Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 15

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 11:24  
+
0
Nyt lähti mullakin tilaukseen kyseinen H2O mop X5. Ostin samalla yhden paketillisen lisäliinoja. Anttilassa oli jonkinmoisessa alennuksessa, niin samahan se on kokeilla ja katsoa mitä tulee :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 11:47  
+
0
Hei te keillä on toi kyseinen H2O moppi, ni onks siinä minkä mittanen johto, että miten isoa alaa saa yhdestä pistokkeesta aina pestyä?
Miten paljon laite höyryää, onko pelkoa että kalusteiden alta siivotessa nouseva höyry sais lastulevyt pullistumaan tms.?
Onko vaaraa että lapsi tai koira siinä polttaa itsensä jos tulee liian liki konttaamaan tai tutkimaan?
Ja yleensä olis kiva kuulla laitteen risut ja ruusut.

Mä oon pitkään pohtinu tuota laitetta, varsinki nyt ku on konttaava/konttaavat muksut talossa mut en uskaltanu ostostvstä tilata, mut nyt kun sitä sais ihan sittareista tai anttilasta ni vois jopa kokeillakin.

Ootteko pessy ihan parkettia, laminaattiakin sillä? Kuivaako lattia miten nopsaan ettei sit käy ikävästi ja alka saumoista turvota?
Ja ennenkaikkea, onko kukaan testannu sitä moppia mattoihin? ois aika kiva, jos tuolla sais matotkin pestyä jos sattuu vahinko kun sitä ominaisuuttakin mainoksissa kehutaan..

Meillä on tällä hetkellä muovimatto lattiat, mut olis kiva tietää miten se toimii sit herkemmillä pinnoilla, jos joskus tulee tehtyä lattiaremppa tai muutettua taloon jossa onkin sit parketti..
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 12:38  
+
0
Johto on omaan vajaa 50 m2 asuntoomme sopivan mittainen, saan sillä ihan reippaasti mopattua koko huushollin, ja varmasti vähän enemmänkin. Toki tähänkin vaikuttaa varmastikin asunnon muoto ja huoneiden sijoittelu, meilä pojaratkaisu on neliön muotoinen.

Höyryn määrää on säädettävissä. Moppi voi aluksi tuntua hieman raskaalta täydellä vesisäiliöllä, mutta usko pois, siihen tottuu todella helposti. Ja tietenkin säiliön tyhjetessä. :nauru:

Sivujen mukaan moppi sopii kaikille lattiapinnoille. Edellisessä asunnossamme oli laminaatti, pienimmällä höyrysäädöllä moppasin asunnon. Nykyisessä on muovimatto niin voi halutessaan lisätä höyryn määrää. Itse moppasin juuri hetki sitten sillä ainokaisella moppiläpyskällä koko asunnon, tuloksena totaalisen musta läpyskä. Täytyy tosiaan tilata noita lisää, joka huoneelle omansa.

Itse en miellä moppia käytettäessä niin kuumaksi että itsensä siinä polttaisi. Toki maalaisjärkeä käyttäen ei ole kovin fiksua välittömästi höyryilyn jälkeen koskea liinaan/harjaan paljain käsin. Itse moppauksen jälkeen otan johdon pois seinästä, kerään johdon, tyhjennän vesisäiliön mikäli sinne on jotain jäänyt ja sitten otan mikrokuituläpyskän/harjan irti.

Itse olen kokeillut kaikkia muita "toimintoja" lukuunottamatta maton höyrytystä. Liedessämme oli liesilevyjen ympärillä lähes pinttyneet mustat jäljet. Otin mopin vesisäiliöosan irti käsihöyryttimeksi, laitoin teräsharjan kiinni ja tadaa, rupesi mustat jäljet lähtemään. Vaatehöyrytintä en vaatteisiin tai verhoihin ole kokeillut, mutta pölyhuiskala kylläkin. Ikkunan pesintä kokeilin kerran kiireessä, täytyisi joskus uudestaan ajan kanssa kokeilla.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 13:06  
+
0
Mun äidiltä löytyy se vanhempi valkoinen h2o-moppi ja siellä ohjeissa on pienellä printillä, että ei sovellu muovimattolattialle. Saattaa sulattaa liiman maton alla ja aiheuttaa kupruja lattiaan. Myös muovilattian saumat saattavat sulaa pois. Mutta varmaan sitä uskaltaa lievällä höyryllä muovilattioilla käyttää? :o Itse en ton takia oo kyseistä moppia meille uskaltanut hommata.

Ja tuolla tämän topicin aiemmilla sivuilla kerroin, että itse vedin tolla mopilla isot karvalanka-/nukkamatot ja lika sekä koirankarvat lähti kunnolla irti. :)
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 16.09.2012 klo 13:08)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 14:50  
+
0
^ Itse en bongannut käyttöohjeista tuontyylistä tekstiä. Noo ehkäpä tämä sitten soveltuu. Luulisi, kun kerta passaa laminaatillekin.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 14:55  
+
0
Juu ja ainakin tuolla tuotetiedoissa oli mainittu linoleum-lattia käyttökohteena, joten miksipäs ei. (Jep, menin itekin katteleen NetAnttilasta tuota, krooh... Kai se on pakko tilata.)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 17:34  
+
0
Kiitos tosi paljon kaikille vastanneille, taitaa lähtee tilaukseen ko. moppi tähänki huusholliin :peukku:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 16:35  
+
0
Nyt on testattu H2O Mop ja kyllähän tuo toimii- ainakin lieden ja uunin puhdistuksessa. Hyvin lähti vuosien möhnät varrmaan 20v vanhalta liedeltä ja uunista puhumattakaan. Kyllä kunta kiittää kun tästä muutetaan! :nauru:
Mattoon taas ei toiminut mielestäni lainkaan. Kyllähän jonkun verran meni harmaaksi puhdistusliina, mutta näkyvät liat esim. ketsuppi ei lähtenyt.
Lattioilta lähti likaa jonkun verran- liina ihan harmaana.

Kyllä tuo minusta asiansa ajaa! :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 19:58  
+
0
Voi että muakin kutkuttaisi ostaa tuo vehje, mutta kyllä kieltämättä hiivistää juurikin tuo shanen kertoma teksti mitä voisi ehkä tapahtua muovimatolle... Meillä kyllä muutenkin aika järkyttävässä kunnossa paikka paikoin, kamalat ilmakuplat tuli ukon työtuolista, kun ei älynnyt laittaa mattoa alle, tai sellanen ei siinä hyvin pysynyt.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 20:42  
+
0
^Meillä on muovimatto täällä asunnossa joka paikassa ja laitoin puhdistimen pienimmälle ja vettä tuli samalla tavalla kuin luutullakin.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 20:44  
+
0
^Hys hys, ei mulla olis varaa tilata sellasta nyt! :D
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 20:44  
+
0
:nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 20.09.2012 klo 11:18  
+
0
Mulla on Hobby Hallista tilattu höyrymoppi, jota kyllä seuraavaksi testaan tuohon uuniin. Oon kyllä tykännyt, tavallinen moppi jättää laminnaattiin rannut vaikka miten pesis mutta tämän kanssa jaksan vaikka joka viikko puunata lattiaa :nauru:
Olinpa tyhmä kun en edes tajunnut ennen tätä keskustelua että sillä voi puhdistaa myös uunin! Ehkä se olisi sitten seuraavan kerran uunia hinkatessa tullut mieleen...

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 20.09.2012 klo 11:20  
+
0
Nonni, arvatkaas missä tää surffailee.. Ehkä ihan vähän haaveilen nyt kanssa tollasesta höyrypuhdistimesta. :viheltel:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 21:07  
+
0
Menimpäs tällä viikolla tuon vekottimen tilaamaan facediilistä 79e, ja yllättäen koko vehje ei toimi. Alkuun ei edes höyryä tullut, ja nyt se kuumenee niin ettei sitä pysty pitämään käsissä.

Ootin niin innolla että pääsen testaamaan! :ylpea:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 25.10.2012 klo 10:06  
+
0
^ No huhhuh! O__O Kai olet jo laittanut reklamaatiota?

Me ollaan vasta kerran tolla mopattu lattiat, ja parkettiin ainakin tepsi. Mies tuli kuivan luutun kanssa perässä kaiken varalta. Tällä viikolla ois tarkoitus ottaa uusinta ennen kuin lyödään listat kiinni.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 25.10.2012 klo 10:34  
+
0
Mä tilasin meille uuden imurin. Dyson Allergy parquet tmv.
Meni hermot, kun meijän tänhetkinen imuri on rikki. Siitä irtoo suulakkeessa olevista kahdesta renkaasta aina se toinen imuroidessa. Sitä sitte asettelee takasin siinä ah, niin mukavan kotityön lomassa.. :mad: (Vihaan imuroimista)
Nyt sitte vaan odottelen imuria saapuvaksi. Tilasin Hobbarista ja toimituspäivä oli lokakuun puolivälissä. Tiedustelin asiaa tän viikon tiistaina ja asiakaspalvelusta vastattiin etteivät ole saaneet jotain imurin mukaan tulevaa harjasarjaa ja että ovat lähettäneet siitä tiedon kirjeitse 22.10 maanantaina. Minkähän ihmeen takia kirjeitse? :roll: Luulis että sähköposti/tekstiviesti olis yksinkertasempi.. Eikä oo muuten ainakaan vielä tuo kys. kirje löytänyt tietään meijän postilaatikkoon.
No, oottelen että koskahan mahtaa tuo Dyson nyt sitte saapua. Että pääsen kertomaan omat kokemukseni sitten.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 25.10.2012 klo 21:05  
+
0
Meiltäkin löytyy höyrypesuri ja tykkään sillä siivota. Se on ihan paras pesuhuoneen ja vessan siivoamisessa, sohvan puhdistuksessa, takan puhdistuksessa (valkoisesta takasta irtoaa noki ym. lika). Keittiön saa hyvin puhtaaksi, kun voi pestä hellan, uunin, mikron, jääkaapin ja höyryttää keittiönkaappien ovet, jolloin rasvaiset sormenjäljet irtoaa. Ja tietenkin lavuaarien jynssääminen sujuu kätevästi.

Ja tosiaan tuo lattioiden pesu, kun ei jää rantuja laminaattin. Mies oli testannut myös auton siivoukseen, eli penkit höyryttänyt ja puhdasta oli kuulema tullut.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 25.10.2012 klo 21:12  
+
0
^Takan voi käsitellä myös kerroksella kivensuoja-ainetta, jolloin ei pitäisi tarttua tai lika lähtee pyyhkäisemällä. Mikä laite teillä Rosalie on?

Mä haluaisin myös höyrypesurin, just äiti kävi vetelemässä supermasiinallaan mun sängyn ja matot, olis niin kätevä laite, myös ikkunanpesuun mitä vihaan.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 25.10.2012 klo 21:52  
+
0

neruda kirjoitti:

^Takan voi käsitellä myös kerroksella kivensuoja-ainetta, jolloin ei pitäisi tarttua tai lika lähtee pyyhkäisemällä. Mikä laite teillä Rosalie on?



Mä en tiennyt, että tuommoista ainetta on:nolo: Meidän laite on Green cyclone.

Mäkin pesin ikkunat pesurilla syksyllä ja oli kyllä kätevä, meni tosi nopeasti. Viime lauantaina silitin verhot suoraan ikkunaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 14:30)