Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:30

Terraarioelukat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 21

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 21:14  
+
0
Joo ei ehkä oo hyvä laittaa tuuletinta, kun ei se veto ole hyvästä. Kuumallakaan.
Team Puikkonokat & Läskipäät

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 21:43  
+
0
Taraaa, minä (hämyfoobikko) katoin noi kuvat sillain, et avo piti mun miniläppäriä kaukana ja mä katsoin yhdellä silmällä vilkuillen kaikki läpi :nauru: Mut hemmetti, oon ylpee itestäni! Toi toiseks viiminen oli kaikista pelottavin!! Oliko noista se joku mikä on susta se pelottavin ja nopein?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 17.07.2010 klo 11:53  
+
0
^Hienoa! :peukku:
Ei, ymmärrettävästä syystä ei ole saatu kuvia siitä, eli laji oli Haplopelma lividum jos googlesta uskaltaa kahtoa. (uroksesta en muista minkä värinen oli, mutta naaras, joka meilläki on, väriltään upea sähkönsininen:love:)

Toi toisiks viimenen (Lasiodora parahybana) on meidän ensimmäinen hämähäkki. Nahanluonnista pystyttiin mittaamaan entinen mitta ja se näytti 18ls (=jalkojen väli, esim. oikean ensimmäisestä jalasta vasemman takajalkaan mitattuna) ja nykyään taitaa olla 20-21(?). Eli iiisompi kuin kämmen ja tämä lasiodora parahybana on isoimpia lajeja (toisiks vai kolmannes?), kuulin että ovat löytäneet jonkun uuden lajin ja se isompi, mutta varma en asiasta ole.
Laitan vielä kuvan jossa siitä kotelosta mittaus. Eli hämähäkki moltannut (= luonut nahan) ja sen kun saa tuoreena pois, sen saa itse aseteltua nätiksi. Hämähäkit luovat hampaatkin samalla, joten jos pitää käsitellä, varmin aika on nahanluonnin jälkeen viikko eteenpäin.
(infoa, sori jos ei kiinnosta. Näistä jaksaa höpötellä :nolo: :nauru: )
mittaus
http://www.aijaa.com/v.php?i=6429835.jpg
tuossa nahanluonnin aloittaneena, eli kääntyvät selälleen. Muutama tunti siinä vierähtää
http://www.aijaa.com/v.php?i=6429841.jpg
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.07.2010 klo 11:55)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 01:57  
+
0
^ Noista lukkikammotuksista on kiva lukea ja kuviakin katsella mutta lähempää tuttavuutta en halua niiden kanssa tehdä. :nauru:

Otukset oli liikenteessä joten räpsin muutaman kuvan taas vaihteeksi. Olisi kyllä ihana omistaa kunnon kamera, sitten nuo käärmeetkin olisivat valokuvissakin edukseen.

Liero kurkkii pusikosta


Letku reissaa


Mutka söpöilee

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 13:06  
+
0
^oijoi!:love:
Minä oottelenkin ihan innoissani sitä pytonin poikaa, vielä joku kk pitäis malttaa odottaa.

Laitetaas taas kuvia täältäkin. Nyt sain uusimmasta hortusta kuvaa, eli nyt akka :cool:


Värit näille hortuille on, 1 hortu uros on harmaa, 2 hortu uros on ruskea ja tämä naaras on tumman ruskea/harmaa. Kamera muuttaa hieman väriä.

Ja laitetaan vielä yksi kuva pikku lierosta. Laitettiin uuteen väliaikais boksiin, edellinen oli niin pieni mutta ei tämäkään kyllä tarpeeksi iso ole :neutral:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.07.2010 klo 13:11)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 19.07.2010 klo 16:29  
+
0
^ Mistä teille tulee pyton? Ihan normivärinenkö?

Jos jotain kiinnostaa, tässä meidän viljojen terra ja tässä pytonin .
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.07.2010 klo 16:32)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 20.07.2010 klo 18:15  
+
0
^Joo, ihan normi värinen. En muista nimeä, naiselta jolle tuli poikaset tässä joku aika sit.
Mies hoitanu nuo hommat :nauru:

Hienoja terroja :peukku: Onko minkä kokoisia? Ja montako viljistä sinulla on?
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 20.07.2010 klo 23:21  
+
0
^ Oliskohan samalta tyypiltä, mistä meidän pyton. Asuuko pk-seudulla? Ja onnea Suomipytikasta. :hymy: Vähän ajan sisään näyttäisi syntyneen useammallekkin kasvattajalle pytonin poikasia, esim. pastelia, spideria.. Mua ei kamalasti iske nuo erikoisemmat värit mutta jos jostain saisin albiinopoikasen, niin ostaisin varmasti. Ja jos sen saisi vieläpä 500eurolla mutta epäilen.

Kaksi urosviljaa meillä on, viime kesän poikasia. Niiden terra on 120x50x60 ja pytonin 80x40x40. Pytonin terra on ruma joten vaihdan sen heti noin saman kokoiseen kunhan on yli määräistä rahaa. Haluan saman merkkisen kuin tuo viljojen pönttö. Se Wromakin terra. Tuo viljojen terrahan oli alkujaan pytonin mutta ei alkanut toimimaan noin isossa joten päätin asuttaa viljat sinne nyt ainakin toistaiseksi. Mun mielestä tuo vaan liian pieni kahdelle, kunhan tuosta kasvavat. Saisi olla korkeutta ainakin se toiset 60cm. Kasvakoot nyt tuossa ja pitää seurailla sitäkin että tulevat varmasti toimeen ja katsoa sitten myöhemmin terran vaihtoa. Onhan tuo siis oikein mukavan kokoinen kahdelle mutta mä olen sellainen että haluan tarjota
tilaa reilusti.Viljatkin niin vilkkaita kavereita ja käyttävät taatusti koko terran hyväkseen, oli se kuinka iso tahansa. Ja varsinkin kun terrassa asuu kaksi, tilaa pitää olla että voi pitää hajuraon kämppikseen. :hymy:

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 19:44  
+
0
Tää on joo tosiaan ensimmäinen vuosi, kun useampi suomalaiskasvattaja on onnistunut lisäännyttämisyrityksissä. Aikasemmin ne on ollu lähinnä hyvän tuurin tai puhtaan vahingon tuloksia, yhden kerran juttuja. Nyt ehkä alkaa olemaan vähän enemmän tietoa täälläkin, että miten hommassa onnistutaan.

Edit. Katos, kun osaan kirjottaa ja sillee.
Team Puikkonokat & Läskipäät
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 19:59)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 22.07.2010 klo 02:48  
+
0
Tänään (tai siis eilen..) aloin ruokkimaan käärmeitä ja menin möyhimään viljojen terraa ottaakseni toisen ruokintaboksiin. Toisen löysin mutta toista en mistään! Tyhjensin koko terran, möyhin turpeen, käärmettä ei näy missään. Aikani siinä raavin päätäni ja mietin että kissan suihin se on päätynyt jos lähtenyt terrasta livohkaan, kunnes älysin katsoa styroxtaustan taakse. Sinne oli ängennyt itsensä ja oli niin litistyksissä kuin vain voi olla. :roll: Ja eikun irroittelemaan silikonilla laitettuja taustoja irti. Oli siinä hommaa mutta sain kuin sainkin matosen sieltä. Pistin boksiin ja nakkasin hiiren perään ja kaikesta järkytyksestä huolimatta pisteli eväänsä hyvällä ruokahalulla. Nyt tausta kiinnitetty uudelleen niin tiiviisti ja hyvin ettei sinne pitäisi pystyä änkeemään tuollainen keskenkasvuinen viljakaan.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 11:06  
+
0
^Ohoh onneksi löytyi ehjänä/elossa :peukku:

Tietääkö joku täällä tuliliskojen poikasista mitään? siis tästä vesivaiheesta.
Lukasin eilen parilta sivustolta ja ne vaikutti vanhoille ohjeille..
Meillä alku viikosta löytyi 1 kuollut nuijapää ja eilen löytyi elossa oleva. Jos niiden selviämiseen hengissä tarvitaan kaikki hapettimet sun muut jutut, ja ruokaki oli mitä ihmeellisempää, niin ei kiitos, ei kärsivällisyys riitä enää niihin ja vielä pitäis seurata onko tullu lisää ja yrittää saada kiinni.. Muutenkin vuoden prosessi ja meillä on näitä elukoita jo riittämiin. :shifty:
Mutta jos ne ei tarvitse ja ruoka voi olla jotain muuta, niin kyllä kokeilen.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 11:02  
+
0
Perjantaina tuli perheenlisäystä, keltainen -09 vuoden corallus hortulanus.
On kyllä äkänen tyttö :eek:
Kolme hämähäkkiä lähti eilen; Brachypelma vagans, X.immanis ja Haplopelma lividum
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 08.08.2010 klo 11:03)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 17:04  
+
0
^ Kuvia hortusta? :aurinko:

Meillä kans pyton tuli sormille tuossa yksi aamu. Nostin piilon pois päältä tarkistaakseni onko siellä kakkaa siivottavana ja olin nostamassa Mutkaa kun iski sormille. Olin ihan että :eek: . Huomasin kyllä että on hyökkäysasennossa mutta empä uskonut sen iskevän kun on ollut tähän asti sellainen solmuun vedettävä löllykkä. Mutta hyvä tietää että on pojalla luonnettakin. Tosin syynä nappaamiseen voi olla myös se että olin aikaisemmin ruokkinut viljat ja en varmaan muistanut pestä käsiä hiirien käsittelyn jälkeen joten liekkö ollut syynä se että haisin ruualle. Toisekseen, kyllä nyt jokainen kimpaantuu jos kesken unien tullaan nykäsemään katto pois pään päältä. :nauru:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 23:47  
+
0
^Meille tuleva ukko pyton on kuulema sormille tulossa koko ajan, mutta ajan myötä luulis rauhottuvan :shifty:
Hortu söi tänään hyvällä ruokahalulla (se uusin) ja kuvia laitan kuhan ensin tutustuu uuteen kotiin. Jos se rauhottuis edes kuvien ajaksi. Pieni se on kyllä. :nauru:

Nyt sain yhden kuvan, ei kummonen, mutta kuiteski :aurinko:
Aikalailla samanvärinen on kuin sinappi, ehket pikkusen keltasempi. Joten uskoisin tästä aikuisena tulevan ennemmin oranssi kuin keltanen

Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 09.08.2010 klo 16:42)

Roora

Roora
Viestimäärä: 134

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 10.08.2010 klo 13:18  
+
0
Meiltä löytyy yksi eublepharis macularius. Albiino sellainen. Tahtoisin ostaa toisen ihan normaali värisen kaveriksi. Pitäisi myös terraariota sisustaa taas vähän lisää, jonkunlaisen kallion haluaisin värkätä, mutta ensin haluaisin uuden sivusta avattavan terran. Ennen muuttoa terra oli matalan kaappihökötyksen päällä ja nyt se mahtuu juuri ja juuri sellaisen lipaston(?) ja vitriinin väliin. Olisi hiukan helpompaa kaikki ruokkimis hommat kun ei tarvitsisi aina ruveta liikuttelemaan sitä terraariota että saa kanen nostettua >:(
Valitettavasti terrat tahtoo olla aika julmetun kalliita, joten on mietitty sitä jos ihan itse rakentaisi... Mahtaisi tulla melkoinen show siitäkin :D

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 10.08.2010 klo 16:26  
+
0

Roora kirjoitti:

Valitettavasti terrat tahtoo olla aika julmetun kalliita, joten on mietitty sitä jos ihan itse rakentaisi...


Mä en alkaisi rakentamaan näillä hinnoilla. Nuo laadukkaita terroja, paksusta lasista, ei kilise eikä kolise ja kotiinkin tuovat. Meillä yksi terra tuolta ja jatkossa jos tarvetta uudelle terralle, ostan kyllä samisesta paikasta. Korkeuttaa noissa vaan kehnonlaisesti. Meillä viljoilla 120x50x60 terra ja tiedän jo nyt että terran vaihto tulee eteen koska jos nyt terran korkeus tuntuu olemattomalta vaikka madot vasta vuosikkaita. Täällä myös suht halpoja ja tekevät myös mittatilauksena mutta enää en periaatteen vuoksi tuosta puljusta osta kun sössivät meidän terran kanssa viimeksi niin pahasti. Nämä myös aika kivoja ja edullisia. Mua vain epäilyttää tuo puu että miten reagoi ajan kanssa kun elukka pissaa/kakkaa. Kannattaa seurata myös Herppi.nettiä ja Huuto.nettiä, sieltä saattaa myös tehdä edullisia löytöjä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 10.08.2010 klo 16:26  
+
0
*tupla pois*
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.08.2010 klo 16:27)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 12.08.2010 klo 13:22  
+
0
Yäää! Miksi mulla ei näy yalin vauvakuvat? :o

Mä katselin kaiholla tuossa just faunattaressa vauva viljaa. Oli ku kengännauha :love:
Mietin sen salakuljettamista kotiin.. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

yali

yali
Viestimäärä: 16

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 13.08.2010 klo 12:29  
+
0
^poistettu alkuperäiskansiosta, siks ;)

Multa lähtee viimeinen toimiva poikanen nyt sunnuntaina. Kolme syömätöntä mahtui joukkoon, jotka nyt menivät kaverilleni tarkkailuun kunnes ruoka alkaa maistua. Ovat kuitenkin kasvaneet ja näyttävät hyvinvoivilta, päällepäin ei uskoisi, etteivät ole ensimmäistäkään pinkkiä syöneet.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 13.08.2010 klo 14:25  
+
0
Viime yönä käytiin hakemassa meidän uusin tulokas, python regius poika :love:

Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 10:45)