Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:30

Terraarioelukat

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 21

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:14  
+
0
Ollaan aina syötetty nuo pikku lierot eri astiassa, pikku hortua ei, koska sillä on vaan paperia. Nyt jostain syystä antoi noin.. :eitietoo:

Myö aikalailla putsaillaan terrat kun p*skaa on niin ettei kannata vaan noukkia pois. Aikaväliä en osaa sanoa. Vähän riippuu.

Huh.. Mies laitto myyntiin isot hortut ja pilkka hintaan vielä :eek: Kaikki näemmä varattu, iso terra myös.. No tulepaha tilaa hyvin. :shifty:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 26.10.2010 klo 10:26  
+
0
Mä noukin kakat aina heti pois, niin eipä noita alusia juuri tarvii muuten vaihdella. Käyn läpi pohjan, jos vaihdan järjestystä terrassa, mutten sillonkaan heitä pois puhdasta materiaalia.
Team Puikkonokat & Läskipäät

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:58  
+
0
Jaaha. Nyt tietää miltä tuntuu pikku hortun purema. Pytonilta eka nahanluonti meni huonosti ja piti kostealla pumpulilla silitellä, siitä se sit onneks lähti.
Pikkuhortulla sama homma ja oli hyvin kädessä (ekaa kertaa), ykskaks nappas ranteeseen, päästi samantien irti ja kohta sormeen. Noh, muuten meni hyvin.
Tuli reiät käteen ja verta vuoti, mut tuntu samalta ku hemoglobiinin ottaminen, eli ei niin paha kuin olisin luullu :paapatus: :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 12.11.2010 klo 22:14  
+
0
Ja päivitystä:
Yksi uros ja ysi naaras aikuiset hortut lähti (eli yksi iso uros jäi vielä), tilalle tulee kaksi kuningasboaa :jjei: Työkaveriki haaveilisi tuosta Brachypelma boehmeista, mietittiin että myytäis pois.. ja smithiki lähössä. Pakko jättää muutama lukki, vaikka tuo käärme harrastus on kasvanu tässä huushollissa.
Eilen käytiin kahtomassa myös kobria, (ulkomaalaisia)kyitä (kyy), kalkkarokäärmeitä jne. Ei ikinä tänne tule sellaisia! Ei vaikka kuinka mies haluais, on ne niin iso riski :ylpea:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 12.11.2010 klo 22:18  
+
0
sufi Kiitos aikaisemmista ruokintavinkeistä. Pyton söi tänään kun en tarjonnut sille evästä kolmeen viikkoon, kuten ehdotit. Hiiri, kylläkin aika pieni, hävisi piilon suulta heti kun sammutin valot. En viitsinyt monen kuukauden paaston jälkeen heittää mitään jumbohiirtä tai rottaa. Antaa sitten seuraavalla kerralla isomman.

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 12.11.2010 klo 22:51  
+
0
^ Hyvä homma, että söi. Se voi olla, että nyt taas sitten syö ihan ok, kun on alottanu. Älä silti liian nopeesti tarjoa lisää.
Team Puikkonokat & Läskipäät

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 12.11.2010 klo 23:02  
+
0
^ Olisko parin viikon tauko riittävä? Onneksi on nyt monen kokoista evästä kun tilasin megaison satsin Tiia`s Petsin omistajalta hiirtä ja rottaa. :hymy:

wihuu

wihuu
Viestimäärä: 9

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 13.11.2010 klo 00:48  
+
0
En oo paljon kirjotellu tänne uudistuneelle palstalle. Mut nyt kun löysin tän ketjun, niin pakko laittaa muutama kuva meidän uudesta tulokkaasta. :jjei:


Ensi kosketus uuteen tulokkaaseen.


Moi, olen Iita.




Ruokailua.


Ja sinne män!

Iita on siis Brasilian sateenkaariboa, ja on nyt n. 4kk.
Koirat: keskikokoinen villakoira "Wili" '04, kiinanharjakoira Mooncrest Windy Charmer "Unto" '07, sloughi Alwaahid Alzana "Safir" '09
Kissat: american curl Magnificat Queen Love '05, american curl Diipadaapa Wenona "Freya" '08

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 13.11.2010 klo 02:14  
+
0
^ Oi miten nätti. :love: Tarviiko noi isotkin tilat aikuisena?

wihuu

wihuu
Viestimäärä: 9

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 13.11.2010 klo 10:32  
+
0
^ Iita kiittää. :hymy:

Mä en osaa sanoa mitään tarkkoja mittoja, kun vielähän tyttö asuu pienessä terrassa. Mutta googletin nyt nopeesti jonkun mitan ja Wikipedia sanoo: "Terraarion pohja-alan pitää olla vähintään 100 × 40 cm" ja Faunatar sanoo: Vähintään esim. 120 x 60 x 100 cm

Kyllä Iita ison terran saa kun on sen aika, tuntuu vaan kovin kaukaiselta vielä. Ei uskois et tuosta 40cm madosta kasvaa 150-200m pitkä. :nauru:
Jouluksi Iita pääsee vähän isompaan asumukseen, ja meillä odottaa vanha akvaario tyhjänä jonne se pääsee sitten joskus. Lopullinen terra sit ostetaan tai teetätetään.
Koirat: keskikokoinen villakoira "Wili" '04, kiinanharjakoira Mooncrest Windy Charmer "Unto" '07, sloughi Alwaahid Alzana "Safir" '09
Kissat: american curl Magnificat Queen Love '05, american curl Diipadaapa Wenona "Freya" '08

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 13.11.2010 klo 16:07  
+
0

wihuu kirjoitti:

Ei uskois et tuosta 40cm madosta kasvaa 150-200m pitkä. :nauru:


Ne kyllä venähtää ihan huomaamatta. :hymy: Meillekkin noi viljat tuli sellaisina 30cm lyijykynän paksuisina kastematoina ja nyt yli vuoden meillä oltuaan ovat kasvaneet pituutta ja paksuutta vaikka kuinka ja voimaa on käden ympärille puristuessaan kuin pienessä kylässä.

Onko tuo sun laji liikkeellä myös päivisin?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 13.11.2010 klo 16:08)

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 13.11.2010 klo 16:32  
+
0

monna83 kirjoitti:

^ Olisko parin viikon tauko riittävä?



Se vois olla ihan hyvä tauko, ehtii nälkä kehittyä. Seuraavalla kerralla voi sitten tarjota jo isompaa. Nyt vaan pitää hyvät lämmöt sillä, niin eiköhän se syö seuraavallakin kerralla. Yleensä tauon katkaistuaan ruoka uppoaa ihan mallikkaasti.

Wihuun mato on kyllä nätti. Mullekin vähän tarjottiin tollasta aikuista naarasta, mutta ainakaan nyt vielä en oo ottanu. Ei oo kyllä terraakaan, kun just myin pois yhden 150 cm kaverin tiikeripytonin lapsukaiselle. Kaunis laji tuo on kyllä :hymy:
Team Puikkonokat & Läskipäät

wihuu

wihuu
Viestimäärä: 9

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 13.11.2010 klo 23:17  
+
0
monna83: Brassit liikkuu enimmäkseen yöllä. Mutta kyllä Iita joskus innostuu tuolla uiskenteleen ja tutkaileen myös päivällä.

Sufi: Brassit on kyllä kauniita. :hymy: Mitäs kaikkee sulta nyt löytyy?

Mä kyllä haaveilen viljakäärmeestä myös. Ne on niin kauniita, kun valinnan varaa on väreissä vaikka kuinka. :kumarrus: Mutta täytyy nyt toi yksi Iitanen kasvattaa eka isommaks.

Mistä muuten ostatte hiiret? Mä ostin tänään Faunatterasta, ja oli minust aika kalliita. :viheltel:
Koirat: keskikokoinen villakoira "Wili" '04, kiinanharjakoira Mooncrest Windy Charmer "Unto" '07, sloughi Alwaahid Alzana "Safir" '09
Kissat: american curl Magnificat Queen Love '05, american curl Diipadaapa Wenona "Freya" '08

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 02:13  
+
0
^ Viljat on minustakin kivoja "peruskäärmeitä". Mutta ehkä vielä enemmän tykkään tuosta pytonista kun se on sellainen jytky. :hymy:

Mä ostan hiiret ja rotat suoraan kasvattajalta. Tiput on pakko ostaa eläinkaupasta kun en tiedä, kuka niitä kasvattaisi. Olen itsekkin joutunut ostamaan välillä eläinkaupasta ja onhan ne tuplasti kalliimpia kuin kasvattajalta ostetut, enemmänkin. Hinnan lisäksi haluan ehdottomasti ostaa ruuat suoraan kasvattajalta koska todennäköisimmin ovat eläneet paljon paremman elämän kuin jotkut ulkomaista tuodut pakasteet. Toki eläinkaupassa voi olla suomalaistakin tuotantoa mutta siitä ei kuitenkaan voi olla ikinä 100% varma. Tästäkin syystä haluaisin itse kasvattaaa eväät että tietäisin niiden eläneen virikkeellistä ja hyvää elämää lopetukseen saakka ja emoja ei ole pidetty koko aikaa paksuna.

Ai niin, Faunattaresta mäkin olen muutaman kerran ostanut kun ruuat loppuneet. Järkyttävin hinta on ollut mun mielestä tähän mennessä, kun ostin neljä keskenkasvuista rottaa pytonille ja ne maksoivat 32e! Nyt sain kasvattajalta saman kokoista evästä yli puolta helvemmalla.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.11.2010 klo 02:16)

wihuu

wihuu
Viestimäärä: 9

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 13:57  
+
0
^ Mä ostin 5 hiirtä ja ne makso 16,50€, eli 3,30€/kpl. :neutral: Kärmyn kasvattaja kun sanoi että hiiriä saa 1,50€:lla.
Mistä löytää kasvattajan jolta vois suoraan ostaa hiiriä? Voikohan meidänki kärmy syödä tipuja joskus..?!

Meillähän on kesyhiiriä kotona, ja ukko on sanonu et senku vaan teettää poikasia niin hän lopettaa ne sitte. Mut mä en pysty. :nolo: Siis pysty eka kasvattaa niitä ja sit pistää pakkaseen. :ylpea:
Koirat: keskikokoinen villakoira "Wili" '04, kiinanharjakoira Mooncrest Windy Charmer "Unto" '07, sloughi Alwaahid Alzana "Safir" '09
Kissat: american curl Magnificat Queen Love '05, american curl Diipadaapa Wenona "Freya" '08

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 16:50  
+
0
^ Varmasti menee tiput tuon kokoiselle käärmeelle sitten kun syö täysikasvuiosta hiirtä. Eihän ne ole sen isompia kuin isot hiiretkään. Käytkö Herppi.netissä? Sieltä mä olen löytänyt kasvattajat. Jos sattuu olemaan pitkän matkan päässä, lähettävät monesti myön matkahuollon kautta. :hymy:

Mä huovan ja soudan tuota hiirikasvatuksen aloittamista. Ekaksikin just tuo lopetus. Tosin eiköhän se ajan kanssa muutu rutiiniksi. Ekat kerrat hirveitä, näin olen ainakin lukenut. Sinänsä helppo tuo hiilidioksidilla lopettaminen kun ei tarvitse jännittää että lyökö päähän itse tarpeeksi kovaa. Toinen syy on meidän kissat. Stressaantuuko hiiret niistä liikaa? Meillä toki autotalli mutta haluisin hoitotoimenpiteiden helpottamisen vuoksi pitää ne kyllä sisällä asunnossa. Ja onko niistä sitten liikaa vaivaa kun kuitenkin nekin tarvitsee asianmuakista hoitoa, vedenvaihdot ja asumuksien siivoukset. Meilläkin vain kolme käärmettä joten taatusti hiirten pito tulee jo itsessään kalliimmaksi kuin ostaisi eväät valmiina muualta.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.11.2010 klo 16:58)

wihuu

wihuu
Viestimäärä: 9

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 22:34  
+
0
^ Joo, oon mä Herppi.netissä rekkautunu, ja vähän lueskellu siellä. Täytyypäs sitä kautta etsiä. Kiitos vinkistä! :hymy:

Meillä hiiret asuu isossa lasi terrassa, ja kissat pääsee niitä katselemaan. En oo huomannu että edesmenneet gerbiilit tai nämä uudet hiiret stressaantuu kissoista mitenkään. Yleensä kissat vaan tuijottaa niitä, mutta joskus innostuu läpsimään terraa kun hiiret vipeltää menemään.

Onhan se hiilidioksidiki aika raaka, kun ne hiiret tukehtuu sinne. :eek: Ja päähän mä en ketään elukkaa lyö. :paapatus:
Ukko on tosiaan luvannu hoitaa nämä puuhat, mutta mä en vaan kykene niitä hoitaan ja sit kattoon niitä pakkasessa.

Meidän äitiä ällötti hiiret pakastimessa, mutta perjantaina kun Iitalla oli ruoka-aika oli äiti sattumoisin kylässä ja ihan haltioissaan katto ku Iita söi. :lallati: :jjei: Tais se vielä mainita et Iita on "ihan nätti"!
Koirat: keskikokoinen villakoira "Wili" '04, kiinanharjakoira Mooncrest Windy Charmer "Unto" '07, sloughi Alwaahid Alzana "Safir" '09
Kissat: american curl Magnificat Queen Love '05, american curl Diipadaapa Wenona "Freya" '08

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 15.11.2010 klo 19:28  
+
0

wihuu kirjoitti:


Sufi: Mitäs kaikkee sulta nyt löytyy?

Mistä muuten ostatte hiiret? Mä ostin tänään Faunatterasta, ja oli minust aika kalliita. :viheltel:



Mulla on nytten kolme käärmettä; kuningaspyton, Kalifornian kuningaskäärme ja maitokäärme (Lampropeltis triangulum sinaloae). Eläinkaupoissa (varsinkin just esim. Faunataressa) on sikakallista, eli tosiaan kannattaa ettiä kasvattaja. Kasvattajia löytyy varmaankin netistä, mun ei oo tarvinnu niitä ettiä, kun pakasteet on aina tullu kavereilta.

Monna, mulla oli joskus seeprahiiriä ja ne ainakin ihan lällätti kissoille, kun tiesivät tasantarkkaan, että ihan turhaan ne kissat niitä laseja läpsivät. Tiesivät olevansa turvassa. Mutta juu, yleensä se oma kasvatus on tarpeellista vasta useiden kymmenien käärmeiden takia, varsinkin jos kerran saa ostettua muutenkin pakasteet suht edullisesti.
Team Puikkonokat & Läskipäät

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 24.11.2010 klo 18:05  
+
0
Ei niitä lyödä kannata.. Ei pakosta kuole, vaan ottaa hännästä kiinni ja vaikka sakset niskan taakse: Niskaan napakka yksi painaminen saksilla ja samalla hännästä veto. Sekunnin homma, eikä tarvii miettiä kuoliko hiiri. Ja hiilidioksidilla "lopettaminen" on myös nopea, kauemmin kestää kuin niskan taittaminen, mutta ei ole ku pari hengähdyksen vetoa ja siinä se :wink:
Täälläki eläinliikkeessä maksaa iso hiiri tai pieni rotta 4.90e/kpl. Itse toista kautta hommaan ja saan 7e 1kg, oli rottaa tai hiirtä, minkä kokosta tahansa. Pakkanen on toisin sanoen nykyään täynnä :nauru:

Nykyään käärmeitä täällä siis asustaa 1kpl african house snake, 2kpl kuningasboaa, 1kpl kuningas pyton, 2kpl hortuja. Meinaa tilanpuutos olla tämän käärmeisiin siirtymisen myötä. Hämähäkeillä ei tarvii sentään nuin isoja terroja olla.

Ja laitetaas pari kuvaa:



Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.11.2010 klo 18:18)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 27.11.2010 klo 17:44  
+
0
Laitetaas vielä pari kuvaa kuningasboa naaraasta ja yksi pikku hortusta :shifty:





Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 19:15)