Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:30

Terraarioelukat

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 21

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 08:57  
+
0
^Silläpä minä kokeilenkin saanko sen toimimaan. Se jolla käärme oli, ei tiennyt mitään käärmeistä, vain sen mitä myö yritettiin neuvoa.
Olihan tuo toinenki hortu kaksi kertaa pienempi kuin tuo meidän ensimmäinen, vaikka vanhempi, mutta kohtapa tuo ottaa kiinni nuoremman. Nahanluonti välillä takunnut, eli pitänyt avittaa, mutta muuten syö jne normaalisti (jota siis ei tehnyt edellisessä kodissa kuin harvakseltaan). Paljon vaikuttaa terrojen koko! Monet käärmeet isommassa, ei toimi ja kun siirretty pienempään, syövät ja luovat nahan täydellisesti.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 28.08.2011 klo 17:43  
+
0
Tänään selvisi että mun alustavasti kyselemistäni albiinopytoneista oli kuoriutunut vain yksi ja sille on jo ottaja. Mutta kasvattaja sanoi että hän lähdössä Saksaan joten sieltä hän voisi tuoda mulle suht edullisesti tämän vuoden albiinopoikasen. Olen tässä miettinyt pääni puhki, että haluanko mä maksaa 550e käärmeestä.. :mietiskel: Siis eihän se sinänsä kallis ole mutta en kuitenkaan ole fanaattinen käärmeharrastaja mutta toisaalta se olisi kyllä se, mitä mä olen halunnut siitä lähtien kuin tuo meidän normivärinen tuli meille. Olisi se vaan kieltämättä HIENO! :love: Kuun alussa pitää päättää, otanko vai en, että kasvattaja ehtii tiedustella poikasia ennen reissuun lähtöä.

Mä yritin äsken taas ottaa tota meidän snowmatamia terrasta ja taas tuli päälle kuin yleinen syyttäjä. Mikä lie kiukkupussi. Ei ole ihan mikään käsiteltävä elikko näköjään. Eikä meillä tarvi ollakkaan, ei noita sylitellä. Pitää hankkia koukku, niin saa kuitenkin tarvittaessa sen pois tuolta ilman osumia.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 28.08.2011 klo 18:16)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.09.2011 klo 21:35  
+
0
Noniin, eilen söi moitteettomasti viljakäärme. Kyllä se siitä kasvaa :jjei: Pikku hortu ja vesinauhakäärme eivät syöneet :neutral:

^Itsekin himoinnut nuita albiinoja (ja tietty muita erikois värejä), mutta ehkä joskus :love:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.09.2011 klo 21:37)

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 04.09.2011 klo 22:30  
+
0
Oo, upea tuo Monnan linkkaama käärme. Onko nuo tosi harvinaisia, että suomesta on hankala saada? Ehkä mä oisin valmis maksamaan, jos niiden saanti täältä ois tosi vaikeaa.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 04.09.2011 klo 22:47  
+
0
^ Mun käsityksen mukaan Suomessa syntyy harvoin noita harvinaisempia värimuotoja. Meillekkin toi olisi tulossa Saksasta ja siellä sekä Ruotsissa erikoisempia värejä on taas saatavana aika helpostikkin. Siellä kasvatus kun on ihan eri mittakaavassa kuin täällä.

Mä laitoin tuossa aikaisemmin postia että otan kyllä albiinon naaraspoikasen jos vaan ehdin sen vielä varata. Piti päättää kuun alussa ja onhan nyt vielä kuun alku joten toivottavasti en myöhästynyt. On toi niin hieno että mies saa sen ostaa mulle etukäteisjoululahjaksi. :enkeli: Mulla ei nyt just rahaa ylimääräisenä ton vertaa. :viheltel: Toisena vaihtoehtona mietin spideria Ruotsista mutta ei se niin hieno kuin tuo albiino.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 07.09.2011 klo 00:29  
+
0
Tänään selvisi että meille nyt sitten tulee se albiinopyton Saksasta! :love: Mun salainen haave toteutuu. Meillä kun tuo ukkopuolinen jos talossa niin albiino saa olla nyt sitten naaras. Mitenköhän pieniä luikeroita sellaset tän vuoden poikaset on? Varmaan ihan järkyttävän söpöjä kun niin pieniä. :nauru: Pikkupötkylä menee varmaan pitkän aikaa smartissa. Ehkä mä alan jo sisustamaan sitä sille. :shifty:

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 09.09.2011 klo 17:57  
+
0
Meillä jököttää tyhjä terra lämpöpumppuineen keittiön pöydällä.. :shifty:
Avon kanssa ollaan tässä sitte mietitty, että mikä elukka siihen asutetaan. Viljakäärme miellyttäis molempia, mutta mua mietityttää se ruokinta.. kammoon vähän tollasia kuolleita elukoita. :shhh:
Joten kuinka usein aikuista viljistä tulee syöttää ja kuinka paljon kerrallaan? Hiiriähän ne taitavat pelkästään syödä?

Ja onks viljikset ns siistejä elukoita eli kuinka usein terraa pitää puhdistaa? Haiseeko viljikset pahalta?

Tällasia pieniä alottelijan kysymyksiä.. :nauru: Kyllähän googlettamalla varmasti löytyis vastaukset, mutta ajattelin kysellä teiltä suoria kokemuksia!
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 09.09.2011 klo 19:08  
+
0
^ Vauvaviljoja syötetään 3-4 päivän välein, kesken kasvuisia n. viikon ja aikuisia parin viikon välein. Viljat on sellaisia läpipaskoja eli paskovat yhtä usein kuin syävätkin mutta kakkojen siivous ei ole iso ongelma. Pari-kolme päivää ruokinnan jälkeen siivoaa läjät ja se on siinä. Mä en vaihda pohjaturvetta varmaan kuin kerran vuodessa kokonaan. Silloin pesen terran kokonaan, muuten siivoaminen on lähinnä tota kakkojen keräilyä. Viljat ei haise, tosin terra saattaa vähän haista ummehtuneelle jos siellä on iso paskakasa. :nauru: Hiiriä syävät pääasiassa, meillä menee myös rottaa ja tipuja. Jotkut antavat hamsteria ja gerbiiliäkin. Viljat on kyllä mukavia "perusherppejä" joiden hoito ei ole tähtitiedettä ja eivät tarvitse mitään mahdottoman kokoista asumustakaan. Pieni poikanen asutetaan esim. smart-laatikkoon, pikkusta ei kannata laittaa vielä isoon terraan. karkaamismahdollisuus on iso ja poikanen kokee liian ison tilan turvattomana. Itsellä oli kaksi eri terravaihetta ennen pysyvään siirtymistä. Lisäksi niissä on lukuisia kauniita värimuotoja ja koko ajan jalostetaan lisää joten valinnanvaraa on. Meillä on kolme viljakäärmettä, kaksi koirasta (butter ja amela motley-striped) sekä snow-naaras.

Täällä on kerrottu mielestäni kaikki tarpeellinen ja noi hoito-ohjeet lukemalla pärjää varmasti viljan kanssa. :hymy:

Itsekkin aloitin viljakäärmeillä herppeilyn ja en voi kuin suositella.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.09.2011 klo 19:09)

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 15.09.2011 klo 07:00  
+
0
Kiitos monna neuvoista. :)

Eiköhän meille tän loppuvuoden aikana oo viljis tulossa. Avo haluais, että katottais joku vanhempi "käsitelty" kodinvaihtajavilja. Myöns omaavansa pienen käärmepelon.. :nauru:
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 15.09.2011 klo 16:42  
+
0
Onko täällä kellään sammakoita terrassa/akvaariossa? Meille tuli toissapäivänä kaksi kiinankellosammakkoa, hauskoja seurailtavia kun painelee niin pirtsakkana ympäri akvaarioo :)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 16.09.2011 klo 21:35  
+
0

Shane kirjoitti:

Kiitos monna neuvoista. :)

Eiköhän meille tän loppuvuoden aikana oo viljis tulossa. Avo haluais, että katottais joku vanhempi "käsitelty" kodinvaihtajavilja. Myöns omaavansa pienen käärmepelon.. :nauru:



Ole hyvä. :hymy: Jos on käärmepelkoinen, silloin poikanen olisi kyllä järkevämpi vaihtoehto. Esim. jos teille sattuu samanlainen kiukkunen matami kuin meille, niin ensikäärmeen omistajalla saattaa lirahtaa housuun kun tollanen puoltoista metrinen pötkö pärrää hännällä ja tulee näpeille. :nauru: Meilläkin tuo on ollut kuulemma entisessä kodissa kiltti ja ei ole purrut ketään mutta meillä on nyt vielä kotiutuminen kesken ja on kovin kiukkunen emäntä vielä toistaiseksi. Syö stressistä huolimatta kuin porsas. Itse en ainakaan nähnyt aikuista vaihtoehtona ekaksi viljaksi, pienessä lyijykynän mittaisessa madossakin oli jo jännitettävää tarpeeksi käärmekammoiselle. Vieläkin toki säpsähdän ja varon hyökkivää käärmettä mutta ei ole enää mitään kammoa. Mutta onhan se aikuinenkin kiva kun on ns. valmis eikä tarvitse säätää poikasterrojen kanssa. :hymy:

Meidän kaunis albiinotyttö on kotiutunut Suomeen. Se on kuulemma kerällä saman kokoinen kuin tennispallo eli ihan sairaan pieni ja söpö. *tuitui* Meille tulee ilmeisesti myös pastel koiras, sekin tämän vuoden poikanen ja kuvassa oli söpö kuin sika pienenä. :nauru: Nyt on käärmeitä enemmän kuin tarpeeksi ja enempää ei tarvita. :paapatus: Itseasiassa mies ei edes tiedä tuosta pastelpoikasesta. :shifty:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.09.2011 klo 21:37)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 19.09.2011 klo 00:17  
+
0
Tässä on meidän tuleva pastel poikavauva. :love:

Chimpanzee

Chimpanzee
Viestimäärä: 2

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 20.09.2011 klo 12:13  
+
0
Taustailija täällä hei! Osu vaan silmään tuo Monnan pastilli, kun meille tulee sen veli poika :)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 20.09.2011 klo 15:45  
+
0
^^ja ^on ne nättejä :love:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 20.09.2011 klo 23:48  
+
0
^^ Kappas mikä sattuma! :hymy: Onnea vaan sinnekin tulevasta vauvasta. :aurinko: Ihana kuva tosta sun poikasesta. En tiedä, hämääkö kuvakulma mutta sun poikasella näyttää olevan mun silmään parempi väri, siis keltaisempi. :hymy: Onko sulla ennestään samaa lajiketta?
(Viestiä on muokattu tiistaina, 20.09.2011 klo 23:52)

Chimpanzee

Chimpanzee
Viestimäärä: 2

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 21.09.2011 klo 01:13  
+
0

monna83 kirjoitti:

^^ Kappas mikä sattuma! :hymy: Onnea vaan sinnekin tulevasta vauvasta. :aurinko: Ihana kuva tosta sun poikasesta. En tiedä, hämääkö kuvakulma mutta sun poikasella näyttää olevan mun silmään parempi väri, siis keltaisempi. :hymy: Onko sulla ennestään samaa lajiketta?



Pieni maailma :hymy: Joo ekana kun sain valkata niin pähkäilyjen jälkeen päädyin tohon omaan poikaseen, ei sillä nätti se on kyllä tuo sullekin tuleva! ( Harvassa taitaa olla rumat pyypponi-vauvat :nauru: ) Täältä löytyy samasta paikasta hommattu normaali tyttö. Sitten viljakäärme,muurigekko ja leoski. Pytonit on kovasti vallannut sydämen <3 Miljoonan kodin kautta meille kiertänyt juovabasiliski heitti veivinsä vähän aika sitten. Juuri kun oli alkanut meillä toimimaan ja muutenkin oli vallan loistava elukka. Oli kyllä säälittävä tapaus meille tullessaan :/

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 22.09.2011 klo 22:20  
+
0
Viljakäärme näyttää niin polleelta ja ylväältä kun hiirenpää suussa ja kiertelee boksia ympäri :nauru: Hyvä että ruoka maittaa sille.

Iso boa taas tuntuu, että olis sokea. Ilmeisemmin johtunee varjosta, mutta on aika rajun näkönen kun iskee laseihin/vesiastiaan tai seinille kun rotta olisi edessä. Ei ihan sokkona kehtaa ruokkia ja pakko pitää taskulamppua kaverina.

Pikkuhortu taas paastoillu pari kertaa, eikä näytä että nahkaa olis luomassa. Pitänee seurailla muuttuuko harmaammaksi ja ens kerralla pakkosyöttää jos ei nahanluonnistakaa kyse.
Harmi kun toimi moitteettomasti ja sen jälkeen kun muutettiin, muuttu ihan omituiseks. Ihanku olis pöllyissä :eek: Sumuteltu ahkerasti, että ei pitäis nestehukastakaa olla kyse. Terraki siivottu tänään taas ja yhet paskat oli vaan.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 23.09.2011 klo 08:43  
+
0
Oi miten sieviä monna83:n ja Chimpanzeen tulevat vauvat ovat :love:
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 23.09.2011 klo 10:30  
+
0
^^ Ompa mukava kuulla että vilja alkoi toimimaan. :hymy: Sitä ei sitten ilmesesti oltu osattu hoitaa edellisessä paikkaa. Millaiset olot sillä siellä oli kun ei syönyt? :neutral:

Kuulostaapa hurjalta teijän boan käytös! Onko arvaamaton myös käsittelyssä?

Kerta kiellon päälle. Enää ei tule yhtään käärmettä, ennen kuin saadaan muutettua isompaan asuntoon, mutta yksi elikko oli vielä pakko hommata: kauan haaveilemani aavikkoiguaani. Kasvissyöjänä se ainoa lisko, mikä meille sopii. Iguaani liian iso. Ihan tollanen aikuinen kodinvaihtaja meille tulee sunnuntaina, 6v vanha herra. Eläkepäiviksi pääsee uuteen kotiin. :hymy: Mies innostui siitä kovin ja tuleekin meille yhteiseksi hoidokiksi. Tai no, miehen tietäen sitä nyt ei kiinnosta se kauaa kun alkuinnostus menee ohi, mutta se nyt tiedossa. Mukava saada katseltavaksi tollanen päiväaktiivinen laji ja sitä saa hoitaakkin joka päivä. :hymy: Muuten en olisi sitä uskaltanut ottaa, kun on vähän vaikeampi kuin monet muut liskot, mutta jo ennen käärmeitä haaveilin siitä ja tuli luettua kaikki mahdolliset artikkelit sen hoidosta, joten ihan ummikko ei ole sitten sen kanssa. Saa nähä, miten seurallinen kaveri on kyseessä että onko aina pällistämässä lasin takana. :nauru:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.09.2011 klo 10:30)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 23.09.2011 klo 12:40  
+
0
^Teillähän on sitten elukoita :nauru:
Tuo viljis oli miehen kaverilla, joka aivan koko ajan hääräs siinä boksin ympärillä ja kahteli lampulla. Muutenkaan se ei tienny hoidosta mitään. Soitteli meille mitä tarvihtee. mm. mies heitti vitsinä, että possunkorvia ja tämä kaverihan otti tosissaan.. :ttou: Mutta onneks anto sen meille, olis halunnu syöttää meidän hämähäkeille sen :eek:
Ei oo ennen boa ollu ruokkiessakaan tuollanen hötky, mutta uskoisin että rotan varjo tullut johonki seinään ja sen huomannu(?), mutta aina ollu käsiteltävissä. Koskaan ei oo mitään tehny ja voi ottaa ihan millon vaan terrasta. Eipä oo koskaan kiletäytyny ruuastakaan, vaikka nahanluonti olisi tulossa, "pieni" ahmatti :hymy:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 10:45)