Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:30

Terraarioelukat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 21

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 28.06.2010 klo 00:12  
+
0
Meillä pyton on lähtenyt toimimaan hienosti uudessa terrassa vaikka asumus onkin lasinen ja sijaitsee olkkarissa. On kyllä kuin mikäkin syöppöpossu, pitää ostaa seuraavaksi jo paljon isompaa rottaa, jumbohiiret jo liian pieniä.

Se pesi ruuan ennen syömistä.


Meillä viljat on nykyään kuin yö ja päivä. Vanhempi on hirmu arka ja menee aina piiloon kun menee vaihtamaan vesiä tai saattaa luikkia jo karkuun kun menee terran lähelle. Nuorempi on taas sellainen että tulee samantien piilosta pois kun avaa luukun, oli sitten vaikka päivä. Mä en tiedä, mitä sillä on mielessä mutta välillä tuntuu ihan kuin sillä olisi tarkoitus tulla näpeille kun syöksyy piilosta kamalaan vauhtia. Ei pelkää ollenkaan. Olen aina kuvitellut että käärmeillä ihmisen nähdessä vain yksi ja ainoa asiaa mielessä; karkuun. Mutta ei tuo Letku kyllä sellainen ole, päinvastoin.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.06.2010 klo 00:13)

evome

evome
Viestimäärä: 24

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 28.06.2010 klo 01:05  
+
0
Monna, laitappa lisää kuvia sun matosista, että mä pääsen kurkistelemaan niitä pelonsekaisella kunnioituksella :)

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 28.06.2010 klo 07:53  
+
0
Kutkuttaisi katsoa tämän topicin ekaakin sivua kun tyksin käärmeksistä, mutten uskalla, kun jos sieltä hyppääkin silmille kaheksanjalkaisen kuva nimim. araknofoobikko
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 28.06.2010 klo 10:15  
+
0
^ Ei siellä oo hämppejä. :)

Meidän punakorvanen Rocky


Tulevat toimeen Mistynkin kanssa loistavasti


Ja osaahan se Rocky poseeratakin
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 28.06.2010 klo 12:14  
+
0
Kiitos Mill :)

Oi miten kauniin värinen Monnan Liero on!! <3 *ihastus*
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 00:20  
+
0
evome, pitää kuvailla joku kerta noita vähän lisää. :hymy:

mill:n Rocky on hassu kaveri. Mitäs sitten kun teidän ihmisnappula lähtee liikenteeseen? Varo ettei pistä suuhun Rockya. :nauru:

NataliaNala Kiitos Lieron kehuista. Onhan se varsin räikeän värinen.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 13:01  
+
0
Monna: Heh joo, pitää pitää vauva erossa konnasta, jos vaikka päiväunien aikaan on Rockyn jalotteluaikaa sitten kun tuo nyytti lähtee liikkeelle. :) Misty ei sano mitään jos Rocky kävelee sen päältä mutta Rocky ei ehkä ota yhtä lunkisti jos vauva konttaa sen päältä. :nauru:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 21:55  
+
0

NataliaNala kirjoitti:

Kutkuttaisi katsoa tämän topicin ekaakin sivua kun tyksin käärmeksistä, mutten uskalla, kun jos sieltä hyppääkin silmille kaheksanjalkaisen kuva nimim. araknofoobikko

Minäkin aina pienellä varauksella tulen katsomaan tätä topicia, ei kiitos tarttisi hämähäkkien kuvia nähdä, hrr. Mutta sitten liskot ja käärmeet! Voi kun saisi itselle. No saapahan ainakin täälä ihastella muiden otuksia. Nuo kilpikonnat ovat kanssa ihan hauskannäköisiä.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 06.07.2010 klo 20:24  
+
0
Jaaha, löytipä lappu jossa salasana oli.. oliki tullu ihan kivasti uutta asiaa tänne :viheltel:

Elukat lisääntynyt ja osa muuttunut joten:
Sukupuolia en kyllä kaikista muista enää.. ja lukeillahan ne saattaa muuttua.

Hämähäkit
-Lasiodora parahybana 0.1
-Brachypelma albopilosum 0.1
-Brachypelma vagans 0.01
-Brachypelma boehmei 0.1
-Poecilotheria pederseni 0.01
-Xenesthis immanis 0.01
-Lampropelma violaceopes 0.01
-Haplopelma lividum 0.1
-Chromatopelma Cyaneopubescens 0.01
-Brachypelma smithi 0.01
-Poecilotheria regalis 0.01

Käärmeet
-Lamprophis fuliginosus (ruskea talokäärme/ African house snake) 0.1
-Corallus hortulanus 2.0
-Tulossa Kuningaspyton 1.0 (tämän vuoden)

Liskot
-Parta-agama /pogona vitticeps 0.1
-Tliliskoja 0.05

Ja koirat vielä asustaa myös täällä :heiluti:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 19:18  
+
0
Onko käärmeiden omistajilla ollu paljon kokemusta käärmeen karkumatkasta? Vähän sillä, että mitkä paikat kannattaisi katsoa. :viheltel:

Eilen illalla huomattiin, että pienin (ruskea talokäärme) karannu.. Toivottavasti koirat ei ole syöny, pääseevät koko kämpässä liikkumaan, paitsi poissa ollessa/nukkumaan mennessä ei makkariin. Makkarissa terrat on, joten uskoisin siellä luuraavan. Rassukalla olis ruoka-aikaki näinä päivinä. Olen katsellut mahdolliset nurkat, sängyn aluset, likapyykin, terrojen alta ja päältä.. Eikä lieroa näkyny :eitietoo:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 21:42  
+
0
^Voi.. Toivotaan, että käärme löytyy ja on kunnossa!
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 22:38  
+
0
Piti tulla uteliaisuudesta lukemaan tätä ketjua. Tosin niinkun pari muutakin kirjoitti niin piti selata milli milliltä ketjua alaspäin, ettei tule hämähäkkien kuvia ja jos huomasin, että kuvia tulossa niin avo tarkistamaan:nauru: Käärmeet ei pelota, mutta hämähäkkejä pelkään enemmän kun mitään, fobia mullakin.. sen takia haluankin kysyä, että ettekö te joilla hämähäkkejä on lemmikkinä ole koskaan pelännyt/inhonnut niitä? Onko ne jotenkin kivoja tai söpöjä teidän mielestä? ;D Olen utelias koska pelkään niitä niin kamalasti, etten tajua, että miten...:nauru: Mä pelkään pientä kuvaakin netissä vaikka oliskin kaukana.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

yali

yali
Viestimäärä: 16

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 01:24  
+
0
Täältäkin löytyy viljakäärme, jonka jälkikasvua odotellaan syntyväksi ensi viikolla... :aurinko:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 07:13  
+
0
Käärme löytyi, onneksi. Laitoin sen "kysy mitä vaan" ketjuun. Astetta viisaampina, pitääki samantien ehtiä varastosta pakovarmempi terra :paapatus:

Ja mitä hämähäkkeihin tulee, ensimmäinen otettiin viime syksynä/alku talvesta. Silloin meidän piti ostaa käärme ja miehelle aina olin sanonu "tähän kämppään niitä kahdeksan jalkaisia kummajaisia ei tule!!!" Lemmikkiliikkeessä olikin sitten iso Lasiodora parahybana ja kyllä pelotti kahtoo sitä!Mies tokas minulle "minä oon varannu sen meille".. :ylpea:
No, se sitten otettiin, hirmu ehdot laitoin. Aina olin pelännyt hämähäkkejä, jopa pieniäkin, mutta nyt en, paitsi äkäsempiä nuista meidän. Ensin oli ihan nuita perus maalukkeja, mutta nykyään on tullut aika paljon nuita myrkyllisiä (eli puulukkeja), joissa kiehtoo se värimaailma/kuviointi. Mutta auta armias jos minä näkisin karkuteillä sellasen! soittasin kyllä palokunnat ja muut! :nauru: Muutamaa, ei myrkyllistä, olen pitänty kädellä ja on se hieno tunne kun enää ei tarvii täristä ja hikoilla pelosta :peukku:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 12:09  
+
0
^^ Oi, mitä värejä odotettavissa? Kaunis käärmy. :hymy:

^ Hyvä että käärme löytyi. Missä se oli?

Mäkin vähän jänään että miten saan tuon 400l laarin pitäväksi ettei viljat livahda liukuovien välistä. Pian pitäisi tulla Zooplussalta lähetys jossa pikkukäärmyille sisustustarvikkeita niin pääsee laittamaan tuon niidenkin asumuksen kuntoon. Ovat jo niin isoja että smartit on auttamattomasti käyneet pieneksi. Äkkiä nuo kasvaa. Ovat kuitenkin jo niin isoja että uskon niiden viihtyvän tuossa isossa. Pitää vaan tukkia jollain ne liukuovien. En mä varma mahtuuko ne edes mutta ikinä ei voi olla liian varovainen. Yllättävän pienistä rakosista nuo matoset kuulemma itseään kampeevat terroista pihalle.

Mua niin ahistaa kun pyton asuu nykyään tuossa pienessä liukuoviterrassa ja kun se siellä venyttää täyteen mittaan, on niin olemattoman kokoinen koko terra. Kait se sitten siellä kuitenkin viihtyy kun kerta pelittää. Viikonloppuna tarjosin herran mielestä hänellle liian isoa ruokaa kun mä olin jo sitä mieltä että aika siirtyä jumbohiiristä isoon rottaan mutta käärme oli toista mieltä. Jatketaan sitten vielä vähän aikaa noilla hiirillä.

Nyt kun on nää helteet niin on joutunut sammuttamaan lämpölaitteet kokonaan. Olen vain miettinyt että miten nuo käärmeet nyt saa sulatettua ruokansa kun ei ole lämpitilaeroja. Olen pitänyt lämpöjä päällä muutaman tunnin päivässä mutta sitten kun näyttää että maton päällä alkaa paahtua, otan lämmöt pois kokonaan.

yali

yali
Viestimäärä: 16

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 15:32  
+
0
^ Todennäköisesti ihan perus amelanistisia tulossa. Mulla ei tietoa vanhempien perimästä, joten sen näkee sitten mahtuuko joukkoon myös yllätyksiä. :wink:

Tähän tilanteeseen on itseasiassa päädytty sangen mielenkiintoisten käänteiden jälkeen.. Ostin siis kaksi kappaletta viljakäärmeitä terraarioineen talvella. Ensimmäinen omistaja uskoi niiden olevan eri sukupuolta, sillä eivät olleet lisääntyneet. Liekö se sitten ympäristönmuutos vai rakkauden kesä 2010, mutta meillä olivat kyllä vähintäänkin yhtä häähumussa kuin Victoria ja Daniel. :nauru: Päädyin sitten hautomaan poikaset, ja uroksen myin pois, kun resursseja suuren käärmemäärän pitämiseen ei juuri nyt ole.

Sangen tuore viljisharrastaja siis, mutta eipä tämä toistaiseksi mitään tähtitiedettä ole ollut.

Viljiksen lisäksi toinen pitkäaikainen haave olisi:

Käärme siis, ei nainen. :lallati: Taitaa noilla vaan olla sen verran enemmän hintaa, että tovin saa haaveilla. Tuommoista pääsin kerran reissussa pitelemään, taisi olla jopa ensimmäinen käärme mihin ikinä koskin. Jotenkin käärmepelko kaikkosi, ja siitä se sitten lähti :shifty:
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.07.2010 klo 15:33)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 17:11  
+
0
käärme löytyi eteisestä, kenkätelineen luota. Katsottiin miehen kanssa kengät ja kaikki 22 aikaan ja puolen tunnin päästä menin vieläpenkomaan makkarin ja ajattelin mennä kylppäriin vielä kerran. Katsoin sitten ohimennen kenkätelineeseen päin niin kappas, liero oli tulossa olohuonetta kohti, jossa koiratkin olivat. Onneksi löysin ajoissa :kumarrus:
Ainoastaan piti miehelle huutaa, että ottaa kiinni sen kun oli niin äkänen :nolo:
Hammastahan tuo anto miehelle, mutta onneksi ei mene läpi kun niin pieni käärme kyseessä.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 17:11  
+
0
Taraaa, tosi hienoa, että käärme löytyi!

yali, oi miten kaunis käärme sinulla on.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.07.2010 klo 17:11)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 02:23  
+
0
Taraa, hyvä että matonen löyty! Missä se teillä on ollut kun pääsi sillä tavalla karkuun? Smartti pienelle kaikista pakovarmin asumus.

Tää nyt ei mitenkään liity herppeilyyn mutta huomasin ilokseni tuossa yksi päivä etten pelkää enää näitä luonnonhämähäkkejä. :hymy: Sängyllä oli sellainen pitkäjalkainen otus ja nappasin sen vain sormien väliin ja heitin ikkunasta pihalle. Ennen olisin huutanut miehen apuun ja juossut ulos siksi aikaa kunnes saa pyydystettyä sen. :nauru: Aika jännä, olen pelännyt niitä kuitenkin viimeiseti 27 vuotta. Mä sanoinkin vitsinä miehelle että nyt voidaan hankkia sellainen tarantella ja annan sille nimeksi Pertti. :nauru: Mies sanoi että jos sellainen tulee, se ei pysy kauan elossa. Mutta joo, mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt enkä ymmärrä vieläkään näitä selkärangattomia. En ottaisi itselle. Sellaisia isoja lukkeja, tuhatjalkaisia ym. iljetyksiä pelkään edelleen.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.07.2010 klo 02:24)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 08:14  
+
0
^Akvaariossa jossa verkko päällä(+toisessa päässä vielä sellanen kansi), keskelle kattoa oli tullu kolo ja yksi kasveista oli kaatunut silleen, että pääsyt luikertelemaan sitä pitkin. Mato on nyt väliaikasesti smart tyylisessä boksissa. Toi aivan liian pieni, joten tänään kauppaan (muut terrat mitä on, kannet hävinny jonnekki :mietiskel: )
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 09:15)