Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 01.11.2010 klo 23:35

Sisustusta

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Maanantaina, 22.11.2010 klo 19:07  
+
0
Viikonlopun vietin tapettikaupoissa ja nyt on kaikki löydettynä, huomenna saan viedä ne sitten työmaalle! (Ne jotka ei vielä ole huomannu mun hehkutusta, niin ostin just perjantaina rivarista kolmion joka valmistuu uudeksi vuodeksi.) Sain vielä sovittua, että työmiehet hoitaa tapetoinnin jos ite kuskaan tapetit sinne heille laitettavaksi ja kiireellä. Kaikki nämä siis tehosteseiniä pelkästään.

Perjantaina löysin työhuoneeseen/vierashuoneeseen valkosella pohjalla kiiltovalkosella "maalattuja" isoja kukkia. Tämä sattu silmään vieläpä -60% alekorista, joten lompakkoki tykkäs! Paitsi ei tuohon pienelle seinälle muutenkaan kovin paljoa tapettia kulu. Sitten sunnuntaina löysin olohuoneeseen valkosen tapetin, johon on "upotettu" valkosella satiinityyppisellä kankaalla koukeroita ja pieniä kukkia. Ja sitten tänään kävin vielä hakeen tuota samaa tapettia, mitä tulee olohuoneeseen niin omaan makkariin mustana. Tai siinä on tosi tumman harmaa pohja ja nuo kukat ja koukerot on sitten mustaa satiinia. Tai siis ei se nyt toki oikeeta satiinia oo, mut tuntu käteen ihan semmoselta. :shifty:

Olohuoneessa ja omassa makkarissa tulee oleen samat sävyt: tumma harmaa, valkonen ja violetti. Ja nyt ainaki mun mielikuvassa tuo on ihan hauska, että olohuoneessa ja makkarissa on sama tapetti eri värisenä vaan, kun makkarin ovi tulee olohuoneeseen ja tietystä kohin ne näkee siten kummatki.

Työhuoneen värisävyt on vielä auki, mutta kun tahon ostaa uuden maton sitten olohuoneeseen vaikka mulla on suht uus olohuoneen matto, niin tää täytynee sitten laittaa tuonne työhuoneeseen ettei käyttämättä jää. Ja se matto on valkonen punasilla kukilla, joten punasta sinne sitten täytynee laittaa. Vaan ei se haittaa, ihan jeeshän seki kunhan saa huoneen oleen näyttämättä jouluselta.

Kovasti oon kyllä nyt touhottanu tuon sisustuksen kanssa, aivan mahtavaa päästä laittaan uutta kotia, osin uusilla ja osin vanhoilla huonekaluilla!

Ai niin, jottei ihan omaksi höpinäksi mene tää romaani, niin tarkotus oli ihailla ja kehua paulahin keittiötä, todella hieno! Ja ihana peili näky siellä eteisessä(?).
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 23.11.2010 klo 21:22  
+
0
Vähänkö tekis mieli sisustaa ku pääsin työkkärin kautta työharjotteluun kahdeks kuukaudeks semmoiseen liikkeeseen jossa myydään kaikkee sisustuskrääsää. argh.
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

unintended

unintended
Viestimäärä: 166

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 23.11.2010 klo 22:08  
+
0
^Mä olen ollut niinkin sisustuksellisesti hienossa paikassa kuin Tiimari töissä, mutta sieltäkin tuli harva se kerta jotain kamaa kotiin mukaan. Varmaan menisin sekaisin, jos olisin jossain sisustusliikkeessä töissä. :enkeli:

Mä rakastan sisustamista, etenkin tasojen koristelua kasveilla, kuvilla, kehyksillä, kynttilöillä ja kaikella mahdollisella. Ainoa ongelma tässä onkin avomies, joka vihaa "kaikkea tilpehööriä". Oon huonekasveja saanut hankkia ja muutamaa valokuvaa ja koriste-esinettä pitää, mutta esimerkiksi kynttilänjalat, jouluvalot jne. kaikki kaunistaa meidän komeroa sisältäpäin. :roll:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 23.11.2010 klo 22:21  
+
0
^^ Ai mikä unelma olis olla töissä tuommosessa paikassa!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Torstaina, 13.01.2011 klo 23:42  
+
0
Dodii, täällä on uuden kodin sisustus täydessä vauhdissa! Tuntuu, ettei mikään vanha sovi tänne ja tää asunto antaa paljon enemmän mahdollisuuksia väreihin mitä edellinen asunto. Tänään kävin tuhlaamassa Kodin Ykkösessä ja ostin ihanat pinkit tabletit ruokapöydälle (ja ai että ne näyttää hyvältä tummaa puuta vasten ja sattupa oleen pinkkeja tulppaanejaki pöydällä, ah!). Eilen sain muuttajan alekuponkeja, just niinku niiin passelisti. Siellä oli nimittäin tuonne Kodin Ykköseen -25% kuponki koskien mattoja. Ja just toissapäivänä kävin mattoja siellä kattomassa ja tänään toki marssin ostoksille. Sain sitten keittiöön mustan puuvillamaton/räsymaton/mikä lie, eteiseen mustan maton ja makkariin kaks violettia puuvillamattoa, joissa on violettia satiinia seassa. Lisäksi ostin mustan päiväpeiton. Tuota päiväpeittoa vähän jännitin, mutta se on just semmonen kun toivoinki. Ja koko makkari on nyt aika bueno :jjei: Vielä kunhan ens viikolla käyn Ikeasta ostaan yöpöydät.

Nyt muilta sisustajilta kyselisin, että minkä värinen matto mun kannattais olohuoneeseen hankkia. Tv-taso ja sohvapöytä on siis pähkinää, sohva mustanharmaa (kunhan se tulee), sohvatyynyt violettia+pinkkiä, verhot violettia ja valkosta. Kun violetti matto ois ykkönen, mutta sitten sillä on se vaara (niinku kävi edelliselle matolle - uusi villamatto mutta väri valkonen+punanen=ei sovi enää), että se rajottaa värien vaihtelut. Valkonen matto epäilyttää, vaikka tosin Peppihän on valkonen. Musta matto menee liian tummaksi, ruskeaa ei ja harmaakaan ei kiinnosta. Violetti ois tosiaan mieluisin. Hmpf. :eitietoo:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 02:14  
+
0
^ valkonen matto sinne sopis hienosti, luulen ma. Pitäis tietysti nähdä kaikki sävyt, mutta ilman sitäkin uskaltaisin väittää että valkoinen on hyvä valinta :peukku:
Toisaalta valkonen on koirataloudessa niin vihoviimenen homma.. Kyllä se vaan ärsyttää ihan viimeseen asti, kun siihen mattoon tulee joku pienenpieni tahra, joka ei vaan lähde irti. Oma katse hakeutuu sitten aina siihen ärsyttävään pieneen täplään..
Oikeastaan omituisen puhtaana on meidän olkkarin muhkea beige villamatto pysynyt. Tai siis ihan hirveä se on, mutta se taas ei johdu koirasta ollenkaan.. Ehkä joskus uskallan vielä meillekin valkoisen maton hommata, sehän sopii melkeinpä kaikkialle!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 10:36  
+
0
^^ Sulla on nyt sama ongelma kuin mulla oli - mikä väri on: niin tumma ettei lika näy, vaaleampi kuin musta, ja mielellään neutraalin värinen - olematta harmaa.
No, me ostettiin nyt sitten juur Kodin Ykkösestä musta matto, se saa olla talvet lattialla. Keväälle ja kesälle mulla onkin sitten iiihana turkoosi puuvillamatto.

Eli mun ratkaisu ongelmaan on: kaksi edullista mattoa. Toinen siinä must have -värissä, ja toinen sitten jossain sallivammassa värissä. Noi kummatkin matot oli yhteensä alle 100€, turkoosi matto Iskusta.

(Jos mä saisin vapaasti päättää, niin meillä olis sellainen ihana paksu valkoinen pörrömatto. Sattuneesta syystä ei ole.)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:19  
+
0
^ Oi tuo on ihana matto! Katoin sitä just tuolla liikkeessä eilen. Niin.. Sen maton pitää vaan olla kovin iso, että niillä tahtoo hinnat nousta väkisellä ihan tuhottoman kalliiksi. Eilen katoin yhtä violettia mattoa (puuvilla+satiininauhakuviointi), sen hinta 209e. Huh :eek: Mutta pitääpä mittailla tuota mittaa ja katella verkkokauppojaki, en ollu älynny aiemmin!

Mutta se valkonen matto kyllä toisaalta houkuttelis. Se vaan, että tuleeko huoneen ilmeestä kovin vaalea sitten. Pitäis ehkä malttaa oottaa sohvan kotiutuminen ennen ku ostaa sitä mattoa. Näkee sitten, kuinka tummalta ja hallitsevalta se sohva sitten näyttää. Mutta jos mustasta ja valkosesta pitäis valita, niin valkonen sitten, koska Pepistä irtoo valkonen karva (ei noita punasia karvoja ainakaan koskaan näy missään :eitietoo:).

Muoks. Tuoltahan löyty mun eilen ostama violetti matto makkariin . Sekä se kallis matto, jota katoin olohuoneeseen.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.01.2011 klo 11:24)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:25  
+
0
^Joo, tosta mustasta matosta se suurinkin koko (140x200) on vähän liian nafti, oisin mieluummin ottanu vielä isomman muttei ollut. Turkoosi matto maksoi muistaakseni 49€ jossain alennuksessa, ja se on kuitenkin sitte jo 160x230cm. Sitä ei näköjään oo enää myynnissä, tai en ainakaan löytänyt Iskun sivuilta.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 16:40  
+
0
Mä haluisin meille semmosen ihanan valkoisen pörrömaton olkkariin, en vaan tiedä onko se kuinka tuhoon tuomittu idea.. Tosin, tilasin meille höyrypesurin, jolla voi höyryttää myös matot joten ehkä sen kotiuduttua vois miettiä pörrömattoa uudelleen. :viheltel: Nykynen tumman ruskea matto tuntuu toisinaan raskaan väriseltä, sohvakin kun on tumman viininpunainen.

Tuo violetti matto on nätti mitä Karvakamu on meinannu! Se sopis meidän makkariin täydellisesti, on violetti päiväpeittokin.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 18:04  
+
0
Mä olen noin ajatustasolla kova sisustamaan, käytännössä vain en saa mitään aikaiseksi :roll:

Kauheasti ei pysty nyt rahaa tähän harrastukseen sijoittamaan, mutta jos nyt saisi edes ommeltua verhot, sitä varten tilaamani kankaat tuli pari päivää sitten. Tuntuu vain että vuorokaudessa on jo nyt liian vähän tunteja.

Tykkään lukea kaikenlaisia sisustuslehtiä, -blogeja yms. mutta loppujen lopuksi en niistä niinkään saa käytännön ideoita, vaan hankin sitä mikä sattuu miellyttämään. En muista olenko koskaan lähtenyt varta vasten mitään tiettyä sisustusartikkelia ostamaan, tai siis ainakaan niin että olisin sen myös ostanut :nauru:

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 19:42  
+
0
Mulla nyt kova buumi sisustaa mielessä tulevaa kotia. Siinä on neliöitä yli 40 enemmän kuin vanhassa, eli kivasti saa kaikenlaista uutta ostaakin hyvällä mielellä.
Tahtoisin yöpöydiksi makkariin sellaiset pienet puiset kuutiot, jossa tausta on avoin. Jos joku nyt tuosta ymmärtää mitä tarkoitan..
Yhdessä blogissa bongasin sen tyyliset, siinä oli vaan ns. kaksi kuutiota päällekäin. Tarkoitus olisi laittaa ne siis seinälle, niin että lattiatila jää vapaaksi. Onko kukaan nähnyt jossain mitään tuon tyylisiä? Yksi vaihtoehto olisi tietenkin teettää, mutta en tiedä tuleeko vähän kalliiksi.

Mitä mieltä te ootte näistä jakkaroista? Tahtoisin tuommoisen S tai M kokoisena isoon eteiseen vieraita vastaan.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 21:06  
+
0
^Sulosiahan noi Puppyt on, mutta kyllä mä silti miellän sen enempi lastenhuoneen kalustoksi. Tuplakupla ois hienompi :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 22:40  
+
0
Mä en tykkää oikein mistään muoviesineistä ellei sitten jostain syystä ole ihan pakko olla muovia, joten itse en tuollaista haluaisi, vaikka ovathan ne kovasti muodissa. Mutta jos sopii ympäristöön niin mikä ettei, lastenhuoneen sisustukseen mäkin nuo tosin enemmän miellän.

Huomenna tulisi ajettua Ikean ohi, tiedä sitten pitäisikö poiketa... Tarvitsisin kyllä jotain keittiöjuttuja ja kylppäriin maton jajaja. Ääh, no katotaan. Olen lasten kanssa yksin liikenteessä ja ne mahtavat olla siinä vaiheessa jo aika väsyneitä, joten tulisi kyllä nopea reissu, mikä on varmaan ihan hyvä juttu.

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 23:13  
+
0
Mulla on menossa sisustusprojekti typyn (3,5v) huoneessa. Ainoa mikä enää puuttuu on yks vanha arkku, joka pitäs maalata valkeeksi ja vaihtaa siihen semmonen ihana vaaleenpunanen vedin. Nyt se arkku vaan napottaa meillä tossa terassilla, en oo jaksanu ottaa sitä ees sisälle asti. Kai toi arkku olis ihan kiva tommosena tammen(?) värisenäkin, mut haluun sinne enempi valkeeta. Muut lelulaatikot siellä on niitä valkeita ikean peltitynnyreitä ja semmosia ikivanhoja puulaatikoita. Eli arkun on siis pakko olla valkea, sängynrunko kun on musta ja arkku tulee sijoittumaan sängyn päätyä vasten. Musta ja tammi ois liian synkkä yhdistelmä meiän talouteen :hymy:

Onko kukaan muuten koskaan nähnyt missään turkoosia karvalanka-mattoa? Taitaa olla tuhoontuomittu homma haaveilla ees semmosesta..:eitietoo:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 14.01.2011 klo 23:44  
+
0
Minäkään en muoviesineistä tykkää itellä, en osaa niitä oikeen kuvitella mihinkään vaikka monessa sisustuslehdessä ainaki niitä oon nähny.

Huomenna meen käymään vielä yhdessä mattoliikkeessä, mutta epäilen vahvasti, että sieltä ei mun budjetilla löydy mitään. Jos jos sieltä ei löydy, niin sitten tilaan toisen näistä:
violetti
tai
harmaa

Siinäpä sitten koittaa valita toinen ja olla tyytyväinen päätökseen! Muuten ottaisin harmaan ehottomasti, mutta mistä mää sitten saan väriä olohuoneeseen? :eitietoo: Verhot on violetti-valkoset ja sohvalla on pari violettia ja pari pinkkiä tyynyä. Mut noihin sitten rajottuis ja kaipaisin enemmän väriä. Siksi ois kiva, että matto ois värikkäämpi.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 15.01.2011 klo 10:28  
+
0
Mä oon eläny nyt koiran takia jo vuoden ja 3 kk ilman ensimmäistäkään mattoa ja kyllä tää kämppä näyttää jotenkin niin kylmältä ja kalsealta ilman. Jos tänään hakis varastosta ees yhden maton ja laittas lattialle, ihan sama vaikka sitä joutus sitte pesemään kerran päivässä. :ylpea:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 15.01.2011 klo 11:42  
+
0
Me muutettiin tähän toukokuussa eikä meillä ole mattoa kuin avon työhuoneessa (sekin laitettiin vasta vähän ennen joulua...).
Meillä on siis vaalea, hieman sinertävä laminaatti. Näkyy näissä kuvissa (kuvat TOAS:n nettisivuilta, meillä siis samanlainen):
keittiö
eteisaulaa

Meillä oli entisessä kämpässä räsymattoja mutta mielestäni ne eivät sovi tuon lattian kanssa mitenkään. En oikein ole jaksanut edes paneutua mattojen maailmaan, ovat ihan hirvittävän hintaisia. Ehkä sitten joskus, tykkään tästä lattiasta tosi paljon niin kyllä sitä jaksaa katsella :cool:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 15.01.2011 klo 12:57  
+
0
^Onhan se joo eri asia laminaattilattian kanssa, kuin muovimatolla. Tosin laminaatti kyllä kopisee ja kaiuttaa vielä enemmän kuin muovimatto, mutta kyllä sen kärsii kun se on kauniimpi katsella :wink:
Meillä on tässä nykyisessä siis "valkoinen" muovimatto (joka valokuvissa jostain itelleni vielä käsittämättömästä syystä taittaa ihan oranssiksi valotuksesta tai värilämpötilasta välittämättä :mietiskel:), joka on vielä kaiken lisäksi paikoittain tosi järkyttävässä kunnossa.
Olohuoneessa just sohvan edessä (onneksi nyt maton alla) matossa on pieniä reikiä n. puolen neliön alueella, ihan kuin joku ois hakannu siihen nauloja pystyyn ja nyppinyt ne sitten pois.
Makuuhuoneessa on ihan ihme ihan kuin kuuma pyöränrengas ois polttanut urat, tätä ei saa edes matolla peitettyä.
Ja sitten on lukuisa määrä näitä erivärisiä värjäytymiä, löytyy punaista, sinistä ja keltaista. Kun muutettiin tänne, niin kuvasin joka ainoan virheen ja väriläiskän, ettei tuu sitten MITÄÄN sanomista kun muutetaan pois.

Poismuuttamisesta puheenollen, pistettiin hakemus sisään uudesta vuokra-asunnosta :wink: 50-neliöinen kaksio Turun Vasaramäestä eli hyvältä alueelta, kaiken lisäksi aika jännästä asumisratkaisusta: kerrostaloyhtiön pihalla oleva yksikerroksinen "paritalo"! Jos tämä natsaa, niin säästöä tulee kuukaudessa yli 150€, ja työmatka putoaa kolmasosaan.
Maanantaina saadaan tietää oliko onni myötä, sitä oli meidän lisäksi ensinäytössä katsomassa 2 muuta pariskuntaa ja yksi sinkkutyttö, ja ilmeisesti kaikki muutkin aikoivat laittaa hakemuksen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 15.01.2011 klo 13:04  
+
0
Tuo Karvakamun violetti plyysimatto on aivan ihana, kannatus sille siis. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi


  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 10:15)