Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 15

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 12:44  
+
0
Edellisen sivun imurikeskusteluun viitaten voi ehdottomasti suositella Dysonia. Mulla on Allergy Parquet-malli, johon tarvitsee tilata vielä se tampaava turbiinisuulake. Muuttopäivänä lainattiin Tonterialta kyseistä suulaketta ja voi piruvie, enää ei voi ajatellakaan elämää ilman sitä. :nauru: Meidän vaaleanharmaat matot vaalenivat muutamalla väriasteella, kun kaikki karvat ja nöyhtät irtosi yhdellä huitaisulla.

Iskä osti mulle joitain viikkoja sitten Anttilasta tarjouksessa olleen Kärcherin höyrypesurin. Voi veljet, toimii :peukku: Mua on aina ärsyttänyt koirien aktivointilelussa se, että varsinkin Armas kuolaa lattiat ja matot niillä puljatessaa ja ajatuskin matoilla pyörivistä nakeista ja lihanpaloista kuvottaa. Nyt ei tartte kuin laittaa vettä höyryttimeen, lyödä johto seinään ja suhata höyryllä matot läpi. Kummasti raikastuu ja ei tarvitse viedä mattoja joka kerta pesulaan, jos sattuu koiralla tulemaan yrjö matolle.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 13:58  
+
0
Meillä on käytössä Dirt Devil, Infinity Excell, pölypussiton ja aiemmin Voltan pälypussiton, se oli kyllä pa**a. Suuri ero pussittomissa on suodattimissa, esimerkiksi Voltassa suodatin olisi pitänyt pestä joka kerran jälkeen tai se ei imenyt edes karvoja lattiasta , kun taas DD:n suodatin on täysin erilainen ja paljon parempi(huoltovapaampi). Pitää kyllä hajut sisällään ja on tehokas, ainut miinus siitä ettei tehonsäätöä ole putken ilma-aukkoa enempää.. meillä imuroidaan vähintään jokatoinen päivä, joten meille ei pusseja imuriin kiitos.

Tahtoisin höyrypuhdistimen lattioita ja pienempiä kohteita varten, kokemuksia ja suosituksia??
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 14:37  
+
0

Aberkios kirjoitti:

Hajulukkohan siellä tuoksahtaa. Sinne on kertynyt ruokajäämiä, jotka ovat alkaneet pilaantua.

Siihen altaan reikään kaadetaan ensin ruokalusikallinen ruokasoodaa ja perään 1 desilitra tavallista etikkaa. Tarvittaessa uusitaan. Kun sihinä ja pihinä vaikenee, huuhdotaan (mielellään kuumalla) vedellä.



Kiitän, pitääkin kokeilla heti tänää! :kumarrus:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 15:36  
+
0
Meillä on vuokra kämpässä vaalet lattiat ja ihanat remontoijat olivat kaataneet vaalealle lattialle keltaista huuhteluainetta ja siitähän on jäänyt mukavat jäljet, ainakin reunat näkyvät hyvin. Onko mitään kikkoja miten huuhteluaineen lattiasta voisi pois saada?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.04.2011 klo 15:37)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 14.04.2011 klo 11:52  
+
0
Vielä Dyson-kysymys: Mä funtsin Dysonin ostamista käytettynä (ei kovin vanha, mutta hinta toki uudesta jo paljon tippunut). Kyseisessä mallissa ei ole turbiinisuulaketta, mutta ovatkohan nuo Dysonit sillä tavalla yhteensopivia, että voisin ostaa tämän Dysonin ja sitten siihen turbosuulakkeen? Vai pitääkö olla tietty malli?

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 14.04.2011 klo 11:56  
+
0
^Kyllä mun tamppari kävi SaMaJan imuriin vaikka olikin eri malli. Et pitäisi olla yhteensopivia
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 14.04.2011 klo 12:02  
+
0

Melina kirjoitti:

^ Vaihtoehtohan on myös leikkiä jokakodin putkimiestä ja avata se hajulukko. Tuppaa löytymään kivoja yllätyksiä *tähän oksennushymppä*.



Ruokasooda + etikka -puhdistus perustuu siihen, että se möyhii ja pöyhii hajulukkoon pesiytyneen tavaran ja "ajaa" sen viemäriin. Tämä puhdistus kannattaa tehdä vaikka sen jälkeen avaisikin hajulukon. Paitsi jos haluaa kohdata "silmästä silmään" sen tavaran mikä hajulukosta löytyy! Sain alkuperäisen kysymyksen sanamuodosta sen käsityksen, että kysyjällä mielenkiintoa tähän ei ollut, vaan hän halusi selviytyä asiasta "kaatamalla sinne jotain, mutta mitä".

Kyseinen konsti ei ole ympäristölle haitallinen, joten sitä voi käyttää huoletta tukoksia ennalta ehkäisevänä keinona. Päinvastoin kuin esim. "Kodin putkimiestä" -jota tosin suruttomasti mainostetaan: "kun käytät sitä säännöllisesti, tukoksia ei edes tule".

Keittiön altaan tukos tai haiskahtava kertymä hoituu yleensä kyseisellä metodilla. Ainakin meillä altaasta lähtevä viemäriputki hajulukkoineen on valurautainen mötikkä, jota tuskin koskaan ennen viime vuotista putkistoremonttia on edes avattu. Avauksen suorittanut putkimies totesi: "en muuten sitten suosittele avaamaan tätä itse". Jos tällaisen avaa tottumaton henkilö, jokin liitoskohta voi jäädä vuotamaan. Allaskaapissa tätä vuotoa ei välttämättä havaitse ennen kuin vettä alkaa valua alakerran naapuriin.

Esim. kylpyhuoneessa tilanne on toinen, koska hajulukkoon kertyy hiuksia, vaatenöyhtää yms., joten sitä ei välttämättä saa tällä konstilla täysin tyhjäksi. Hajulukko on siellä usein näkyvällä paikalla. Lisäksi alla oleva lattia on kosteussuojattu.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 14.04.2011 klo 14:04  
+
0
^ Tuosta syystä (siis että kodinputkimies on ympäristölle haitallinen) vissiin täällä on erikseen myynnissä bio-putkenavaajaa :mietiskel: Harmi että ehdin heittää putelin roskiin, hyvällä tuurillahan tuo ihmeellinen bio-putkenavaaja on voinut vaikka olla mainitsemaasi soodaetikkaseosta :nauru:
Ylläpitäjä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 14.04.2011 klo 14:52  
+
0

Tonteria kirjoitti:

^Kyllä mun tamppari kävi SaMaJan imuriin vaikka olikin eri malli. Et pitäisi olla yhteensopivia

Kiitos!

Ja jatkokyssäri, johon ainakin SaMaJa osaa vastata? Mistäköhän noita vaihtopäitä saa? Kun SaMaJa puhui tilaamisesta...

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 14.04.2011 klo 15:34  
+
0
^Ainaki ku me oltiin imuria ostamassa ja tutkittiin nuita turbosuulakehommia muihin, niin niitä oli esim isossa prismassa. Ja uskoisin että kodinkoneliikkeissäki on.

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 21:05  
+
0
Onko kellään kokemusta Dirt Devil -merkkisistä pölypussittomista imureista? Nykynen imuri on joku pari vuotta vanha Hooveri, mutta tuntuu että on yhtä tyhjän kanssa kun sillä huiskii... Koiran karvat ei lähe millään, ja imuroinnin jälkeen lattiat tuntuu hiekkaisilta. :eek:

Tietty joku Dyson ois ihan unelma, mutta vähän turhan ison loven haukkais lompakkoon tällä hetkellä.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 21:28  
+
0

oonuliinu kirjoitti:

Meillä on käytössä Dirt Devil, Infinity Excell, pölypussiton ja aiemmin Voltan pälypussiton, se oli kyllä pa**a. Suuri ero pussittomissa on suodattimissa, esimerkiksi Voltassa suodatin olisi pitänyt pestä joka kerran jälkeen tai se ei imenyt edes karvoja lattiasta , kun taas DD:n suodatin on täysin erilainen ja paljon parempi(huoltovapaampi). Pitää kyllä hajut sisällään ja on tehokas, ainut miinus siitä ettei tehonsäätöä ole putken ilma-aukkoa enempää.. meillä imuroidaan vähintään jokatoinen päivä, joten meille ei pusseja imuriin kiitos.

Tahtoisin höyrypuhdistimen lattioita ja pienempiä kohteita varten, kokemuksia ja suosituksia??



Huomasin uusimmasa lidlin mainoksessa Dirt Devilin ja muistin et jollaki semmonen on. Voitko valottaa et mimmonen se on. Plussia ja miinuksia?

Kato, muutkin kyselee samasta..

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 21:40  
+
0
Mä ostin ton mun imurin Netanttilasta ja yritin linkittää mutta sivuilla on jokin häiriö.

+Imuri toimii keskipakoisvoimalla eli imuteho pysyy samana koko ajan
+Suodatin ei muutaman käyttökerran jälkeen ole tukossa
+Ei pusseja
+Edullinen n.150€
+Hyvä imuteho
+Nätti
+Säiliö pieni, mutta pohja aukeaa ja roskat saa helposti roskikseen. (joissain säiliö on tehty sellaiseksi, että saa suurinpiirtein kynällä ronkkia roskat pois)
-Vie matot mukanaan
-Peseminen (suodattimet) ei ole kaikkien juttu, mutta minusta pieni vaiva
-Tehonsäätö saisi olla

Minä tykkään. :)
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 22:38  
+
0
maddy: Itse en ole nähnyt normikokoisia turbiinisuulakkeita Prismoissa tms (ainoastaan miniversioita), mutta esim. Stokkat ja netissä allergiakauppa myy niitä.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 23.04.2011 klo 00:06  
+
0
Mulla on vähän jäänyt toi itse suihkujen peseminen vähälle ja avon suihku on miltei jo valkoinen niin milkä olis paras aine jolla sais kalkki tahrat veks ja kunnolla desinfioitua suihkun? :mietiskel:

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 23.04.2011 klo 13:29  
+
0
Minä myönnän että mulla on mennyt täydellisen siisteyden tavoittelu toisinaan jopa liian pitkälle.
Olen antanut itselleni tarkotuksellisesti siedätys hoitoa.

Tänään pesin ikkunat ja tarkotus ois pestä vielä kertaalleen ennen maalaamista noi seinätkin.

Isoin ärsytys on väliovi ennen ulkoovea,siinä on semmoset ruutu ikkunat ja koirat tökkii siihen nenulla aina kun avaan oven ja lapset lääppii sormillaan,siitä jää ärsytäviä jälkiä ikkunaan,mietin minkä keksisin siihen?

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 23.04.2011 klo 13:32  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

maddy: Itse en ole nähnyt normikokoisia turbiinisuulakkeita Prismoissa tms (ainoastaan miniversioita), mutta esim. Stokkat ja netissä allergiakauppa myy niitä.

Kiitos. Pelkkä perussuulakekin tuntuu mielettömän tehokkaalta vanhaan imuriin verrattuna, joten tuota turbosuulaketta on ihan rauhassa aikaa haeskella. :hymy:

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 23.04.2011 klo 13:40  
+
0

vevve kirjoitti:

Isoin ärsytys on väliovi ennen ulkoovea,siinä on semmoset ruutu ikkunat ja koirat tökkii siihen nenulla aina kun avaan oven ja lapset lääppii sormillaan,siitä jää ärsytäviä jälkiä ikkunaan,mietin minkä keksisin siihen?



Verhot? :hymy: Ei pitäis ainaka sitten enää näkyä jäljet niin hyvin? En tiedä, tuli vaan mieleen.

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 23.04.2011 klo 14:57  
+
0
Voisko tuollaisella edullisella höyrypesurilla/imurilla (tuo anttilan 56 euroa) pestä sohvaa?

Vai saisko siivousfirmasta edullisemmin jonkun siivoamaan sellaisella?

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 11:42  
+
0
^ Mä en nyt tiedä millainen tuo tarkoittamasi laite on, mutta sohvat sun muut kannattaa yleisesti pestä painehuuhtelulaitteella, ei höyryllä. Höyry on monestikin turhan kova lämpötila monelle tekstiilille. Painehuuhtelulaite toimii niin, että ensin suihkutetaan pesuaineliuos pestävään kohteeseen ja sen jälkeen se imuroidaan pois, pinta jää suht kuivaksi.

Höyrypesurit on tarkoitettu enemmänkin koville pinnoille, mutta tietty niilläkin voi omalla vastuulla pestä sohvansa. Painehuuhtelulaitettakaan ei välttämättä tarvi vuokrata, koska melkeinpä saman asian ajaa sumutinpullo mihin teet pesuaineliuoksen ja imet sen vesi-imurilla pois tekstiilistä.

Siivousliikkeistä voit kysyä hintoja kyseiselle operaatiolle. Yleensä ainakin voinevat vuokrata esim. painehuuhtelulaitetta jollain muutamalla kympillä/ vrk. Silloin haet laitteen ja palautat sen. Jos taas tilaat niin, että joku tulee laitteen kanssa kotiisi ja tekee työn, tulee siitä tietty kalliimpi paukku, koska maksat laitteesta sekä tietysti tuntihinnan tai mahdollisesti jonkin könttäsumman minkä he palvelulle laskevat.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:30)