Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 05.02.2013 klo 10:58

Shop-a-holics 2

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 19

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Tiistaina, 04.02.2014 klo 21:44  
+
0
^ mulla on mennyt nyt ihan tosi vähän rahaa, aikalailla 0-50e/kk. olen yrittänytkin vähentää shoppailua ja olisi tarkoitus tehdä kunnon karsinta vaatekaappiin ja katsoa, että mitä oikeasti ei koskaan ole käyttänyt ja mitä tarvitsisi.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Tiistaina, 04.02.2014 klo 21:47  
+
0
^^Säälittävän vähän. Hyödynnän niin rankasti kirppareiden tarjontaa, et ostan uutena kaupasta lähinnä alusvaatteet ja kengät. 0-20 € /kk vois olla ihan pätevä arvio.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Tiistaina, 04.02.2014 klo 21:49  
+
0
Mie yleensä ostan kerralla aika paljon vaatteita esim. hooämmän nettialesta (viimeksi tuli 150€ lasku), muuten saattaa mennä ettei neljään kuukauteen tule ostettua mitään. Tai jos tulee niin yleensä joku yksittäinen paita tai uusia sukkia.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 09:01  
+
0
Mulla on kans tuo sama, että ostan kerralla paljon. Viimeksi marraskuussa käytin 200 euroa, ja helmikuun palkasta ajattelin nipistää ronskisti saman verran. Tai turha enää itkeä, kun se tilaus on jo matkalla. :nauru:

Mä lasken tässä tapauksessa vaatteisiin myös alusvaatteet, sukat, pipot, huivi, asusteet, mitä näitä nyt on.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 10:07  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Paljonko teillä menee rahaa vaatteisiin kuukaudessa?


Yleensä ei penniäkään. Ostan vaatteita näin naiseläjäksi ihan älyttömän harvoin, ehkä maksimissaan kerran vuodessa. Silloin yleensä teen jonkun parin-muutaman vaatteen tilauksen, enkä raaski about ikinä laittaa edes satasta kerralla haisemaan (paitsi jos tarvitsee ostaa myös kengät). :nauru: Olen varmaan siinä mielessä vähän omituinen että en yksinkertaisesti jaksa lähteä vaikka kerran kuussa riehumaan jonnekin kauppoihin ja sovittelemaan jotakin rättejä mitä en tarvitse, vaan jos näen (ja todella harvoin näen) vaikka jossakin nettikaupassa jonkun vaatteen minkä oikeasti haluan niin saatan käydä sen kaupan läpi ja katsoa että olisiko siellä muuta tilattavaa. Tai sitten jos todella tarvitsen jotakin niin silloin alan varta vasten sitä haeskelemaan, mutta hirveän harvoin siis menen ihan muuten vain minnekään sivuille katselemaan että oliskohan täällä mulle mitään.

Jotain sukkia nyt en laske tähän, tosin että ostan niitäkin yleensä kerralla sen verran ettei tarvitse joka viikko uutta paria olla hakemassa.

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 17:27  
+
0
^Mä oisin yhtä hyvin voinut kirjoittaa tuon kaiken! :nauru:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 17:38  
+
0
Mäkään en kyllä oikeastaan ikinä kiertele vaatekaupoissa. Ei siellä koskaan ole mitään munnäköistä, paitsi äärimmäisen harvoin. Lähes kaikki ostokset saapuvat internetin ihmeellisestä maailmasta täsmäsilmällä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 17:41  
+
0
Mä taas en koskaan osta netistä vaatteita, ainoastaan vanhojentanssimekon ja valmistujaismekon tilasin netistä. Mutta mä shoppailenkin sellasissa "massakaupoissa" esim Cubus, Ginatricot, H&M, pieces... Ja jotenkin koen netistä tilaamisen niin vaikeana.

Rahaa menee kuukaudesta riippuen jonkin verran, mutta yleensä varmaan jotain satasen pintaan. Jos on enemmän rahaa, niin sitten toki saatan ostella enemmänkin..
skcu Pongo

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Torstaina, 06.02.2014 klo 13:24  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

^Maiharit toivelistalla itselläkin, mutta Martenseja en kyllä enää osta. Niiden tuotanto kun on siirtynyt Briteistä Aasiaan ja laatu on kans sitten massatuotannon tasoa.


Ahhah, mä muistan mun äidin joskus lukeneen ääneen artikkelia, jossa väitettiin tuotannon siirtyneen Brtiteistä pois (eksoottisten ihmisten maahan) osin sen takia, että skinheadit eivät enää käyttäisi niitä :nauru:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Torstaina, 06.02.2014 klo 14:23  
+
0
Ostin ehkä maailman päheimmät maiharit fb-kirppiksen kautta! Hintana vaan 3€


Eihän nää nyt ookaan kun 7. pari maihareita :shifty:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Lavra

Lavra
Viestimäärä: 132

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Torstaina, 06.02.2014 klo 14:40  
+
0
Tokya, aika mageet!

Itse shoppailen aika harvakseltaan ja silloinkin kun kaupunkiin lähden niin en välttämättä ostele mitään, kiertelen ja katselen vain. Olen aika nuuka.. :hymy: Ostan vain tarpeeseen ja säännöllisesti raivaan vaatekaapista turhakkeet pois. Jos sellaisia turhakkeita nyt sattuu olemaan. Panostan siihen, että mulla on kunnollisia ulkoiluvaatteita ja -kenkiä, en niinkään mihinkään pitsihepeniin tms.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Torstaina, 06.02.2014 klo 20:12  
+
0
Mulla kanssa vaatteisiin menee rahaa tosi vähän. Jos jotain ostan niin harkitsen pitkään ja hartaasti ja se on yleensä jotain mitä oikeesti tartten. Kirppiksiltäkin ostan vaatetta paljon jos löytyy, ainoo mitä uutena ostan on kengät ja just alusvaatteet yms. Nyt ihan hetki sitten ostin pari paitaa alesta, maksoi yhteensä vissiin kympin, mutta harvemmin heräteostoksia teen. Yleensä etsin kauan sitä mitä tartten ja kun löydän niin ostan. Mutta en ostele koskaan vaatteita niin että "no, otan ton paremman puutteessa" tai "lähin ettimään farkkuja mutta löysinki viis paitaa". Mä en yleensäkään ylipäätään pyöri shoppailemassa useita tunteja vaan etsin sen mitä tartten ja häivyn kaupoista. Jos en löydä niin jätän ostamatta ja jatkan etsimistä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Torstaina, 06.02.2014 klo 20:36  
+
0
Mä laskin juuri tänään että mulla meni n. 400€ vaatteisiin + kenkiin viime kuussa. Hankin kaikki alennusmyynnistä ja kaikki oli pitkän harkinnan tulosta, esim. kuoritakki + housut, toppahousut, 2 paria farkkuja, talvikengät x 2 yms. muuta. Mä en taas osta (enää) vaatteita noista massamyymälöistä, vasn haluan laatua joka kestää pidempään. Mä ostan vaatteita pari kertaa vuodessa, ja silloin laitankin niihin useita satasia. Muuten en juurikaan kiertele kaupoissa enkä tee hirveästi heräteostoksia, en kylläkään asu kaupungissa eikä mun arjessa ole normaalisti shoppailumahdollisuuksia, pitää aina lähteä varta vasten kaupoille joten sekin vähentää turhaa shoppailua. Silloin kun asuin kaupungissa tuli ostettua uusia vaatteita viikottain, ihan hullua nyt kun ajattelee.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Torstaina, 06.02.2014 klo 22:50  
+
0
Mä käyn kiertelemässä kaupoissa oikeastaan joka viikko, koska työpaikka on kätsysti kauppakeskuksessa. Toisaalta, olen myös nykysin tosi nirso vaatteiden suhteen kun oma tyyli on alkanut löytymään. Mulla menee normi kuukaudessa vaatteisiin ehkä 100e euroa. Joinain kuukausina menee vähemmän, mutta toisina voi mennäkkin se 400e, mutta se yleensä edellyttää etten ole shoppailut kuukauteen tai kahteen.



Löysin ginasta nämä farkut, ostan farkkuja vuodessa maks 4 paria koska en vaan löydä istuvia rimppakinttujen ja leveän lantion takia. Muttä nämä oli täydelliset !
(Viestiä on muokattu torstaina, 06.02.2014 klo 22:52)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Sunnuntaina, 09.02.2014 klo 23:22  
+
0
Apuapuapua! Saako mistään sellaista farkkutakkia mihin on painettu amerikan lippu selkään? Näin koulussa jollain tytöllä sellaisen ja se oli niiin hieno että pakko saaha itellekkin! EN vaan oo löytänyt mistään nettikaupasta ainakaan. :mad:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Sunnuntaina, 09.02.2014 klo 23:42  
+
0

virtahepo kirjoitti:

Mä taas en koskaan osta netistä vaatteita, ainoastaan vanhojentanssimekon ja valmistujaismekon tilasin netistä. Mutta mä shoppailenkin sellasissa "massakaupoissa" esim Cubus, Ginatricot, H&M, pieces... Ja jotenkin koen netistä tilaamisen niin vaikeana.



Mullekin tuo netistä vaatekappaleiden ja kenkien tai asusteiden ostaminen on pikkasen vierasta, kun tuntuu että liikkeessäkin tulee helposti valittua liian pieni/iso vaate sinne sovituskoppiin ekalle kierrokselle niin en kyllä jaksais sitä palauttelua olkoonkin vaikka kuinka heleppoo mukamas.

Mä ostin vaatteita viimeksi marraskuussa ja sekin pakon edessä hautajaisia varten. Ostin kyllä vähän sen tyyppistä että voi muuallakin käyttää. Mulla noi ketjuliikkeet on lähinnä Kappahlia ja Lindexiä (onko sellanen viel olemassa..) ja sensellasta, vaikkapa ihan markettivaatettakin arkikäyttöön, H&M ketjussa oon vieraillut noin kaksi kertaa tähän mennessä minkä aikaa se nyt onkaan ollut maisemissa. Seppälästä en löydä "koskaan" mitään..
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.02.2014 klo 23:43)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Sunnuntaina, 09.02.2014 klo 23:43  
+
0
^ebayssa ainakin näytti olevan, ja etsystä kan näkyy saavan: http://www.etsy.com/search/?includes%5B0%5D=tags&search_query=american+flag+denim+jacket&ref=related&page=1&view_type=gallery
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Sunnuntaina, 09.02.2014 klo 23:52  
+
0
^ Kiitti! En tajunnu edes katsoa ebaysta, mut sehän on täynnä erilaisia ihanuuksia. :love:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Sunnuntaina, 09.02.2014 klo 23:55  
+
0
^No problemos, Google on ystävä :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: SHOP-A-HOLICS 2 - Maanantaina, 10.02.2014 klo 00:11  
+
0
Mä käyn tosi harvoin vaatekaupoissa, suurimman osan vaatteista ostan käytettynä ja lisäks on muutamia merkkejä jotka oon todennut hyväksi ja joihin sit voin laittaa aika isojakin summia. Vaatteisiin menee ehkä 0-60 euroa kuussa, useimmiten ei siis yhtään, mut välillä saattaa löytyä kerralla paljon juttuja joita oon jo pidempään etsinyt ja sit täytyy tuhlailla.
Sillain "muuten vaan" en koskaan lähde kiertelemään kauppoihin ja noi perusvaatekaupat vaan ahdistaa mua liialla vaatepaljoudellaan, ihmismäärällään ja kovalla humputusmusalla. Nettikaupat on ihan jees, musta on ihanaa kun näkee niin helposti vaikka kaikki mustat vuorilliset nahkasaappaat kerralla, eikä tarvii pyöriä ympäriämpäri siellä kaupassa ja kuitenkin lopulta missata ne mitä etsi. Kokojakin on musta jotenkin tosi helppo arvioida, mutta toisaalta tilaankin yleensä sit just tietyn merkkisiä mistä tiedän jo omat kokoni.

Merkillä ei siis sinänsä ole mitään suurta merkitystä, on vaan joitain joiden melkeen kaikista vaatteista tykkään aina ja niitä on helppo ostella, mut enemmän kiinnostaa mitä materiaalia vaate on. En esimerkiksi ikinä ostais mitään akryylineuletta tai -pipoa. Jonkun sekoitteen voin ostaa, jos on kohtuuhintainen. Perusvaatekaupat kiukuttaa jo ihan senkin takia, että musta on ihan törkeetä pyytää jostain akryylineulepaidasta 40 euroa. Siis muovipaidasta joka ei tasan lämmitä yhtään, sähköistää vaan tukan. Parikymppiä siihen päälle niin saa oikean villapaidan eikä tarvis palella. Lindexistä oon tehnyt ihan mukavia löytöjä, vaikka sekin on ketjukauppa. Entisen työpaikan lähellä oli semmonen pienempi Lindexin myymälä, jossa ei kauheesti asiakkaita käynyt, joten siellä oli just mukavan rauhallinen tunnelma ja mun mielestä ne "parhaat palat" eli kaikki villapaidat ja muut ns. aidoista materiaaleista tehdyt vaatteet päätyi alerekkiin hyvin pian, josta sit kävin aika usein tekemässä löytöjä. Muutenkin alennusmyynneistä ostan vaan sellaisia, joita oon katsellut jo täysihintaisena ja päättänyt vaan odottaa josko se tulis alennukseen.

Mulla on ollut vähän projektina tässä karsia vaatekaappia niin, että siellä ois vaan vaatteita joita oikeasti rakastan ja jotka on mukavia päällä. Ärsyttää säilöä periaatteessa ihan kivoja paitoja, joita ei sit kuitenkaan tuu käytettyä syystä x. Varsinkin nuorempana ostin kirppiksiltä aina ihan hirveesti vaatteita, jos ne oli vähänkään kivoja. Aika paljon jäi käyttämättä. Nykyään haaveilen semmosesta harmonisesta vaatekaapista, jossa ois mukavia, simppeleitä ja hyvin istuvia vaatteita, jotka ois helppo yhdistellä. Tää on aika paljon helpommin sanottu kuin tehty, mut aika hyvällä mallilla ollaan jo.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 22:00)