Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:19

Turun seudun kc:laiset!

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 16

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 14:22  
+
0
Meillä Ronjaakin yleensä alkaa ahdistaa, jos on kamalasti koiria, varsinkin pienemmissä puistoissa. Pentujen kanssa tulee toimeen. Pienempien koirien kanssa tuppaan vahtaamaan vauhtileikeissä, kun tykkää ottaa kiinni ja "jyrätä" sen jälkeen. Toisaalta, jannien Hugokin viihtyy tuon seurassa, joten ei se voi kovin paha olla. Ronjan kanssa oikeastaan suurin ongelma on ollut tuo äänekkyys (mikä johtaa mun äänekkyyteen :roll:), jota jotkut koirat selvästi arastelevat, koska se on mukana niin leikeissä kuin poliisina olemisessa. Muuta pahaa ei sitten teekään kuin huuda.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.07.2011 klo 14:22)

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 14:38  
+
0
Täälläkin on eka rokotusaika vasta tuossa maanantaina. Ja meillä ei oo automobiilia, millä kulkea, joten me tyydytään käymään noissa lähipuistoissa..

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 14:58  
+
0
^
Mulla on farkku käytössä, joten kyytiin mahtuu hyvin. Ainahan toi janniekin kulkee mun kyydillä, jos jonnekin kauemmas mennään. Mä itse asun tosiaan Kaarinassa, joten en (muka) paljon mihinkään pääse ilman autoa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 17:59  
+
0
Ei ookkaan tullu pitkään aikaan kirjoteltua tänne mitään ja nyt kun tulin niin täällähän on Turku keskustelu hyvässä vauhdissa! Eli täällä ilmottautuu yksi Turussa asuva sheltin omistaja :heiluti:

Tossa oli juttua Liittoistenjärvestä. Te, jotka olette käyneet siellä uittamassa koiraa niin missä kohtaa järveä, noin suurinpiirtein, vaikka verrattuna siihen "pää"rantaan siinä? Jossain sivummalla kuitenkin varmaan? Me ollaan käyty pelkästään ihan siellä Ruissalon koirarannalla. Mahtaako se muuten ollakin ainoa virallinen koirien uittopaikka Turussa? En oo ainakaan muista kuullu.. ja tosiaan ollaan asuttu täällä vasta kaksi vuotta ja koirakin on vasta vuoden niin ei oo tullut paikkoja sillain kierreltyä..
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 19:15  
+
0
BaeLiana Pitää siis katsella joku kerta, josko meillekin sopisi hypätä kyytiin. Mulla kun on myös nuo lapset, niin niidenkin kanssa on säätämistä ja niille pitää ainakin arkisin sitten hommata joku katsomaan niiden perään... Asutaan tässä Kaarinan rajalla, joten varmaan aika lailla ajoreitin varrella? Piispanristin vieressä.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 28.07.2011 klo 19:40  
+
0
^Mä voin paljastaa sen verran, että ihan samoilla nurkilla asutte :nauru:
Hugokin tulee "ihan hyvin" toimeen pentujen kanssa, tuppaa vaan kommentoimaan aika pahan kuuloisesti jos pentu käy liian rajuksi. Toisaalta sehän on ihan hyvä vaan, oppiipa leikkimään nätisti :wink:
Ronjakin tykkäs alkuun huudattaa Hugoa, mutta nykyään ne menee melkein kuin vettä vaan.

Littoisissa ns. vanha koulun ranta (ei siis se ns. pääranta "Littoisten hiekkaranta") ei ole enää virallinen uimaranta ja me ollaan käyty sielläkin uittamassa, mutta siellä on kyllä koirakieltomerkit. Mä en vaan ihan täysin tiedä mitä virkaa niillä merkeillä on, koska mun käsittääkseni koirien uittamisen voi kieltää vain kaupungin ylläpitämillä ns. virallisilla uimarannoilla?
Kuoviluodon toisella reunalla on myös muutama rannanpätkä mistä pääsee uittamaan, sillä välillä mikä jää siis Kuoviluodon ja Järvelän väliin.
Lisäksi sitten Järvenrannantiellä Hiekkarannan jälkeen (jos siis ajatellaan, että järveä kierretään vastapäivään) on ihan autotien varrella bussipysäkin kohdalla "ranta" mistä ollaan myös käyty uittamassa. Se on kuitenkin ehkä huonoin vaihtoehto, on tosiaan ihan autotiessä kiinni.

Niin joo ja Mikene, mulla on jostain syystä sellanen olo että Hugo ja Hippu vois tulla ihan hyvin toimeen, kuulostavat kummatkin sen verta runosieluisilta :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 29.07.2011 klo 17:12  
+
0
Mä voisin tulla :) riki tulee yleensä kaikkien kanssa toimeen sukupuoleen katsomatta mutta eniten ongelmia yleensä ollut samanikäisten tai vähän vanhempien urosten kanssa. Jos ne tarpeeksi kauan näyttää hampaita tms niin riki saattaa näyttää takas. Pääasiassa kyllä pehmo, lenkillä vastaan tulleelle aina alistuva kyllä mut koirapuisto on toki eri asia. Iteki oon käyny kerran siel hirvensalossa kaverin kaa eikä siel ketään ollu!:D
Nii ja rikin mitat on 43cm/alle 15kg
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 29.07.2011 klo 19:33  
+
0
Lilli on kyllä tosi reipas ja tottunut olemaan isojenkin koirien kanssa. Se on lähtökohtaisesti alistuva (ainakin vielä) ja uskoo kyllä pienemmästäkin vihjeestä. Ja Hippuhan sanoo sille välillä kovinkin, että mitä ei saa tehdä. Pääasia mun mielestä on, että koirien asenne ei heti oo että "voi v*ttu, pentu" :kieli: Eiköhän me täältä saada aika mukava porukka kokoon :)

jannie kirjoitti:

Niin joo ja Mikene, mulla on jostain syystä sellanen olo että Hugo ja Hippu vois tulla ihan hyvin toimeen, kuulostavat kummatkin sen verta runosieluisilta :wink:



:nauru: Tää voi hyvin pitää paikkansa. Voivat sitten ahdistua yhdessä. Runosielu ahdistuu nyt pöydän alla. Oltiin ampumaradan lähellä lenkillä. Käydään siellä tosi usein, ja usein siellä myös ammutaan. Hippu ei ole ennen välittänyt siellä laukauksista, vaikka esim. raunioilla ei voida käyttää sillä laukauksia häiriönä, koska se paineistuu. No, tänään se sitten "vähän" välitti... Ei varmaan tarvii enää koskaan ampua tarkoituksella sen kuullen.

Muoks. Niin, ja Hipulla on muuten veli nimeltä Hugo!
tarupi Hippu (9/2009)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.07.2011 klo 19:42)

Sopuli

Sopuli
Viestimäärä: 2

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 29.07.2011 klo 20:20  
+
0
Moikkis! Täällä myös turkulaisia. Jannie onkin tullut bongailtua tuolla toisella palstalla. :cool: Olen kirjotellut tänne joskus aiemminkin, mutta jostain syystä unohduin pitämään vähän pidempää taukoa välillä. Meillä on 9-vuotias papillon Söpö. Se on vain kotikutoisesti kouluteltu sohvakoira ja lenkkikaveri. Toisia koiria kohtaan se on hiukan varautunut ja varsinkin isommille aika herkästi remmirähjäävää sorttia.

Elokuun lopussa meille on tulossa englanninspringerspanielin pentu ja sen kanssa olisi tarkoitus aloittaa nimenomaan tuolla Tuijan koirakoulussa. Harmittelinkin kun siitä ei oikein löytynyt kokemuksia, vaikka nettisivujen perusteella (ja tavallaan niistä huolimatta, heh) vaikutti ihan pätevältä paikalta. Mutta täällähän niitä suosituksiakin oli, hyvä hyvä. Myös kivoja leikkikavereita on sitten pennulle hakusessa, että saisi mahdollisimman paljon hyviä kokemuksia. Koirapuistoissa en vieraiden koirien joukossa käy, niistä on niin huonoja kokemuksia Söpön nuoruusajoilta. "Tää on tosi kiltti ja tottunut leikkimään kivasti pientenkin kanssa", tiedättehän... :roll:

Odotus on luonnollisestikin vielä todella pitkä, mutta kun aika koittaa niin mielellään osallistutaan ainakin pennun kanssa treffeihin ja muihin aktiviteetteihin. :hymy:

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 29.07.2011 klo 20:35  
+
0
Moikka, täällä ilmottautuu turkulainen :heiluti:
Mäkin voisin joku kerta tulla mukaan joukkoon :) Mullahan on siis 9kuukautinen tolleripoika :)
Virtaa riittää pojalla ja on tosi kiltti ja tulee kaikkien kanssa toimeen :) (Mitä nyt koittaa nylpytellä muita koiria ja muita ihmisiä joskus:viheltel:)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 17:17  
+
0
Sopuli o/ :nauru: Mä en ookaan pitkään aikaan käyny noilla "rotufoorumeilla", pitäis kyllä käydä edes lueskelemassa joku päivä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 00:27  
+
0
Me ei lähdetä koirapuistoilemaan, kun viimeks tuli ikäviä kokemuksia puistossa, mutta jos joku kerta ootte menossa metsälenkille tms. niin sinne lähdetään mielellään mukaan.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 08:46  
+
0
Minäkin voisin tulla koirapuistoilemaan tai lenkille mukaan =) Lähinnä siis tämän meidän toisen ronttisen kanssa, joka on siis aina heti kaikkien kaveri (narttu n.35kg). Toisen kanssa vois tulla ehkä myös lenkille, JOS kaikki koirat on kiinni, eikä pääse lähelle. Kun tää sietää vaihtelevasti muita, ja siedätys menossa. Puistoon siis vain tämä kaikkien kaveri-neiti tulisi.
En oo kauheesti puistoja harrastanu, mut ainakin se puisto oli ihan kiva, joka on siinä Martissa kallion päällä, en nyt muista nimeä. Mut siinä ei kyl ollut kun yks puisto, jos tarvis isojen ja pienien puolen.
Mut joo, mukana oltaisiin kuitenkin =)

Lorelei

Lorelei
Viestimäärä: 20

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 14:22  
+
0
Mä en myöskään kauhean mielelläni puistoon lähde, mutta kimppalenkit kävis. Tuo dallu kun on vasta kakara, niin kyllä kaikkien kanssa toimeen tulee. :) Vanhempi koira jäiskin varmaan sitten kotiin, sillä ihan kaikkien urosten kanssa ei välttämättä toimeen tule.
Sileäkarvainen noutaja 2007
Dalmatiankoira 2011

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 15:32  
+
0
En mäkään yleensä mitään puistotreffejä ehdottele isomman lauman kanssa, mutta tosiaan ajattelin, että tuollainen melkein aina tyhjä puisto voisi olla sopiva paikka. Jos on kyse "tutuista" ihmsistä, niin kehtaa varmaan helpommin sanoa, jos alkaa ahdistaa. Yhteislenkit ison lauman kanssa ovat välillä hieman hankalia, jollei sitten suoriteta vapaana jossain keskellä metsää kaukana sivistyksestä.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 17:09  
+
0
Kukas on huomenna tulossa match show:hun Kupittaalle? Mä ehkä tulen Ronjan kanssa... Ne päivät on vaan aina kauhean pitkiä, kauan saa odotella omaa vuoroa ja sit vielä jatkokilpailua. Noh, vettä vaan mukaan itselle ja koiralle :) Tiedättekö muuten onko siellä jossain halleissa vessaa? Mulla tulee aina vessahätä siellä ja yleensä on käyny Kupittaan Paviljongissa, mutta viimeksi se oli kiinni ja kauheessa pissahädässä kävelin Uudenmaankadulla olevalle huoltoasemalle...joka sekin oli kiinni vissiin remontin takia :ttou: Ei auttanu muu kuin äkkiä kävellä Kupittaan cittariin vessaan, vaikka on kauhea jättää koira pihalle, niin pakko :shifty: Kun mulla ei ollu ketään kaveria mukana. Tiesin että ehdin vielä mätsäriin kun olin jo ilmoittautunut ja sinne jäi vielä iso jono kun lähdin. No äkkiä takas ja ei se ollu vielä edes alkanu :jjei:

Niin ois ihan kiva jos wc olis hieman lähempänä :roll:
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Lorelei

Lorelei
Viestimäärä: 20

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 18:25  
+
0
Niin, kimppalenkillä tarkoitinkin sellaista, missä koirat sais olla vapaina. Mutta se vaatii toki siihen soveltuvan paikan, vaikka jonkun pellon tms. No juu, kyllähän tyhjä puisto varmaan sopis. Olen tosiaan vaan tarkka, enkä halua noille mitään huonoja kokemuksia, niin siksi välttelen puistoja. :roll:

Me ehkä tullaan huomenna mätsäriin. :hymy: Riippuu vähän töistä.
Sileäkarvainen noutaja 2007
Dalmatiankoira 2011

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 20:17  
+
0
--- sekoilin ja tuli kahteen kertaan!! ekaa kertaa!
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.08.2011 klo 20:20)

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 20:19  
+
0
Äh, olisin tullut huomenna katsomaan Rikin kanssa (ei osallistumaan!!) mutta oon töissä iltaan asti. No tänäänhän siellä olis kans ollu mutta unohdin koko asian ja sisko lähetti vasta seiskalta viestin et tiesinkö kyseisestä tapahtumasta :D ei voi mitään.
Onnea teille jotka (ehkä) meette! :) ens kerralla tuun kyllä kattomaan ja olishan se kiva tuttujakin nähdä.

muoks. jos mennään puistoon niin kyllä kannatan ehdottomasti sellaista missä kaksi puolta. Ihan sen takia että tapaamiseen on mahdollisesti tulossa koiria joilla n.30kg kokoeroa ja toisekseen, jos jostain syystä kaikki eivät tulisi toimeen keskenään niin vois vaihtaa puolta.. Tietenkin toivotaan että kaikki menee hyvin mutta ei tota koirien ajatusmaailmaa pysty ikinä kokonaan käsittämään.. :) ja Lorelei Laran kaa rohkeasti mukaan, onhan Riki siellä sit ainakin ;)
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.08.2011 klo 20:20)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 01.08.2011 klo 21:14  
+
0
Mä olin tänään ekaa kertaa katsomassa mätsäreitä Lulun kanssa...siis siellä kupittaalla:) En jaksanut siellä loppuun asti olla mut ihan kivaa oli. En tiedä uskaltaisko itte joskus osallistua. Et tuskin jaksan huomenna mennä ku tänään olin
Lulu ahdistuu jos koirapuistossa on paljon riehakkaita isoja koiria ja onse tosiaan kyllä muutenkiin aika pelottavaa katsoa kun 5kiloinen ja tyyliin 30kiloinen koira leikkii :roll:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 01:45)