Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:59

Siivous/Kodinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 15

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 21.04.2012 klo 13:36  
+
0
Minulla ei ole mitään rutiinia koska siivoan,siivoan aina kun koti sitä vaatii.
Imuroin,pyyhin lastalla ja moppaan.

Oon koittanut hillitä siivoamista kun mulla karkaa helposti "mopo" käsistä,hinkkaan seiniä niin et lastulevy tulee maalin alta näkyviin,siksi piti maalata seinätkin uudelleen.

Ihan mahdotonta pitää koti kokoajan tip top jos on useampi lapsi ja koira talossa,pieniä oman tunnon kolkutuksia tuli silloin kuin isommat pojat kieltivät nuorinta leikkimästä ettei tule sotkua.
Nyt olen koittanut hillitä itseäni.

Kissaa tai mitään jyrsiää en pystyis pitämään juurikin siitä syystä etten kestäisi sotkua.

Enkä voi sanoin kuvailla miten inhottaa kodissa missä kissat kävelevät pöydillä ja koirat oleilee aina petivaatteissa sängyssä/sohvilla.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 21.04.2012 klo 15:38  
+
0
^Mellä kissat hengailee pöydillä ja koirakin nukkuu mun kanssa samassa sängyssä:) Ja kissojen ruoka ja juomapaikka sijaitsee tiskipöydällä. En mä kuitenkaan pöydältä mitään suoraan syö ja vieraitakin varten pyyhitään pöytä kunnolla. Tuskimpa ne mitään tappavia bakteereja kantaa. Toki ymmärrän inhotuksen varsinkin jos on kovin siisti ihminen:hymy: Tosin kun minä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 10:48  
+
0
Ostin tällaisen Sini-Mikrosetti
ja totesin tämän eilen hyväksi. Hyvin lähtee lattioista shaibat ja tuli sitten vähän yllärinä, että kuinka likaset lattiat meillä onkaan ollu. Ei tule olemaan enää. :peukku: Ja sitäpaitsi toi moppiosa on liila, eli aivan ihanan värinenki. Voisin ostaa tuohon seuraavaks sellasen laminaattimopin, niin ei tuu liian kosteella pestyä niin usein sitte. Säilyy laminaatti hyvänä.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 11:58  
+
0
^Multa löytyy myös, tykkään :peukku: Tosin vaikka tossa sanotaan, että voi pestä lattiat myös ilman pesuainetta, niin mä käytän kyllä aina.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 12:11  
+
0
Hommattiin Sinin ikkunoidenpesusetti, ja siinä kans väitettiin et voi putsata ilman pesuaineita, mutten kyl ruvennu kun ois saanu pestä noi ikkunat varmaan seittemään kertaan. :nauru: Sikäli kyllä surkea setti, että pesupään tarrakiinnitys on yhden ikkunanpesukerran jälkeen ihan sohjona, ja muutenkin oli melko vempula.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 12:26  
+
0
Mä käytän ikkunanpesuun äitiltä opittuja vanhoja metodeja.. :nauru: Eli ämpäriin vettä ja Fairya, jollain rätillä pyyhitään ikkuna, sitten vedetään ikkunalastalla ja lopuksi vielä kiillotetaan sanomalehdellä. Kyllä muuten alkaa näkymään ulos ikkunoista. Ainoo haittapuoli tossa sanomalehdessä on, että jos osuu paljon ikkunanpokiin ja ne sattuu olemaan vaaleat, niin painomuste tarttuu. Ite oon oppinu jo varomaan pokia.

Ja mä tuun kyllä aina kanssa käyttämään pesuainetta. En "usko", että tulee puhdasta ilman. Ja sitäpaitsi se tuoksu, mikä tulee siitä pesuaineesta. :peukku:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 12:34  
+
0
Mulla on ollu äitiltä lainassa toi Sinin ikkunoidenpesumikrokuitusetti (sanahirviö :nauru: ) ja meillä molemilla ainakin oikeen loistavasti toiminu ilman pesuainetta. Äiti tosin pesee ikkunat joka kevät, joten ne ei ihan kauheen likasiks edes pääse, varsinkaan kun eivät asu taajamassa, että tulis katupölyä tai saasteita ikkunoihin. Mutta meinasin kyllä itellekin hommata sen setin, on se vaan niin näppärä.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 15:09  
+
0
"Kolme tuntia myöhemmin..." :twisted:

Noniin. Pesin eilen tolla pesimellä ikkunat. Tänään parvekelasit. Tuloksena, että tosta liinasta oli sauma purkautunut jossain vaiheessa siitä tarrareunan puoleisesta päädystä kokonaan, se piti paikata kolmella hakaneulalla. Sitten se pesinpää rupes putoilemaan siitä varresta, eli löystynyt ihan käyttökelvottomaks. Miten voi olla noin p*skaa laatua, että toisen pesukerran jälkeen koko vempele on jo ihan romuna?? :eek: Taidanpa lähettää pienen asiakaspalautteen...
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 16:07  
+
0
^ Nice, itse juuri ostin samanmoisen setin. :nauru:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Tiistaina, 08.05.2012 klo 17:29  
+
0
^ Nou hätä, mun lähettämääni sähköpostiin vastattiin alle tunnissa, pyysivät antamaan osoitteen jotta pystyvät laittamaan postiin uuden setin. Ei tarvitte ees palauttaa edellistä minnekään. :aurinko:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

jtm

jtm
Viestimäärä: 1

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 10.05.2012 klo 19:40  
+
0
Ihan vastaavaa tapausta en löytäny niin kysytäänpä. Elikkäs koira oli yön aikana joko oksentanut tai paskantanut vaaleahkolle puun väriselle laminaattilattialle. Tuotoksesta en ole ihan varma kumpaa seoli, ku se oli mustaa, mutta ei kuitenkaan aamulla enää haissut miltään ja laikun muoto näytti oksennukselta. Itse 'tavara' lähti pois helposti mutta laminaattiin jäi läpinäkyvä tahra, ikäänkuin kalvo, joka näkyy ikävästi aina kun sopivasti valoa vasten sen näkee, elikkäs joka päivä ja monta kertaa. Millähän aineella lähtis pois? Oon kokeillut laminaattipesulla, parilla veteen sekoitettavalla yleispesuaineella ja suihkututtavalla pesuaineella jolla olen putsaillut mm lavuaareja. Mielellään ei pelkkiä arvauksia, vaan ihan kokemusta omaavilta vinkkejä? :)

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Torstaina, 10.05.2012 klo 21:19  
+
0
^Vesi-etikka seos. Sillä ainakin itse putsaan lattiasta kaikki kuola ym. tahrat helposti. Meillä on kanssa laminaatti.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 11.05.2012 klo 09:36  
+
0
^Missä suhteessa vettä ja etikkaa laitetaan? 50/50 vai loraus etikkaa veden sekaan?
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 11.05.2012 klo 16:26  
+
0
Mistähän johtuu, että kosteusmittaajat käyvät meillä aina silloin, kun on törkyistä joka paikassa? Tänään oli vielä karvojen, höyhenien ja neulasten lisäksi kaljalaatikot olohuoneessa ja avokin kalsarit eteisen lattialla. Mitähän ne mahtaa meistä oikein ajatella. :shifty: Pitäisi ehkäpä siivota useammin. Ei vaan inspaa kun avo ei siivoa koskaan.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 08.09.2012 klo 21:12  
+
0
Mulla olisi aikeina etsiä jonkunlainen pesuri mm.huonekaluille sekä auton penkeille. Katselin Kärcherin yli 300€ hintaista tekstiilipesuria, mutta kävisikö siihen hommaan ihan höyrypesuri? Suosituksia, ehdotuksia, ideoita?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 08.09.2012 klo 21:15  
+
0
Mulla on uusi perheenjäsen, oikeastaan se kotiutui jo pari viikkoa sitten. H2O mop x5. Ja mä olen :love: :love: :love:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Lauantaina, 08.09.2012 klo 21:17  
+
0
Onko se todella hyvä? Aika ristiriitaista viestiä siitä on tullut ilmoille ja epäilyttää kovasti. Onko sillä mahdollisuus puhdistella noita huonekaluja? Se olisi ainakin hintapuolelta ykkönen.. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 12.09.2012 klo 17:52  
+
0
^^ Onks toi just se limen vihreä höyrykapistus, mikä putsaa minkä tahansa lattiapinnan, vaatteet ja huonekalut ynnä muut vesihöyryllä? Mä oon miettinyt et pitäiskö mun hommata sellainen, että siitä lattioiden pesusta tulis kivaa ja tekisikin sen joskus... Mut vähän epäilyttää tilata jostain ostostvstä, onko tollasta vastaavia ihan normikaupoissa myytävänä inhimilliseen hintaan vai onko aikoo vaihtoehto perus moppi tms (mikä jo löytyy kaapista)?

Ja ens joululahjaksi haluun roboimurin, et ees joku imuroi mun kämppää tasaisin väliajoin kun en itse siihen oikein ole kyennyt oman saamattomuuden "ansiosta"... :shifty:
Shiba, Mori ♂
Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.09.2012 klo 17:54)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Keskiviikkona, 12.09.2012 klo 17:58  
+
0
^ Cittaris on ollut noita "tv-shop-moppeja". Mulla oli joku muu (vähän halvempi) höyrymoppi (kunnes ex päätti viedä sen mukanaan) ja tykkäsin kyllä. Inhoon lattioiden pesua ja tolla sai hyvin tassunjäljet, kuolatipat yms parketista. Kunhan tässä joku kaunis päivä rikastun niin ostan kyl jonkun vastaavan itelleni.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: SIIVOUS/KODINHOITO - Perjantaina, 14.09.2012 klo 16:02  
+
0
Hyvä on! Olen sillä melkein jokaisen kolon edellisessä kodissa käynyt lävitse (nyt ei täällä uudessa huushollissa ole vielä oikein voinut kun imuri varastettiin muuttokuormasta). Ainoa miinus on, että jokaista mikrokuituläpyskää on vain yksi. Onneksi on eBay josta saa halvalla tilattua lisää. Ensimmäisen kerran kun moppasin tuolla, niin hertsileijaa kuinka musta siitä läpyskästä tuli!
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 11:15)