Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:19

Turun seudun kc:laiset!

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 16

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 20:13  
+
0
Hei tietääks joku, et mistä vois saada Turusta sellasii auton takaluukun aukipitäjiä?? Ja onks ne muuten hyvii, et vaihtuuko ilma sen kautta hyvin? Käyttö olis siis vaan auton ollessa paikallaan, jos koira joutuu hetken oottaa autossa, jos käy äkkii esim.kaupas. Ei viittis ihan ikkunoi kauheesti auki jättää, kun ei se koira sielt takaluukust pääse kuiteskaan auton sisätiloihin reviiriään puolustaan, jos joku urpo sinne autoon päättäis yrittää.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 23:11  
+
0
^Eiköhän niitä Turusta saa, ei tää niin tuppukylä ole :wink:

Me kierrettiin tänään BaeLianan & koiruuksien kanssa Littoistenjärvi, käytiin pitkästä aikaa lenkillä yhdessä. Mä muistelin, että kierrokselle tulee mittaa viitisen kilsaa, mutta äsken kun laskin kartalta, niin yli 7,5km :nauru:
Koirat jaksoi hyvin, mutta toivottavasti uni maistuu. En ookaan nyt hetkeen tehnyt noin pitkiä lenkkejä Hugon kanssa, pisimmät on olleet neljää kilsaa. Kaupungissa on jotenkin hankalampi saada tehtyä mielekkäämpiä pitkiä lenkkejä, pitänee käydä "landella" useamminkin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 18.07.2011 klo 17:34  
+
0
Oliko joku Botellónissa? Itse en jaksanut enää töiden(ja huonosti nukutun yön) jälkeen lähteä. Kuulemani mukaan oli ollut aikamoinen teiniparatiisi ja jälkimainingeista, että koko Kupittaan puisto on täynnä roskaa. :neutral: Mikä ihmisiä vaivaa, kun ei voi ottaa vastuuta edes omista roskistaan ja kiikutella niitä roskiin? Ja hieman ärsyttää suomalaisten tapa järkätä kaikesta kauheet ryyppyjuhlat...

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 18.07.2011 klo 17:43  
+
0
Täällä ilmottautuu yksi lähiseudun asukki. Ensi marraskuussa olisi muutto ihan Turkuun, kunhan löydetään jostakin kunnon kämppä, johon kehtaa sitten ottaa koirankin.

Onko kellään muuten kokemusta tuosta Tuijan koirakoulusta? Me käytiin nykyisen koiran kanssa Turun seudun koirakeskuksessa pentukurssi, enkä tykännyt yhtään. Pentu kun tulee syksyllä muuton jälkeen, niin olisi tarkoitus vuoden vaihteen jälkeen käydä jokin möllitoko-kurssi..
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 18.07.2011 klo 17:46)

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 18.07.2011 klo 18:46  
+
0
Asun vielä kuukauden päivät Turussa, sitten muutan Raumalle opiskelemaan.

Suosittelen todella lämpimästi Tuijan kursseja. Vaikka ovat hintavia, niin Tuija on tarkka (kuten tokossa kuuluukin) ja erinomainen ohjaaja. Olen koirani kanssa käynyt siellä pentuleikkikoulussa, pentukurssilla ja tokon alkeiskurssilla.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 18.07.2011 klo 18:51  
+
0
Mäkin olen kuullut pelkästään hyvää nyt sitten, Tuijan koirakoulusta siis. Pitänee tosiaan soitella ja kysellä siitä millekä kurssille meidän olis parempi tupata :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 18.07.2011 klo 19:21  
+
0
Ilmoittauduin juuri äsken Lillin kanssa Tuijan pentukurssille. Lillin vanhempien omistaja on käynyt Tuijalla koiriensa kanssa, ja on kehunut tosi paljon. Odotan innolla kurssin alkua :aurinko: Hinta vähän kirpaisee, eikä vähiten yhdistettynä siihen, että olen ilmoittautunut myös Kelpokoiran suolaisen hintaiseen pentuagilityyn... :shifty:
tarupi Hippu (9/2009)

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 18.07.2011 klo 23:25  
+
0
Maksavompatti, lisää kokemuksia tuijan koitakoulusta voit lukea aikaisemmilta sivuilta, juurikin juteltiin siitä siellä:) ite tykkäsin pentukurssista! Toinen paikka mitä on kehuttu on Johanna Tammelan Liedossa sijaitseva paikka, huomattavasti halvempi mutta itsellä voitti puolet lyhyempi ajomatka, varsinkin kun rikillä oli sillon vielä matkapahoinvointia ku ilmoittauduin kurssille.. Erona se myös, että tuijalla opetellaan joka kerta jokin käsky (istu, maahan jne.) kun vissiin tammelalla ei.

Kävin botellonissa ja koiria eli teitä yritin bongailla:D 3 pentuakin näkyi. Osa koirista oli rauhallisia, osa ei. Itse en koiraa olisi vienyt, varsinkaan sellaista joka voi stressata tilannetta (todistin paikanpäällä). Oli kyllä semmoiset teinipartyt että! No, kaksi tyttöäkin siellä sitten raiskattiin...:(
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Tiistaina, 19.07.2011 klo 21:07  
+
0
jempo, kuten aiemmassa viestissä sanoinkin, me käytiin Johanna Tammelan koirakoulussa "pentukurssi" eikä tykätty yhtään. Kurssilla piti olla sosialistamista ja pienestä ryhmästä johtuen yksilöllistäkin opettamista. Todellisuus oli se, että meidän pentukurssiryhmässä oli meidän lisäksi tasan yksi toinen pentu, ja kaikki loput täysikasvuisia (suurikokoisia) ongelmakoiria, jotka hyökkivät toistensa ja ihmisten päälle. Tammelan kaikki aika meni näiden ohjaamiseen, eikä meillä jäänyt käteen juuri mitään. Kuunneltiiin ensin teoria, ja sitten mentiin nurkkaan harjoittelemaan (=suojaan muilta).

Koko kurssilta saatiin kotiinviemisiksi kammo muita koiria kohtaan ja hirveää uhoamista ylipäätänsä. Plus tietysti teoriaopit, mutta kaikki oli sellaista minkä voi suoraan lukea kirjasta. Lisäksi jäi suuhun hivenen paha maku siitä, kuinka pariinkiin väliin meille unohdettiin kertoa tunnin peruuntumisesta. Ei siinä muuten mitään, mutta meiltä on matkaa tuonne 50km, eikä sitä huvikseen ajele.

Meidän kokemukset tietysti rajoittuu yhteen kurssiin, muilta olen kuullut pelkkää hyvää.
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Tiistaina, 19.07.2011 klo 21:36  
+
0
^ kuulostaa kyllä ihan käsittämättömältä!!:O meilläkin kyllä tuolla tuijassa oli eritasoisia koiria mutta tosi tasapuolisesti ainakin yritti kaikkia ohjailla:) mulla ei ole sieltä oikeastaan mitään pahaa sanottavaa, sen sijaan tammelasta en omakohtaisesti mitään tiedä, kuullu vaan. Tai no niin ehkä se tuolta tuijan koirakoulusta että olisin halunnut jotain selitystä rikin vinkumiselle, se vinkui melkein koko kurssin ajan ja Tuija ehdotti kokoajan pissahätää. Yritin selittää että koira on sisäsiisti ja kävinkin pihalla sen kanssa, se vaan pyysi takas sisään ja vinkuminen jatkui. Ainoa millon ei vinkunu ku tehtiin jotain harjoitetta mutta jos tuli 10sek tauko ni hermoja raastava ääni palasi:D en oo mistään selitystä keksiny/saanu
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 10:37  
+
0

jempo kirjoitti:

Ainoa millon ei vinkunu ku tehtiin jotain harjoitetta mutta jos tuli 10sek tauko ni hermoja raastava ääni palasi:D en oo mistään selitystä keksiny/saanu


Kai kyse on voinut yksinkertaisesti olla juuri siitä, ettei mitään tehty? Ronja metelöi varsinkin toko-kurssin alussa, koska olisi halunnut kaikki muut koira käydä läpi. Koska ei päässyt tutustumaan, alkoi "rähjääminen". Koko ajan olisi pitänyt olla jotain aktiviteettia.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Lorelei

Lorelei
Viestimäärä: 20

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 12:07  
+
0
Me oltiin juuri tuolla Tammelan koirakoulussa pentukurssilla. Oli se mielestäni ihan hyödyllinen ja oli siinä paljon hyviä harjoituksia. Vielä enemmän irti siitä sai varmaan ne, joilla ei aikaisempaa koirakokemusta ole. Meidän ryhmässä kaikki oli kyllä pentuja (tai olisko yksi junnu ollut), eikä mitään ongelmakoiria. Ja eikä tuntejakaan peruttu kertaakaan. Ihan tyytyvänen siis olen, vaikkakaan tuolla kurssilla ei mitään varsinaisia toko-liikkeitä vielä harjoiteltu (haluan harrastaa tokoa siis ihan tavoitteellisesti). Mutta seuraavalla kurssilla pitäisi jo tulla niitäkin mukaan. :)Vanhemman koiran kanssa ollaan samassa paikassa harrastettu agilityä jo usemman vuoden ajan ja olen kyllä tykännyt! Eli sitä voin suositella. :hymy: Treenit ovat olleet lähes joka viikko (ei mitään taukoja tai lomia toisin kuin monissa muissa paikoissa) eikä ole pakko osallistua mihinkään talkoisiin tms.

Millainen muuten se Littoistenjärven kiertävä lenkki on? Pystyykö koiraa pitämään vapaana?
Sileäkarvainen noutaja 2007
Dalmatiankoira 2011

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 12:22  
+
0

Lorelei kirjoitti:

Millainen muuten se Littoistenjärven kiertävä lenkki on? Pystyykö koiraa pitämään vapaana?


Kuoviluodon puolella on kiva pätkä metsää, jossa voi periaatteessa pitää koiraa vapaana. Ronjaakin oon pitänyt siellä vapaana, vaikka sen luoksetulo ei ole mitenkään takuuvarma, jos tulee varsinkin muita koiria vastaan. Siinä metsässä voi mukavasti myös hieman risteillä, niin tulee metsää enemmänkin. On kuitenkin melko suosittua lenkkialuetta, joten oman harkinnan mukaan, miten luottaa koiraansa ja haluaa noudattaa lakia :wink: Osa lenkistä on hiljaista hiekkatietä, joka kuitenkin ihan autokäytössäkin. Siellä mä en uskaltais pitää vapaana edes täystottelevaista koiraa, koska jotkut hurjastelevat mutkista huolimatta.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 13:26  
+
0
Meillä on myös Tammelan kursseilta sellaisia kokemuksia, että tunteja peruuntui yhtäkkiä, enkä mielestäni saanut kunnollista opastusta asioihin. Pääasiassa kerrottiin mitä tehdään ja sitten piti vaan itse tehdä, kun olisin odottanut enemmän sitä, että ohjaaja käy enemmän jokaisen koirakon luona ja antaa vinkkejä miten toimia. Myöskin koin loukkaavana, kun teimme näitä itsenäisiä harjoituksia ja piti siirtyä seuraavaan harjoitukseen, mutta mulla oli se edellinen vielä kesken ja hän kehotti vain jatkamaan loppuun harjoituksen (muut siis odotti vaan, et oon valmis). Kun harjoitus ei meinannut mitenkään sujua, niin hän sanoi siinä kaikkien kuullen, että osaako koira oikeasti ko.käskyn! Eli nolasi täysin minut, koska koira todellakin osaa ko.käskyn, mutta vieras ympäristö tuo aina haasteensa hermoilevalle/epävarmalle koiralle ja tästä johtuen itsekin hermostuu ja koira ei ainakaan tottele, joten homma on valmis ja varsinkin, kun kaikki tuijotti mua ja odotti, et saan asian loppuun. Koin asian todella loukkavana. Mutta toisaalta, jottei mene liialliseksi arvosteluksi, niin kyllä mekin sieltä silti jotain pienii juttui saatiin, joita voi soveltaa arkeen.
Ehkä olen sitten vähän kranttu kouluttajien suhteen, mutta kannustava ja ystävällinen ilmapiiri on kuitenkin todella tärkeää.
Ja jempo meillä kans tota vinkumista/hyppimistä/riekkumista ilmenee, etenkin, jos koira joutuu odottamaan, eikä pääse esim.tutustuu muihin koiriin. Siihen on meillä auttanut vaan harjottelu, eli koiran vieminen tilanteisiin, joissa joutuu odottamaan ja ite pitää pysyä pää kylmänä. Mun koira huomaa kyl, jos oon ite vähänkin hermostunut ja helpommin alkaa ton riekkumisen, mutta onneksi kuitenkin asiassa ollaan edistytty ja koira malttaa jo vähän odotella. Lämmitti mieltä agilityssä, kun toinen kurssilainen tuli sanomaan, että koira on rauhoittunut alusta todella paljon, jee =)

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 14:32  
+
0
Mardie, kiitos tsempistä :) Agilityn alkeiskurssille ollaan jossain vaiheessa menossa joka tapauksessa ja katsotaan sitten miten menee. Kyllä Riki varmaan aistii mun stressin.. Harjoitteet meni kuitenkin tosi hyvin :) Vinkuminen ei vähentynyt kurssin edetessä, vaikka niin ajattelin. Agilityssa toki koira voi huumaantua lajiin niin että vinkuminen loppuis. Ja oon siis ennenkin nähnyt agilitykentän laidassa haukkuvia/vinkuvia koiria että ei se nyt niin paha olis mutta toki olis kivaa että koira olis hiljaa :D

Me voitais Lorelein kanssa käydä katsastaa toi Littoistenjärvi joskus ;) ollaan käyty halisissa Lorelein nuoremman koiran kanssa ja ainakin mä oon tykänny kun siellä on niin hyviä paikkoja pitää vapaana :) Toi littoistenjärven lenkki vaan siinä mielessä epäilyttää ku baeliana sanoi paikan olevan sellainen missä voi "periaatteessa pitää koiraa vapaana". Minä kun en todellakaan Rikiin luota 100%:sesti luoksetulojen osalta... :S

muoks. ku kiersitte kyseisen lenkin niin kuinka ison osan siitä piditte vapaana? Oliko enemmän vapaana oloa vai hihnassakävelyä?
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.07.2011 klo 14:34)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 20:12  
+
0
^Kyllä siinä tulee ehdottomasti enempi remmilenkkeilyä kuin vapaana kulkemista, mittaa meidän kulkuvalinnoilla tuli 7,5km ja siitä ehkä 1-2km korkeintaan pusikossa koirat irti. Tai näin ainakin luulisin, mutta mä oonkin melkein todistetusti aika huono arvioimaan mitään... xD
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 21.07.2011 klo 00:01  
+
0
En oo huomannukaan tämmöstä ketjua ollenkaan, vaikka usein tätä palstaa lueskelenkin ja Turussa siis asutaan mekin. Kivaa lukea paikallisten koiraihmisten juttuja. :)

Voitais joskus kans lähteä tonne Littoistenjärven kiertävälle lenkille. Ollaan toistaseks vaan pyöritty siellä Tuulissuon puoleisessa metsikössä, kun käydään siellä välillä alku tai loppuverkalla agitreeneissä.

Oisko jollain kokemuksia Turun seudulla haku/etsintäkursseista? Kiinnostais harrastaa hakua mutta oma koira ei oo pk-rotuinen niin pk-seurat ei välttämättä ota meitä mukaan...
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 13:18  
+
0
Katselin noita koirapuistoilukuvia toisessa topikissa ja tuli vain mieleen, että sitähän voisi harkita jotain treffejä tämän topikin kirjoittajien kanssa johonkin puistoon. Käytiin jannien kanssa kääntymässä taas Hirvensalon puistossa, joka - yllätys yllätys - oli taas tyhjä. Jonkin aikaa siinä istuskeltiin, mutta kovin tylsäähän se oli. Se voisi vaan olla ihan mukava paikka, kun ei "ulkopuolisia" niin suurella todennäköisyydellä ilmestyisi paikalle.

Todettiin muuten, että kukkulat sekä isojen että pienien puolella haittaavat koiran vahtimista.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.07.2011 klo 13:19)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 13:43  
+
0
^Hah, joo, niinhän me tosiaan puhuttiinkin!

Löytyiskö kiinnostusta tapaamiseen? Baen Ronja nyt tulee toimeen tyyliin kaikkien kanssa, Hugo sen sijaan arvostaa rauhallisempaa (ja itsensä kokoista) väkeä huomattavasti enempi.

Hirvensalossa on puolet erikseen isoille ja pienille ja se on tosiaan melko hiljasen oloinen puisto, viimeksikin oltiin arki-iltanan 18-19 välissä eikä siellä ollut ketään :eek:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 14:06  
+
0
Meidän kakaralla ei oo ihan vielä rokotukset kunnossa, mutta sen kanssa ainakin voisin tulla, jos koiramäärä on kohtuullinen ja koirat sietävät pentuja :P Kunhan saadaan kaikki piikit otettua siis. Vanhemman mielestä koirapuistot on vähän ahdistavia paikkoja, mutta jos koiria ei tule kovin paljon niin voisin ottaa senkin mukaan. Saahan sen sitten aina laitettua aidan toiselle puolen. Kuten varmaan arvaatte niin ei paljon koirapuistossa käyntiä harrasteta...
tarupi Hippu (9/2009)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 15:15)