Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 15

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 23:45  
+
0
mil suosittelen tosiaan rikkaimuria, sillä saa tosi näppärästi pikkuroskat ja esim. hiekat eteisestä, jos ei jaksa aina ottaa esille imuria. Lisäksi mulla trimmauksen jälkeen se on ihan ehdoton, koska en saa kaikkea karvaa käsin kasattua roskiin niin rikkaimurilla sitten loput. Suosittelen lämpimästi!
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 29.04.2010 klo 09:25  
+
0
^ Onko sulla semmonen pikkunen seinätelineeseen laitettava vai semmonen missä on varsi ja seisoo omalla jalallaan? Niissä monesti lisänä tuo pikkunenkin, joten oon miettiny kummanko sitä hommaisi. :) Nuo hiekat on kanssa yks hyvä niin ei kulkeutuisi eteisestä niin nopeasti muualle asuntoon, ja enpä ollu aatellukaan että olishan siitä hyötyä myös Mistyn harjauksen yhteydessä kun vois nopeesti siivota karvat pois. Toki enimmät ottaa käsin kun on kunnon pehko kyseessä, mutta loput. Nykysin mä yleensä otan vaan käsin ne suurimmat osat ja säästän loput seuraavaan imurointikertaan. Ison imurin ottaminen on niin vaivalloista. :nauru:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 29.04.2010 klo 13:07  
+
0
Mulla on sellainen telineeseen laitettava Elextroluxin imuri. Se laitetaan pystyasennossa omaan telineeseensä, jossa se samalla latautuu.
Tässä linkki kuvaan:
Klick
Kuvassa ei ole mukana lataustelinettä, mutta se tulee automaattisesti mukana. Mä ostin omani Stockalta ja se taisi maksaa 50 euroa.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.04.2010 klo 13:09)

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 29.04.2010 klo 15:09  
+
0
Meillä on pussiton imuri, mutta inhoan sitä! Saa olla kokoajan tyhjentämässä! Toisaalta, inhoan säätää pölypussien kanssa ja varsinkin, kun aina unohdan ostaa niitä lisää..

Ollaan mietitty avon kanssa Dysonin hankintaa, mutta mietityttää meneekö nekin kuitenkin ihan samanlailla tukkoon?

Tuo siis ei mene täyteen, mutta karvojen ja pienen pölyntakia suodatin pitää puhdistaa rasittavan usein. Varsinkin, kun en useimmiten jaksa imuroida joka toinen päivä.. :shifty: Joutuu "avaamaan" ja puhdistamaan imurin siis 2-3 kertaa imuroinnin aikana. Ja kun sen puhdistaa, sen pitäisi antaa kuivua kunnolla tai se imee seuraavalla kerralla vielä vähemmän aikaa. Imurointi kestää siis tuskaisen kauan aikaa. Osittain siksi en jaksa imuroida niin usein, mikä vaan pahentaa tilannetta. Oravanpyörä siis. :ttou:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 29.04.2010 klo 15:15  
+
0

Aberkios kirjoitti:

Satutteko muuten tietämään mitkä kolme (3) kohdetta ovat kylpyhuoneen likaisimmat? On tutkittu juttu, mutta tulos saattaa olla joidenkin mielestä yllättävä


Se mistä wc vedetään, joko nuppi tai se painettava osa tais olla yksi. Toinen on hana. Mutta kolmas :mietiskel: Ovenkahva?

Tää aloitti eilen ikkunoiden pesun ja sai ne äsken loppuun. *Huoh* :enkeli:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 29.04.2010 klo 22:22  
+
0
Haisevaan imuripussiin kannattaa laittaa soodaa ja kahvia/vaniljasokeria. Sooda sitoo pahaa hajua,peittää joka tupakan kärtsän. On tästä sen verran kokemusta töitten puolesta.
Kosketuspinnat on wc/kph tiloissa ne kaikista likasimmat. Tässä epidemioiden aikana on saanu hinkattua pintoja ihan kiitettävästi.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 30.04.2010 klo 11:36  
+
0
Juulialle kiitos rikkaimuri-infosta. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 30.04.2010 klo 13:03  
+
0
Kennelläkään kokemusta näistä robotti-imureista?

Olen joskus leikitellyt ajatulsella että sellaisen hankkimalla pääsisi tuosta "ongelmasta" :viheltel:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

keopardi

keopardi
Viestimäärä: 30

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 30.04.2010 klo 13:42  
+
0
Mä olen ehkä maailman paskin kodinhoitaja :)
Töissä olen tarkkana, että mun pisteeni on siisti ja kiireenkin keskellä edes jossain järjestyksessä, mut ilmeisesti se siisteys ei riitä himaan asti. Kyllä meillä tiskataan tarpeen tullen ja imuroidaankin pari kertaa viikossa, mut tavarat on usein jonkinmoisessa hallitussa kaaoksessa :)
Mä haluisin kans kunnon imurin ja muutkin siivousvehkeet, jos sit vaik pesis oikee lattioita useammin. Hyvät välineet on kalliita, ja jotenkin tuntuu tyhmältä heittää rahaa johki hiton moppiin, kun olis kaikkee tärkeempääkin hankintaa.
Asia mitä en voi sietää on paskat rätit.

Joku mietti rikkaimuria?? Hommaa kooki-koira; syö varmasti kaikki murut lattialta ja on vähän saman mallinenkin ja meidän versio on aika äänetönkin ;) Helppo nostaa tarvittaessa myös pöydälle.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 30.04.2010 klo 14:45  
+
0
^ Mä mietin kun pääongelmana on hiekka ja miehen hius- ja partakarvat (se siis imuroi ne kyllä itse mutta säästäisi siltä vaivaa jos olisi rikkaimuri eikä tarttis isoa raahata aina sitä varten), murut kyllä meilläkin hupenee nopeasti. ;)

Suzuna: Itsellä ei ole kokemusta noista roboteista, mutta tutulla on sellainen enkä ole kuullut ainuttakaan positiivista kommenttia. Se vaihtaa suuntaa aina törmätessään huonekaluun tai seinään, joten loppupeleissä se imuroi todella pienen osan asunnosta. Meillä ainakin on niin paljon huonekaluja ettei moiseen kannata investoida. Varsinkaan kun ei se imuroi huonekalujen alta joten sitä joutuisi kuitenkin itse imuroimaan, samalla siinä huitaisee sitten ne vapaat lattiatilatkin.

Meillä imuroidaan kolme-neljä kertaa viikossa, karvanlähtöaikaan päivittäin. Isompaa siivousta kuten lattian pesu ja pölyjen pyyhintä teen yleensä kahden viikon välein. Vessa pestään viikottain. Ennen koiraa tahti oli sellainen, että perjantaisin oli siivouspäivä jolloin pesin lattiat ja puunasin kaikki paikat. Viikolla imuroin välissä kerran, yleensä maanantaina. Imurointia on koiran tultua saanut lisätä niin paljon, että lattianpesua ei enää jaksa harrastaa ihan viikottain..
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 30.04.2010 klo 16:49  
+
0
Joltain palstalta luin joskus jutun perheestä joka oli ostanut tuon robotti-imurin. Imuri oli ohjelmoitu imuroimaan perheen ollessa pois kotoa, vain koirat olivat kotona (koirat siis tottuneet imuriin). Kuinka ollakaan oli toinen koirista vääntänyt hirveät ripulilammikot lattialle ja tietenkin tämä robotti oli rullannut läjän yli levittäen paskat yhä suuremmalle alueelle :ttou:

Loreen

Loreen
Viestimäärä: 51

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:54  
+
0
Mulla on vuoden verran ollut Dysonin dc19 allergy tms käytössä. tarjouksessa taisi maksaa vähän alle 300e.En vaihtaisi pois vaikka se hieman työläs onkin käyttää. Meillä kun karvamäärä on välillä sellainen että säiliön joutuu tyhjentämän kesken imuroinnin( asumme kuitenkin vain kolmiossa:nolo:). Toisaalta kuin miettii paljonko olisin pistänyt rahaa pölypusseihin siinä aikana.Ostin vielä lisäosana pienen suuttimen(tarjouksessa 20e, normihinta melkein 50e), jossa on pyörivät harjakset, se on ihan ykkönen sohvan ja koirien petien imuroinnissa, tehokas ja nopea. Tykkään Dysonissa siitä että lattiasuutinta ei tarvitse vaihtaa matto/lattia asentoon.
Mikään ei saanut vanhan imurin kanssa niin hyvin ihokarvoja pystyyn kuin se että mies imuroi matto-asetuksella lattiaa..aivan loistoääni...juu ja yritin kyllä kouluttaa:wink:
Rikkaimurina meillä on vastaava ergorapido kuin Juulialla, ainoastaan väri on punainen. Sekin on melko tehokas laite, eli imuroi hyvin karvoja ja roskia matostakin eikä vain pyöritä ympäriinsä niin kuin aiempi halpismalli teki.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 20:34  
+
0
Monet aina sanoo, että inhoaa imuroimista, mut mä tykkään! Meillä on koko kämpän puunaus kerran viikossa, joka paikka siivotaan ja koskaan en viitsi imuroida ilman etten luuttuaisi sen jälkeen, tulee vielä siistimpi vaikutelma.. sitten kun koira tulee niin voi tuo imuroiminen vähän lisääntyä :hymy:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 21:14  
+
0
^Mäkin tykkään imuroida, tykkään siitä äänestä kun kivet ja hiekka sun muu kilahtelee siellä putkessa :hymy: Eli tykkään siis enemmän imuroida töissä kun kotona, koska ei kotona kilahtele putkessa pölypallot. Möh.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 21:17  
+
0
^Sun pitää ennen imurointia viskoa hiekkaa ympäri lattioita.:nauru: Mä tykkään kans imuroimisesta ja siivoamisesta yleensäkin. :shifty: Ikkunoiden peseminen olisi mulla edessä, sen aloittaminen on joka kerta yhtä vaikeaa.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 21:19  
+
0
^Varmaan joo :nauru: Ikkunanpesu on kaikista kamalinta hommaa mitä tiedän, siksi käytänkin siihen vain vimiä ja sanomalehteä, pienat pyyhin märällä rätillä. Helppoa ja nopeaa. Tsemppiä aloittamiseen!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 03.05.2010 klo 09:59  
+
0
^^ Tykkäät imuroida :eek: *pyörtyy* Mä imuroin kun on pakko, mut en mä siitä mitenkään tykkää.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 03.05.2010 klo 19:56  
+
0
Innii!! Meille saa tulla siivoamaan. Mä voin sen aikaa leikkiä Urmeliinin kanssa.:enkeli:

Wimppu

Wimppu
Viestimäärä: 1

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 04.01.2011 klo 21:21  
+
0
Yritin aloittaa tuolla keskustelua siivoukseen liittyen , mutta ohjattiin tänne... eli tällaista asiaa:

TAIKASIENESTÄ JA SIIVOILUSTA! - Ovatko muut kokeilleet kyseistä puhdistus sientä, mä löysin tän kaverin suosituksen perusteella. Aivan loistava väline! käytän miltei päivittäin, alunperin ostin keraamisen lieden puhdistukseen mutta sitten on sieni levittäytynyt ympäri taloa!
ja muille koiraihmisille ,huom urosten omistajat, vinkkinä että poistaa urosten "visvatöhnä" jäljet täysin ja helposti, mä pitkään jynssäsin seinistä, peilistä ym jollain tiskirätillä ja kynsilläkin, mutta eivät millään meinanneet irrota..
niin ja tää on se akron jolla appelsiinin kuva pakkauksessa, joskus aiemmin kokeilin wiledan (muistaakseni) vastaavaa joka oli pelkkää rahan tuhlausta eikä muuta kuin hajonnut käsiin :(

ja sitten haluisin kysyä vinkkiä tummille laminaatti lattioille, siinä näkyy tassunjäljet, ikäänkuin rasvatahroina, olisko mitään ainetta joka hiukka hillitsisi jälkiä?

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 04.01.2011 klo 21:41  
+
0
^Taikasieni on ainakin täällä kovassa käytössä. :) Lavuaari puhdistuu tosi tehokkaasti(meikkivoiteesta jää aina kauheita länttejä) ja töissä olen pyyhkinyt valkoisia ovia, kun niissä näkyy mustat sormenjäljet niin "kivasti". Itse ainakin suosittelen lämpimästi kyseistä tuotetta! :)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28174
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 14:30)