Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 22.08.2015 klo 13:19

Suomen uudet pakolaiset

Siirry sivulle: 1 2

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 22.08.2015 klo 13:19  
+
0
En ole rasisti. Nyt en kyllä ymmärrä miksi Suomeen otetaan lisää somaleja. Kotiuttamisohjelmia ei ollut, nuoret miehet jotka alkuun tulivat Suomeen, laitettiin asumaan jonnekin syrjään keskenään, rikoksia tapahtui. Tämä pilasi ja pilaa edelleen afrikkalaisten mainetta!

Naisia ja lapsia ei tullut tänne, nuoret miehet jotka lorvivat täällä, nostivat Kelalta tuen ja saivat paperit kuntoon niin, että Somaliassa olikin vaimo ja lapsi/lapset. Ja myös koko ns. perhe sai oleskeluluvan Suomeen.

Onneksi moni on työllistynyt täällä, mutta mikähän jatko on ja onko meidän kotiuttamisohjelma kunnossa?
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Kuukio

Kuukio
Viestimäärä: 86

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 22.08.2015 klo 15:09  
+
0
Jep, ja heille maksetaan jotain päivä/kuukausirahaa joka tottakai menee meidän veroista. Sitten hallitus leikkaa työttömiltä, opiskelijoilta ja lapsiperheiltä. Miksei ensin voida huolehtia oman maan kansalaisista? Vanhukset makaa likaiset vaipat jalassa mutta ketään ei kiinnosta, kunhan pakolaisille saadaan lisää tilaa.
Uskomatonta.
Hyvä puoli kuitenkin että pakolaisten on pakko osallistua viitenä tuntina päivässä ja joka arki opiskelemaan suomalaista kieltä ja kulttuuria, muuten ei tipu rahoja.
"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 22.08.2015 klo 16:02  
+
0
En ole maahanmuuttoasioihin yhtään perehtynyt, mutta mä mietin yks päivä just tuota, että missä naiset ja lapset ovat? Kun tuntuu ja näyttää siltä, että suurin osa tänne (ja Ruotsiin) tulijoista ovat nimenomaan nuoria miehiä. Pohjolan-Sanomissa oli kuva Kemin vastaanottokeskuksen infotilaisuudesta, ja kaikki kuvassa olevat maahanmuuttajat/pakolaiset olivat miehiä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 22.08.2015 klo 17:26  
+
0
Helsingin Sanomat: ”Miksi lähes kaikki ovat nuoria miehiä?” – Eurooppaan saapuvat turva­paikanhakijat antavat väärän kuvan pakolais­kriisistä
Muutamia lainauksia:
"”Pitkälti pakolaisuudessa kyse on tavallisista ihmisistä ja perheistä”, sanoo Pakolaisavun toiminnanjohtaja Annu Lehtinen."

"Lehtisen mukaan etenkin Välimeren ylittäminen huterilla veneillä on niin riskialtista, ettei siihen helpostikaan ryhdytä. Niinpä lähtijä on todennäköisimmin nuori mies.

”Tälle matkalle ei yleensä lähde lasten äiti, lapsi tai vanhus, vaan se, jolla on parhaat mahdollisuudet selvitä”, Lehtinen sanoo."

"Esko Repo sanoo, että siinä missä tavallisilla siirtolaisperheillä on tapana lähettää yksi tai kaksi perheenjäsentä muihin maihin hankkimaan suvulle rahaa, sama pätee joskus myös pakolaisiin. Se että vain yksi nuorimies on kolkuttamassa eurooppalaismaan turvapaikkaviranomaisten ovia voi selittyä sillä, ettei useammalla perheenjäsenellä ollut varaa lähteä, vaikka koko perhe olisikin päätynyt kurjalle pakolaisleirille."

"”Nämä reitit Eurooppaan ovat aika haastavia. Nuoret miehet ovat hyväkuntoisia ja kykeneviä niihin”, Repo sanoo."

(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.08.2015 klo 17:29)

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Sunnuntaina, 23.08.2015 klo 00:57  
+
0
Vaikea asia kommentoida...
Toisaalta ymmärrän tulijoiden halun lähteä etsimään parempaa elämää mutta jossain vaiheessa on pakko alkaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, turvapaikkaa tarvitsevat ja oikeassa hengenvaarassa olevat ihmiset tervetuloa mun puolesta mutta niin kauan kun Suomessa ei ole varaa edes terveydenhuoltoa kansalaisille järjestää niin millä helevetillä kustannetaan tän kurjuuden keskellä elintasopakolaisten saapuminen..?
Sitten tämä peräkylille sijoittaminen, töitä ei ole vaikka sellaisia haluaisi tulijat tehdäkin ja hulluinta on että vaikka töitä löytyiskin eivät he niitä voi tehdä ennenkuin kaikki paperit ym selvitykset on jokaiselle tehty ja tämä voi olla vuosien prosessi...
Jos jotain tässä nykytouhussa/politiikassa kaipaan niin se olis että päätöksiä ja ratkaisuja alettaisiin tekemään saatavilla olevien faktojen ja realiteettien pohjalta eikä ideologisten haavekuvien...

Komission loppuraporttia pakolaisten sijoituksesta... Suomen osalta 6x määriä mitä lehdissä kirjoitellaan tällähetkellä... Kirjoita linkkiteksti...
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.08.2015 klo 01:15)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Sunnuntaina, 23.08.2015 klo 17:42  
+
0
Tuossa tulikin jo yllä mainittua, että meidän oma lakihan kieltää pakolaisena tullutta tekemästä töitä -> tienaamasta omaa rahaa hyvin pitkän aikaa maahan tulon jälkeen. Plus saadappa töitä ennakkoluuloisesta maasta, varmasti moni on tottunut hyvin fyysiseen työhön eivätkä nyrpistelisi tarjotulle työlle kuten kantaväestöstä hyvin monella on vara tehdä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Sunnuntaina, 23.08.2015 klo 23:57  
+
0
^ei sitä töiden saamista vaikeuta pahiten edes ennakkoluulot (toki paikoin varmasti tämäkin vaikuttaa) vaan ihan sellaiset faktat että suomen kieli on yks maailman vaikeimpia opetella ym, paprujen käsittelyt ja henkilöllisyyksien selvittelyt ym kestää vuosikausia ja sinä aikana kuten todettu ei edes saa tehdä mitään... en tiedä, tietenkään voi kuin omasta puolestani puhua mut hulluksi ainakin ite tulisin jossain asuntolassa pelkästään 300 muun miehen kanssa jossain perähikiällä...
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Perjantaina, 04.09.2015 klo 18:45  
+
0
Suoraan sanottuna nyt alkaa pelottamaan! Meille piti tulla alle 5000 pakolaista ja nyt pitäisi ottaa vastaan 30 tuhatta. Kiitos EU:n.

Suomi on antanut jo nyt tilapäisen oleskeluluvan ainakin kahdelle talibanille, jotka ovat myös murhanneet ihmisiä! Miten he sopeutuvat Suomeen?

Majoituspaikkoja ei ole, esim. nyt on hyvä nukkua teltoissa, mutta entäs talvella, tilapäismajoitusta järjestellään mutta miten ne kaikki saadaan järjestettyä?

Toiset kunnat eivät halua ottaa pakolaisia, eikä siihen voi pakottaa.

Minä voin omalta osaltani tehdä vain sen, että lahjoitan SPR:n kautta vaatteita, muutaman lakanan ja huovan. Konttikeräyksestä on huonosti tiedotettu.
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Perjantaina, 04.09.2015 klo 22:32  
+
0
Mua on ahdistanut tää aihe nyt monta viikkoa. Tai siis oikeastaan tää "keskustelu" jota aiheesta käydään kaikkialla. Henkilökohtaisesti tuntuu uskomattomalta (uskomattoman pahalta!), että niin moni ihminen oikeasti uskoo, ettei noilla pakolaisilla oo oikeutta ihmisarvoiseen elämään. Siitähän tässä on kyse. Nää vastaanottokeskuksia vastustavat ihmiset on oikeasti sitä mieltä, että niillä Välimereen hukkuneilla ei ole mitään väliä, että ne ei ole minkään arvoisia, kun eihän ne oo kuin jotain syyrialaisia tai "mutiaisia". En voi ymmärtää miten jengi kokee itsensä jotenkin ylempiarvoiseksi vain sen takia, että on saanut sen hitonmoisen lottovoiton ja syntynyt Suomeen. Aina sitä kuvittelisi, että oma hyväosaisuus jotenkin lisäisi empatiakykyä ja halua auttaa niitä, joilla on vähemmän, mutta päinvastoin vaikuttaisi menevän.

Tuntuu, ettei kukaan vaivaudu ottamaan oikeasti selvää asioista, vaan huutelee vaan niitä samoja juttuja, joita on "jossain kuullut". Esim. nää tyypit, jotka on sitä mieltä, että itse menisivät kyllä rajalle sotimaan jos Suomessa ois tilanne päällä. Tajuaako ne tyypit, että esimerkiksi Syyriassa on SISÄLLISSOTA. Ei ole rajaa, mille mennä. Somaliassa taas on viimeiset 40 vuotta, varmaan pidempäänkin, ollut ihan järjettömän sekava meininki: sotilasvallankaappauksia, sisällissotaa, hallitukset vaihtuu tiuhaan. Niiden imperialistien vetämien Somalian rajojen sisällä on jotain kolme tai neljä eri aluetta, jotka on julistautuneet omiksi maikseen. Sellasessa tilanteessa tuskin on ihme, että on nälänhätä ja kansa luku- ja kirjoitustaidotonta, kun ei oo mitenkään mahdollista saada mitään tolkkua mihinkään.

Noh joo. Mulla alkaa taas puristaa rinnasta ja päästä niin paljon, että pakko mennä välillä silittelemään koiraa, ennen kuin voi taas palata aiheeseen...

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 05.09.2015 klo 22:05  
+
0
Ilmeisesti niihin vastaanotto keskuksiin on ihan vapaa pääsy ja siellä käykin paljon vapaaehtoisia. Siskoni oli käynyt sellaisessa ja jutellut erään nuoren miehen kanssa. Siskoni kysyi kuinka mies oli tullut Suomeen. Se olikin aika jännittävä tarina. Tämän miehen koti oli pommitettu ja hänen koko perhe oli kuollut. Mies oli päättänyt lähteä pakoon ja he olivat muutaman muun tyypin kanssa matkustaneet Venäjälle ha sieltä kävelleet rajan yli suomeen jossain Rovaniemen korkeudella. Siihen oli mennyt kaksi viikkoa kun he olivat vaeltaneet erämaassa tapaamassa ketään. Rajalla heidät oli otettu kiinni. Rovaniemen poliisi laitoksella heitä pidettiin vankeina. Heidät meinattiin lähettää takaisin. Mies sanoi että jos hän joutuu takaisin, hän joko kuolee tai joutuu johonkin joukkoihin. Ja että mieluummin kuolee sitten. Lopulta he päätyivät saamaan jonkinmoisen luvan sinne vastaanottokeskukseen. Siskoni kysyi, eikö heitä pelottanut erämaassa. He eivät tienneet mihin olivat menossa ja heillä ei ollut ruokaa tai kunnon varusteita. Mies sanoi ettei ollut tuntenut olevansa yhtä turvassa koko elämänsä aikana.

Minä olen köyhä opiskelija. Mutta minulla on perhe enkä joudu pelkäämään että minut ammutaan kadulla.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Sunnuntaina, 06.09.2015 klo 11:43  
+
0
Ja minä en ymmärrä kun tuntuu, et pakolaiset eläis jotenki luksus-elämää täällä. Olen käyny lapsena useamman kerran Oulun pakolaiskeskuksessa leikkimässä. Mun lapsuudenkoti oli siinä naapurissa ja luokalla lapsia sieltä. Hden tytön luona kävin kylässä muutaman kerran. Oulun pakolaiskeskushan on entinen psykiatrinen sairaala (tai siihen aikaan vielä ihan mielisairaala) ja siellä on edelleen kalterit ikkunoissa ja huoneet on todella, todella pieniä. Siinäkin huoneessa oli kaks vai kolmekin sänkyä. Käytävillä oli ahdasta kun porukkaa oli paljon. En voi kuvitellakaan kuinka ahdasta siellä nyt on kun paikkaan on sullottu kolminkertainen määrä ihmisiä.

Ja mitä olen seurannut ihmisten kiihkoilua netissä, niin tuntuu, että ihmiset unohtavat turvapaikanhakijoita olleen täällä jo ennenkin. Vaahdotaan eräästäkin porukasta, jotka käyvät Lidlissä ja ovat bussipysäkillä useiden kauppakassien ympäröimänä. "Mikä hätä niillä niin sanotuilla turvapaikanhakijoilla muka on, noin paljon ruokaa, ei mullakaan ole vara ostaa ruokaa noin isoja määriä." Olen tuon porukan nähnyt kasseineen jo ainakin vuoden (se pysäkki on mun työmatkalla) ja itse taas olen miettinyt, että kuinkakohan iso lauma nälkäisiä niillä ruuilla ruokitaan. Ja kerran viikossa jos käy kaupassam niin tulis meidän neljän hengen perheeseenki sama määrä kauppakasseja, varsinki Lidlin joiden pussit on pienempiä.

Yhtämieltä olen kyllä siitä, että kaikille maahan tuleville tulisi iskostaa päähän tämän maan naisten tasavertainen asema ja vapaus pukeutua ja toimia miten haluaa. Työni kautta olen suht tiheään yhteistyössä islamin uskoisten miesten kanssa, enkä kyllä kertaakaan ole kokenut vähättelyä vaan paremminkin kunnioitusta tietoani ja tekemääni työtä kohtaan. Heidän kanssa on ollut hyvin helppo asioida.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Sunnuntaina, 06.09.2015 klo 15:13  
+
0
Minua ärsyttää ja kyllästyttää tosi paljon koko aihe, olen sen tuossa aikaisemminkin jo tuonut ilmi.

Me oltiin alkuvuodesta yhdessä pakolaiskeskuksessa työn puolesta. Siellä heitä on majoitettu kerrostaloon, jossa on mm. soluasuntola. Nämä, missä maahanmuuttajat majailevat, ovat kolmioita ja kaksioita. Heitä on majoitettu sinne useampia. Makuuhuoneet toimivat 2-3kin ihmisen nukkumapaikkoina ja keittiötilat (+wc ja suihkutilat) ovat yhteiset. Eli asuvat solutyyppisesti hekin, kuten saman talon opiskelijatkin.
Tämä porukka, mitä me siellä nähtiin, oli pääosin todella ystävällistä ja kivan oloista sakkia. no ne kurdit tmv. olivat hiukan pelottaviakin ja heidän luonaan käynti oli kauhean vaivautunutta, kun he suhtautuivat jokseenkin epäluuloisesti meihin. Yhdelläkin venäjäntyyppistä kieltä puhuvalla perheellä oli about 9-vuotias hieman suomea puhuva poika, joka sitten tulkkasi heille, että millä asialla me siellä liikuttiin.

Mutta joo, minua ärsyttää tuo jatkuva valittaminen asian suhteen. Eivät ne kaikki ole mätämunia, vaikka heitä siinä porukassa saattaa osa ollakin, ihan kuten meitä kantasuomalaisiakin, ei meissäkään kaikki ihan täysin fiksua porukkaa ole.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Perjantaina, 02.10.2015 klo 21:24  
+
0

sitepi kirjoitti:

No niin, mitä mieltä nyt olette? Ruoka ei kelpaa vaan erikseen laitetaan ruuat heille. Valittavat huonoista olosuhteista, pitäisi olla hotellitasoinen palvelu... Ruotsiin tuli neljä yksityiskoneella, onko nämä todellisia pakolaisia? Samoin Ruotsista ollaan ajettu taksilla sinne Tornioon, ei ole rahasta kiinni...



Kuukio kirjoitti:

En vaan voi ymmärtää. Jos kerta tulevat maasta jossa soditaan ja tapetaan, he saavat täällä ilmaisen asumisen, ilmaisen terveydenhuollon, ilmaisen ruuan ja opiskelun ja vähän käyttörahaa, he kehtaavat valittaa ruuasta?? Tosin ne taitavatkin olla vain lusmuilevia elintasopakolaisia. Rajat kiinni vaan. Ja toivottavasti saadaan se käännytyssopimus pian tehtyä, voidaan palauttaa nämä kitisijät takaisin omaan maahansa syömään heitä miellyttävää ruokaa.



Tällaiset viestit tuli ketjuun jonka kohdalla sitepi vissiin vahingossa painoi "uusi aihe" eikä "vastaa ketjuun" -painiketta.
Ylläpitäjä
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.10.2015 klo 21:32)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Perjantaina, 02.10.2015 klo 21:35  
+
0
Miten se omaisuus jonka on omassa maassaan kerännyt, muuttaa sitä maan tilannetta ja tarvetta lähteä toiseen maahaan turvaan? Sota siellä riehuu huolimatta siitä vaikka paskoisi kolikoita.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Perjantaina, 02.10.2015 klo 22:04  
+
0
Anteeksi mode ja muut.. kaivoin tuolta entisen keskustelun.
Toiset puolustelee ja toiset ottavat avosylin vastaan! Oletteko itse valmiita auttaman todellisia
pakolaisia?

Kyllä se on helppo puskista huudella, niin kuin täällä(kin) jos on todellisia avun tarvitsijoita niin miksi nyt sitten ne miehet "lorvii" kaduilla jahtaamassa nuoria naisia?

Hyvää yötä,
Terveisin Sirpa
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Perjantaina, 02.10.2015 klo 22:08  
+
0
Voiko ainoastaan köyhällä olla hätä sekasortoisessa sotatilannemaassa? Pitääkö olla rikkinäisissä vatteissa ja täysin varaton, jotta saa täällä ihmisiltä apua? Todellisuudessa ne köyhimmät eivät sieltä tosiaan pois pääse, vaan ne, joilla on jonkinverran rahaa/omaisuutta (jota on voinut myydä rahaksi).

Vrt. jos suomeen tulisi samanlainen kaoottinen sotatilanne, niin kyllä täältä se ns. "keskiluokka" lähtisi rahojen ja kännyköiden kera hakemaan sitä turvaa muualta.

Ruuasta valittaminen oli osin siitä johtuvaa, että oli tarjottu maitoon tehtyä ruokaa, johon suuri osa maailmasta ei ole tottunut. Lisäksi tuolla Oulun Hiukkavaarassa (missä tuota ruokavalitusta oli) ei ole turvapaikanhakijoilla omaa ruuanlaittomahdollisuutta. Vesipisteitä on vähän, helloja ei lainkaan. Majoitus on isoissa vanhoissa armeijatuvissa. (Joo, olen käynyt tuolla aiemmin muissa hommissa, joten tunnen paikat.) Lisänä varmasti myös sitä, että kun ihmiset ovat päivästä toiseen jouten, eivätkä pääse tekemään mitään. Eivät edes ruokaa tai arkiaskareita, alkaa turhautuminen purkautua "turhiin" asioihin liian isossa mittakaavassa. Tässä nyt se turhautuminen purkautui ruokaan. Ja media toki vielä överipaisutti tuota asiaa.

Ja porukkahan sitten lopulta myös söi, uutisoinneista huolimatta.

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 03.10.2015 klo 12:27  
+
0
Suomalainen ei ymmärrä, kun joku valittaa meidän ruuastamme, mutta kun itse noudumme syömään makuumme liian tulisesti maustettua ruokaa tai meille tarjotaan hyönteisiä, sammakonreisiä, pääskysenpesiä tai muuta outoa, niin valittaminen toki on "aiheellista".

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 03.10.2015 klo 12:40  
+
0
Jos on oikeasti kiitollinen ja hätää kärsimässä on kyllä kiitollinen eikä valita tämmöisistä turhapäiväisistä asioista esim ruuasta mitä Suomesta saa. Koska se on ihan syötävää ruokaa. Ei toki mitään ravintolaaruokaa mutta ne jotka on huolissaan pakolaisten ruuasta saavat mun mielestä itse viedä ne ravintolaan ruokailemaan tai menköön omaan kotimaahansa takaisin jos siellä kerta paremmat olot.

*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.10.2015 klo 12:41)

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 03.10.2015 klo 12:45  
+
0

magik kirjoitti:

Jos on oikeasti kiitollinen ja hätää kärsimässä on kyllä kiitollinen eikä valita tämmöisistä turhapäiväisistä asioista esim ruuasta mitä Suomesta saa. Koska se on ihan syötävää ruokaa. Ei toki mitään ravintolaaruokaa mutta ne jotka on huolissaan pakolaisten ruuasta saavat mun mielestä itse viedä ne ravintolaan ruokailemaan tai menköön omaan kotimaahansa takaisin jos siellä kerta paremmat olot.



Aha. Siis jos on oikeasti hädässä, ei pidä valittaa turhista? Suomalaiset ei taida ainakaan sitten hädässä olla, kun me valitetaan muutamasta maahantulijasta ja niiden makutottumuksista. :kieli:

Kuvalainaus poistettu.
Jaijah
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.10.2015 klo 12:50)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: SUOMEN UUDET PAKOLAISET - Lauantaina, 03.10.2015 klo 15:25  
+
0
Kyllä mäkin ihmettelen vähän tätä ruokaepisodia. Ok, ruokatottumukset toki eroaa juu ja näin, mutta miksi nostaa siitä tällainen kohu mielenosoituksineen? Ja sitten mennään syömään kun media on poistunut paikalta. Miksi? Kun käsittääkseni tuollakin on otettu toiveita vastaan ruuan suhteen ja varmaan tästäkin oltaisiin selvitty vain puhumalla.

Jos minä olisin paennut kotimaastani henkeni edestä niin kyllä minä söisin ilolla sitä mitä nenän eteen tuodaan. Jos ruoka ei maistu niin voisin siitä toki mainita, mutta ettäkö lähtisin järjestämään jotain mielenosoitusta. Kyllä minun mielestäni nämä turvapaikanhakijat voisivat vähän tulla myös vastaan, ei täällä ilkeyttään heille syötetä "vain koiralle kelpaavaa ruokaa" ja majoiteta pieniin tiloihin.

Mutta eipä minun ole tarvinnut kotimaastani lähteä, enkä minä tiedä miltä tuntuu olla uudessa kulttuurissa ja ahtaassa majoituksessa monien muiden kanssa. Ehkä siinä tilanteessa ei sitten toimi kaikin puolin järkevästi.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545655
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 12:15)