Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 15

fifian

fifian
Viestimäärä: 11

SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59  
+
0
Nyt tarttis hyviä vinkkeleitä imurin valintaan. :mietiskel:
Meillä siis labbis, josta varmasti tulevaisuudessa tulee lähtemään karvaa ihan kiitettävästi, joten tehokas ja sen verran iso imuri pitäis olla johon ei tarviis jokatoisen imuroinnin jälkeen pussia vaihtaa. Aika huonoja kokemuksia olen pussittomista imureista kuullut, joten sellaista en ole hakemassa..

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 27.04.2010 klo 22:34  
+
0
Kehun Dysonin imurit maasta taivaaseen. Pölypusseja ei ole, joten ne eivät myöskään haiskahda (ainakin aiempi pölypussillinen imuri haisi, yäk). Meillä on Dysonin DC29 Allergy Parquet ja oikein hyvin lähtee kahden koirat karvat, pölyt, roskat ja mitä ikinä lattioille ja muille pinnoille kertyy. Lisäksi mukana tulleet pikkusuuttimet on käteviä, "harja"suuttimella saa imaistua pölyt pois tasoilta, esineistä, pikkunurkista ja kaikkealta ennen luutulla huitomista.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 27.04.2010 klo 22:44  
+
0
Eräs tuttava oli ostanu Tvins:in markkinoiman imurin (imurimen? Tämä kielikukkanen ei edelleen taivu mulla oikein :nauru:) joka siis on pölypussiton ja kykenee jopa imemään vettä. Eli siis tämä. Kehui maasta taivaaseen miten hyvä ja tehokas peli on kyseessä. Ite oon pyöritelly nyt tuon ja Dysonin välillä. Mut "pussillista" imuria en kyllä osaa suositella :mietiskel:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 01:15  
+
0
^ Taipuu imuri, imurin, imurista, imuriin, imurille ja niin edelleen :)
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 01:16)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 09:20  
+
0
Olen henklökohtaisesti aika kyllästynyt juurikin siihen koiramaiseen hajuun, joka leviää huusholliin imuroidessa. Kun olen seuraavaksi hankkimassa uutta, haluan ehdottomasti pölypussittoman version. Keskuspölynimurikin vois olla kyllä hyvä, jos se olis mahdollinen.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 09:39  
+
0
Sipulu, näin mä oon sen päätellytki. Avokki nimittäin nauraa ittensä tärviölle ku mä meen ottaa imurimen siivouskaapista. Luultavasti taivutusongelma on murteesta johtuva ongelma :wink:

En nyt tiedä kuuluuko tä niinkään kodinhoidon puolelle, mut osaako joku suositella hyvää yleiskonetta? Hakusessa ois yleiskone johon kuuluu mukaan lihamylly sekä jonkinmoinen blenderi jolla voi siis soseuttaa. Tehosekotin ominaisuus tietty myös. Hinta mielellään alle 400 euroa. Löydetiin Kenwoodilta unelma vekotin, mut tarjous päätty ennen ku kerettiin tilata :ttou:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 10:09  
+
0
Jos ne teidän pölypussilliset imurit haiskahtaa imuroidessa, niin laittakaa pölypussin sisälle esim. vaniljasokeria, kahvia, kanelia... mistä nyt itse tykkää. Eipä haiskahda enää :hymy:
Kaupasta saa myös ostettua imuriin sellaisia tuoksupusseja, jotka imuroidaan tai laitetaan pölypussiin. Me ostettiin sellaisia kun alkoi juurikin kyllästyttää se imurista leviävä koiranhaju...

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 10:51  
+
0
Onneks on keskuspölynimuri, ei tartte murehtia moisia. :peukku: :viheltel:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 10:58  
+
0
^ Arvaa vaan kuinka paljon haaveilen sellaisesta! Vanhemmilla on keskuspölynimuri ja se on aivan loistava kapistus. En tykkää noista tavallisista imureista, todella hankalia perässävedettäviä vaunuja ja lisäksi ne osuu aina kipeästi kantapäihin :twisted: Meillä onneksi mies on suostunut hoitamaan imuroinnin.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 11:53  
+
0
Aika moni taitaa vihata imurointia, minäkin olen yksi niistä joita se ei kamalasti nappaa. Ja vielä vähemmän jos imuri on sellanen pilipalivehje ettei siinä ole muuta ominaisuutta kuin korvia huumaava ääni. :pyssyt:

Mä kyllä muuten tykkään siivota, mutta entäs se järjestyksenpito? Voi elämä, ei mikään ole niin hankalaa.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:20  
+
0
Mun on nyt kun Nelli ei ole vielä sisäsiisti ja koirat tuo turkeissaan roskia sisälle, imuroitava joka päivä ja pyyhittävä myös ainakin osa lattioista mopilla. Tuntuu että roskan määrä on aivan käsittämätön mitä sisälle tulee ja kun on vaalea laminaattilattia,niin kaikki näkyy. Ja kun Nelli käy pissalla papereillaan ja astuu sitten siihen pissalammikkoonsa, niin pieniä kuivuneita pissatassun jälkiä on joka puolella.
Mutta tosiaan mulla on sellainen allergiaimuri, jossa on joku extrasuodatin, ettei imuri puhalla hienoa pölyä takaisin asuntoon. Kaveri myös antoi vinkin siitä että miten saa raikkaan tuoksun imuroinnin jälkeen, eli laittamalla imurin pussiin purkillisen vaniljasokeria.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:44  
+
0
Mä liputan Mielen cat & dog-imurin puolesta! Aivan huippis hyvä, vetää koirankarvat pitkänukkaisista ryijymatoistakin tuosta nuin vaan :peukku:

Aijoo, ja mä taidan kuulua niihin harvoihin jotka rakastaa imuroimista, meillä imuroidaan vähintään joka toinen päivä :cool:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 12:45)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 13:45  
+
0
Mua ei niinkään haittaa jos vähän villakoiria juoksee nurkissa tai hyllyn reunalla on pölyä, mua ärsyttää suunnattomasti jos tavarat ei oo omilla paikoillaan! Eli vaatevuori sohvalla, astioita olohuoneessa jne. :heristel:
Meillä on muutenki melkosen hippimäistä elämää, siivotaan tosi harvoin. En ees kehtaa tunnustaa kuinka harvoin. :cool:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 13:49  
+
0
Me siivotaan kerran viikossa, aina perjantaisin. Sitten voi hyvällä mielellä aloittaa viikonlopun vieton. Viikkosiivoukseen kuuluu pölyjen pyyhkiminen, imurointi, moppaus, keittiön siivoaminen (tasot, kaakelit, hella jne.) ja vessan puunaus (myös se inhottava lattiakaivo).
Kaksi kertaa vuodessa ollaan pyritty siivoamaan koko kämppä lattiasta kattoon ja käymään kaikki laatikot, kaapit yms. läpi rätin kanssa. Tänä keväänä jätetään suosiolla väliin, koska tarkoitus olisi kesän aikana muuttaa tästä pois :jjei:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 13:52  
+
0
Pölypussillista imuria fanittavana (no en nyt varsinaisesti mutta mulla on huonoja kokemuksia noista pussittomista..) suosittelen hankkimaan allergia imurin tehosuodattimella. Meillä on electroluxilta semmoinen (5 vuotta vanha) eikä puhalla pölyjä eikä hajuja takaisin huoneilmaan. Yleensä mies huomaa töistä tullessaan jos olen imuroinut nimenomaan siitä että meillä on raikas tuoksu. Alkuun se aina sanoi että oon tuulettanut, mutta kun korjasin että oon imuroinut, on se oppinut että tuo allergiaimuri suorastaan puhdistaa ilmaa. :kieli:

Meillä olis ostoslistalla rikkaimuri tuon toisen lisäksi. Voisi helposti imuroida leivän murut keittiöstä ja miehen hiukset ja parran pätkät kylppäristä, ettei aina tarvitsis kaivaa isoa imuria esiin.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 14:03  
+
0
täällä yksi joka haaveilee kunnon imurista. siihen kaveriksi vielä ergorapido niin tulisi ehkä siivottua useammin, nykyisin vaan ärsyttää kun joutuu siivoamaan huonoilla vehkeillä.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 14:06  
+
0
Olen kokeillut sellaista vartavasten pölypussiin laitettavaksi tarkoitettua hajuste juttua vuosia sitten. Tuloksena koiran ja wunderbaumin risteytys tuoksu. Ei todellakaan soveltunu mun nokalleni se haisu.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 14:10  
+
0
^ Aijaa. Noi tuoksupussit mitä me ollaan käytetty, tuoksuvat hyvälle ja raikkaalle. Ollaan kummatkin avon kanssa tarkkoja siitä. Voihan toki se imurikin vaikuttaa siihen millaisena se tuoksu tulee lopulta ulos.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 14:15  
+
0
Meillä kans se valmis tuoksu (joku ampulli) haisi niin kamalalle, et oli pakko vaihtaa pussi heti uuteen, kun ei sitä sieltä muutaman imuroinnin jälkeen huvittanut alkaa poiskaan kaivamaan. Mut toi vaniljasokeri tai kahvi vois olla jees..

Toi ergorapido on tosi kätsy, sillä saa vetäistyä isommat muruset ja sellaset keittiöstä ja miksei muualtakin, meillä kun toi kunnon imuri asuu alakerrassa, ni viiti sitä aina kantaa ylös pikkusiistimisen takia. Ja sen saa sit kätevästi tyhjennettyä isommalla imurilla.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

fifian

fifian
Viestimäärä: 11

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 17:47  
+
0
Tännehän on tullut paljon hyviä ehdotuksia, täytyykin punnita tarkkaan vaihtoehtoja. Olen kuullut niin paljon negatiivisia kokemuksia pussittomista imureista, joten sen takia hylkäsin aluksi ajatuksen. Mutta jos täällä kerran koiraihmisillä on sellaisia imureita ja ne on hyväksi todettuja, niin miksikäs ei sitten sellaistakin voisi harkita! :)
En kuitenkaan ihan hirveitä rahamääriä imuriin ole valmis sijoittamaan, ehdoton max. 300e. Koska kuitenkin haluan muutaman vuoden päästä uuden imurin.. Tietysti jos superhyvän löytää, niin sittenhän se on sama imuroida sillä niin kauan että se leviää.

Ehottomasti alkoi nuo pussittomatkin siis kiinnostaa, niistä mielipiteitä/kokemuksia lukis mielellään lisääkin. :hymy:

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28177
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 04:30)