Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 00:13

Rodut, jotka kiinnostavat, mutta jota sinulla ei vielä ole

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 35

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 28.10.2010 klo 18:41  
+
0
Kyllä se borzoi jää vielä haaveeksi, en mä viitsi tieten tahtoen hankkia yhtään riskifaktoria tähänkään elämään. Ehkä joskus, ehkä joskus... :hymy:

(ts. meille tulee puppe n:o 2 ens kesänä ^_______________^)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Jemia

Jemia
Viestimäärä: 11

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 03:49  
+
0
Musta saksanpaimenkoira on se mun ikuinen haave. Nyt sillä ois alustava deadline keväällä 2012. :aurinko: Työlinjainen lk bordercollie on sitten se toinen, nyt olisi ehkä jo kasvattaja ja potentiaalinen narttukin kiikarissa. Ja sitten se whippet, mutta sitä en kuulemma saa, sanoo mies. :ylpea:

Nykyiset koirat on siis saksanpaimenkoirasekoitus ja rottweiler.
- In seed time learn, in harvest teach, in winter enjoy. -

sakpaimix Jilla, s. 2005
chihumix Juku, s. 2012
chihup Vivi, s. 2012
chihul Twix, s. 2014
chihul Pupu, s. 2015

vilona

vilona
Viestimäärä: 44

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 12:54  
+
0
Cirneco eksoottisen näköinen ja soveltuisi meidän tarpeisiin. Ei niin miellyttämishaluinen mikä on vähän miinuksena.

Podenco, ihana, ihana ja vielä kerran ihana. Taitaa olla Suomessa kuitenkin vielä vähän eksoottinen rotu? Voimakas metsästysvietti vähän mietityttää.

Husky todella kaunis, mutten usko oman aikani riittävän näiden liikunnan tarpeeseen.

Mudi ehkä tulevaisuudessa meillä? Harrastekäytössä loistava, mutta riittääkö oma koulutustaito koiran nopeuteen ja terävyyteen?

Whippet, kilpailee mudin kanssa kakkos koiran virasta. Linjakas, kaunis ja ihana luonne. Myös jonkilainen helppous (ainakin perroon verrattuna) kiehtoo.

Berninpaimenkoira, lapsuuden nro 1 suosikki. Iso ja nallekarhumainen haukku olisi ihana saada kainaloon.. Koon puolesta ei kuitenkaan moneen vuoteen ajankohtainen.

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 02.11.2010 klo 10:20  
+
0
Amerikanstaffordshirenterrieri :love:

Aivan varmasti seuraava koirani.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.11.2010 klo 15:36)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 02.11.2010 klo 10:31  
+
0
Ooh ihanan näköinen amerikanstaffordshirenbullterrieri :love: Tuon näköinen koira miellyttää munkin silmää. Tosin luonteeesta en tiedä yms.......
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 02.11.2010 klo 10:48  
+
0
Mua on alkanut kiehtomaan suuresti irlanninsusikoirat viime aikoina. Niiden valtava koko ja lempeä luonne sykähdyttää. Meille sellaista tuskin koskaan tulee, mutta ainahan saa haaveilla :enkeli:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 02.11.2010 klo 14:00  
+
0
Psst, pilkunviilausta. On amerikanstaffordshirenterrieri ja staffordshirenbullterrieri :paapatus: Bullia ei amstaffissa lue.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 02.11.2010 klo 14:35  
+
0
Jaa tuo on amerikanstaffordhirenterrieri. Nojuu ei kuulu välttämättä mun suosikkirotuihin (ainakaan tällä hetkellä buah). mutta harvinaisen ihanan näköinen se on kyllä tossa kuvassa...............
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.11.2010 klo 14:36)

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 02.11.2010 klo 15:35  
+
0
Sasha: Kiitos korjauksesta! Se kirjotetaan niin usein ja monessa paikassa bullilla että on pinttynyt päähän. Pitää korjata asia... :hymy:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 21:04  
+
0
Mua kiinnostaisi todella paljon hommata joskus itselleni harrastuskoiraksi joku paimenkoira. Mielessä pyöriviä vaihtoehtoja on mm.

jo ennen mainittu saksanpaimenkoira. Tässä rodussa on kuitenkin sellainen pieni mutta, kun kotoa löytyy ennestään pieniä koiria. Miten sitten elämä onnistuisi yhden ison kohlon pennun sekä pienten koirien kanssa? Muuten saksanpaimenkoira on aina miellyttänyt itseäni ulkonäöltään (käyttölinjaiset) sekä ominaisuuksiltaan.

Bordercollie. Tämäkin rotu miellyttää itseäni todella paljon joka suhteessa. Jotenkin bordercollien ottaminen samaan taloon pienten koirien kanssa ei pelota yhtä paljoa kuin saksanpaimenkoiran. Pystynkö mä kuitenkaan tarjoamaan bordercollielle tarpeeksi kaikkea?

Belgianpaimenkoira. Yksi rotu lisää, jota olen vakavissani itselleni joskus harkinnut. Onko musta kuitenkaan kouluttajaksi ja omistajaksi koiralle, joka on oman käsityksen mukaan hyvinkin terävä ja energinen?

Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja, mutta nuo nyt on pääosin mielessä joskus pyörinyt. Tahtoisin joskus saada itselleni kunnon harrastuskoiran, kun elämäntilanne on sopiva. Valitettavasti mies vain ei ole ollenkaan innostunut ison koiran hommaamisesta edes sitten joskus. :neutral:

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 22:12  
+
0
mulla nyt mieli muuttuu kuin tuuliviiri. tässä vähän aikaa sitten olin aivan rakastunut bouvieriin. No, nyt muistin lapsuuden suosikkirodun ja rupesin himoamaan Afghaaninvinttikoiraa :love: ne on vaan niin upeita ja ylväitä, jotenkin itämaisen mystisiä, ja ah se turkki ja murr se turkki! upeaa katseltavaa mutta varmaan yhtä h*lvettiä pitää siistinä ja hyvässä kunnossa... Noh, tämäkin on rotu jota katselen ja haaveilen kaukaa :love:
jotenkin musta tuntuu että ihastun vaan sellaisiin rotuihin joita en ikimaailmassa voisi hankkia turkin vuoksi, mulla ei vaan riittäis hermo...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 22:20  
+
0
^Meillekin tulis afgaani, jos mulla ois minkäänlaista viittimystä turkin hoidossa..Mutta kun ei oo niin ihailen vaan etäältä.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 22.11.2010 klo 15:40  
+
0
Voi, mä oon kans yks niistä, joka vois ottaa melkeen minkä koiran vaan (päivstä vähä riippuen). Seuraavia rotuja oon harkinnu vehnän kaveriks. Loppujen lopuks rotuvalinta riippuu siitä, koska seuraava koira tulee (eli lähinnä kuinka paljon voin sen kanssa harrastaa).

Briardi -fawn ehdottomasti. Ihana, vekkuli nallekarhu, joka oli vahvana rotuvaihtoehtona jo vehnää hankittaessa. Toisaalta saatan haluta seuraavan kohdalla aavistuksen enemmän kovuutta ja "sitä jotain"..
Suursnautseri -Luonne miellyttää kovasti ja ulkonäköki toimii. Turkinhoito vähä epäilyttää, mutta trimmaamisesta ainaki tykkään, joten kai nyppimisenki oppis ja siitä vois tykätä (olishan se ihanaa, että seuraavastakaan ei lähtis karvaa). Riiseni on varmaan ykkösvaihtoehtona tällä hetkellä. Miellän sen jotenki vielä astetta helpommaks ku dopperin, vaikka tiedän, että toi voi olla vaan mun omaa stereotyyppistä ajattelua..
Dobermanni -Niin komeita koiria :love: Ainakaan tähän elämäntilanteeseen ei kuitenkaan aivan nappaa.
Rhodesiankoira -En tiedä, oonko miettiny tätä tosissani, mutta on niin hienon näkösiä..

Sit vielä erikseen kaikki terrierit (varsinki nyt ku tigru on saanu lobattua bedlingtonitki mun ihQlistalle..:viheltel:). Haluaisin kuitenki seuraavaks roduks isohkon koiran, joten toinen terrieri (parsoni?cairni? -mikä vaan..) saa odottaa vielä aika pitkään.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 22.11.2010 klo 16:06  
+
0
Näitä onkin sitten pitkä lista... :nauru: Joten listaanpa vaan osan!

Bokseri. Meillä oli hoidossa muutaman kuukauden bokseri kun olin pieni, minkä jälkeen rotu on jatkuvasti miellyttänyt. Oli ihan ykkösrotu, kun aloin koiran ottamista tosissaan harkita, mutta tällä hetkellä on liian pienet tilat nykyisessä asunnossa. Mutta tulevaisuudessa sitten.


Amerikan bulldoggi
. Toinen rotu mikä miellyttää itteä sekä ulkonäön että luonteen puolesta. Vähän harmittaa, ettei ole SKL:n hyväksymä rotu, mutta ehkä se siitä vielä.

Amstaffi . Aivan ihana rotu kaikin puolin, kaikki tapaamani yksilöt on on ollut aivan ihanan luonteisia. Jotenkin tuntuu bullien jälkeen luontevalta rodulta.

Bernhardinkoira. Aivan ihania yksilöitä oon tavannut, jotka on kaikki miellyttänyt luonteellaan. Ja mä oon sellanen, et sitten kun on se iso talo ja paljon tilaan, niin haluun sinne ison koiran. Aivan loistavia koiria!

Aika isoilla koirilla mennään, terveisin nimimerkki cockerspanielin omistaja :viheltel:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 22.11.2010 klo 16:07)

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 22.11.2010 klo 19:20  
+
0
ENsimmäinen ja ainoa koira josta oon ikinä tosissani haaveillut, on saksanpaimenkoira. Unelmani toteutin vuosi sitte, ja vuoristorataa ollaan menty. Mutta pois en antaisi tuota mistään hinnasta<3

Toinen josta oon haaveillu, on jackrusselinterrieri, senkin haaveen toteutin jo ! :) Enkä sitäkään ole katunu.

Noiden lisäksi Suomenpystykorvassa on jotain niiiiiiiiin hienoa ja kaunista, että sellainen tulee joku kaunispäivä omaan kotiin. Se jos mikä on aivan varma. Tällä hetkellä en vain valitettavasti voisi tarjota tuommoiselle koiralle riittävästi aikaa ja liikuntaa.

Sitten on tietenkin espanjanvesikoira joka sulattaa sydämet täysin. Iloinen ja reipas luonne on se mikä miellyttää.

Ja viimesenä, lapsuuden haave coton de tulear, rakastuin lapsena koirakirjan kuvaan valkoisesta pikkukoirasta ja tekstissä luki että koiramaailman klovni. Rodusta itsessään en tiedä mitään, mutta haave on aina haave :))
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja

Syssy

Syssy
Viestimäärä: 44

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 25.11.2010 klo 19:22  
+
0
Fawn Eurasier onkin ihan ihqu :hymy:

Syssy

Syssy
Viestimäärä: 44

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 25.11.2010 klo 19:24  
+
0
...
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.11.2010 klo 19:25)

Katja94

Katja94
Viestimäärä: 9

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Lauantaina, 27.11.2010 klo 18:16  
+
0
Rottweiler ainainen suosikkini:) Luultvasti joskus kun on enemmän kokemusta koirista nin sitten hankin oman rotikan

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 09:24  
+
0
Airedalenterrieri on ollut lapsuuden haave belgin lisäksi. rakastan terriereitä, johon tutustuin oman lakelandinterrierimme kautta (asustelee nykyään isällä ja ikää 17,5v). koirassa pitää olla haastetta ja temperamenttia ja airis todella miellyttää silmää ja kokoakin löytyy.

Belgianpaimenkoira on ollut se toinen lapsuuden haave joka nyt sitten toteutui <3
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 10:10  
+
0
Cane corso. Voi kyllä. :love: vaikuttaa juuri sellaselta koiralta, joka vois tähän talouteen astella. Sitten joskus hamassa tulevaisuudessa (eli min. 3 vuoden päästä :cool:). Lukemani perusteella kaikki kyllä natsais: luonne, terveys, ulkonäkö ja lyhyt turkki sekä hyvät harrastamismahdollisuudet.
Bokseri Oona 25.11.2009

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:15)