Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 15

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 02.03.2012 klo 07:13  
+
0
Meillä on kohta jo 5v vanha Electroluxin Ergospace, ja nyt kun tuon kanssa on tottunut imuroimaan, niin kaikki muut tuntuu ihan nysiltä lyhyine letkuineen... vaikka raivoankin joka kerta tunkiessani tota siivouskaappiin :nauru:
Se on pölypussiton ja siinä on hepa-suodatin, se on pieni ja kevyt ja ainakin meillä ihan riittävän tehokas.

Sitä en osaa sanoa, onko tehot riittävät esim. mattoon mistä pitää imuroida koirankarvoja, kun Hugosta ei nyt "sillä lailla" lähde sitä karvaa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 02.03.2012 klo 09:13  
+
0
Mä olen onnellinen pölypussillisen imurin omistaja. Meillä on tämmöinen. Kallis kun mikä, hyi olkoon. Ikinä en imuriin pistäisi tuollasta summaa. Avolla oli tuo jo kun tavattiin, enkä mä tiedä mitä teen sitten kun toi imuri lahoo :eek: Tossa on niin hiljanen ääni, että yöllä voi melkein imuroida ja siinä on aivan loistava imuteho. Ainut miinus on että pussit maksaa 5kpl+pikkusuodatin n.30e ja 5pussia+iso suodatin 70e. :roll:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 02.03.2012 klo 13:10  
+
0
Meillä on tämä tosin vähän vanhempi malli, tosi hyvä koiraperheessä, ei ole kovin kovaääninen.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Ninjahenttu

Ninjahenttu
Viestimäärä: 45

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Maanantaina, 16.04.2012 klo 22:00  
+
0
Olisiko kohtuuhintaista 100-200 euron imuria, joka tepsisi koiran karvoihin ja hiekkaan oikein kunnolla? Mulla on kuudenkympin Volta, joka ei ole tosin edes pölypussiton. Siivous olisi mukavampaa, jos ei olisi noin hempuli imuri. Tykkään siivoamisesta - paitsi imuroimisesta. Vaihtoehtoja on markkinoilla paljon, mutta en osaa valita. Karvat ovat lyhyitä eli kelpie on talossa. :)
http://kerttupetteri.blogspot.fi

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 17.04.2012 klo 11:26  
+
0
Olisko kellään suositella hyvää lattioidenpesuvärkkiä? :nauru: Eli siis varrellista lattianpyyhintä(?)
Laminaattilattiasta kyse. Ja jos jollain on suositella hyvää laminaatin pesuainetta, niin olen pelkkänä korvana. Tällä hetkellä käytössä olisko Johnsonin parketti- ja laminaattipesu tms.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Toybox

Toybox
Viestimäärä: 8

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 17.04.2012 klo 12:17  
+
0

Mirle kirjoitti:

Olisko kellään suositella hyvää lattioidenpesuvärkkiä? :nauru: Eli siis varrellista lattianpyyhintä(?)
Laminaattilattiasta kyse. Ja jos jollain on suositella hyvää laminaatin pesuainetta, niin olen pelkkänä korvana. Tällä hetkellä käytössä olisko Johnsonin parketti- ja laminaattipesu tms.



Itse ostin joskus jostain alesta Aino-lattianpesuvärkin (ei moppi, vaan 'luuttu'), ja hyvin on toiminut. Teleskooppivarret sun muut, kätevästi menee pieneen tilaankin kaapin perälle. Sini-merkilläkin on, ei kauhean kalliitakaan ole. Prismasta, Citymarketista yms. löytynyt..
Omat laminaatit olen pessyt kanssa tuolla Johnsonilla, ja hyvin on liat lähteneet, että siihen en osaa sanoa.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 17.04.2012 klo 13:34  
+
0
^Meillä on tällä hetkellä Viledan joku setti. Se on vaan niin raivostuttava, kun se pyyhinosa pitää joka kerta irrottaa siitä varsi-osasta ja liottaa ämpärissä käsin. :neutral: Ja se ei ees kunnolla lukkiudu sitten kun sen pyyhinosan yrittää kiinnittää takaisin..
Juu, oon nähny noita Sinin pesuvermeitä. Olis vaan kiva kuulla kokemuksia, että mikä olis hyväksi havaittu. Käytäntöineen kaikkineen. :hymy:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 17.04.2012 klo 14:24  
+
0
^Mulla on se Sini-tuotteen lattianpesuverme. Vaikka sen joutuukin joka kerta irrottaa ja liruttaa siellä ämpärissä, niin silti tuo on mun mielestä ehottomasti paras tapa pestä lattiat ever! Ei se kova homma ole, ja mulla on aina siivoushanskat kädessä niin ei tarvi paljain käsin ronkkia sitä pesuvettä. Siinä kangasosassa on melko tukevat tarranauhat, ihan helppo juttu kiinnittää. Sen läppäsee lattialle tarranauhat ylöspäin ja moppiosan päälle ja taas mennään. Vihonviimesintä kuraa sen sijaan on sellanen narumoppi, tsiisus mikä paskanpyörittäjä! Eihän se lähe ikinä puhtaakskaan.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 17.04.2012 klo 14:33  
+
0
Joo, oon todennu että ei ikinä meille sellasta naruhärpätintä. :nauru:
Toi kuulostais jo fiksummalta, kun on tarranauha. Pitääkin sellasta lähtee tsekkaamaan.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 19.04.2012 klo 16:35  
+
0
Mulla on muovimatot joka paikassa täällä kotona, mutta silti hehkutan Viledan liuskamoppia (ei siis varsinaista narumoppia, vaan tuossa on liuskoja). Ihan paras ja sen kun kierrättää pesukoneessa 60 asteessa aina muutaman pesun välein niin hyvänä ja hygieenisenä pysyy. Viledan vermeet on kyllä parhaat ammattisiivouksessakin IMO... Onneksi saan töissä siivota niillä, edellisessä siivousduunissa oli Taski-merkkiset ja niillä tarranauhalla varustetuilla paskoilla olis saanu heittää vesilintua.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 19.04.2012 klo 16:55  
+
0
Ehdottomasti Sini -lattiamoppisysteemi käyttöön. Siihen saa napakan otteen ja ne mikrokuituliinat (?) ovat niin hyviä. Samoin tomuliinat, kun tarvitsee vain pölyjä keräillä.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 19.04.2012 klo 20:17  
+
0
Lähden viikonloppuna siis Sinin metsästykseen. :nauru: Jostain syystä olis kauhee hinku pestä lattiat. Mikähän juttu tää ny on.. Joku mielenhäiriö varmaanki. Luultavasti hyvinkin pian ohimenevä.. :shifty:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 10:44  
+
0
En mä vaan ämpärissä mitään lilluta. Jos moppi paskottuu niin vaihdan puhtaan tilalle. Jos ei oo kuraa lattialla, niin nihkeytän mikrokuitumopin pesuaineliuoksella ja vetelen sillä lattiat, ja jos jossain on tahroja, suihkautan tahraan suoraan pesuaineliuosta mikä kostuttaa sitä tarpeeksi, että se lähtee sitten irti siitä lattiasta. Nyt mulla on käytössä joku tän tyyppinen, helppoa heittää moppi lattialle ja noihin tarroihin oikeasti tarttuu. Sama väline mulla ollut varmaan neljä vuotta, eikä tarrat vieläkään oo huonot tossa levykehyksessä. Uusia moppeja oon kyllä ostanut, mutta jotain halpis Aino -merkkisiä eikä nekään kyllä oo huonoja olleet.

Seuraavaksi ajattelin ostaa Vileda 1.2. Spray -mopin, josko siitä oikeasti olis apua nopeaan koiran kuratassujälkien siivoukseen.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 10:53  
+
0
Kuinka useasti teillä imuroidaan viikossa jos teillä on enemmänkin koiria?

Meillä siis asustelee kaksi koiraa; rotikka ja pitti ja saan imuroida joka helkutin päivä. Varsinkin tuo rotkula päästää IHAN hirveästi karvaa. Matot on ihan mustanaan eikä tuo meidän supertehokas( vie muovimatotkin mennessään kovimmalla imuteholla :shifty: ) imurikaan saa niitä siitä irti.
Lisäksi meillä on keskuspölynimuri josta en itse pidä kyllä yhtään. Lattioita meillä pestään sillä hiton ärsyttävällä Vileda-härpäkkeellä joka on tosi ärsyttävä. Löytyy Sini-härpäkekkin joka on paljon mukavempi tarranauhoineen.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

martsu

martsu
Viestimäärä: 186

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 12:17  
+
0
Meilläkin imuroidaan joka päivä, tai ainakin pitäisi imuroida :viheltel: Kaksi spanielia ja kaksi kissaa asustaa meillä, toisesta kissasta lähtee karvaa paljon tällä hetkellä (pidempikarvainen) joten saa sohvat ja kaikki imuroida samalla kun lattiat. Ja suht pieni kämppä niin ne karvapallerot jne näkyy tosi äkkiä, kun nurkkia/paikkoja karvan kerääntymiselle on enemmän kuin laki sallii... Imurina joku vanha Hoover, ihan ok se irrottaa karvat kunhan vaan vaihtaa pölypussin tarpeeksi usein.
"Kokeet ovat osoittaneet, että verenpaineesi tasoittuu, kun silität koiraasi. Se voi myös vähentää stressiä." -Billy Roberts-

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 12:24  
+
0
Mä imuroin kahesti viikossa, paitsi sitten karvanlähtöaikaan joutuu olla joka päivä imuroimassa (jopa kahdesti..). Ei noista normaalisti karvaa lähde kovinkaan paljoa. :)
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 12:29  
+
0
Mä imuroin hyvä jos kerran viikossa, mut meillä onkin välillä vähän turhan epäsiistiä.

Mä pesen lattiat (muovimatto-) Sinipiialla, mun mielestä ei tuu puhdasta jollei saa kunnolla hinkattua ja avot tolla saa! :nauru: Psykologinen kysymys, uskoisin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 21:28  
+
0
Minä imuroin pari kertaa viikossa tai ainakin sen kerran viikkoon:shifty: Mulla siis rotikka ja kaks sisäkissaa. Lunan karvanlähtö aikaan saa kyllä jokapäivä imuroida eikä sekään riitä.

Minä en oo ikinä ymmärtäny noita naruhärpäke moppeja. Mulla on ihan perus luutu ja toi lasta homma, mutta pitäs käydä kahtelee mukavempia välineitä jos se luuttuaminenkin rupeisi innostamaan enempi.

^Vois itse asiassa ton tyylisen hommata, minustakin pitää lattiaa kunnolla hinkata eikä ne millään pikkusipasulla puhdistu:nauru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 22:07  
+
0
Meillä imuroidaan satunnaisemmin, mutta vedellään lastalla lattiat about kerran viikkoon. Muuten ei mielestäni erityisesti karvaa lattioilla pyöri paitsi kun tolla rotikalla on karvanlähtöaika...Sillon on pakko vetää lastalla päivittäin jos ei halua mustaa karvakerrosta lattialle. Meillä ei toki ole mattoja lattioilla niin mikään ei sitten kerää karvaa itseensä.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 20.04.2012 klo 22:25  
+
0
Meillä imuroidaan joka toinen päivä (sohvan imuroin joka päivä) ja pyrin luuttuamaan ja pyyhkimään pölyt myöskin joka toinen päivä.
Taloudessa siis kaikenmaailman elukoita, mutta enitenhän koirien takia joutuu siivoilemaan tiuhaan, karvaa lähtee tällähetkellä kiitettävästi. :roll:
Myöskin nyt hiekkaa kulkeutuu ulkoa, vielä parempi syy siivota koko ajan.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 00:15)