Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 00:13

Rodut, jotka kiinnostavat, mutta jota sinulla ei vielä ole

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 35

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:07  
+
0
^^Mä ajatettelin samaa, että taitaa tyttö olla eksynyt nyt aikuisten puolellle. Kirjoitusten perustella selkeästi alle 18v. Joten Nuorten puolelle vaan nyt kirjoittemaan.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:08)

Minnamiina

Minnamiina
Viestimäärä: 41

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:50  
+
0
kiinnostavia on vaikka kuinka paljon.

manchesterinterrieri - niin kaunis, niin kaunis, niin kaunis. Ja se energisyys ja atleettisuus. :love: Ei tullut sellaista otettua eri syistä vaan päädyttiin kerrynterrieriin. Ja hurjan tyytyväinen olen tähän mennessä.

dobermanni - ks. edellinen kohta, tarvitseeko perustella. En tiedä, riittävätkö rahkeet tähän kylläkään koskaan. Pk-roduksi jos voisi harkita, mutta mutta, liikaa arveluttavia tekijöitä.
appenzellinpaimenkoira - jos/kun pk-lajeja alan harrastaa, tässä voisi olla yksi realistinen vaihtoehto roduksi.
lk collie - sama kuin yllä.
mudi - jälleen sama, mutta siitä olen saanut kuvan, että on varsin vaativa.

jackrussellinterrieri - ihana pikku energiapakkaus, en tiedä, haluaisinko ihan tosissani kuitenkaan
bullterrieri - upea munapää, niin macho. vaan mitä sellaisen kanssa harrastaisi?
villakoira, esim. keskikokoinen - sitten kun olen eläkkeellä ja haluan kiltin koiran, jonka puunaamiselle voin omistautua.

saluki - lapsuuden haave, mutten oikein tosissani haluaisi enää. Maailman kaunein se on, joten mainittakoon ihailun vuoksi. :kumarrus:

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 20.05.2010 klo 00:46  
+
0
Mä oon vastannut samanlaiseen kyselyyn edellisellä foorumilla, ja nytkin vastaukset ovat aivan samat. Tulevat rodut tulevat olemaan tod.näk. näitä nykyisiäkin rotuja eli shelttiä tai porokoiraa. Molemmissa tykkään luonteesta, porokoiralla ulkonäöstäkin. Oman shelttisekoituksen ulkonäöstä tykkään, mutta muiden sheltit eivät tee vaikutusta, koska niihin ei ole tunnesidettä (ei niitten ulkonäössä mitään vikaakaan tosin ole).

Yksi, minkä haluaisin, olisi pomeranian. Se on niin ruman söötti pikku höpöspöpöläinen. Tulee vaan olemaan aikamoisen taivuttelun takana, että mies sellaiseen suostuu. Se kun on sitä mieltä, että meiän Murmu on ihan minimi koiran koossa. Mut ehkä mulla on joku päivä oma pikkuinen.

Rotuja, joita ihailen mutta joita ei vamaankaan tule olemaan ikinä (liian iso koko tällaiselle sintille, haastavuus tai ei muuten vaan vedä vertoja porokoiralle tai sheltille):
- saksanpaimenkoira
- dobermanni
- venäjänvinttikoira
- afgaani
- saksanseisoja
- irlanninsetteri
- irlanninsusikoira
- tanskandoggi
- dogo argentino
- rhodesiankoira
- lyhytkarvainen collie
+ varmaan muitakin, jotka ei nyt tule mieleen.

koiria1583

koiria1583
Viestimäärä: 4

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 18:42  
+
0
bernhardinkoira< lapsuusunelma.suuri sellainen
newfoundlandinkoira < toinen unelma jo pitkään
irlanninsusikoira < en tiedä sopisko mulle mutta tällänen olisi ihana omistaa
tanskandoggi < tälläsen olen aina halunut omistaa
irlanninsetteri punainen < sopiiko ekaksi koiraksi
OLISI IHANAA OMISTAA KOIRIA AIKANAAN <

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 18:48  
+
0
^Kehottaisin oikeasti palaamaan sinne junnuihin. Nuo jutut kun eivät ole lähelläkään aikuisten tasoa, joten niitä on ihan turha tulla tänne rustaamaan.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 19:05  
+
0
Eilen näin tallilla pitkästä aikaa kunnon suoraselkäisen saksanpaimenkoiran. Se oli kaunis, niin hurjan kaunis, ettei ole toista. Sellasta ylväyttä ei mielestäni ole millään rodulla. Viisas katse, itsevarma olemus, tasapainoinen rakenne ja sillä yksilöllä luonnekin kunnossa. Sellasen mä joskus haluan. Ellei rotua onnistuta jalostuksella pilaamaan täydellisesti kautta linjan.

Toinen mikä iskee joka kerta kun livenä tapaa on dobermanni. Tuntemani tapaukset ovat vähän kuin riiseni ilman tehostekarvoja, joten siinä ehkä syy miksi miellyttää kovin. (salaa tunnunstan myös, että se turkin helppous houkuttaisi myös välillä :shhh:)

Ennen riiseniä haaveilin myös hovawartista ja beaucheronista. Eikä ole sanottu, ettei seuraava tulokas voisi olla jompikumpi noistakin. Henkilökohtaista kokemusta näistä on kuitenkin niin vähän, että olis melkoista hakuammuntaa kasvattajan löytyminen.

Ja jotta minua ei pidettäisi pelkästään vahvojen pk-rotujen fanittajana voin paljastaa lapsuuden haaveeni. Kultainennoutaja. Se kuuluu saksanpaimenen kanssa samaan kastiin siinä mielessä, että sen välitön varmuus ja rauhallinen viisaus vetoaa.

Lisäys: Olen kuitenkin nähnyt paljon riiseni-ihmisiä, joille sen ensimmäisen risuparran jälkeen ei muita ole koskaan tullut. Niitä partaveikkoja sit sitäkin enemmän... :shifty:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.05.2010 klo 19:07)

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 23:06  
+
0
Ykkösenä saluki. Seuraava koira tulee taloon, kun aika on sopiva, ja oikea pentu löytyy, ja se tulee olemaan ehdottomasti saluki. Vinttikoirat yleensäkin viehättää, mutta saluki erityisesti. Siinä on kaikki samassa paketissa, se on kaunis ja viehkeä, mutta kuitenkin tulinen metsästäjä, joka rakastaa omia ihmisiään. Ystävällinen olematta tunkeileva, sellainen hienotunteinen ja seurallinen. Ja kaupan päällisiksi saluki on vielä suhteellisen terve rotu.

Ja vaikka oon aina vannonut isojen koirien nimeen, on muutama pikkukoira, jotka kiinnostaa. Mm. perhoskoira, italianvinttikoira ja tiibetinspanieli. Luultavasti mitään näistä minulla ei koskaan tule olemaan, mutta silti pitää mainita, koska useimmat pikkukoirat eivät lainkaan kiinnosta. En oikeastaan osaa edes perustella, miksi juuri nämä :nauru:

Husky ja muut arktiset pystykorvat, koska rakastan talvea ja olisi mahtavaa, jos olisi koiravaljakko. Ulkonäön lisäksi kiehtoo olemus ja luonne. Osittain kiinnostus huskyyn ja muihin "sudennäköisiin" rotuihin varmaan juontaa juurensa siitäkin, että susi myyttisenä olentona kiehtoo minua valtavasti.

Vielä täytyy lisätä listaan irlanninsusikoira. Se on äitini suosikkirotu, joten kiinnostus on lähtenyt siitä liikkeelle. Terveys mietityttää, samoin koko, mua arveluttaisi kovasti ottaa koiraa, joka painaa enemmän kuin minä ja saattaisi olla säkäkorkeudeudeltaan mua vyötäröön :nauru: Kuitenkin se rauhallinen olemus ja lempeä katse... :love:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.05.2010 klo 23:13)

mansikkahiiri

mansikkahiiri
Viestimäärä: 3

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 23:19  
+
0
Osallistun myös keskusteluun vaikkei minulla vielä koiraa olekkaan vaan vasta suunnitteilla. Voin varottaa että tästä tuleekin sitten aikamoinen lista! :nolo:
Lapsuudessa kotona asusteli siperianhuskyjä ja Aivan ehdoton suosikkini koiraroduista onkin siis siperianhusky, upeita otuksia! :love:

Samojedi, suomenlapinkoira, eurasier, keeshond, itäsiperianlaika, lapinporokoira... Pystykorvat!! Samojedi on ollut vuosikausia yksi suosikkiroduistani. Suomenlapinkoirista ne ei-niin-pörröiset versiot ja ei-niin-perinteiset värit. Keeshond luonteensa puolesta.

Pitkäkarvainen collie, australianpaimenkoira, bordercollie. Collie oli myös lapsuuden suosikkeja, mummon naapurissa asui näitä useita ja ne olivat ah niin kauniita ja ihania, nykyään enemmänkin yksi kiva muiden joukossa. Bordercollie viehättää kaikinpuolin mutta voi olla että jää vaan haaveisiin.

Pikkukoirista bichon frisé, bichon bolognese, coton de tuléar, toy/kääpiövillakoira, venäjän toy. En kuitenkaan tykkää puunatuista, föönatuista koirista vaan ennemminkin luonnollisemmista! Ehkäpä joskus vanhuuden päivillä hankin jonkun näistä seurakseni.:peukku:

Lintukoirista bretoni, stabyhoun, kooikerhondje miellyttävät eniten.
Vahti-/suojelukoirista karstinpaimenkoira, kaukasianpaimenkoira, hovawart, sarplaninac, pyreneittenkoira ja tornjak miellyttävät eniten ulkonäöllisesti, kokemusta mistään näistä roduista ei ole enkä tiedä olisiko mikään edes soveltuvainen minulle. :eitietoo: En ole koskaan ollut tekemisissä suuremmin näiden astetta isompien rotujen kanssa vaikka olen niitä aina kaukaa ihaillut.
Berninpaimenkoira kiinnostaa myös. Tosin aina näitä katsellessa tulee siskoni mieleen, ehkäpä hän joskus hankkii tälläisen mikäli mies antaa periksi omien suosikkiensa suhteen.:twisted:

Muita kiinnostavia rotuja: Cirneco dell'etna, bedlingtonterrieri, bokseri. Näistä bokseri on yksi niitä rotuja joiden kanssa pienenä temmellettiin, yhtä mokomaa koitettiin opettaa antamaan tassua ja hyppäämään renkaan läpi mutta ei sitä kiinnostanut pätkänvertaa, halusi vaan leikkiä ja riehua. Lopulta menehtyi sairauden takia. Seuraava vuorostaan karkasi ja hukkui tiputtuaan jäihin. Ihastuttavia yksilöitä olivat!:enkeli:

Seuraavaksi pitäisi vielä keksiä että minkä rodun sitä oikeasti haluaa ottaa! Helpommin sanottu kuin tehty!
ps. etsintää saa avustaa täällä: Etsinnässä se sopiva rotu ! :cool:

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 22:37  
+
0

kadi kirjoitti:

Toinen mikä iskee joka kerta kun livenä tapaa on dobermanni. Tuntemani tapaukset ovat vähän kuin riiseni ilman tehostekarvoja, joten siinä ehkä syy miksi miellyttää kovin. (salaa tunnunstan myös, että se turkin helppous houkuttaisi myös välillä )



Tuntuvat olevan luonteeltaankin eniten samanlaisia pk-rotuisista. Ja ilman karvoja kyllä hyvin samannäköisiä. :aurinko:
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 15.06.2010 klo 20:27  
+
0
Mudi on nykyinen rotuni ja tuntuu vahvasti että se myös on "se oikea". Olen hyvin onnekas kun sen lopulta sain :nauru: Ihanan tulisieluinen pilkesilmä, paukkuja ja intoa vaikka mihin.

Muita kiinnostavia rotuja:

Schipperke. Alunperin halusin nykyiseksi koirakseni schipperken palveluskoiraoikeuksilla. Sitä kautta oikeastaan päädyinkin mudiin. Schipperkellä on ihastuttavan reipas, iloinen ja kiero luonne ja se joillakin yksilöillä esiintyvä preeriakoiravilkutus on jotain niin. :love: Älykäs, veijarimainen, kaunis.

Pitkäkarvainen/Lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira. Nykyinen koira voisi olla holsku, mutta onneksi tulin järkiini. Noin 30 kiloista koiraa ei noin vain napatakaan kainaloon ja lähdetä reissuun. Sitten kun olen vähän enemmän asettunut ja minulta vaikkapa löytyy auto, rotu voisi olla sopiva. Ehdottomasti sen joskus kyllä hankin. Holskun käyttötarkoitusta ilmentävä luonne on hienolaatuinen, ja käsitystäni on vielä vahvistanut ex-belgi-ihmisten kommentit "belgin paremmasta versiosta". Holsku on miellyttävän tasainen ja kovuuttakin löytyy, sopivaa rauhallisuutta en pistä pahakseni. Brindle väri on myös hieno ja erikoinen. Pk holskun karva ei ole yhtä kammottavan rehottava kuin groenendaeleilla tai tervuilla.

Pomeranian/Kleinspitz/Mittelspitz. Minulla oli aikaisemmin upea keeshond, ja jos joskus vielä jaksan ryhtyä turkin puunaamiseen, kokeilen varmaan jotain saksanpystykorvien pienemmistä versioista. Vaikka turkinhoito oli inhottavaa, sen jälkeen oli mahtavaa kävellä kadulla kauniisti käyttäytyvän ja muuten kauniin koiran kanssa kadulla. Ihmiset ihastelivat ja koira suorastaan sädehti saadessaan niin paljon huomiota. Hyvin viehättäviä koiria, joskin etenkin spitzien yleisyys välillä raivostuttaa. Ihmiset eivät kouluta niitä ja niistä tulee hihnassa kiskovia ärsyttäviä pikkuräkyttäjiä jotka eivät osaa ottaa minkäänlaista kontaktia. Täälläkin useita.. Koiristaan kiinnostuneiden käsissä todella hurmaavia, sieviä ja sopivan pirteitä. Sopisivat hyvin lasten kanssa.

Pyreneittenkoira/muu laumanvartija. Sitten kun vanhempana muutan maalle ja hankin pari islanninhevosta, mikä muu toisi enemmän turvaa kuin iso laumanvartija. Siihen mennessä koirakokemuskin varmaan olisi kehittynyt että osaisin näin isoa koiraa myös käsitellä. Ja iltaisin olisi mukava istuutua takkatulen ääreen ja upottaa varpaat massiiviseen karvakasaan. Idyllikuva. Kaupunkiin en ikimaailmassa ottaisi.

Parsonrussellinterrieri/Jackrussellinterrieri. Edelleen, sitten kun muutan maalle, tarvitsen rottien ja hiirien nistijää. Kissoista en ole koskaan pitänyt, joten koira siihen hommaan on saatava. Mikäs sopisi paremmin kuin metsästysviettinen pikkuterrieri, joka pääsisi sisään kolosta kuin kolosta ? Ja maaseudulla ei tarvitsisi paljon huolestua jos koira välillä kävisi vähän kauempanakin huitelemassa omilla teillään. Terrierien iloinen, rohkea ja huumorintajuinen luonne on myös sytyttänyt minua aina. Ainoa vain, etten näe niissä niin paljon potentiaalia harrastuskoirina miellyttämishalun vähäisyyden takia (suhteessa esim. paimenkoiriin, tarkoitan, että haastetta taatusti löytyy). Älykkäitä ja suoranaisia pikkunerojahan nämä ovat.

Ja olen asunut koko lapsuuteni maaseudulla, siitä nämä maalaisunelmat :nauru:

edit. Pari lisäystä !

Landseer/Newfoundlandinkoira. Iso vesikoira olisi melkoinen heräteostos (maaseutulöpinät jatkuvat) mutta luonne näillä on upea ja VEPEä olisi hauska joskus vähän enemmän tosissaan harrastella. Tykkään itse vedellä läträilystä, uimisesta, veneilystä ja kastumisesta. Koira emäntänsä mukaan !

Samojedinkoira. Tuskinpa koskaan ryhdyn täysipäiväiseksi valjakkoharrastajaksi, mutta olisihan se hauska kokeilla. Malamuutit ja huskyt eivät niin miellytä, mutta samojedi on kerrassaan valloittava ja hurmaa avoimuudellaan, hymyllään ja ystävällisyydellään kenet tahansa. Väri on ainoa mutta, varsinkin hoidettavuutensa puolesta. Parin koiran kanssa olisi kivaa samoilla metsässä pikkureen kanssa.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.06.2010 klo 14:11)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 18.06.2010 klo 23:38  
+
0
Jos nyt ihan ihan ihan vapaasti saisi valita...

Borzoi. Ei ole kauniimpaa päällä maan.
Muuten ehkä voisin ottaakin, mutta epäilen, ettei oma lenkkeilykiintiö oikein täyty vinttikoiran kanssa, ja vapaanapitämismahdollisuudetkin on aika rajalliset. Ja nyt sitten vielä kun tuli tämä nimensä veroinen puppe-pupunen, joka innostuessaan muistuttaa erehdyttävästi kovin makoisaa saaliseläintä, niin... :eitietoo:

Ehkä joskus.

(Vaikka, nyt kun tää "eka ihan oikeasti oma koira" tuli hankittua puhtaasti järkisyistä, niin seuraavan koiran annan luvan olla vähän enemmän sellainen "mutku mä haluun!!" -tyyppinen valinta :))
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 20.06.2010 klo 14:46  
+
0
Minullakaan ei vielä ole omaa koiraa, mutta vastaanpa silti tähän.

Keeshond on suosikkirotujani. Niillä on ihan huippu luonne (mitä nyt olen niitä tavannut ja niistä lukenut)! Ainoa, mikä niiden ulkonäössä häiritsee, on jo ehkä vähän liiankin pitkä ja tuuhea turkki. Minä henk.koht. en yleensä syty äärimmäisistä ääripiirteistä, vaan sellainen koiran näköinen miellyttää eniten silmää. Silti ne vain on just kivoja. Kessun melko varmasti hankin joskus. :love:

Saksanpystykorvat yleensäkin ovat kivoja. Joskus otan jonkun pikkukoiran, ja se on suurella todennäköisyydellä kleini. Ehkä johtuen siitä, että minulla on ollut hoidossa yksi kleinspitz, joka vain oli aivan ylettömän hurmaava pikku ukko! Rakastuin tyyppiin ihan tyystin. :nauru: Kova oli tosin haukkumaan, mikä kerrostalossa ei ollut kovin mukavaa, mutta tätä ei oltu käsittääkseni paljon sen asian suhteen koulutettu, vaan oli tainnut saada vähän liikaakin huomiota just haukkumisella...
Saksanpystyt on kuitenkin käsittääkseni suhteellisen terverakenteisiakin verrattuna moniin muihin pikkukoiriin.

Siperianhusky on todella kiehtova rotu. Haluaisin joskus sellaisen ottaa. Nyt ei todellakaan olisi mahdollisuuksia huskylle tarpeeksi tekemistä (vetämistä) tarjota, mutta ehkä sitten kymmenen vuoden päästä, kun olisi ehkä jo enemmän kokemustakin koiran kouluttamisesta.

Laumanvartijarodut kiinnostavat myös. Eritoten pyreneittenkoira ja maremmano-abruzzese. Tämä rotuhaave tosin ei ole ollenkaan realistisella pohjalla ja tuskin tulen sellaista rotua koskaan ottamaan. Tai ainakaan seuraavaan 20 vuoteen. :kieli: Mistäpä sitä tietää, millainen elämäntilanne ja koirakokemus sitten on..

Lapinkoirat kiinnostavat myös. Lähimpänä sydäntä ja tutuin on suomenlapinkoira. Näitä olen paria hoitanut ja yhdellä kaverilla oli myös joskus oma suomenlapinkoira. Mukava luonteisia koiruleita kaikin puolin ovat tapaamani yksilöt olleet.

Schipperke vaikuttaa myös hauskalta pikkukoiralta.

Paljon on vielä sellaisia rotuja, joista olen jonkun yksilön tavannut, ja se ko. yksilö on valloittanut minut, mutta en kuitenkaan itselleni sellaista haluaisi. Esimerkkinä vaikka coton de tulear.

I`cao

I`cao
Viestimäärä: 123

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 21.06.2010 klo 00:20  
+
0
Estrelanvuoristokoira Tämä laumanvartija on ollut pitkään lähellä sydäntä ja tämmöinen mulla tulee joskus tulevaisuudessa olemaan kunhan odotan olevani valmis ottamaan mahdollisesti hyvinkin voimakkaan luontoisen koiran jonka tapakasvatukseen on paneuduttava erityisen hyvin. Olen tavannut monta tämän rodun edustajaa, osa on ollut helppoja, osan kanssa on saanut vääntää asiat selviksi mutta kerran kun tämänmoisen koiran kanssa saa asiat oikeaan järjestykseen ei uskollisempaa kumppania ole :) Sitten kun asun siinä unelmieni mummon mökissä kaupungin laidalle ja tarvitsen omenapuilleni vahdin, on estrelan aika saapua elämääni ;) Tällä hetkellä keskityn kasvattamaan tuon collienalun kelvolliseksi koirakansalaiseksi :)
Pk.collie Viipo, s.17.4.2010

Canidae

Canidae
Viestimäärä: 182

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 21.06.2010 klo 09:34  
+
0
Ihan ykkösenä koira jon haluan on
Kerrynterrieri Aivan mahtavan näköinen otus, jos joskus vain sais aikaiseki opetella trimmausta tai löytäisi täältä lähistöltä kunnon trimmaajan niin kerryn haluaisin ehdottomasti.

Suursnautseri on toinen. Tälläisen olisin ottanut ennen sakemannia, mutta tuo trimmaus vähän hirvitti. Rotu on hieno ja palveluskoirana vissiinkin aika veikeä.

Keeshond Pidän rodun kasvojen ilmeestä, eikä turkinhoitokaan hirvitä
ja luonnekkin natsaa aivan kohdilleen.

Serra de airesinpaimenkoira Ulkonäkö on mahtava ja luonnekkin on sitä luokkaa mitä haen.

Dobermanni Käyttöominaisuuksiensa ja ulkonäkönsä puolesta kokisin rodun olevan minulle ihan sopiva.
lk hollanninpaimenkoira 12/2014

lobsteri.blogspot.fi

nellroshe

nellroshe
Viestimäärä: 4

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 13:12  
+
0
Kirjoitetaas vähän ajanvietteeksi. :)
Näitähän on ja niitä tuli selailtua aikanaan oikeaa etsiessä, mutta en vaihtaisi nykyistä mihinkään. :)

Ensimmäinen, joka tulee mieleen on saluki. Komia koira, mutta sen liikunnan tarvetta en voisi kovin helposti ainakaan vielä tyydyttämään. Joskus venäjänvinttikoirakin pyörähtää mielessä, mutta sama juttu kuin salukillakin. Aina kyllä katse kääntyy kun sattumalta näkee näitä koiria.

Basenji ja Shiba ovat myös vahvasti mielessä, enkä pidä sitä mahdottomana, että joskus tällaisen kaverin omistaisin. Tosin metsästysviettiähän näillä kavereilla on, mutta itsenäisestä luonteesta pidän. Näillä voisi mahdollisesti harrastaa agilityä tai jotain muuta. Shibassa vähän tuo äänekkyys haittaa, mutta en sitten tiedä mitenkä äänekäs sitten oikeasti on. Tuohonkin varmasti sopiva koulutus vaikuttaa. :) Hokkaidokin kiinnostaa harvinaisuutensa ja komeutensa vuoksi, mutta uskon ettei se ole itselleni sopiva rotu, joten haaveena pysyypi.

Welsh corgi pembroke on aika uusi tulokas listalleni. En ole koskaan oikein pitänyt lyhyt jalkaisista koirista, mutta tässä teen ison poikkeuksen. Joskus aika kovia äänisiä, ehkä varautuneisuutensa vuoksi. Ainakin ne yksilöt mitkä olen nähnyt mätsäreissä, mutta siellä onkin häslinkiä, joten se voi tehdä osutensa asiaan.

Kolme viimeisintä ovat sitten siperianhusky, autralianpaimenkoira ja boldercollie. Etenkin, husky on vain ihastuksen kohteena, koska se todellakin tarvitsee sellaista puuhaa ja työtä mikä on sille tärkeää. Enkä kaupunkiin mielelläni (tai en ollenkaan) ottaisi. Jos asuisin toisenlaisessa ympäristössä, voisin miettiä asiaa.
Valkoinen Akita, s. 07.10.09
Neron blogi

Rhyme

Rhyme
Viestimäärä: 39

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 20:21  
+
0
Mulla on oikeastaan vain kaksi rotua josta haaveilen nykyisten lisäksi eli:
Kultainennoutaja - Ne on vaan jotenkin niin vieneet mun sydämmen, ulkonäöllisesti lähellä sitä minkä mä näen peruskoirana. Tapaamani kultaset ovat luonteeltaan juuri sellaisia ihanan energisia hösöttäjiä, mutta rauhoittumis "nappi"kin löytyy :P
pk-collie - Nimen omaan narttu. Niin kaunis rotu, luonteesta pidän myös. Tämä on varmaan sellainen ns. ykkösrotu.

Mitä todennäköisemin tulen molempien rotujen edustajat vielä omistamaan, sen verran kauan ovat mielessä ja lähellä sydäntä pyörineet :)
Amstaffi, Golden Ferya Arizona Queen "Ruutu" s. 25.04.2010

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 21:05  
+
0

Canidae kirjoitti:

.
Suursnautseri on toinen. Tälläisen olisin ottanut ennen sakemannia, mutta tuo trimmaus vähän hirvitti. Rotu on hieno ja palveluskoirana vissiinkin aika veikeä.


Veikeä on ehkä paras adjektiivi kuvaamaan riiseniä työn touhussa :D Ei sitä trimmiä kannata kauhistella, pari kertaa vuodessa ei oo paha. Mutta se, mikä turkista tekee hankalan, on että tehokarvat tuovat ympäristön kotiisi vuodenajasta riippumatta.
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.07.2010 klo 19:49)

Aurinkokarhu

Aurinkokarhu
Viestimäärä: 31

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.07.2010 klo 01:06  
+
0
Ihana keskustelu! Bedlingtonit ovat ehdottomasti se oikea rotu minulle. Jos kumminkin olisi hienot isot tilat maaseudulla/ loputtomasti aikaa trimmata/ treenata, niin..

Borzoi: Niin kaunis..
Afgaani: Mitkä liikkeet, mikä turkki!
Vanhaenglanninlammaskoira: Sympaattisen oloinen koira, kaunis väritys ja turkki, kiinnostava luonne.
Skotlanninhirvikoira: Ylväännäköinen, ja kiinnostava luonne. Ison koiran paikkaa täyttämään.
Villa: Jos panostaisin kunnolla agilityn harrastamiseen, niin haluaisin toveriksi kyllä ehdottomasti villiksen. Vaikka se on todella kaunis trimmissä, niin minua kiinnostaisi pitää se melko lyhyessä ja kiharassa lookissa. Kiinnostaisi kokeilla mihin villiksestä todella on.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.07.2010 klo 10:10  
+
0

Aurinkokarhu kirjoitti:

Villa: Jos panostaisin kunnolla agilityn harrastamiseen, niin haluaisin toveriksi kyllä ehdottomasti villiksen. Vaikka se on todella kaunis trimmissä, niin minua kiinnostaisi pitää se melko lyhyessä ja kiharassa lookissa. Kiinnostaisi kokeilla mihin villiksestä todella on.

Sama. Ja nimenomaisesti isovilla ois haaveena. :love:

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.07.2010 klo 11:46  
+
0
Iiiiiiso, lyhytkarvainen otus. Sininen tanskandoggi (ainut vaan että se kuolan määrä...krääh). Siinä se ois. Tai sitten joku muu jätti lyhytkarvainen.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 23:45)