Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 01.11.2010 klo 23:35

Sisustusta

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 11:36  
+
0

Mulla olisi tulossa tuohon sohvan taakse sängyn yläpuolelle vallilan kelohonka -kankaasta taulu, vaaleansininen tausta kankaassa. Sitten minulla on tekovaiheessa 3-osainen taulu johonkin tuohon koiranpedin päälle tai sohva -akselille (juliste on tosi huonossa kunnossa ja lähtenee), aiheena vedessä juokseva koira ja väreiksi siihen olen kaavaillut sinistä ja oranssia.


Kuulostaa hyvältä :peukku:

Vitriinikaappi on ollut pitkään haussa, ja olen nyt ajatellut joko tätä tai tätä. Tykkäisin enempi tuosta jälkimmäisestä Hobby Hallin vitriinistä malliltaan, mutta eihän tuo väri nyt sovi oikeen yhtään mihinkään. Toisaalta jossain sisustusohjelmassa joskus sanottiin, että eihän metsän puutkaan ole kaikki samanlaisia..:wink:

Tästä varmaan voi olla montaa mieltä, mutta ite aattelen, että varsinki pienessä tilassa ei oo kiva olla montaa eri väriä ja tämä koskee myös puuta. Toistaalta tuommonen iso vitriini on taas hiukan eri, mitä pienempiä tavaroita siellä täällä. Tuo jälkimmäinen oli kyllä aika ihana. Ite lähtisin silti miettimään vitriiniä sopimaan sohvapöytään ja tv-tasoon (en kyllä nyt muista oliko sulla kuvissa tv-tasoa/mimmonen se oli).

En nyt vaan oikeen keksi millaista värimaailmaa tänne lähtisi hakemaan. Olen ajatellut maalata tuon seinän jolla juliste on, meinasin ensin siniharmaata, mutta riiteleekö se laminaatin kanssa? Ja sitten mulla on tuo olemassa oleva kaappi ja tuleva vitriini...:mietiskel: Mitä jos seinän maalaisi vaan vaalean harmaaksi? Tai jos laittaisi jopa jotain erikoismaalia, niitähän on ties mitä helmiäistä ja ihmepintaisia... saan ehkä maalin ilmaitteeksi, en tosin tiedä koskeeko kalliita erikoismaaleja.

Jos aiot käyttää tummaa sinistä sisustukseen, niin sillon ainakaan mun mielestä ei kannattais harmaata seinää laittaa, siitä saattaa tulla tunkkanen. Mutta raikkaan vaaleansinisen kanssa harmaakin seinä voi olla ok. Ja toki se riippuu siitä harmaasta. Sininen yhdistyy yleensä tosi kivasta puupintoihin. Toisaalta, en laittais seinää siniselläkään (ja tähän ei nyt liity mitenkään se, että vihaan sinistä väriä :nauru:). Tai ainaki sais olla aika tarkka sen värin kanssa. Kun on kyseessä pieni huone/asunto, niin jos käsitin oikein, että puhut siitä isosta seinästä(?), niin tulisko siitä liian hallitseva ja pienentäiskö se tilaa kovasti? Miten ois joku heleä valkonen, joka heijastais valoa?

Olisiko ihan hölmön näköistä jos lähtisin väkertämään tänne sinistä, musta/harmaata ja mausteeksi oranssia? Tuleeko siitä ihan tunkkainen, neliöitä on kuitenkin hyvin rajatusti.

Ei olis yhtään hölmöä. Oranssi on just hyvä pieninä annoksina tehostamassa sinistä ja mustaa/harmaata. Miten sulla matto oli? Jos hommaat sinisen maton? Sitten vaikka pari sinistä ja pari oranssia tyynyä sohvalle? Toisaalta ne isot sohvatyynyt vois sinisellä päällystää (oranssit pienempiä tyynyjä), mutta toisaalta taas en tiedä.. Onko sulla mitään sinistä, esim pyyhkeitä, lakanoita tms. joilla voisit kokeilla, minkä näkönen sohvasta tulee jos siinä ei oo yhtään "oikeen" väristä tyynyä vaan pelkästään sinisiä? Vai kannattaisko niitten antaa olla ja hommata erikseen ne väriä tuovat tyynyt?

Ja laitan nyt vielä viimeisimmän kirpparilöytöni, tämä on keraaminen ja melko iso. Sopisi mielestäni hirmu kivasti tuon tällä hetkellä koiranruokakupin yllä olevan Kalevala -aiheisen taulun yhteyteen jotenkin, sijoittelu on vaan siihenkin ihan hakusessa.

Nätti on!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 12:01  
+
0
Oltaisiin saatu ilmaiseksi valkoinen vuodesohva. Se vaan taitaa olla liian iso mein pikkuruiseen olkkariin, ainakin olisi pitänyt ostaa pienempi sohvapöytä sitten. Toisekseen en tiedä, miten valkoinen sohva olisi sopinut tuohon järkyttävän rumaan kellertävään lattiaan tai suht tummiin muihin huonekaluihin. (ei sillä, että tuo nykyinenkään sopisi tai ylipäätään mikään mihinkään...) Lisäksi koiranpentu ja valkoinen kangassohva ei kuulosta yhtään hyvältä yhdistelmältä. Olisivatpa tarjonneet sitä vasta sitten parin vuoden päästä. :neutral:

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 11.02.2011 klo 00:17  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Kun on kyseessä pieni huone/asunto, niin jos käsitin oikein, että puhut siitä isosta seinästä(?), niin tulisko siitä liian hallitseva ja pienentäiskö se tilaa kovasti? Miten ois joku heleä valkonen, joka heijastais valoa?


Valoa heijastava...:eek: Jep, voisi muuten olla todella kiva, kiitos ideasta.:peukku: Se voisi olla justiinsa sitä mitä haen, eli jotain eloa tähän perusvalkoiseen betonikuutioon kuitenkaan pimentämättä. Ja sitten ehkä uskaltaisi miettiä tummaa vitriiniä, hmm. Tv-taso on tosiaan musta, samaten sohvapöytä, matto tummansininen (mustia ja sinisiä loimilankoja). Mustaa olen siis itsekin miettinyt kyllä, olisihan se tavallaan itsestäänselvin ratkaisu, minua vaan vähän jännittää että tekee liian synkäksi... ja kivaa mustaa vitriiniä on kyllä varmaan vaikea löytää. Tuota linkkaamaani ikean vitriiniä saa kyllä mustana, mutta on se ehkä vähän... kellarihyllymäinen. Tahtoisin mieluummin matalemman, leveämmän ja ehdottomasti väh. 40cm syvän. Tai voisi olla jopa niin leveä (eli pariosainen/2 vierekkäin), että voisin heittää tuon nykyisen kaapin menemään. Mutta siinä tulisi varmaan sitten jo hinta eteen... Täytyypi varmaan käydä kiertelemässä kauppoja. :shifty:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 11.02.2011 klo 00:18)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 11.02.2011 klo 15:35  
+
0
^ Okei, no jos sulla on mustia nuo tasot ja pöydät, niin niitten kanssa menee kyllä vaaleeki puu. Onko valkonen vitriini ihan poissuljettu vaihtoehto?

Ja siitä seinästä, niitähän on vaikka mitä vaihtoehtoja. Joku valoa heijastava tosiaan, sitten on niitä jotai mitä maalataan vaan miten sattuu (siis ettei kokoajan vaan ylös-alas vedellä). Ja värihän voi olla ihan puhtaanki valkonen, tai sitten esim shampanja tms. Kaupoista löytyy paljon niitä valmiita värikarttoja, vaikka ne onki periaatteessa maaleille, niin kato sieltä jostai se sininen mitä sulta löytyy ja ala sen lapun kanssa ettiin mätsäävää seinämaalia. Vaikeetahan se toki on niin pienistä lapuista saaha mallia, mutta on seki jotai.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: SISUSTUSTA - Sunnuntaina, 13.02.2011 klo 22:02  
+
0
^Ei olisi ollenkaan poissuljettu valkoinenkaan vitriini... niistä löytynee enempi vaihtoehtojakin. Ehkä suljen kuitenkin nyt mielestä kaikki puunväriset, itseni tuntien en usko että pystyisin tulevaisuudessa pysyttäytymään jossain yhdessä puun värissä... esim. valkoinen on taas aina valkoinen, sitä on helppo laajentaa.

Nyt kun tässä innostui suunnittelemaan, niin kaavailin vielä että heivaisin sängyn tuosta vaatehuoneeseen ja tekisin siitä makkarin, siten saisin nikkaroitua sohvan taakse koko selkänojan pituisen "baaripöydän". Sen voisi maalata mustaksi/mustanruskeaksi ja siihen muutama jakkara, voisi olla sellaisia baarituolin tyylisiä satulatuoleja, muistelen jossain nähneeni. Sitten leveä vitriini/hylly nykyisen kaapin tilalle ja ehkä miun musta mademoisellekin mahtuisi vielä siihen viereen..

Vähän täytynee mittailla vielä, vaatehuoneesta tulee kyllä epäkäytännöllinen... sänky kyllä juuri mahtuu sinne, muttei paljon muuta ja mulla on siellä vaatteiden ja erinäisten romujen lisäksi tällä hetkellä pakastin:mietiskel:. Liukuovi ehkä sinne... olisi vaan niin kiva saada tänne oikea pöytä, minullahan ei nyt siis ole täällä mitään ruokapöytää.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 18.02.2011 klo 15:14  
+
0
Noniin. Olohuone ennen:



Kirjahylly ennen:



Olohuone & kirjahylly jälkeen:



:hymy: Olen ihan tyytyväinen lopputulokseen, vaikka käytännön syistä kirjahyllystä ei tullutkaan ihan sellainen kuin alunperin oli tarkoitus. Todennäköisesti modailen sitä vielä vähän lisää, mm. nyt alkuperäisen väriseksi jääneet "sisäosat" olisi myös tarkoitus päällystää decoupage-tekniikan avulla sopivalla kankaalla.



Tästä geometriahässäkästä pidän kovasti, ja se onnistui aivan yli odotusten! En vaan ole aivan varma jatkanko sitä vielä hyllyn toiseenkin osaan, nyt ne menevät hyvin kun eivät ole vierekkäin, mutta tulevaisuudessa saattavat päätyä "alkuperäiseen asetelmaansa" jolloin kuvioimaton voi näyttää vähäsen kalpealta kuvioidun vieressä :mietiskel: No, aika näyttää ja hiljaa hyvää tulee :hymy:

Aikaa hommaan meni 3 päivää ja rahaa alle 80€. Kustannuksia ois vielä varmaan saanut vähennettyäkin jos oisin myynyt edellisen hyllyn, mutta nyt meni lahjoituksena kun piti vaan saada äkkiä pois jaloista.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 18.02.2011 klo 16:18  
+
0
^ Siis vautsi! Siinä on kyllä karsea (anteeksi) kirjahylly muuttunu täysin upeeksi! Ei vitsi toisilla on taitoa ja silmää tuommoselle!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 18.02.2011 klo 17:56  
+
0
^ ;D Joo, eihän se mikään "kaunis" hylly ollut, muute ku hinnaltaan :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 18.02.2011 klo 22:07  
+
0
Jannie, vau, tosi upea lopputulos! Oispa hienoa itsekin osata tehdä tuommoista, mulla ei vaan ole mitään taiteellista silmää, eikä sen puoleen taitojakaan.

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: SISUSTUSTA - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 09:55  
+
0
Jannie, mistä oot hommannu ton olkkarin pöydän? Mä löysin samanlaisen, joka oli tosin maalattu limenvihreeksi, yheltä vanhalta asumattomaltan talolta, ja oon ihan rakastunu siihen! En raaski ees maalata sitä vaikka limenvihree nyt ei sovi meille yhtään.:love:

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: SISUSTUSTA - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 10:14  
+
0
Vau hitsi kun tuo geometrinen kuvio on upea! Se on musta täydellinen noin kun sitä ei ole koko hyllyssä vaan vain osittain. Upea!!:aurinko:
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 11:49  
+
0
Punastellen kiittelee hän kehuista :aurinko:

PenniMyy, se pöytä on löytynyt pitkällisen metsästyksen jälkeen ihan täältä Turusta, ostin huuto.netin kautta 15 eurolla :eek: Vähän se ehkä sais olla vielä matalampi, mutta eipä tuon nyt niin väliä :hymy: Meidän isä epäili sen rakenteista että on mahdollisesti itse tehty (varmaan joskus 1960-luvulla), hyvin on tehty kuitenkin :peukku: Noita ton mallisiahan on paljon niiltä ajoilta, mielestäni muodoltaan tosi kauniita.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: SISUSTUSTA - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 15:01  
+
0
Mä oon koittanut aikuistua jopa tän sisustuksen kanssa ja laitoin joulukuussa elämäni ekat valkoset verhot ikkunnaan...

Toi kirjahylly on kyll todella hieno.Itse en omista lainkaan.

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: SISUSTUSTA - Maanantaina, 21.02.2011 klo 20:27  
+
0
Minä sain viikonloppuna pitkän ajan sisustushaaveeni toteutettua; kotiin muutti Suomen armeijan vanha kivääri(?)laatikko. Se tulee toimittamaan tv-tason virkaa, jahka saa uuden valkosen maalipinnan päälleen. Se on niin ihana! :love:

Annie

Annie
Viestimäärä: 30

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 22.02.2011 klo 14:48  
+
0
Sotkeuduin kunnolla sisustusblogeihin eilen, enkä vieläkään ole malttanut lopettaa. :nauru:

Ensin löytyi yksi hyvä blogi, jonka kautta pari lisää ja sitten huomasinkin, että ikkunoita oli auki jo melkein pari kymmentä. :D Sulkea en niitä malta ennen kuin olen selannut läpi.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 22.02.2011 klo 15:17  
+
0
^ Linkitähän tännekin jos löysit jotain tosi hyviä :) Mua etenkin kiinnostaa modernin suunnan edustajat, sellaiset, joissa uskalletaan käyttää paljon kirkkaita värejä.

Kustavilaistyyppineninen, maanläheisiä värejä tulviva romanttinen sisustus ei oo oikein oma juttuni.
Ylläpitäjä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 22.02.2011 klo 19:02  
+
0
Muakin kiinnostaa hyvät blogit, ja nimenomaan aiheena muu kuin hyvin passé maalaisromanttinen suuntaus. Omalta blogilistalta löytyy vissiin n. viitisenkymmentä blogia, pääasiassa sisustusaiheisia.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Annie

Annie
Viestimäärä: 30

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 22.02.2011 klo 19:27  
+
0
Itse olen nyt lähiaikoinen lueskellut näitä:

Keltainen talo rannalla
emmas desingblogg
seventy tree
pure decor
A Merry Mishap
Musta tuntuu

Osassa on muutakin kuin sisustusta, mutta se ei ainakaan minua haittaa! :hymy:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 22.02.2011 klo 22:12  
+
0
Janniella on kyllä silmää :) Tosi hienot hyllyt ja uusi muodonmuutos muutenkin.

Hitusen alkanut himottamaan tämä kämpän laittaminen uuteen kuosiin. Ostinhan sen ompelukoneenkin syksyllä, mut ei ole kamalasti kerennyt sen kanssa mitään tekemään. Sohva kaipais uutta kangasta ja jotenkin yhtenäistää kaikkea vaikka jollaine kivoilla sisustustyynyillä/kankailla ja valaistuksella... jospa tässä pikkuhiljaa.

Tässä esisilmäystä tähän kaameuteen.
keittiö


makkari (mä en jaksa koskaan laittaa päiväpeitettä :viheltel:)


"toimisto"


ja viimeisenä olkkari


Itse henk.koht inhoan noita nojatuoleja... saatiin ilmaiseksi avokin tutulta. on meillä musta kirjahylly ja pyökin?värinen tv-taso ja iso ruma telkkari :D...

Muoks. niin... siis sattuneista syistä emme nyt enää katsele omaa asuntoa, joten parempi alkaa laittamaan vanhaa viihdyttävämmäksi. Tekis mieli ostaa uus telkkari! En ole avokilta vielä saanut lupaa... ;) Tuo vanha painaa kuin synti, mut vielä se toimii hyvin... vois lahjottaa sen kirppikselle...
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.02.2011 klo 10:31)

metaphnora

metaphnora
Viestimäärä: 276

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 11:40  
+
0
ellikeksi: Nuo makuuhuoneen seinät ovat upeat !
http://metaphnora-dogs.blogspot.com

Siperianhuskyt Luna & Naos
Kotikissat Aura & Nova

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 10:45)