Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 13 14 15

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 19.07.2013 klo 19:05  
+
0
Ihana, kun Johanna jaksaa siivota ahkerasti. Mä siivoan kerran viikossa, tai useammin, jos on tulossa vieraita. Siivouspäivänä pesen vessat, pyyhin pölyt, vaihdan petivaatteet ja pyyhkeet, imuroin ja pesen lattiat. Keittiön siivoan päivittäin. Mä toivoisin, että jaksaisin siivota useammin, mutta en vaan jaksa..

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 19.07.2013 klo 19:32  
+
0
Mä imuroin päivittäin, ja lattiat pesen ainaki kerran viikos, riippuen paljonko näkyy tassunjälkiä. Vessa ja kylppäri + sen pönttö tulee pestyä melko usein, kun pesen koiria kurakerroksen alta esiin useesti viikossa ja likaa on paikat täynnä ravistelun jälkeen. Pöntöt ja lavuaarit menee siinä samalla. Pesuaine ja liina kädessä tulee kuljettua päivittäin ja pyyhin ohimennen paikkoja/tasoja.
Mun inhokki on ikkunoiden pesu.. Meillä on 10 isoo ikkunaa ja 8 vähän pienempää ikkunaa ja jokaisessa 6 pintaa.. Ei innosta ei.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 16.08.2013 klo 15:46  
+
0
Mun höyrymoppi on rikki. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Se ei pumppaa vettä. Heitän sillä miestä.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 17.08.2013 klo 04:47  
+
0
^Mulla on kanssa H2O mopissa se että se ei oikein tahdo alkaa höyryttämään sitä vettä lattiaan. Kun sen laittaa päälle, se ei ala ns. raksuttamaan. Pitää ravistella, ennen kuin toimii.. Pöh.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 26.10.2013 klo 16:30  
+
0
Mulla on nyt syksyllä siivoominen ollut tavallistakin nihkeempää, varsinkin imuroiminen ja koska taloudessa on koira, voi lopputuloksen arvata. Siivousintoa on vielä vähentänyt se, että piha on ollut remontissa ja hiekkaa on tullut sisään ihan 2 minuutin pissatusretken jälkeenkin, eli ihan sama miten tiheesti imuroi, mikään ei muutu. Mulla on perinteinen imuri ja se on vaan älyttömän hankala, kun kämpässä on paljon ahtaita kulmia ja huonekalujen alustoja ja kynnyksiä. Piuha ei riitä kerralla koko kämpän imuroimiseen juurikin sokkeloisuuden ja katkaisijoiden typerän sijoittelun takia. Tänään lähdin kauppaan ajatuksena ostaa rikkaimuri, jolla saisi helposti sohvalta enimmät roskat ja karvat pois samoin kuin niistä pikkukoloista ja auton myös imuroitua. Silmiin osui sitten jo pitkään haaveilemani Electroluxin ergorapido 2in1. Kuolasin sitä hetken, mutta kävelin kuitenkin sitte sinne rikkaimuriosastolle. Siinä vieressä olikin elektroniikkapuolen alennushylly ja siellä hyllyllä juurikin se ergorapido. Pinkkinä. -20%. Pakko oli ostaa. :nauru: Nyt ootan ihan täpinöissäni, että tuo latais ittensä ja pääsisin imuroimaan. :jjei:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009
(Viestiä on muokattu lauantaina, 26.10.2013 klo 16:35)

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 26.10.2013 klo 21:59  
+
0
Nika: Mulla on tuo musta-lime värisenä. :peukku:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

gilda

gilda
Viestimäärä: 7

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 28.10.2013 klo 13:22  
+
0
Olen siivooja, ja puhun sitä kieltä. Jos on rahaa imurin hankintaan, käykää siivousliikkeessä, ja ostakaa Numatic Henry. Siihen vielä normisuulakkeen pituinen parkettisuulake. Toimii matoissa, lattioilla, mahtuu nurkkiin ja sohvien alle. Henry tosin maksaa nykyisin varmaan 350e?, mutta omani on toiminut moittettomasti jo toistakymmentä vuotta. En heitä pussia pois aina sen tyhjennyttyä, vaan otan pussin ulos, tungen sormet pussiin, ja vedän järkyttävät määrät kultsunkarvaa ulos. Toki se haisee, mutta kun saa pussin tyhjäksi, sinne voi laittaa pohjalle just vaniljaa, kahvia, kanelia, tai kaupasta ostettavia tuoksuhelmiä. Ja hyvin pelaa. Toki joka kerta ei tarvitse imuroida. Sieltä samasesta oikeesta siivousalan liikkeesta saa ostettua kunnon lattialastan, kumilastan. Sillä vetäsemällä saa äkkiä karvat kasaan. Sillä on myös helppo luututa lattia. Käsipyyhkeen kokoinen luuttu lastaan, ja pissitassun jäljet on hetkessä poissa. Kunnon lasta maksaa n 60e. Siis ei mitään solukumeja tai sini-kamoja. Esim. jos imuroinnin jälkeen vedät kumilastalla lattian, tulee vaikka kuinka paljon saalista.Hauskoja siivouksia!

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 25.02.2015 klo 20:58  
+
0
Minulle tuli uusi, edestä täytettävä pesukone (Samsung). Kuuluuko asiaan, että vettä ei näy juuri nimeksikään sen enempää pesun, kuin huuhtelunkaan aikana?
Tänään katselin, kuinka pyykki kostuu, mutta ei mitenkään lillu vedessä. Mun mielestä pitäisi lillua..
Miltä tämä kuulostaa; onkohan kaikki ihan ok?
Vai ovatko noi nykykoneet niin vettä säästäviä, että vaivoin kastelevat pyykin ja silti tulee puhdasta?
Näkyykö teidän koneissa vesi kunnolla?

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 19.02.2016 klo 19:47  
+
0
Joo, ihan perus vesipihi nykypäivän kone, ei kande huolestua.

Siirry sivulle: 1 ... 13 14 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä25827
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5787
Viestejä yhteensä543771
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös263028
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.10.2019 klo 11:00)