Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 09.08.2012 klo 15:57

Sisustusta

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 34

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

SISUSTUSTA - Torstaina, 09.08.2012 klo 15:57  
+
0
Lisää pulinointia sisustuksesta.

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 10.08.2012 klo 07:48  
+
0
Voisko joku ÄKKIÄ muistuttaa mua, kuinka vithumaista on hioa vanhasta lakatusta koivusta kellastuneisuus lakkoineen pois? Kuinka paljon se sotkee, kuinka kauan se kestää, kuinka kipeeks paikat tulee...

koska mä ikäänku löysin itelleni 80€llä umpipuisen pyöreän pöydän & neljä tuolia, koivua, mutta ainakin kuvien perusteella kellastuneita. JA kun jos mä ne haen pois, niin ois melkein pakko hioa vanha lakka pois, koska hain just eilen (Ikeasta...) koivurunkosen kaapin, joka on niin ihanan vaalea, ja pöytäryhmä tulis toki ihan just sen viereen.

Ja sit mä olisin just niin trendikäs, ja tekisin niihin tuolinjalkoihin dippimaalaukset :wink: Paitsi että dipit ois siis valkoiset ja lopputuoli puulla.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 10.08.2012 klo 08:43  
+
0
^ Kyllä se saattaa oikeasti teettää vähän hommaa. Kun kerran käskit sanomaan. :nauru:
Avo meinas nyt syksyllä puukäsitöissä (siis okl:ssä...) kunnostaa sellaisen vanhan koivutuolin ja mulla on sellainen muistikuva, että se puhui siinä tuolin pinnassa olevan nyt joku tappolakka, siis sellainen, mitä ei nykypäivänä enää saa ees käyttää niin se tuottaa jotenkin ongelmia. :mietiskel:

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 10.08.2012 klo 11:07  
+
0
Mä oon juuri muuttanut taas uuteen kämppään ja mulla on ihanan paljon tilaa. Nyt kuitenkin pitää verhoja ja kodinelektroniikkaa hankkia, ja kalliiksi tulee. Ajattelin kuitenkin pärjätä mahdollisimman vähillä kamoilla, jotta seuraava muutto olisi yhtä helppo :)

IKEAsta varmaan pitää hommata valkoiset/luonnonvalkeat/beiget peittävät verhot, kun on kadulle näkymät niin ei haluais näkyä ihan kaikille sieltä kämpiltä, etenkään sitten kun ulkona on pimeää ja sisällä valot päällä. Olen ahkerasti tsiigaillut alueemme FB kirppistä ja tarjonnut halpoihin muhkeisiin sohviin, mutta vielä ei oo tsägä käynyt.

Nyt olen hoksannut nuo kirpparit ja tehnyt myös sisustuspuolella hyviä löytöjä edullisesti. Niinkin ällöttävän ostin kuin kylppärin maton, mutta pesun kautta vaan suoraan lattialle. Ja yks tuttava muutti pois niin nappasin verhot suoraan sen ikkunoista omiini :D..

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 10.08.2012 klo 21:47  
+
0
Mulla on olkkariongelma. En saa huonekaluja aseteltua olkkariin mitenkään järkevästi/kivasti. Huonekaluina siis lipasto, tv-taso, kirjahylly, työpöytä, kolmen istuttava sohva ja pieni pöytä (jonka voi tosin heivata muuallekin). Lisäksi on pari isoa lattialla olevaa kasvia, mutta niitä ei ole pakko laittaa tonne.

Ikkunaseinä ja päätyseinä. Sohvan "edessä" (kuvanotto suunnasta katsottuna) on ovi ulos.

Ikkunaa vastapäätä oleva seinä.

Tämäkin seinä on käytettäviässä ja on siis olkkarin päätyseinää vastapäätä.

Ulko-oven edestä olohuoneen suuntaan.

Mietin ite, että pitäskö kirjahyllyn ja lipaston paikkoja ainakin vaihtaa. Mulla ei ole yhtään silmää tämmöselle ja on pikkusen raskasta siirrellä huonekaluja randomisti paikasta toiseen.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 10.08.2012 klo 21:50)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 10.08.2012 klo 21:55  
+
0
^Minä vaihtaisin ainakin ton kirjahyllyn ja lipaston paikkaa. Toi hylly näyttää jotenkin yksinäiseltä tuolla vai miten sen sanoisi järkevästi:D
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 10.08.2012 klo 21:59  
+
0
No niin se näyttääki. Toinen juttu siinä ois se, et tohon päätyseinään ois kiva saada joku iso taulut tms ja toi hylly vähän niinku estää sen..
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Sandels

Sandels
Viestimäärä: 34

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 10.08.2012 klo 22:54  
+
0

Miana kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään silmää tämmöselle ja on pikkusen raskasta siirrellä huonekaluja randomisti paikasta toiseen.


Patalaput huonekalujen alle ja työntää vaan paikasta toiseen! :)
Meillä on samanlainen olkkari, mutta niin paljon pelkistetympi sisustus, että et varmaan kaipaa mun neuvoja sen suhteen. :D
Suomenlapinkoirauros Luka (s. 6.9.2008)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 08:55  
+
0

blanko kirjoitti:

^ Kyllä se saattaa oikeasti teettää vähän hommaa. Kun kerran käskit sanomaan. :nauru:
Avo meinas nyt syksyllä puukäsitöissä (siis okl:ssä...) kunnostaa sellaisen vanhan koivutuolin ja mulla on sellainen muistikuva, että se puhui siinä tuolin pinnassa olevan nyt joku tappolakka, siis sellainen, mitä ei nykypäivänä enää saa ees käyttää niin se tuottaa jotenkin ongelmia. :mietiskel:


Ei auttanu, huomenna käydään hakemassa pöytä kotiin.. Piti jo eilen, mut myyjä oli unohtanu puhelimensa kotiin "käydessään asioilla" :wink: Äänestä ja puheista päätellen vanhempi mies, varmaan eläkkeellä, asuu tässä Turun seudulla maalaiskunnassa joten kaikki viittaa siihen, että pöytä on ollut heillä pitkään, palvellut hyvin ja varmaan aikoinaan maksanutkin ihan riittävästi.

Ah umpikoivuinen pöytäni, saavu jo.. pääsen eroon tästä lasirimpulasta.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 09:05  
+
0
Miana: Itse vaihtaisin sohvan hyllyn paikalle, TV-pöydän lipaston paikalle ja kasvit TV:n viereen, hyllyn TV:n paikalle ja mustan kirjoituspöydän ikkunan alle. Kirjoituspöydän viereen voisi myös laittaa isohkoja kasveja joko tuon valkoisen pöydän päälle taikka ihan vain lattialle. Sohvan päälle sitten jättimäisen suuri, sohvan väriin sopiva sisustustaulu. Olisiko mahdollista hankkia jotain suurempaa sohvapöytää?

Sulla on hirveän paljon pikkujuttuja kylki kyljessä seinän vierellä. Tuo kaipaisi selvästi jotain yhtä suurta juttua, joka nousisi huoneen ”pääasiaksi” ja rikkoisi huoneen rytmin. Mun mielestä sellaista kannattaisi alkaa rakentamaan tuon sohvan ympärille, ja siihen tarkoitukseen kävisi hyvin sohvapöytä ja sohvaa korostava taulu. :hymy:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.08.2012 klo 09:05)

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 11:08  
+
0
Mulle tuli mieleen sellainen, että voisithan siirtää tuon valkoisen kirjahyllyn sille kohdalle, missä musta lipasto on nyt. Sitten kääntäisit sohvan "keskelle huonetta" ja tv-tason tuonne ehjälle seinälle. Sun olohuone näyttää tosi avaralta, tollasella järjestyksellä saisit ehkä vähän "pienennettyä" sitä. Mustan lipaston laittaisin keittiöstä päin katsottuna vasemmalle seinälle, ja tietokonepöydän sit taas oikealle seinälle tai oikeaan nurkkaan. Kuten Kada jo sanoikin, munkin mielestä tarviit tonne jonkun, mikä sitoo / yhdistää sisustusta, esim. just sohvapöytä tai iso taulu. (Hyvä ehdotella muille sohvapöytiä, itse en sellaista haluaisi mun kämppään suurin surminkaan. :D )

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 12:01  
+
0
Hyviä ehdotuksia. Kiitos kaikille. Tossa ikkunan edessä on sellanen tosi nuhjaantunut ikkunalauta eli siksi sohva on siinä edessä. Toinen juttu tossa tv lipaston paikalle on se, että sohva ois tosi kaukana tuolla peräseinällä ja mun mielestä mun tv on vähän turhan pieni niin pitkään katseluetäisyyteen.

Mä vaihdoin nyt vaan lipaston ja kirjahyllyn paikkaa ja siirtelin vähän kasveja.
1

2

3

Tohon lipasto yläpuolelle tosiaan joku taulu. Sohvan ja päätyseinän väliin jää tyhjä nurkka, johon mietin jotain isohkoa jalkalamppua. Maton vaihdan seuraavalla siivouskerralla toiseen (vaalea). Jotain värikästä pitäis vielä keksiä, kun nyt on pelkkää valkoista, tummaa ja ruskeaa. (Toi fleeceviltti on ihan sattumalta jäänyt sohvan kulmalle.) Jos sais vähän säästettyä ja hankkis värikkäämmät verhot (nyt tumman ruskeat), maton ja sohvalle pari tyynyä.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 12:25  
+
0
^ Paljon paremmin sopii tuo korkea hyllykkö tuolle kapealle seinäpätkälle. :hymy:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 12:36  
+
0
^Eiks sovikin? Tuli heti paljon paremman näköstä:aurinko:
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

I`cao

I`cao
Viestimäärä: 123

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 20:31  
+
0
Huomaa miten helposti saa pelkillä huonekalujen paikan vaihdolla saa huoneen ilmeen muuttumaan :hymy: joku kiva iso taulu sopisi tuonne seinälle, jos tapettia ei saa laittaa !
Pk.collie Viipo, s.17.4.2010

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 21:32  
+
0
Joo, nyt kyllä Mianan olkkari näyttää paljon paremmalta! Ehottomasti lipaston päälle joku kiva, isohko taulu. Tai kaks samaa sarjaa olevaa vierekkäin. Onko sohvan kuvien tämän puoleisella sivulla tilaa, jos siihen siirtäis tuon kukkapöydän? Mun mielestä tuo lipasto sais olla ihan itekseen, ettei ainakaan ihan lähelle laittais mitään. Se on niin upee!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 21:36  
+
0
Saisin laittaa, mut koko olkkarissa on lasikuitutapetit eli menis aika isotöiseksi. Mulla ei nyt ainakaan riitä rahkeet kersojen ja koiran kanssa elämiseen ja pintaremontointiin samaan aikaan..

Karvakamu Siinä sohvan vieressä on ulko-ovi. Pöytä on tossa vähän niin kuin toistaiseksi. En ole itekään oikein tyytyväinen siihen tossa. Ehkä laitan se tonne nurkkaan ja siihen päälle valaisimen, jos en löydä kivaa jalkalamppua. Tai sit heitän poikien huoneen huonokuntoisen lastenpöydän pois ja paan ton sinne.. (Lipasto on Ikean Hemnes tms. sarjaa.)
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.08.2012 klo 22:03)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 21:53  
+
0
Mä oon ihan superexcited kun tilasin yhdeltä mielettömältä taiteilijalta perhepotretin koko meidän poppoosta (eli siis me immeiset + elukat)! En millään malttaisi odottaa, että hän saa sen valmiiksi!

Sisustukseen tämä hehkutus kai kuuluu, kun taulu on kyseessä. :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 22:04  
+
0
^ Tuosta tulikin mieleen, äidin galleriaan on ens kuussa tulossa aivan mielettömän hienoja tauluja Katja Hannulalta (gallerian sivuille linkki), ja voi minä niiin toivon, että olisi rahaa ostaa oikea taulu kotiin. Hannula näyttää sivuillaan myyvän myös printtejä, mutta kyllä mä haluaisin ihan originellin. Vaikka esim. tää ois aivan mieletön...
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SISUSTUSTA - Lauantaina, 11.08.2012 klo 22:16  
+
0
Oisko kellään mitään käryä, mistä sais kivoja mattoja? Jotain halpoja, koiratalouteen sopivia rutkuloita, mutta kivannäköisiä.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 34
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 07:45)