Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 15

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 25.10.2012 klo 22:27  
+
0
^Se on tämä tuote, tiedä sitten onko peseminen lopunviimein helpompaa, en tiedä kuinka usein sitä pitää tehdä, kunhan tuli aine mieleen niin mainitsin :hymy:

Täytyy googletella tuo teidän laite vertailuun.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

katz90

katz90
Viestimäärä: 68

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 15.11.2012 klo 15:47  
+
0
Törkeästi tätä nostan, mutta tahtoisin tietää, että onko jollakin kokemusta tästä suht uudesta Viledan "roboimurista" http://www.youtube.com/watch?v=XdlTfx6HXy0 tuo suht edukas olisi, niin ajattelin josko äidille joululahjaksi hankkisi. Helpottaisi imurointihössäkkää varmaan jonkun verran ja toivottavasti kissankarvojakin ottaisi mukaansa.
Sitten harkinnassa on myös ollut hällä itsellään tuo h20 moppi, onko se tosiaan niin hyvä nyt kuin väitetään? Parketti ja laminaattilattioilla tulisi putsailemaan. että mahtaako olla ihan ok näille alustoille?
Little critter in the big (bad) world

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 26.11.2012 klo 03:46  
+
0
Olen ajatellut, ettei tuollaisia höyrypuhdistimia voisi käyttää laminaattiin ollenkaan, mutta moni täällä ilmeisesti käyttää.:mietiskel: Onko kellään pidemmän ajan kokemusta, pysyykö lattia hyvänä? Mulla on 4v. vanha laminaatti hirveän näköinen, vaikka olen koittanut sitä hellästi käsitellä. Tosin tässä yksiössä pelkkä perunoiden keittäminen saa ikkunat valumaan vettä, samoin suihkussa käynti, niin voi olla että lattialla pyörivä hiekkapöly sitten vaan viimeistelee rosoisen lookin...

Mutta olen tässä jo pari tuntia surffaillut netissä etsimässä hyvää imuria, nykyinen on varmaan jo vaarallinen vehje (ylikuumenee->sammuu) ja muutenkin lähinnä pyörittelee likaa mukanaan. Eipä tee paljon mieli imuroida! Täällä on kehuttu Dysonia, mutta paljon löytyy päinvastaisiakin mielipiteitä samasta laitteesta, ja ettei kuulemma olisi perusimuria parempi, ainoastaan kalliimpi ja meluisampi. Onko kellään kokemusta Electroluxin UltraSilenceristä tai UltraOnesta, joita mainostetaan moninkertaisina testivoittajina? Itse testasin kerran Gigantissa, ei ainakaan siinä tuntunut mitenkään erikoiselta. En ole siitä löytänyt myöskään mitään kunnollista arviota lemmikkitaloudessa. Kuluttajatestissä UltraOne näkyi tosin saaneen pisteitä eläinkarvan imuroinnista 5/5 vrt. Dyson Allergy Parquetin 2/5 (!). Kärcheriä kehuttiin jossain, sitten olisi Mielen Cat&Dog, joka myös tuntuu jakavan mielipiteet - kuten Dysonkin. Kärcheristä en oikeastaan löytänyt myöskään mitään oikeaa tietoa, ainoastaan mainosvideon jolla yläluokkaisen näköinen nainen imuroi hymysuin jo valmiiksi putipuhtaassa talossa jotain kirjanselkämystä.:roll: Itse olen pyöritellyt mielessä juurikin Dysonin AnimalPro:ta, mutta mietityttää, koska siitä on myös negatiivista kuullut, ja se on kuitenkin varsin kallis. Mulla on halvemmassa imurissa ollut samantyyppisen näköinen turbiinisuulake, jolla ei kyllä tehnyt juuri mitään, ei jaksanut purra karvaan ja meni koko ajan hiuksista tukkoon...

Meillä kävi muuten kerran ovelta-ovelle imurikauppias esittelemässä jotain Luxin parintonnin vehjettä. Kieltämättä vaikutti tehokkaalta.:eek: Isäni sanoi myöhemmin, että sen kaveri kaupitteli ennen jotain noita kalliita imureita, ja oli kertonut että ne esittelylaitteet ovat viritettyjä, eikä myytävä laite ole samanlainen. Tiedä häntä...
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.11.2012 klo 05:47)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 26.11.2012 klo 08:02  
+
0
Sä nyt olet jo tuosta Dysonista lukenut, mutta meillä ei ainakaan ole ollut oleellisena ongelmana turbiinisuulakkeen tukkeutuminen vaikka mun hiuksia tosiaan löytyy ihan joka paikasta ja turbiinisuulakekin kyllä näyttää siltä. Meidän entiseen ihan tavis-imuriin verrattuna Dysonilla on kyllä selkeä ero, ääntähän se kyllä tosiaan pitää mutta en mä nyt siitäkään ole huomannut mitään järkyttävää eroa. Hirveämpää ääntä meidän raksaimurina toimiva Kärcher pitää, sen kanssa imuroin ajoittain suojat korvilla :nauru: Tuo Kärcher nyt tosiaan on ihan tuollainen raksailuun tarkoitettu imuri (imee märkää ja kuivaa) eikä kovin kallis (60e) mutta se ei ainakaan ole mikään kaikkein toimivin tuote. Menee tosi herkästi tukkoon.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 26.11.2012 klo 11:20  
+
0
Meillä on laminaattilattia, ja tuo H2O -höyrypesuri. Kolmisen vuotta ollut käytössä, eikä ole vaurioittanut laminaatin pintaa. Laminaatin kanssa vaan saa toki olla tarkempi, että etenee suht nopeaan tahtiin, eikä anna mopin pysähtyä samaan kohtaan, jottei se laske liikaa vesihöyryä samaan kohtaan, josta sitten muodostuu pieni lätäkkö. Eli kun mainoksessa neuvotaan pitämään moppia paikallaan vaikeiden tahrojen liottamiseen, niin tätä ei suositella laminaatille. Lisäksi kun moppi välillä laskee enemmän vettä pintaan, olen kuivannut rätillä isommat kertymät pesun jälkeen, jottei vesi jää pitkäksi aikaa seisomaan. Tätä ei kuitenkaan tarvihe tehdä kuin pariin kohtaan koko asunnossa, joskus ei ollenkaan. Lattia on kuiva jo ekoista huoneista siinä vaiheessa kun lopettaa lattianpesun. Lisäksi meillä kun on surkeasti asennettu laminaatti, niin joutuu hieman väistelemään isompia rakosia laminaatissa. Mutta olen itse ollut kuitenkin tosi tyytyväinen, sitä on kätevä käyttää ja tulee puhdasta vaivattomasti. Meillä ei ole sellaisia tahroja vielä ollut, jotka ei tuolla olisi lähtenyt ilman, että pysähtyy niitä höyryttämään. Mattojen pesu käy tosi kätevästi, ei ehkä kaikkia tahroja poista mutta perustahrat on meillä lähtenyt, ja matosta lähtee pölyt ja tunkkainen haju ilman tuulettamista. Olenpa pessyt sillä myös kylppäristä laatat ja saumat, ja kylläpä tuli puhdasta! Niin puhdasta ei ollut edes tähän asuntoon muutettaessa. Sanoisin, että maineensa veroinen laite kyllä. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.11.2012 klo 11:20)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 26.11.2012 klo 16:14  
+
0
Mä laitoin nyt kans tilaten tuon H2O -mopin. Koira sotkee niin hulluna, että olis ihan kiva pestä mattojakin välillä helposti. Toivottavasti tulee pian, niin pääsen höyryttämään hullun kiilto silmissä koko kämpän :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 26.11.2012 klo 16:34  
+
0
Mäki haluun päästä höyryttämään tän kämpän. :ylpea: Voin vaan kuvitella miten mustaksi sellanen rätti tulis esim. ton eteisen pesemisestä... Mutta lupasin itselleni, että en tänä vuonna enkä vielä alkuvuonnakaan osta itselleni mitään ylimääräistä. Rahaa on syksyn aikana palanut sellainen summa, että en ees halua ajatella sitä. Nyt mennään siis tiukalla säästökuurilla!
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 27.11.2012 klo 12:16  
+
0
Tilaukseen meni punainen H2o moppi, mies kyllä vähän epäileen tuon tehokkuutta. Olen pitkään jo tuollaisesta puhunut enkä sitä vielä ole saanut, joten päätin hommata sen sitten itse. Toivottavasti en tule pettymään, innolla odotan lähteekö laminaatista poikakoiran roiskeet pois (hinkattu vaikka millä eikä tule puhdata).
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 18:07  
+
0
Mulla on imurina Dysonin Animal Pro, enkä kyllä tiedä mitä tekisin ilman sitä! Se tunne, kun kaikki karvat irtoavat matosta ihan normaalisti imuroimalla :love:
Ääntähän tuosta lähtee, se on totta. Vaan kyllä siihenkin tottuu. Ja kyllähän se tuon imutehosta kertoo jotain, että tuon säiliö täyttyy helposti jo kahdesta imurointikerrasta, kun taas vanhalla imurilla saattoi yksi pölypussi kestää puoli vuotta...

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 18:09  
+
0
^ Mä niiiiiiiiiiiin haluun ton!

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 18:13  
+
0
Hurraa, vihdoinkin pakkasta!

Ei ehkä tarvitse pestä lattioita kahden päivän välein :aurinko: Vaaleat lattiat ovat kauniit sitä ei pysty kieltämään, mutta voi ruoja kuinka rasittavaa niitä on pitää vaaleina kahden koiran kanssa. Tassuja ei märällä kelillä saa ikinä tarpeeksi puhtaiksi. Mutta jos vaikka nyt saisi iloita hetken!

Meilläkin on Dyson, ei mikään erityinen vaan ihan perusdyson. En varmaan enää ikinä suostuisi käyttämään pölypussillista imuria, koska se määrä mitä joka imurointi kerralla tulee kaikkea roskaa, likaa ja hienoa pölyä on ihan käsittämätön :eek: Meillä imuroidaan väh. kaksi kertaa viikossa, eli periaatteessa sitä tavaraa ei nyt mitään älyttömiä määriä kerkeä kasaantumaankaan, mutta silti sitä riittää.
Shibatrio <3

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 23:05  
+
0
^
Ei oo helppoa pitää puhtaana tummiakaan lattioita. Mulla on eteinen/keittiö lähes mustaa muovimattoa ja siinäkin näkyy hiekka törkeän hyvin.
Joten mäkin odotan sitä lunta tosi innolla, ei vaan täällä vielä näy...

Miten te pesette koirien tassupyyhkeitä (jos sellasia käytätte)?
Mulla menee tälleen kurakeleillä useempi pyyhe viikossa ja jos ne pesee pyykkikoneessa niin kone jää täyteen hiekkaa ja karvaa. Sit joudun pyörittämään koneen tyhjänä ennen ku pistän sinne omiavaatteita..
Käsin ei jaksais millään pestä, eikä niistä puhtaitakaan taida silleen tulla...

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 23:21  
+
0
^Mä kopsutan kuivista pyyhkeistä kaikki hiekat mitä irti saan ennen koneeseen laittoa. Tosin mä voin kuvitella, että meillä sitä hiekkaa tulee vähän vähemmän :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 04.12.2012 klo 16:56  
+
0
Mä annan likaisten kuratassupyyhkeiden kuivahtaa ja ravistan kans hiekat pois, yleensä siististi eteisen lattialle, ennen koneeseen laittoa. En oo huomannut, että koneeseen jäis karvaa ja hiekkaa. Lakanoita pestessä kyllä huomaa, että koira on ollut sängyn läheisyydessä, kun joka kerta karvat on sellaisilla pienillä palloilla ympäri lakanaa kun sen ottaa koneesta :nauru:

Mun moppini tuli tänään, tai tuli se jo muutama päivä sitten, mutta tänään sain haettua sen postista. Just sain sen kasattua, nyt tarvis vielä löytää into alkaa höyrytellä. Toivottavasti se oikeasti toimii!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 05.12.2012 klo 06:24  
+
0
Ai, mikäköhän siinä sitten on et mulla sitä karvaa on kone täys.. laitan kyllä joukkoon pyyhkeitä joihin oon kuivannu koirat pesun jäljiltä, niissä sit kasvaa onki ihan kiitettävästi vaikka yrittäisi puristellakki ennen...
Ja noita kurapyyhkeitä voi kyllä hiukan kopistella mut jos kunnolla hiekan haluis puristella ni sit oisin itekki ihan hiekan peitossa, on ne niin ällöttäviä tapauksia :shifty:
Ehkä mulla on joku pesukoneen suodatin niin tukossa et ne karvat jää sinne koneeseen pyörimään..

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 05.12.2012 klo 09:16  
+
0

neruda kirjoitti:


Mun moppini tuli tänään, tai tuli se jo muutama päivä sitten, mutta tänään sain haettua sen postista. Just sain sen kasattua, nyt tarvis vielä löytää into alkaa höyrytellä. Toivottavasti se oikeasti toimii!



Kerrotko sitten onko hyvä :hymy: mun moppi tulee joulun jälkeen ja toivon myös että sillä oikeasti jotain tekee. Ajattelin puhdistaa sillä nahkasohvan :eek: .
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 05.12.2012 klo 22:46  
+
0
Aika lelun oloinen tuo on, mutta ehkä se ajaa asiansa -kunnes varsi katkeaa. Lattioista tulee kyllä puhtaat ja kaikki kuolat ja mitkä lie koiran tuhrutahrat lähtee sillä kyllä tosi helposti. Plussaa siitä, että on äärettömän nopeasti käyttövalmis ja tän 57m2 lattiat vetelee kevyesti yhdellä säiliöllisellä vettä. Muita ominaisuuksia en oo testannut, ikkunanpesua en tosin ajatellutkaan ennen kevättä, mutta kyllä niitä paikkoja löytyy mitä vois vähän käsitellä. Tähän mennessä motkottaisin vain tuosta onnettomasta varresta ja sen käytettävyydestä. Jaa niin, ja tietty siitä, että ei mun matto ainakaan ollut moksiskaan moisesta höyryttelystä ja maton kohdalla tulos oli täys nolla.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 05.12.2012 klo 22:58  
+
0
^ Mulla on sama motkotus siitä heppoisesta rakenteesta ja todella lyhyestä varresta. Meillä on parketit vuodelta -89, joita ei siis ole kertaakaan sen jälkeen hiottu ja lakattu, joten pinta on tosi kulunut ja siihen tarraa kyllä lika ihan pirun tiukkaan kiinni, joten yhdellä säiliöillisellä saa ehkä n. 20 neliötä höyryteltyä, mutta onpahan sen jälkeen puhdasta. Normi mopilla ei toivoakaan, että mitään muutosta tapahtuisi, ennen tuota höyrymoppia ollaan kontattu lattia läpi ja käsin rätillä hinkattu parkettia. Eli siihen verrattuna aika todella vähän vaivaa. Tiskiallasta oon yrittänyt sillä puhdistaa, mutta se ei ehkä musta toiminut.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 06.12.2012 klo 14:50  
+
0
Tosiaan, voishan sen materiaalinkin tietty mainita. Mun kämpässä on perustylsä laminaatti joka on muuten tosi raivostuttava yrittää pitää puhtaana koiran kanssa, ja kaupan päälle tuo on vielä liukaskin kuin mikä.

^ Ehkä tossa ei toimi mitkään muut ominaisuudet sitten laisinkaan kun mä en oo tyytyväinen nk. maton pesuun ja sä et saanut sillä tiskiallasta tyydyttäväksi. Täytyy muistaa kirjotella tänne kun on kokeillut muita ominaisuuksia, että oliko laitteesta hyötyä vai ei.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 06.12.2012 klo 15:48  
+
0
Kuulostaa just siltä että kuulen kyllä ukolta joitakin kommenteja tuosta laitteesta. Lähinnä mua kiinnosti tuon laminattilattian puhdistus ja jos se siihen toimii niin hyvä. Mattojen osalta en odottanutkaan että se varsinaisesti niitä " pesisi " vaan lähinnä raikastaisi, meillä koiraperheissä kun on sellainen ummehtunut haju ( ainakin meillä ).
Kannattaiskohan laittaa tuosta varresta palautetta jos sille jotain parannusta tehtäisi.
Mielenkiinnolla odotan lisää laitteen toiminnasta eri kohteissa.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28174
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 16:15)