Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 15

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 04.01.2011 klo 22:53  
+
0
En osaa sanoa saako tassun jälkiä oikein millään aineella laminaatista, mutta jos ei ole pikkurahasta puutetta suosittelen höyrypesuria. Sillä ainakin lähti tassun jäljet makkareista kun otettiin lattiat uudella höyrypesurilla. Ja ilman kemikaaleja, kyllä lähti niin paskasta vettä, että hyh hyh :shifty: Muualla talossa on laatta ja sitä on tosi vakee saada täysin puhtaaks ja höyrypesurilla läks lattiat mun silmään tosi puhtaaks, mutta avo kitis sen jälkeen, että lattioille laatoitetuissa paikoissa jäi likaa? :mietiskel: Perfektionisti :nauru: Mopilla oon vedelly 3 vuotta laattoja, koskaan lopputulos ei oikein miellyttänyt avoa joten se osti höyrypesurin ja se on tosi monikäyttönen. Saatiin tosi pinttynyt nahkasohvakin hohtamaan mikä ei rätillä ja pesuaineella onnistunut millään.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 04.01.2011 klo 22:58  
+
0
Appiukko (joka ei siis siivoa kirveelläkään) riemastui taikasienestä niinkin paljon, että innostuksissaan hinkkas hellasta ne säätönappuloiden numerotkin irti :nauru:

Ei mutta, mahtava vehje kyllä. Mä leikkaan aina pienen palan siitä isosta sienestä irti ja käytän sitten sitä, koska muuten musta tuntuu, että se koko sieni menee huonoksi nopeammin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 04.01.2011 klo 23:12  
+
0
Vielä ku asuin kotona ja hiusten värjäyksen jälkeen oli jääny väriä ohimolle niin eiköhän mutsi kiskassu kaapista tohkeissaan just tollasen sienen tapasen ja alko hinkata. Pikkasen kirveli sen jälkeen :shifty: Samainen ihminen on polttanut tupakalla mun takareiteen jäljen, lyönyt mua vahingossa siivotessaan harjalla päähän ja tökännyt mua käteen kuumalla pellillä. Että kiitti mutsi, kiitti :nauru:

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 21:45  
+
0
Minä olen tykästynyt tuohon taikasieneen. Pitkään saattaa olla, että en koske koko sieneeen, mutta kun sen käteeni saan ei meinaa siitä jynssäämisestä tulla loppua :D Hankaan kaikki paikat, vaikka näkyvää likaa ei juurikaan olisi.

Viimeaikoina on tuo siivous ollut kyllä vähän retuperällä, kun ei inspaa...

Minä pesen laminaatit ihan sille tarkoitetulla pesuaineella, kyllä ne tassun jäljet lähtee mutta eivät pysy poissa :/ Jos lattiat on selkeästi likaiset, niin pesen cif pesuaineella, tuo cif jättää vain lattian "harmaaksi".

Appi mainosti, että meinaa höyrypesurin ostaa, mutta vielä ei ole näkynyt. Odotan innolla, että pääsen lainaamaan :D

Lisään vielä vinkin, että kun kotona niitä hiuksia värjää kannattaa levittää ohimoille, otsaan, niskaan ja korviin vaseliinia, ei väri tartu kiinni.
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.01.2011 klo 21:46)

Homedog

Homedog
Viestimäärä: 1

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 01.02.2011 klo 16:34  
+
0
Moi kaikille!
Kaikkialta olen kysellyt ja googlaillut, mutten ole vastauksia saanut kysymykseeni.
Tajusin viimeinkin, että parhain tieto ja kokemus löytyy tietenkin teiltä.

Kysymys on ostamamme asunnon klinkkerilattian ja sen saumojen "koirantuoksusta". Tiedämme että edellisellä omistajilla oli koiria. Koirat ovat kulkeneet laattalattiaa ulkoa sisälle eteiskäytävästä keittiöön ruokakupeille jne..
Haju vaan ei millään lähde vaikka pesisi kuinka.
Olemmekin huolissamme siitä, että onkohan tämä sittenkin kosteutta ja hometta...
Asialliset kuntokartoitukset toki tehtiin kosteusmittauksineen ennen asunnon ostoa.

Miten on? Löytyykö vastaavanlaista kokemusta teiltä kokeneimmilta?

Kiitos kun luit tämän.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 01.02.2011 klo 16:52  
+
0
^Aiheesta oli juuri puhetta (tosin kissanpissan kohdalla) Kysy mitä vaan mistä vaan -ketjussa ja siellä ratkaisuksi ehdotettiin etikkavedellä pesemistä ja/tai kloriittia. Toimivuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin tekstiileistä etikka poistaa hajuja, kun antaa vaikuttaa kunnolla.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 01.02.2011 klo 17:59  
+
0

sillycow kirjoitti:

En osaa sanoa saako tassun jälkiä oikein millään aineella laminaatista, mutta jos ei ole pikkurahasta puutetta suosittelen höyrypesuria. Sillä ainakin lähti tassun jäljet makkareista kun otettiin lattiat uudella höyrypesurilla. Ja ilman kemikaaleja, kyllä lähti niin paskasta vettä, että hyh hyh



Minkä merkkinen hörypesuri teillä on, mistä ostettu/tilattu ja minkä hintainen? :nauru: Mua v*tuttaa moppaaminen yli kaiken, se on tylsää ja raskasta! Puhdastakaan tuskin tulee, kun lattiaa hieroo kylmällä, kakkaisella mopilla. Laattojen saumoissa oleva lika ja varpaanjäljet laminaatissa.. Graah!
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 01.02.2011 klo 18:42  
+
0

Rez kirjoitti:

Minkä merkkinen hörypesuri teillä on, mistä ostettu/tilattu ja minkä hintainen? :nauru: Mua v*tuttaa moppaaminen yli kaiken, se on tylsää ja raskasta! Puhdastakaan tuskin tulee, kun lattiaa hieroo kylmällä, kakkaisella mopilla. Laattojen saumoissa oleva lika ja varpaanjäljet laminaatissa.. Graah!



No siis,mulle ois kelvannut ihan semmonen halpakin mitä saa esim.anttiloista, mutta avo osti k-raudasta tälläisen höyrypesurin kun tuon hinta on n.650€ niin tälläisen saa jo alle satasella. Siis soitin avolle ja kysyin hintaa ja mallia niin se sano, että se ei ehkä olekaan paras laminaatille, mutta ei meiän laminaatit ainakaan menny miksikään kun höyrypesurilla vedeltiin :mietiskel: Toi tosin on imevä tuo meidän eli ei jää lattiatkaan märäksi. Ja avo osti tommosen super kalliin koska se halus, että se on viimosen päälle ja soveltuu niin kodin lattioiden pesuun kuin rekkojen penkkien pesuun. Noita kärchereitä saa näköjään netanttilasta ihan alta 200€. Mutta siis joihinki saa kaiken maailman settejä eli pystyy sitte mm.ikkunatki pesemään tai kylppärin hanat sun muut, että jos vaan raaskii ja on varaa laittaa niin kantsii ostaa hitusen kalliimpi (ei kuitenkaan kalleinta), että on sitten monta käyttötarkoitusta.

Muoks. Ja niin,vaaleista sohvista jotka oli lähinnä harmaat sai hellästi pesemällä uututtaan hohtavat ja aattelin joitain mattojakin höyryllä pestä tässä viikonloppuna niin monta käyttötarkotustahan sillä pesurilla on :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.02.2011 klo 18:44)

hamica

hamica
Viestimäärä: 70

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 01.02.2011 klo 18:45  
+
0
Joku aiemmin puheli niistä pussilliseen imuriin impattavista tuoksuista.
Itse olen tarkoituksella käyttänyt yleensä vanilliinisokeria pussin tuoksutukseen.

Erään tunaroinnin seurauksena huomasin myös pyykinpesupulverin tuoksuvan pussissa raikkaalta pitkään... :viheltel:
Kodin turva saksanpaimenkoira Tyyne 2008

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 01.02.2011 klo 18:54  
+
0
^^ Aa, ajattelinkin että on varmaan joku kallis laitos. Kuolasin joltain ostoskanavalta tätä H2O moppia, niin mies totes vaan, ettei kyllä varmana toimi. Hajoo heti, ei pese kunnolla, vaihtorättejä ei saa mistään jne. Keskustelupalstoilla valitettiin, että jättää lattian märäksi, mutta niinhän jättää ihan tavan moppikin ainakin mulla. :mietiskel: Joku jenkkiläinen tv-kanava testas joskus ton H2O mopin eikä ollut lainkaan vakuuttunut sen tehosta.. Toisaalta taas jotkut kehuu sitä kovasti. Ääh, miksen ole rikas..
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.02.2011 klo 18:55)

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 19:15  
+
0
Jos saumoja pesette niin muistakaa kastella ne ensin, muuten imaisevat pesuaineen+muun sonnan siihen saumaan.
Miul on työnpuolesta etuna, et saan lainaan höyrypesurit,vesi-imurin yms. mutta oon niin laiska raahaamaan niitä kotiin. Kaikkein helpointa on pestä lattiat lastalla ja froteisella, ohuella liinalla(=pyyhkeellä). Laminaatteihin ei suositella laitettavaksi mitään saippuapitoista pesuainetta.
Meillä on töissä ja käytän kotonakin Heti Moniteho. On todella hyvä aine ja säännöllisellä käytöllä jättää kauniin pinnan lattialle.
Wc:n ja sauna+kph pesuun taas mainio aine on Heti Santtu, tosin kotona nyt ei tarvia jatkuvasti käyttää desifioivaa pesuainetta.
Likaisten saumojen pesuun on kans pari ammattiainetta. Kiilto Erikois Iduna, joka on syövyttävä pesuaine, mutta oikein käytettynä vaaraton. Toinen on sitten astetta vahvempi Kiilto Primabact, tän aineen käyttöohje kannattaa lukea huolellisesti ja aine on myös syövyttävää. Näitä Kiillon aineita saa ainakin K-Raudasta. Heti-sarjaa on ainakin siivoustukuissa.

Ohhoh, kylpäs taas innostuin..
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.02.2011 klo 19:38)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 19:33  
+
0
^Mä käytin tosi pitkään joka paikassa Heti yleispuhdistusainetta, mutta jostain syystä unohdin sen. Täytyykin käydä taas ostamassa. Oon ollu vähän laiska ja käyttäny vaan mäntysuopaa viime aikoina..
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 04.02.2011 klo 13:14  
+
0
Mä en kyllä jaksa vannoa sen taikasienen nimeen. Jos jotain lähtee oikeen kunnolla puhdistamaan niin on pian taikasienet loppu ja kulutettu. Saman tehon ja ehkä vielä paremman olen huomannut universal stonessa. Kannattaa ostaa sellanen! Maksaa kyllä paljon, mutta kestää ihan älyttömän kauan. Sain sen kotoa kun muutin (oli jo käytetty) ja vieläkin on paljon jäljellä. Eli tällanen on kyseessä: Universal Stone. Kannattaa lukea se esittely teksti siinä. Kaikin puolin hyvä siivouksessa kun siivouksessa. Olen putsannut sillä vaikka mitä.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 11:58  
+
0
Muutamia imureita täällä oli jo listatukin, mutta kyselläänpäs vielä lisää. Meillä imuroidaan (pakosta, ei tykkäyksen vuoksi) vähintään joka toinen päivä, ja tällä hetkellä ikivanhalla rämällä, kun uudempi teki tenät. Kaipailen ehdottomasti pölypussillista, tehokasta imuria, jossa on suuttimet sohvien, kiipeilypuiden ym siivousta varten. Eikä haittaa jos vähän huutaa, ei tämä nykyinenkään mitenkään hiljaisimmasta päästä ole ;) Karvaa on joka paikassa, koko ajan, ja jatkuvasti!

Ja jos joku nyt osaisi suositella jotain tiettyö sohva-kangasta, joka ei ihan kaikkea karvaa imisi itseensä, niin sekin tieto otettaisiin ilolla vastaan :)
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 12:27  
+
0

Sanni kirjoitti:


Ja jos joku nyt osaisi suositella jotain tiettyö sohva-kangasta, joka ei ihan kaikkea karvaa imisi itseensä, niin sekin tieto otettaisiin ilolla vastaan :)



Unohda kankaat, nahkaa sen olla pitää. :viheltel: :nauru:

Musta on tullu siivoustyön aloitettua kauhee bakteerifriikki... Oon aina ollut höveli siivoamisen suhteen mutta tarkka järjestyksestä ja nyt mä huomaan jynssääväni vessassa pöntön rengasta monta kertaa päivässä ja lavuaaria samoin. :roll:

Imurillakaan en tee mitään vaikka sellaisen omistankin; oon todennut että parhaimman tuloksen saa kunnollisella lastalla ja moppaamalla.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 14:02  
+
0
Kiitos Sillycow, mies kiittää varmaan myös sinua.. Haluan tuollasen höyrypesurin! :nauru: Mies ettiny joitaki hienoja vanteita.. liekkö saa niitä? Muahahahaaa! :twisted: Jos kokeilis tuota netanttilan, ja jos ei olekkaan niin hyvä, antaa/myydä se vaikka veljelle ja sit ostaa tuo kalliimpi :viheltel:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 14:08  
+
0
Mulla on nyt kolmatta päivää lainassa SaMaJan höyrypesuvimpain, ja en tiedä kehtaanko palautaa sitä ollenkaan! :nauru: Aivan upea laite, varsinkin laminaattilattian, ikkunoiden ja kylppärin putsaamisessa. Kylppärin pesu wc-pönttöä lukuunottamatta (lattiat, peilit, seinät, suikukaappi, lavuaari) kesti vartin.

Anttilassa olisi näköjään tuo sama masiina alessa, pitää käydä hakemassa omakin kotio.. :D
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 14:27  
+
0
Meillä on tää imuri ELECTROLUX Z8820 Hiljainen, erittäin kevyt käyttää, kun mattoja imuroi niin laittaa vaan imutehoa pienemmälle. Kalliimmassa mallissa kahvassa imutehon säätö. 60€ maksais sellanen pää tohon millä saa vaikeimmistakin matoista karvat pois kertapyyhkäisyllä. Myö ei otettu sitä kun on vaan yks sellanen matto joka imee kaikki karvat.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 14:33  
+
0

Taraaa kirjoitti:

Kiitos Sillycow, mies kiittää varmaan myös sinua.. Haluan tuollasen höyrypesurin! :nauru: Mies ettiny joitaki hienoja vanteita.. liekkö saa niitä? Muahahahaaa! :twisted: Jos kokeilis tuota netanttilan, ja jos ei olekkaan niin hyvä, antaa/myydä se vaikka veljelle ja sit ostaa tuo kalliimpi :viheltel:



Hah hah! :nauru: Joo no en mie oikein tiedä miten tollanen kallis olis parempi, tietysti kun se imee kanssa niin lattiat ei jää märiks ja kun vetelin mattoa mihin koira oli kusassu höyrypesurilla niin avo tuli väliin, että laita hyvä ihminen imu päälle ettei se pissa jää siihen mattoon. Tietysti jos joku kangassohva on niin silloin toi imevä on hyvä. Kyllä varmaan halvemmallakin pärjää. Niin ja kun ikkunoita pesin sisäpuolelta niin oli kyllä kätsy kun se imi niin jäi yks työvaihe välistä. :heiluti:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 14:38  
+
0
Meillä on tällänen imuri. Mies voitti sen pokerissa ja tykkään kyllä :peukku: Isoon asuntoon ei ole hyvä, ja miinus on se ettei pääse esim.sohvan alle, sohva pitää siirtää.
Ihanaa kun ei ole johdot edessä ja onko nyt niin hyvä vai huono, näyttää ettei ole karvan karvaa laittialla, tuossa ledvalot edessä niin kappas kun onkin niitä karvoja villapaidantekoon :ttou: mutta näkeepähän varmasti, että lähtee ne karvat lattioilta ja muualta, ja iso plussa samassa oleva rikkaimuri vaihtopäillä! :jjei:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545427
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 11:45)