Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 15

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 14:39  
+
0
Mä meinasin tilata ehkä tämän sitten ensi syksynä uuteen asuntoon. Mulla kun ei omaa imuria täällä ole. Tulevassa kämpässä on kokolattiamatot myös ja kun koira sinne vielä tulee, olen varmaan aika ahtaalla. Siksi ajattelin, että jos esim. huonekaluja hankkii käytettyinä, imuri voisi olla sellainen mihin satsata sitten enemmän. Tuota mainostettiin paikallisessa koiralehdessä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 20:09  
+
0
Ei oo helppoo ei... Aattelin pistää elämän risaiseksi ja ostaa ens tilistä uuden kunnon imurin. Vanhakaan ei varmasti ole ollut mikään ihan halpa 10 vuotta sitten, mutta nykyisellään se on aivan kamala. Letku on taittunut parista kohtaa siten, että yhdessä kohtaa on rautalangasta tukiviritelmä, että pysyisi auki ja mitään menisi läpi. Ja muitakin vikoja on...

Dyson houkuttelisi tehokuudellaan ja pölypussittomuudellaan, mutta olen siitä kuullut kommentteja äänekkyydestä ja kömpelyydestä. Miten on? Osaisiko joku tämän palstan dyson-komeusta omamaava kommentoida siihen?

Yksi ystävä hehkuttaa Mieleä yli kaiken ja ilmeisesti Miele Cat&Dog olisi hiljainen, ketterä ja tehokas. Onko kellään siitä kokemusta? Joku mainitsi jossain googlella löytyneessä keskustelussa, että Mieleen pölypussit ovat kalliita. Pölypusseja kuitenkin kuluu tällä karvamäärällä, joten hirvästi ei houkuta maksaa maltaita imurista ja sitten vielä ostaa vähän väliä lisää kalliita pölypusseja. Pöypussiton imuri houkuttelisi siksikin, että enemmän kuin pölypussien hinta, mua keljuttaa se ajatus, että niitä pitää lähteä metsästämään jostain ja muistaa merkki ja malli sun muut.

Entäpä onko vinkkejä, mistä kannattaisi mennä pölynimuria metsästämään? Asiantuntevat myyjät siis lähinnä hakusessa. Voi, kun saisi kokeiluun pari erilaista imuria, joista voisi valita parhaan...

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 20:22  
+
0
^Meillä on Dysonin AnimalPro, ja se imuteho yhdistettynä tamppariin on jotain käsittämätöntä. Sillä lähti jopa SaMaJan Ropin karvat meidän sohvasta (mihin mikään muu vekotin ei ole aikaisemmin pystynyt).

Onhan se äänekäs ja vähän kömpelökin, mutta sopii tähän huusholliin älyttömän hyvin. :peukku: Ja tykkään siitä Dysonin varren kahvajutusta.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

mirkku

mirkku
Viestimäärä: 71

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 20:28  
+
0

maddy kirjoitti:



Yksi ystävä hehkuttaa Mieleä yli kaiken ja ilmeisesti Miele Cat&Dog olisi hiljainen, ketterä ja tehokas. Onko kellään siitä kokemusta?



Mulla on kyseinen imuri ja ei oo kyllä mitään muuta kun positiivista sanottavaa. Varsinkin se suutin,millä saa karvat syvältä maton syövereistä, on ihan mieletön keksintö.:peukku:
Mielen koneet ylipäätään ovat tosi laadukkaita ja kuten sanonta kuuluu,köyhän ei kannata ostaa halpaa. Suosittelen!
Kääpiösnautseripapparaiset
Ami 4.8.1999 pääsi sateenkaarisillalle 5.12.2011,nuku rauhassa rakas <3
Illi 28.7.1998 liittyi Amin seuraksi 04/2014
Eppu 12.7.2014
Maatiaiskisut Tiitu ja Nelli 03/10

Kirkkaina tähtinä taivaalla maatiaiskisut Pimu ja Paksu 1994-2010

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 20:34  
+
0
Minä ainakin vaan otan sen pölypussin pois, kaivan sieltä kaiken scheissen roskapussiin ja sit lykkään vanhan pölypussin takasin imuriin... :nolo:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 20:38  
+
0

innna kirjoitti:

Minä ainakin vaan otan sen pölypussin pois, kaivan sieltä kaiken scheissen roskapussiin ja sit lykkään vanhan pölypussin takasin imuriin... :nolo:

Mä en enää aio ostaa uusia pölypusseja tähän vanhaan imuriin, joten oon jo kaksi kertaa puukottanut viimeisen pölypussin auki ja tyhjännyt sen sitten. :nauru:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 23:13  
+
0
Meilläki Dyson Animal Pro kans, kohta 1,5 vuotta ollu käytössä ja tykätty on. Mun mielestä toi melu ei nyt mitään ihan hirveen poikkeuksellista imurin ääntelyä ole eikä mua koskaan erityisesti häirinnyt sen enempää ku muutkaan imurit. Vanhaan imuriin (joka sekään nyt ei ollu mikään antiikkinen) verrattuna Dyson on mun mielestä paljon näppärämpi eikä yhtään kömpelö ainakaan.

Saahan tota "pölylootaa" suht usein tyhjennellä varmaan jos on yhtään isompi kämppä, karvasia koiria ja/tai pidempi imuriväli. Meillä imuroidaan about 1-2 viikon välein ja joka kerta saa tuon tyhjentää (2koiraa, 57 neliötä). Mutta seki käy näppärästi.

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 14:46  
+
0
Kiitos vinkeistä kaikille. Dysonin eläinperheen imurilla on aika huikaisevat hinnat, joten se jätetään suosiolla väliin. Nyt sitten arvotaan Dysonin Origin Dc29:n ja Mielen Cat&Dogin välillä. Miten ihmeessä sitä osaa valita paremman :D?
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 15:20  
+
0
^Sitten kun keksit, kerrothan mullekin. Mä arvon koko lailla samojen vaihtoehtojen välillä.

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 15:45  
+
0
^ Oon yrittänyt löytää jotain käyttäjäarvosteluja, laihoin tuloksin.. Dysonista löytyi yksi. Muuten en osannut löytää oikein mitään. Olenko huono netti-etsijä, vai eikö niitä muka oikeasti ole?
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 23:53  
+
0
Onkos kellään kokemusta kuivaavista pyykinpesukoneista? Esimerkiksi tämä Candy. Onko mistään kotoisin vai kannattaisko karvojen irrottamiseen hommata ennemmin suoraan erillinen kuivausrumpu?

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 09:55  
+
0

mirkku kirjoitti:

[quote=maddy]

Yksi ystävä hehkuttaa Mieleä yli kaiken ja ilmeisesti Miele Cat&Dog olisi hiljainen, ketterä ja tehokas. Onko kellään siitä kokemusta?



Mulla on kyseinen imuri ja ei oo kyllä mitään muuta kun positiivista sanottavaa. Varsinkin se suutin,millä saa karvat syvältä maton syövereistä, on ihan mieletön keksintö.:peukku:
Mielen koneet ylipäätään ovat tosi laadukkaita ja kuten sanonta kuuluu,köyhän ei kannata ostaa halpaa. Suosittelen![/quote]

Mun vanhemmilla ja veljellä on toi miele ja ne ei tykkää siit yhtää, ei oo kuulma yhtää sen parempi ku joku perusimuri.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 13:36  
+
0

Tita kirjoitti:

Onkos kellään kokemusta kuivaavista pyykinpesukoneista? Esimerkiksi tämä Candy. Onko mistään kotoisin vai kannattaisko karvojen irrottamiseen hommata ennemmin suoraan erillinen kuivausrumpu?



Siskolla on tollanen, ja on kuulemma aika yhtä tyhjän kanssa... Oiskohan sillä peräti just toi sama, joku Candyn kuivaava kuitenkin.
Mekin mietittiin tollasta hetken aikaa, mutta ei sitten ostettu. Sekin jo tuottaa hankaluuksia, että koneellisia ei vois enää lajitella vain värien & lämpötilojen mukaan, vaan pitäis ottaa huomioon myös se, että kestääkö rumpukuivausta vai ei. (Tämä siis jos mun ymmärrykseni on oikea, että se kuivaus kuuluu aina ohjelman loppuun, eikä sitä saa valittua erikseen :mietiskel:)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 14:05  
+
0
Päädyttiin Dyson origin c29-imuriin, ja nyt hurjalla parin päivän käyttökokemuksella voin kyllä imutehoa kehua - ei tarvi kuin näyttää imuria karva-hiekka-kokoontumille, joita parissa päivässä on taas ehtinyt kertoa, ja sinnehän ne hujahtaa!

Miinusta vielä näin alkuvaiheessa ohjattavuus - pömpeli on niin iso, että ei se ihan joka paikasta helpolla liiku. Ja se iso miinus tuo letkun lyhyys - alaselkään sattuu, kun huristelee, kun joutuu olemaan melko kumarassa asennossa. Mutta eiköhän tuohonkin totu.

Mutta ei ollut rakkautta ensi-testauksella, harmitti ihan. Kun olin niin iloinen tuota kotiin kantaessa. Jotenkin kummasti tässä monta x viikossa imuroidessani oon tykästynyt hommaan, en tänään..
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 11.04.2011 klo 15:33  
+
0

TeJo kirjoitti:

mirkku kirjoitti:

[quote=maddy]

Yksi ystävä hehkuttaa Mieleä yli kaiken ja ilmeisesti Miele Cat&Dog olisi hiljainen, ketterä ja tehokas. Onko kellään siitä kokemusta?



Meillä ollu tuo Mielen elukkamalli reilun vuojen, enkä kyllä keksi moitittavaa. Liikkuu hyvin perässä, riittävän pitkä johto (63neliöinen kämppä) ja imuteho on ihan yhtä hyvä ku uutena. Ja se turbosuutin on ihan loistava! Tosin yhestä Kodin1:n halpis-räsymattojälhjitelmä-matosta nousi langatki taivaisiin ku sillä imuroi, mutta esimerkiksi korkeanukkasesta karvamatosta lähtee takuulla koirankarvat (lyhyet ja "kovat", tunkeutuu syvälle) ja muut yllätykset nukan seasta. :aurinko:

Meki mietimmä aikoinaan ku imuria oltiin uusimassa tuon Mielen ja Dysonin välillä, mutta Dyson tais olla sen verran kalliimpi, että ei raskittu...

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 11.04.2011 klo 15:45  
+
0
Työtehoseura tms tutki joskus noita kuivaavia pesukoneita ja lopputulos tais olla että aika huonoja ovat. Mulla on nyt kuitenkin ollut tuollainen käytössä puolisen vuotta ja ihan hyvin se toimii. Kuivaustoiminnot on erikseen, joten pesun päätyttyä voin ensin poimia pois rumpukuivausta kestämättömät vaatteet ja sitten laittaa kuivurin päälle. Millekään kiireiselle ainakaan tuo mun kone ei sovi, lakanakoneelliselle saa helposti laittaa kuivausta 1,5h ja siltikin saattaa jäädä hieman nihkeäksi. Tiettykin kun oikeassa kuivausrummussa se rummun kokohan on vähän isompi. Toinen mistä en vielä tiedä, on sähkönkulutus. Tasauslaskua odotellessa... Mutta toisaalta nykyiseen asuntoon ei mahtuisi kuivausrumpua pesukoneen päälle, joten tilaa tuo kyllä säästää.
Ylläpitäjä

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 11.04.2011 klo 22:58  
+
0
Imuroinnista tiskaukseen! Pitää kyllä sanoa, että imuroinnista tykkään tosi paljon, mutta tiskaaminen on jotain niin kauheaa! :pyssyt: Onko kellään sellaista pientä pöytätiskikonetta? Mietin vaan, että joo menishän siinä jonkin verran vettä enemmän kuin tiskaamisessa käsin(tosin omalla kohdallani tätä epäilen, koska huuhtelen jokaisen astian erikseen..:nolo:) ja ovathan ne pieniä...mutta mutta en voi syödä paperilautasiltakaan, kuten eräs kaverini ehdotti. :nauru:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 11.04.2011 klo 23:15  
+
0
Onkohan mitään ainetta mitä vois kaataa keittiön tiskialtaisiin, ja tarkemmin sinne putkistoon, poistamaan hajuja? Sinne on varmasti menny vaikka mitä ja mielestäni tiskialtaat vähän tuoksahtaa. :mietiskel:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 11:51  
+
0

mmaija kirjoitti:

Onkohan mitään ainetta mitä vois kaataa keittiön tiskialtaisiin, ja tarkemmin sinne putkistoon, poistamaan hajuja? Sinne on varmasti menny vaikka mitä ja mielestäni tiskialtaat vähän tuoksahtaa. :mietiskel:



Hajulukkohan siellä tuoksahtaa. Sinne on kertynyt ruokajäämiä, jotka ovat alkaneet pilaantua.

Siihen altaan reikään kaadetaan ensin ruokalusikallinen ruokasoodaa ja perään 1 desilitra tavallista etikkaa. Tarvittaessa uusitaan. Kun sihinä ja pihinä vaikenee, huuhdotaan (mielellään kuumalla) vedellä.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 12:12  
+
0
^ Vaihtoehtohan on myös leikkiä jokakodin putkimiestä ja avata se hajulukko. Tuppaa löytymään kivoja yllätyksiä *tähän oksennushymppä*.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 23:45)