Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:19

Turun seudun kc:laiset!

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 16

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:19  
+
0
Perustetaan nyt meille turkulaisille ja Turun seudulta olevillekin oma ketju tänne, jos vaikka tulis jotain prohdattavaa :aurinko: Kun meitä nyt on täällä muitakin kuin vain minä & BaeLiana, eikö niin? Antakaa itsenne ilmi! :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:31  
+
0
Kai sitä täytyy myöntää, että me asustellaan Turussa :wink:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:39  
+
0
Hyvähyvä :peukku:
Me itse asiassa nähtiinkin eilen keskustassa ruskea husky, tai ainakin pääteltiin sen olevan husky.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:50  
+
0
Me ei olla vielä tutustuttu keskustaan, ihan täällä kotinurkilla ollaan käppäilty. Tuota kun ei liikkeelle ihan helpolla saa.. Voin kuvitella sen istumassa keskellä kauppatoria ilmeellä "en liiku senttiäkään" :nauru:

Villeissä haaveissa olisi ottaa Cora mukaan Botellóniin viikon päästä... taitaa tätä menoa jäädä haaveeksi.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 10:04  
+
0

Cora kirjoitti:

Me ei olla vielä tutustuttu keskustaan, ihan täällä kotinurkilla ollaan käppäilty. Tuota kun ei liikkeelle ihan helpolla saa.. Voin kuvitella sen istumassa keskellä kauppatoria ilmeellä "en liiku senttiäkään" :nauru:

Villeissä haaveissa olisi ottaa Cora mukaan Botellóniin viikon päästä... taitaa tätä menoa jäädä haaveeksi.


Mä olen tosta myös salaa haaveillut. Ei taida olla meilläkään Ronjan kanssa vielä aiheellista, kun sille toi hengailu paikallaan on ajoittain hieman hankalaa. Meillä ei siis varmasti jumituta paikalleen oma-aloitteisesti, mutta Ronja osaa puolestaan olla melko kovaääninen. Jollei vingu liikkeelle, niin saattaa haukkua koirien lisäksi ihmisille aikansa. Toisaalta, on tuo parantunut tässä vajaan vuoden aikana, joten pitäisi varmaan vain käydä useammin jossain keskustassa oleskelemassa.

Eiköhän siitäkin sitten saisi pahoja katseita, kun toinen vinkuu sydänsärkevällä kanarianlinnun piipityksellä...
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 10:20  
+
0
^En tiedä yhtään miten Cora reagoisi siihen ihmismäärään. Joko ei liikkuisi minnekään ja saisin vetää sitä perässäni (hihnan päässä kierivä koira on juuri se näky, minkä kanssa haluan sinne lähteä) tai sitten se pomppii ees taas ja koittaa moikata jokaista ihmistä...
Pitäis varmaan ottaa joku harjotuslenkki Kupittaalle vaikka lasten ja Coran kanssa, niin tietäis vähän, miten sen saa siellä liikkeelle...

Paheksuvia katseita kuitenkin siellä tulis, olis Cora miten päin tahansa :nauru:

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 10:44  
+
0
^
Auttaiskohan joku koirakaveri tollaseen? Menisitte tutustumaan ensin kaverin kanssa vilkkaampaan keskustaan, niin sitten voisi yksinkin mennä, ehkä.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 10:50  
+
0
^On auttanu ihan pelkästään sekin, että ollaan koko perheen voimin (=2 lasta ja minä) lähdetty lenkille, niin Cora paahtaa menemään samaa tahtia tyttöjen kanssa. Ja tutuilla poluilla homma sujuu jo ihan kahdestaanki. Uudet paikat on vähän niin ja näin.. Joka päivä tulee rohkeutta lisää. Pitäis siis varmaankin käydä siellä Kupittaalla useampaan otteeseen ennen Botellònia, jos sinne halajais..

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 11:43  
+
0
Täällä myös turkulainen :heiluti:

Me käytiin pennun kanssa tutustumassa keskustaan viime viikolla. Hippu oli kyllä mukana, mutta pentu on niin reipas ja itsenäinen, ettei sitä paljon nössö-Hipun tekemiset kiinnostaneet...
tarupi Hippu (9/2009)

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 12:06  
+
0
heippahei!
Minä kans ilmoittaudun Turun seudun koiraihmisiin, en tosin Turussa asu, mut täs vieres ja paljon tulee Turussa käytyä. Täl hetkel on toisen koiran kans menos "näin kuljetaan ihmisten ilmoilla rähisemättä muille koirille"-harjoittelu ja aattelin Kupittaalla tai jokirannassa päin pyöriä tuon rontin kaa. Oisko ehdotuksii, missä vielä vois tehdä paljon ohituksia?? Eilen oltiin just Kupittaalla ja rontti selvis ihan muutamalla niskakarvojen pystyynnostamisella ja kerran tais haukahtaa, muuten meni niin hyvin, etten ois ikinä uskonut! Tosin muutaman tunnin uimareissulla tais olla pieni rauhoittava vaikutus =)
Mites te muut, käyttekö jossain harrastuksissa koirien kaa tms.? Oon sen verran uus täällä palstalla, et ei oo hajuakaan teistä muista, soriiiii.
Mutta mutta, kiva kun täällä on muitakin täältä päin =)

Muoks. BaeLiana : meillä on kans toisen koiran (ei tämä remmirähjä) kanssa ongelmana tuo odottaminen rauhassa paikallaan. On myöskin hitusen jo rauhoittunut, mut liian kauan ku pitää oottaa, ni alkaa hyppiä vasten ja näykkii käsiä tms. Hiukan rasittavaa!!
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.07.2011 klo 12:11)

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 12:21  
+
0
^ Meidän vanhempi koira Hippu harrastaa mun kanssa pelastuskoiralajeja eli hakua, jälkeä ja raunioita. Lisäksi tottistellaan, toko-kokeisiin tuskin koskaan mennään koska mä olen sössinyt sen kanssa niin monta asiaa enkä tiedä, onko mulla varaa, aikaa ja energiaa ja lähteä niitä pikkujuttuja korjaamaan. BH-kokeen haluaisin sen kanssa kuitenkin suorittaa vielä joskus. Isäntänsä kanssa Hippu harrastaa agilitya.

Lilli on vielä niin pieni, ettei varsinaisesti harrasta mitään, mutta mun on tarkoitus aloittaa sen kanssa agility ja ehkä sitten sen kanssa pääsen joskus toko-kokeisiinkin. Pelastuskoirahommat Lilli aloittaa todennäköisesti isännän kanssa, toivottavasti viimeistään ensi keväänä.

Tänään tuli näyttelypostia Pöytyältä :aurinko:
tarupi Hippu (9/2009)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 12:54  
+
0
Kun Ronja muutti muulle 2,5-vuotiaana viime syyskuussa, me käytiin ohituskurssilla Ronjan remmirähinän takia sekä saman ohjaajan tokon alkeiskurssilla. Muuten meillä on kyllä "harrastaminen" jäänyt melko totaalisesti. Reenaillan sitten nätisti vierellä kulkemista, sivulletuloa, paikallaan olemista ja muuta vastaavaa lenkkien ohella sekä tallilla. Käydään koirapuistoilemassakin epäsäännöllisesti, mutta varsinainen vapaana juoksenteliminen taitaa hoitua enemmän tallilla käydessä. Näin pesimäkaudella en ole kamalasti uskaltanut Ronja metsissä juoksuttaa, kun tuo ei pysy aina ihan hollilla ja luoksetulokin on välillä mitä on, vaikkei varsinaisesti mihinkään karkaakaan. Uimista harrastetaan Kaarinassa Littoisten järvellä sekä Voivalan venesatamassa.

Paikallaan hengaaminen ei meillä aiheuta muuta kuin metelöintiä, lähinnä hyvin korkeataajuista vinkumista ja rauhattomuutta. Meillä on tuota remmirähinää myös, edelleen. Tulee loppujen lopuksi niin vähän remmilekkeiltyä kunnolla, joten ei treeniäkään tule. Välillä menee hyvin, jopa hiljaa, mutta suurimmaksi osaksi vähintään pientä haukkumista tahi rähjäämistä sekä usein oikein kunnon meteliä. Olisi oikeastaan kivaa, kun saisi oikein järkättyä noita ohitustilanteita, mutta ongelmana tuppasi tuolla kurssilla olemaan se, että hetken harjoittelun jälkeen Ronja tottui kyseisiin koiriin eikä nähnyt enää tarvetta rähjätä. Ronjahan tosiaan vaan metelöi, mutta ei ole aggressiivinen.

Muoks. Ja mehän tosiaan ei myöskään asuta Turussa. Asutaan Kaarinassa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.07.2011 klo 12:55)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 13:13  
+
0
Mikene missä harrastelette noita pelastusjuttuja? Oon alkanu pohdiskelee hakuakin, kun kerroit, että Hippu ottaa siellä vieraat ihmiset paljon paremmin vastaan, ja kun tossa Hugossakin on vähän ujon piimän vikaa...

Mehän tosiaan käytiin Baen & Ronjan kanssa tokon alkeiskurssilla vajaa vuos takaperin, ja pohdiskelen nyt, että jos jatkaisin tokoilua Tuijan koirakoulussa (vai mikä se nyt on, tossa Barkerin tehtaalla...). Toisaalta rauniokoiratoiminta vois olla mielenkiintoisempaa sekä mun että Hugon mielestä, vaikka tukeehan tokoilu aika hyvin kaikkea toimintaa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 13:32  
+
0
Jannie: Ollaan mukana paikallisen pelastuskoirayhdistyksen toiminnassa, Varsinais-Suomen pelastuskoirat ry siis. Vuodessa järjestetään kaksi tutustumiskurssia, joiden kautta pääsee tutustumaan toimintaan ja mukaan siihen. Yhdistyksen nettisivut on aika huonosti ajan tasalla, mutta foorumi tietää paremmin.

Hipulle maasto- ja rauniotreenit on maailman parhaita paikkoja. Siellä se rakastaa kaikkia ihmisiä, saattaa kiivetä syliin ja antaa pusuja. Se tietää, että siellä kukaan ei tee sille mitään pahaa ja kaikkien mielestä se on aivan sairaan taitava ja hieno. Oon tosi iloinen, että eksyttiin tällaisen koiran itsetuntoa kohottavan harrastuksen pariin :) Treenit vie tietysti paljon aikaa, kun ryhmässä on useampi koira, eikä sen oman koiran kanssa yleensä treenata kuin se 15-20 minuuttia. Silti pitää jaksaa tehdä parhaansa maalimiehenä kaikille koirille, jotta saadaan tehtyä mahdollisimman hyviä pelastuskoiria.

Pieni ja ketterä Hugo sopisi varmasti hyvin rauniokoiraksi! Tämä kertoo mun mielestä paljon siitä, mitä pieni koira voi tehdä. Hippu edustaa tällä hetkellä pienintä kastia meillä treenaavista koirista, ja pari ihmistä on mulle sanonut, että sen motivaatio ja sitkeys ovat muuttaneet käsitystä siitä, miten hyviä pienet koirat voivat olla.

Muoks. Ja myös TPH:lla on pelastuskoiraryhmä, johon otetaan käsittääkseni muitakin kuin palveluskoirarotuisia koiria.
tarupi Hippu (9/2009)
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.07.2011 klo 13:35)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 13:41  
+
0
Tuollainen rauniotouhu voisi olla sellaista, johon mullakin riittäisi kiinnostus ja energia.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 15:16  
+
0
No täällä yksi Turkulainen koiranomistaja,hei vaan. Omistan kaksi koiraa (kohta yhden)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 15:28  
+
0
Meillä ei vielä harrasteta mitään, kun ikääkin on se kohta 10 viikkoa... Myöhemmin olen ajatellut luonnollisesti niitä vetojuttuja, kun tuo kerta husky on. Mutten siitä mitään todella aktiivista harrastusta (ainakaan vielä) ajatellut. Juoksemista jne. lähinnä tullaan paljon harrastamaan. Cora osaakin jo nyt hienosti juosta vierellä, kun juostaan joka lenkin yhteydessä sellainen lyhyt n.70-100m pätkä ihan harjotusmielessä. Toivottavasti sen osaaminen ja kiinnostus pysyy...

Missä olette käyneet koirapuistoissa? Onko jotain hyvää puistoa, missä ei kävisi liikaa populaa? Sitten kun rokotukset ovat meillä kunnossa minua kiinnostaisi lähteä puistoilemaan...

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 15:36  
+
0
Härkämäessä on koirapuisto misä ei ole yleensä kauheeta ryysistä,paitsi joskus ja sitten Jyrkkälässäkin on suht rauhallinen koirapuisto. Iso-heikkilässä on myös koirapuisto mut siellä en ole käynyt monen vuoteen että siitä en sitten tiedä mutta oli ainakin silloin aika rauhallinen...
Ja siel halisten lähellä on koirapuisto...eli nummenmäen koirapuisto mutta siellä on aika paljon porukkaa yleensä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.07.2011 klo 15:38)

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 16:17  
+
0
Me siis harrastetaan tokoo myös ja agilityy toisen koiran kans. Toisen kans varmaan aloitettaan kisojakin jossain vaihees (molemmis lajeis), mut tän remmirähjän kans jää mahdollisesti vaan pelkkään treenailuun. Ois kans kiinnostusta jälkeen tms. mut eipä oikein oo sit aikaa ja energiaa enempää, kun nääkin vie nyt jo niin paljon aikaa. Isäntää oon yrittäny innostaa johonki harrastukseen, mut ei oo viel onnistunu. Joo ja täst meiän remmirähjäst, niin ei tääkään oo aggressiivinen, mutta se meteli kuulostaa aika pahalta, siis sillon kun oikeen räjähtää. Mut kun saa rauhassa tutustua ja haistella pienen matkan päästä, niin rauhoittuu kyllä.
Oliko muuten Hippu agility-kisois juhannuksena Tuorlas? Siel tais joku Hippu olla ainakin =)
Kertokaas vielä jotain hyviä koirauimapaikkoja, joissa vois itsekin uida?? En tiedä täältä päin mitään muuta kuin Naantalin koirauimarannan, mikä on ihan jees, Ruissalo on ihan kökkö. Missä tarkalleen ottaen te BaeLiana käytte siel Kaarinas?

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 07.07.2011 klo 16:26  
+
0

Mardie kirjoitti:

En tiedä täältä päin mitään muuta kuin Naantalin koirauimarannan, mikä on ihan jees, Ruissalo on ihan kökkö. Missä tarkalleen ottaen te BaeLiana käytte siel Kaarinas?



Toi muakin hiukka kiinnostais, et missä Kaarinassa on uimaranta..? Asustellaan tässä Kaarinan rajalla, eikä olis iso homma sinne päin lähtee kävelemään, jos siis ei kovin kaukana ole.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 17:15)