkeuksena bullmastiffi.

Aktiiviset häslääjät
- esimerkkinä bordercollie, belgianpaimenkoirat... pidän näistä, mutta minulle ne eivät sopisi.

Noutajat, spanielit
- mukavia koiria ihan, mutta itselleni en ottaisi.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Torstaina, 10.06.2010 klo 19:08  
+
0
Mun rotutietämys on aika suppea ja ehkä siksi en inhoa mitään tiettyjä rotuja enkä sanoisi minkään rodun edustajaa rumaksi, vielä en ole rumaan koiraan törmännyt. =)

Rodun valitseminen itselle menee enimmäkseen ominaisuuksien ja ulkonäön piikkiin ja tietysti terveyden. En ottaisi mitään haastavaa rotua (vaikea kouluttaa, vaativa turkinhoito ym) tai sellaista mikä on juuri johonkin tiettyyn tarkoitukseen (metsästys ym). Tai jotain mikä erityisesti vaatii jotain paljon.

Jos mietin sellaisia rotuja joiden ulkonäkö ei miellytä omaa silmää niin vinttikoirat. Todella pienet koirat, sellaiset, jotka kulkisi hyvin kassissa mukana, ei myöskään vaikka kivan näkösiä ovatkin =) Eikä liian isotkaan! Terrierit on aika hauskoja kun jollakin tutulla on, mutta itselle ei, liian meneviä ja äänekkäitä.

Ja pahalta tuntuu kun joistakin roduista puhutaan tappajakoirina ja aika ilkeältä kuulostaa myös nämä ilmaisut "seinään päi juossut"... :neutral:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:57  
+
0
En ottaisi bulldogeja niiden pilallejalostuksen vuoksi.
Rotua tärkeämpää on persoona sen takana.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 12:02  
+
0
No, lyhyesti, mä en ottais mitään sellasta koiraa, mille jalostus on tuottanut merkittäviä terveydellisiä haittoja - oli ne sitten ulkoisia (lyttykuono, tappijalat, liika nahka) tai sisäisiä (autoimmuunisairaudet jne).

Muita rotuja voin harkita sitten elämäntilanteen mukaan, eli en sulje pois esim. ajavia tai vahtivia koiria. Jahka nyt mitään sellaista elämäntilannetta koskaan tulee, mutta never say never :roll: :viheltel:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 12:02)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 17:42  
+
0
En ottaisi mitään seuraavista:

- mäyräkoiraa
- metsästävää koiraa, eli ajavaa koiraa, noutajaa, spanielia (sulkee näppärästi pois ryhmät 6, 7, 8)
- pientä seurakoiraa (lukuunottamatta pomeraniania)
- vinttikoiraa
- pinseriä tai snautseria
- mastiffeja, "peruslyllerö"-molosseja :nauru:
- ja valitan, lyttynaamaisia tai ryttyisiä koiria. paitsi bostoninterrieriä saattaisin harkita !
- metsästyspystykorvaa
- mieluiten en valkoista koiraa
- luonteeltaan ylipehmeää, arkaa koiraa
- rakenteeltaan pitkäselkäistä, muuten liioiteltua tai terveysongelmaista koiraa (minä lasken esim. saksanpainajaisen tänne)
- hyperaktiivista, neuroottista koiraa
- koiraa jonka turkki on erittäin vaikeasti huollettavissa ja esim. laahaa jo melkein maata (näin partacollien näyttelyissä jonka jalat oli teipattu piiloon ja ties miten papiljoteille rullatut, juu ei)

ja ennen kaikkea en ottaisi..
- vakavaa, synkeämielistä koiraa !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

pippuri

pippuri
Viestimäärä: 33

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Torstaina, 01.07.2010 klo 09:44  
+
0
Mulla ei ole mitään ulkonäöllisesti inhokkirotua. Mun listalle pompsahtaa nää vahvat ja isot koirat. Mua tuskin koskaan näkee sellasta taluttavan, joka on samanpainonen/painavempi hurtta kuin minä.

Eli tämmösiä rotuja on esim. Rottweiler, Tanskandoggi, Bullmastiffi jne. niitähän on vaikka kuinka monta :)
Silti kuitenkin salaa haaveilen Nöffistä. Ehkä joskus sellasen rodun edustajan omistan kun tätä koirakokemusta eka tässä karttuu.

samojedityttö

samojedityttö
Viestimäärä: 62

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Perjantaina, 02.07.2010 klo 11:06  
+
0
Rodut joita en ottaisi itselleni....

-spanielit, eivät vaan jotenkin iske
- villakoirat, en jaksaisi sitä älytöntä trimmausta jatkuvasti. Ulkonäkökään ei mielytä..
-Englanninbuldoggi, ruma kuolaava koira...
-dogit tai perhoskoirat eivät vastaa rotuinannettani , koira ei saa olla ruma(koska en pystyisi rakastamaan koiraani),liian suuri, liian pieni tai itserakas
-terrierit, luonteen takia...


Ainoat koirat jotka miellyttävät ovat pystykorvat jolla on kunnon turkki kuten esim. Samojedinkoira..
//samojedilauma..

Kaksi viikkoa mökillä. Onneksi semmoinen on.

Kyllä huomaa että nykyajan nuoret roikkuu koneella pitkään. Ja varastelevat tunnuksia. Itseltäni tunnukset kateissa monta viikkoa.. Ja tuhoa oli tehty.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Lauantaina, 03.07.2010 klo 16:56  
+
0

samojedityttö kirjoitti:

koira ei saa olla ruma(koska en pystyisi rakastamaan koiraani)



:eek:

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Lauantaina, 03.07.2010 klo 17:35  
+
0

sakipe kirjoitti:



Noutajat
Se jatkuva hösellys ja hössötys..... :ttou: En vaan kestä katsoa sitä. Liian positiivisia ja jatkuvasti perässä seuraavia "Hei, mitäs nyt tehdään, tehdäänkö jotain, olis kiva jos tehtäis, heitätkö kepin, ai etkö, no jos nyt ees vähän kun mä sen tänne asti raahasin, jee nyt se heitti sen kepin, uudestaa uudestaan!!". Tunnen todella suuren määrän labbiksia ja pidän niistä (hauskoja persoonia), mutta itselleni en edes kuvittelisi ottavani minkäänlaista noutajaa.



Hih, osui ja upposi! Kaveri kuvaili tuota mun flättiä sanoin "Olisipa ihanaa olla noin onnellinen. Kelaa nyt: 'jee, mä sain laskun postista! Kattokaa miten upee lasku tuli!'" ;)

Asiaan, mulla on montakin "inhokkia". Turkkirodut, en jaksaisi pestä ja föönata koiraa kerran viikossa neljän tunnin ajan, varjella joka lenkillä sen pyhiä karvoja erilaisin viritelmin ja stressata siitä turkista jatkuvasti. Rakenteeltaan sairaat jäisivät myös: enkkubulli, mopsi, metrin pitkät makaronit ja jäätävän nahakkaat molossit. Ajokit ja pystykorvat, pienet ja valkoiset, kaikki rumat rodut. Valtavan suuret, säälittävän pienet, onnettomat nyhjäkkeet ja totiset toopet. Liian vaativat rodut, joiden kanssa saa ajatella sitä ja tätä ja tota, että niistä tulee normaaleja: dobberit, rotikat (joita inhostelen muutenkin), laumikset, dogot jne.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 15:45)