Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:30

Terraarioelukat

Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.01.2015 klo 12:21  
+
0
Ihana Toothless :love::love:


Pikku Piina piinanen kasvaa hurjaa kyytiä.. Isompaa terraa pitää sille ruveta jo ostelemaan..
Mietin, et jos ostais jonkun ison ison exon ja ottais sille kaveriksi vaikka aikuisen viljistytön..
Täytyy vaan eka selvitellä, et sopiiko miten pikkusen matosen kans asuttaa aikuista..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.01.2015 klo 21:54  
+
0
Ihan hirmuista kokoeroa ei samaan kämppään asutettavilla käärmeillä suositella olevan, eli aikalailla samankokoista huonetoveria kannattaa katsella.

edit: samat asiat useampaan kertaan...
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.01.2015 klo 21:56)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.01.2015 klo 23:57  
+
0
No sitä mäkin mietin, et varmaan ihan aikuista ei samaan voi laittaa.

Mut voi olla et mun etsintäkin kestää, ku tahtoisin jonkun ihanan värisen, niinku miami phasen, okeeteen tai snown.. :viheltel::shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 04.01.2015 klo 01:12  
+
0
Kyllä noitakin värimuotoja näkyy myynnissä ihan mukavaan tahtiin, että ei välttämättä lainkaan ikuisuusprojekti. :wink:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 04.01.2015 klo 01:23  
+
0
On niitä joo välillä.
Mut eipä tolla kiire oo.. Pitää pitää silmät auki, jos sattus vastaan.. Ja kysellä tuol faboryhmässä.. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 21.01.2015 klo 21:03  
+
0
Minä kun siitä parta-agamasta aiemmin juttelin. Tänään meille kotiutui ihan hijveän mahoton hijmulisko, tässä hän on mieheni rystysten välissä:


Se on siis niin pieni pallopää, että kyllä sitä on jo pari kertaa ehtinyt epäuskoisesti katsoa, että tuostako muka kasvaa vielä ihan oikea partis. Reipas se kyllä vaikuttaisi olevan heti alusta asti. Täällä ollaan aivan onnesta soikeina. :love:

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 02.10.2015 klo 19:43  
+
0
Mulla on hirveee herppikuume! Oon jo pidempään haaveillu tuolle leoskille kaveria, mutta tarttis samalla hommata isompi terra. Nyt on sitten jostain iskenyt viljakäärmekuume. Jos ottais semmosen pieeenen vaaavaan kasvamaan ja jos leoskille löydän isomman terran niin mullahan ois valmiiks tyhjänä terra kasvavalle viljikselle... :eek: :shifty: :viheltel:

Tahtoo herppikuvia! Onko täällä jollain viljakäärme?

muoks. Sonikilla vissiin kun näitä viestejä lueskeli :nauru: Harmi kun vanhat kuvat ei enää näy.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.10.2015 klo 19:46)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 05.10.2015 klo 15:59  
+
0
Täältäkin löytyy yksi viljuri :hymy:

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 05.10.2015 klo 23:51  
+
0
^Sano AAAA :nauru:

Ääääh, yks ihan täydellinen terra meni multa sivusuun kun olin liian hidas. Ois lähteny ilmatteeks lämpömattoineen kaikkineen :mad: Himputti kun muiden pitää olla niin aktiivisia ton tori.fin kanssa, miksen mä koskaan kerkee ekana :twisted: Mä kerkesin jo innostua kun aattelin että nyt tärppäs...
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 06.10.2015 klo 02:16  
+
0
Terroja on onneksi netissä tarjolla koko ajan pilvin pimein :hymy: Toki noita ihan ilmaiseksi tai sikamaisen halvalla myytäviä hyväkuntoisia saattaa joutua hetkosen odottelemaan, mutta siis jos vain aikaa on niin ei varmasti tarvitse kelvollisesta terraariosta maksaa mitään viittä hunttia. Ja siis ihan omankin ilmoituksen voi toki laittaa, eihän se ota jos ei annakaan.

Meidän otuksille kuuluu hyvää, aikuiset elukat käy ja kukkuu kuten kuuluukin, ja keskenkasvuiset neidit kärmes ja parta-agama kasvavat kaiken aikaa. Partis tosin tuskin tuosta enää ihan mahdottomasti varttuu, se alkaa olla jo aika hyvän kokoinen pannari. Pikkukäärme tuntuu melko herkästi kasvavan leveyttä, joten sen ruokinnan kanssa on pakko olla aika tarkkana kun hetken sen pylly alkoi jo näyttää aavistuksen turhan pyylevältä.

Aloitin uudestaan muutaman vuoden tauon jälkeen myöskin kasvattamaan itse hiiret käärmeilleni. Ne vaan on itse tuotettuna niin paljon parempilaatuisia ja eettisempi valinta, että mieluummin näin. Tällä kertaa tosin laji on hieman toinen, ja kesyhiirten kusenhajun korvennettua muistiin ikuisen jäljen päädyin hiukan isompiin ja hajuttomampiin natalhiiriin. Vielä en ole ensimmäistäkään poikuetta kasvattanut koska tytöt on niin junnuja, mutta pikkuhiljaa.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 06.10.2015 klo 12:43  
+
0
Liukuovellisia ei oo ihan niin paljon liikkeellä mitä noita akvaarioita. Tai sitten ne on pieniä tai muuten huonon mallisia tai jossain huitsin nevadassa. Mikään kiire mulla ei ookaan kun en tähän asuntoon saa isoa terraa tai kahta terraa mitenkään sopimaan. Sillä hyviä tarjouksia ja löytöjä metsästänkin. Oman ilmoituksen aattelin laittaa kyllä jossain vaiheessa, mutta ehkä vasta sillon kun oikeasti ois resursseja toiselle terralle. Ja kun en tiedä tällä hetkellä missä olen tässä vuoden sisällä niin parei odottaa vaan kiltisti :hymy:

Mulla on mm. varastossa oottelemassa isompaa asuntoa jo semmonen vajaa 300l akvaario jonka kävin hakeen oottaan ihan vaan koska sain hyvällä hinnalla :shifty: Siitäkin kyllä terran rakentais, mutta päältä avattava terra on kyllä käytännössä vaikea. Sekin on kuitenkin sen verran korkea, että pohjalle sais kunnolla kurotella. Leoskilla on vanha akvaario terrana ja vaikkei se niin korkea olekaan niin silti se liukuovilla oleva terra ois kyllä helpompi.

Kyllä se terra vielä jossain vaiheessa kotiin löytää. Onneks oon kärsivällinen :hymy:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 06.10.2015 klo 12:54)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 06.10.2015 klo 18:07  
+
0
Tuo terrojen hamstraamisen tarve on kyllä paha, nimimerkillä samanlaista oirehdintaa. :nauru: Ihan sama onko sillä hetkellä mitään semmoista elukkaa mikä kulloinkin tarjolla olevaan pyttyyn menisi, mutta aina sitä tahtoo riehaantua kun tulee vastaan joku mojova ilmoitus. Mullahan seisoo tälläkin hetkellä olkkarissa tyhjänä (tai no, sisustettuna mutta asukasta vailla) helkkarin iso terra odottamassa sitä, että nuorempi käärme on riittävän iso siihen siirrettäväksi. Ja tämä terraario on siis pojottanut tuossa jo varmaan vuoden. :nauru: Kun HALAVALLA SAI niin pitihän se hakea, ja sama oli yksin tein laittaa se lopulliselle paikalleen koska se painaa kuin synti, ja häkkivarastoon se ei olisi varmaan edes mahtunut.

Liukuoviterrat on kyllä monessa kohtaa tosiaan kätsympiä kuin nuo päältä aukeavat akvaariomalliset, mutta mulla on tuo viljakäärme majaillut semmoisessa vanhassa akvaariossa jo yhdeksän vuotta, ja ihan hyvin pelaa. :hymy: Vähän tottumiskysymys. Nuoremman aikuisterraksi kyllä hommasin liukuovellisen, mutta siis ei tuo akva ole mitenkään mahdoton kun sitä elikkoa ei tarvitse olla ihan myötäänsä rassaamassa.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 06.10.2015 klo 20:12  
+
0
Heh, ihana etten oo ainoo :nauru: Tuo 300l tuli alunperin akvaarioajatuksella ja sain sen halvalla kun se on vähän siinä ja siinä pitääkö silikonit uusia. Mutta saa nähdä tosiaan mikä sitä tulevaisuudessa asuttaa :nauru:

Akvaario on vaan vaikeempi kannenkin suhteen ettei sieltä vilja keksi karata. Pitäis viritellä joku diy-ratkaisu kanneksi. Miten sä oot kansiongelman ratkaissu?

Hupsista, saatoin just varata liukuovellisen terran :shifty: Kulkeutuu parin viikon päästä kaverin kyydillä Jyväskylään. Aukes ihan uus maailma ko hokasin että facessahan on herppitarvikkeiden myynnille oma ryhmänsä :nauru:

Sylvi pääseepi isompaan asuntoon ja saapi jossain vaiheessa sitten mahdollisesti kaverin. Intopiukeena jo mietin sisustusjuttuja, aattelin että käyn jostain k-raudasta tai vastaavasta kerjäämässä löytyiskö rikkonaisia laattoja pohjalle ja jos kävis kattoon josko plantagenissa tai viherlandiassa tai jossain ois halvemmalla jotain kivoja tekoköynnöksiä. Repticosta katoin että saan lämpömaton varmaan halvimmalla ja olihan siellä paljon kaikkee kivaa sisustusjuttuakin... Kyllähän mulla on tarviketta jo ennestään, mutta vitsit kun kaipais jotain vaihtelua. Suurempi lämpömatto on nyt oikeestaan ainoo pakkohankinta tässä vaiheessa ja pohjalle pitää keksiä jotain. Harmi kun näitä vanhan terran laattoja ei oo mulla lisää, mut jos löytäis vähän saman tyyppisiä laattoja lisäksi niin ois kiva.

Pienempi terra pääseekin sitten luultavasti varastoon ootteleen kohtaloaan.

Että semmosta :nauru:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 08.10.2015 klo 12:44  
+
0

henh kirjoitti:


Akvaario on vaan vaikeempi kannenkin suhteen ettei sieltä vilja keksi karata. Pitäis viritellä joku diy-ratkaisu kanneksi. Miten sä oot kansiongelman ratkaissu?


Toimiva ratkaisu on lopulta aika yksinkertainen, eli siis ihan puusta ja esim. hyttysverkosta väsätty viritys, joka ei pääse liikkumaan sivusuunnassa. Ylempi kehikko tulee tiiviisti terran yläkehyksen päälle, ja sisempi kehikko kiinnitetään tuohon ylempään kehikkoon siten, että se mahtuu juuri ja juuri terran yläreunan sisäpuolelle eikä siis pääse liikkumaan sivuttain. Tästä selostuksesta ei varmasti saa mitään tolkkua, joten pöllin netistä tämmöisen kuvan joka kenties havainnollistaa tarkkaan katsottuna vähän paremmin mitä yritän sanoa.
Klik
Tuossa kuvassa on ymmärtääkseni poikasterraario, ja mulla itsellä tuo sama ratkaisu on toteutettu huomattavasti järeämmillä pölleillä. Se siis painaa sen verran ettei käärme kovin helposti edes jaksaisi nostaa sitä, ja ajatuksena oli aikoinaan ettei myöskään lapsi saa sitä pingerrettyä auki. Sisempi kehikko varmistaa sen, ettei käärme saa siirrettyä kantta sivusuunnassa, ja se toimii kivasti myös kiipeilytelineenä koska herra kärmeksen lempihommaa on tunkea ittensä tuon sisäkehikon ja lasin väliin ja mätkähdellä sieltä sitten hirveällä kolinalla alas. Hienosti on tuommoinen kansi hommansa hoitanut.

Hupsista, saatoin just varata liukuovellisen terran :shifty:


OO-HOO :nauru: Vahinkoja sattuu!

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 11.10.2015 klo 23:55  
+
0
Mää arvasin että tohon täytyy olla joku yksinkertanen ratkaisu! Kiitoos! Tuo kuulostaa oikeinkin toteuttamiskelpoiselta ja kivan pienen budjetin ratkaisulta! Täytyy pitää mielessä jos tulee ajankohtaiseksi.

Joo kato mä en voinu sille mitään. Täysin hallitsematon tilanne! Ens viikolla saapuu terra ja mä en malta oottaa että pääsen sisustamaan... Saan kaverilta käyttämättömiä just täydellisiä laattojakin ja tilausta lähti tulemaan lämpömatosta jajaja. Kivaa!

Sit bongaileen kodittomia leoskeja :shifty:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 13.10.2015 klo 00:11  
+
0

henh kirjoitti:


Sit bongaileen kodittomia leoskeja :shifty:


:nauru:

Vaikka matelijat eivät osoita mitään kiintymyksen häivääkään vaan lähinnä haluaisivat että omistaja häipysi maisemasta ikuisiksi ajoiksi, niin on niissä se mukava puoli että niitä onneksi mahtuu tosi kivasti pieneenkin asuntoon useita! :nauru:

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 21.10.2015 klo 13:29  
+
0
Siinä se nyt on ja on tilaa temmeltää :cool: 90x50x36cm mitoiltaan ja miten määä niin tykkään noista liukuovista!



Jäljistä voipi ehkä päätellä missä asukas piileksii :nauru:



Sisustusta täytyy vielä miettiä kun nyt on vain lyöty entisestä terrasta piiloja sinne ja tänne. Ja noitten laattojen kans kävi aika hauskasti. Laitoin kavereille viestiä, että löytyiskö joltain ylimääräsenä jotain neutraalin väristä laattaa. Noh, sain yhdeltä kaverilta kuvaa, että tämmöstä löytyis ja olin ihan onnessaan kun kuvassa oli kivan näköstä, vaalean harmaata laattaa ja hihkuin että tänne vaan! Oli hiukka yllätys kun paketista paljastukin tämmöstä kivan neutraalin ja luonnollisen väristä(?) kirkkaan sinistä laattaa. Ei ollu ihan sitä miltä kuvassa näytti. "Miten niin sininen ei oo neutraali väri?" :nauru:

Noooh, kelpaa sen aikaa kun jostain löydän jotain kivaa luonnollisen väristä laattaa. Gekollehan tuolla laatan värillä ei taida olla tuon taivaallista väliä :nauru: Ja tuo sininen on jotenkin kummallisella tavalla kohtuu kivankin näköstä. Mut kyl joku kiva harmaa/beige/ruskea ois vähän asianmukasempi ehkä kuitenki.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 24.10.2015 klo 15:06  
+
0
Meidän partis on seonnut. Se oli tuossa jonkun aikaa ihan nuupahtanut, kuten vuodenaikaan tyypillistä on, makoili vain eikä ruoka oikein maistunut. Nyt se on jonkun viikon verran sekoillut enemmän kuin tähänastisen elämänsä aikana yhteensä, rymyää päivät pääksytysten terraariossaan ja hakkaa laseja että ulos pitäis päästä. Sitten kun pääsee niin ikkunasta on kiva katsella ihan rauhassa, tai vetäistä torkut miehen kengän päällä. Kun joutuu takaisin terraan, alkaa taas armoton ryske ja ryminä. Se veteli tuossa pakoa suunnitellessaan taustapaperinsakin aivan suikaleiksi, siis puolentoista metrin mittaisen terraarion ylälaidan päästä päähän aivan millin siivuiksi. Sen on täytynyt keikkua ilmanvaihtoaukossa tuossa onnistuakseen, mikä on jo sinänsä saavutus tuommoiselta pannukakulta. Kalkki- ruoka- ja vesikipponsa se mättää päivittäin täyteen hiekkaa, koristekasvit viskellään pitkin tonttia. En oo raaskinut kertoa sille, että kevääseen on vielä kotvanen.

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 11.02.2016 klo 12:30  
+
0
Sattuisko täällä olemaan lamponius guerini tai extatosoma tiaratum -"kasvattajia"/harrastajia? Terrat huutaa tyhjyyttään ja tekisi mieli uudestaan aloittaa näiden lajien kanssa touhuilu. Kohta alkais kelitkin olla lähetystä ajatellen mainiot jos tätä kyytiä kesä on tosissaan jo tulossa :nauru:

Achatina fulica hamillei f. rodatzi alkaa sekin olemaan taas virkeämmällä tuulella. Kaveria sille kaipailisin myös, ei vaan tunnu mistään löytyvän. Harmittaa kun kuori ei ole keltaista nähnytkään, tää kaveri on todella nirso yksilö! Kaikki keltainen/oranssi ruoka jää syömättä, vieläköhän tuon kohta kolmevuotiaan saisi kuorensa väriä vaihtamaan keltaisempaan jollain ilveellä vai onko menetetty tapaus? Jadatzikin himottaisi uudestaan vierelle pistää kasvamaan, mutta näidenkin saatavuus heikkoa. -98 vuodesta achatina fulicaa kasvatin/omistin, ne jäi nyt kokonaan pois jokunen vuosi sitten ja tilalle tuli nämä, ajattelin ettei enää yhtää akaattia mut eihän näistä etanoista noin vaan näköjään eroon pääse vaan aina kattelee uusia kuitenkin tilalle hetken hiljaiselon jälkeen :viheltel:
- nimimerkki vaihtunut -
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.02.2016 klo 12:37)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 11.02.2016 klo 13:13  
+
0
Mulla on tuossa tiaratumin munia muhimassa, tällä hetkellä ei oo yhtään sen eläväisempää yksilöä mutta jospa niitä kohta taas putkahtaa.

  Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28162
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545653
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 08:45)