Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 07.07.2011 klo 09:19

Turun seudun kc:laiset!

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 16

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Tiistaina, 16.08.2011 klo 17:19  
+
0
Hippu ja avo käyvät ATT:lla. Ovat aloittaneet vasta viime keväänä alkeiskurssilla, mutta ainakin toistaiseksi ovat viihtyneet. Mekin varmaan sitten pennun kanssa jossain vaiheessa yritetään päästä mukaan.

Anuapina: Me harrastetaan Varsinais-Suomen pelastuskoirissa. Ihan just näinä päivinä on alkamassa tutustumiskurssi, jonka kautta pääsee toimintaan mukaan.

Ja pelastuspuolella ei itseasiassa paukkuarkuuskaan haittaa, sillä maastokokeissa eli siis jäljellä ja haussa ei ammuta. Rauniokokeissa testataan laukausarkuus.
tarupi Hippu (9/2009)

Lorelei

Lorelei
Viestimäärä: 20

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Tiistaina, 16.08.2011 klo 18:09  
+
0
Kiitos vastauksista! :)

Anuapina: Me mentäis varmaan kisaavien ryhmään (tänä vuonna ollaan aloitettu kisaaminen). Tätä aiemminhan ollaan harrastettu agilitya siellä Johanna Tammialan koirakoulussa ja olen kyllä tykännyt. Mutta paikan vaihdos vois tehdä terää ja kaipaan vähän isompia tiloja.

Haku olisi myös mielenkiintoinen harrastus. Kokeiltiin sitä tuon dalmiksen kanssa kasvattajan järjestämillä kennelpäivillä. :hymy: Tai makkararinkiä siis sielllä vasta mentiin.
Sileäkarvainen noutaja 2007
Dalmatiankoira 2011

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Tiistaina, 16.08.2011 klo 22:06  
+
0
Mää olen miettinytkin, että pitäiskö lähteä tonne pelastuskoirien tutustumiskurssille.. Kerran jo ilmottauduinkin sinne, mutta en päässyt kun koira joutu sillon lääkekuurille... Olin kesällä hakuleirillä lainakoiran kanssa ja innostuin lajista. Oma koirani on käppänä, joten sen kanssa ei pk-puolelle ole asiaa.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

tinztinz

tinztinz
Viestimäärä: 9

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 14:47  
+
0
Hei....saanen laittaa tähän tällaisen tapahtuman jota olisin järjestelemässä, kun Turun suunnilla kuitenkin on:)
Heijastinkampanja
http://cardisti.vuodatus.net/page/Mie

http://www.facebook.com/pages/Vipstore-j%C3%A4lleenmyynti-Piikki%C3%B6ss%C3%A4/254507651232741


Vipstore tuotteiden jälleenmyynti kauttani Kaarinaan ja lähialueille. Tutustu ylläolevista linkistä
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 17.08.2011 klo 14:48)

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Lauantaina, 20.08.2011 klo 00:31  
+
0
onkos kukaan ikinä käynyt Vepsän saarella? Koiran kanssa tai ilman. Oletteko vuokranneet mökin? me ollaan nyt huomenna menossa, tulee koirillekin jännä päivä! Ollaan vuokrattu 2 mökkiä, mä vietän synttärini siellä ja olen kutsunut muutaman kaverin. Grillataan ja maistellaan siideriä... Ja koiratkin saa virikkeitä eri maisemissa, lenkkeillään niiden kanssa siellä. Vepsä on ihan kiva paikka, suosittelen! Vesibussi lähtee Aurajoen rannasta Vaakahuoneen Paviljongin edestä.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 26.08.2011 klo 12:36  
+
0
Osaisko joku vinkata, mistä Turusta löytyisi pähkinäpallo, siis sellainen pähkinän muotoinen jumppapallo? Ollaan tänään koluttu kauppoja eikä enää tule mitään mieleen: Prismat (Mylly, Tampereentie), Myllyn urheilukaupat, Kodin1, Tarjoustalo, InterSport, Cittarit (Kupittaa, Länsikeskkus). Tavallisia pyöreitä palloja kyllä oli joka paikassa mutta ei pähkinöitä!

Lilli kaahasi pari viikkoa sitten metsässä täyttä höyryä kantoa päin ja käytiin eilen fyssarilla. Selkä oli saanut pahan tärskyn ja sitä pitäisi nyt jumpata ja selkälihaksia vahvistaa. Saatiin jumppaohjeita kotiin, ja osassa niistä olisi käyttöä tuolle pallolle. Ja voisi sitä itsekin käyttää... :viheltel:
tarupi Hippu (9/2009)

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 26.08.2011 klo 13:28  
+
0
^ minä ostin sellasen pähkinä-pallon joskus Myllystä jostain urheiluliikkeestä, en muista kyl mikä liike se sit oli! Piti kyllä ostaa sellanen pyöreä, mutta oli tarjouksesta kyse ja vaan noita oli enää jäljellä, ni otin sit sen. Öh, en oo kyl varmaan kertaakaan käyttäny...:nauru:

Hecu

Hecu
Viestimäärä: 81

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Maanantaina, 29.08.2011 klo 22:57  
+
0
Onko kellään kokemusta Turun koirakoulusta? Järkkää näköjään Salossakin kursseja. Olis kiva kuulla kokemuksia noista koulutuksista.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Tiistaina, 30.08.2011 klo 00:39  
+
0

Lorelei kirjoitti:

Harrastaako täällä kukaan agilityä ATT:lla tai TSAU:ssa? Mietin tässä, että jos jompaan kumpaan seuraan liittyis. Mutta vaikea päättää, kun ei niissä kauheesti taida eroja olla. :mietiskel: Eli kertokaahan kokemuksia! :)



Me ollaan myös ATT:llä, mölliryhmässä, viime syksynä alotettiin alkeiskurssin kautta. Mä oon myös tykänny olla ATT:llä. Halli on hyvä ja itekin tykkään siitä siististä tekonurmipohjasta, ei oo koira aina hiekkanen treenien jälkeen. :wink: Lisäks ATT:n hallissa on talvella lämmitys (ei se halli kyllä mikään superlämmin talvisin ole, mutta jaksaa sen treenien ajan olla), TSAU:lla ei ole lämmitystä. Viime talvenakin oli aikamoiset paukkupakkaset, mikä tarkotti tsaulaisille pitkää treenitaukoa.

Jannie, ATT:llä on pääsykokeet 12.9.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Tiistaina, 30.08.2011 klo 15:07  
+
0
^Joo, me ollaan nyt ens maanantaina menossa TSAU:n pääsykokeisiin BaeLianan (ja tietysti Hugon & Ronjan... :nauru:) kanssa.

Oliko näillä kahdella muuten jotain merkittävää eroa, kumpi on parempi jos ei ainakaan lähtökohtaisesti ole sen suuremmin kiinnostunut kilpailusta tmv "vakavammasta" toiminnasta?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Keskiviikkona, 31.08.2011 klo 00:25  
+
0
^Ei niillä varmaan mitään suurempia eroja ole, pätevää koulutusta varmasti kummassakin seurassa. Mututuntumalla (pari kaveria haki myös TSAU:lle alkeiskurssille) ATT:n alkeiskurssille on vaikeempi päästä. Yleensä hakijoita on ollut se lähemmäs 40 ja max. 16 pääsee kurssille. TSAU:n "pääsykoe" ainakin vaikuttaa hiukan ATT:n koetta helpommalta.

Tsemppiä teille kokeeseen! :peukku:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 31.08.2011 klo 00:27)

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 01.09.2011 klo 00:14  
+
0

gaselli kirjoitti:

onkos kukaan ikinä käynyt Vepsän saarella? Koiran kanssa tai ilman. Oletteko vuokranneet mökin? me ollaan nyt huomenna menossa, tulee koirillekin jännä päivä! Ollaan vuokrattu 2 mökkiä, mä vietän synttärini siellä ja olen kutsunut muutaman kaverin. Grillataan ja maistellaan siideriä... Ja koiratkin saa virikkeitä eri maisemissa, lenkkeillään niiden kanssa siellä. Vepsä on ihan kiva paikka, suosittelen! Vesibussi lähtee Aurajoen rannasta Vaakahuoneen Paviljongin edestä.



Otin tästä selvää ja ens kesänä oon todellakin menossa! :) Ennen en oo siis ollut mutta ens kesänä varmasti.
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Torstaina, 01.09.2011 klo 21:08  
+
0
^^ Kiitokset tsempityksestä! En mä usko että muuten on ongelmia, mutta Hugo arastelee vieraita ihmisiä ja Ronja on "melko" äänekäs... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 02.09.2011 klo 10:21  
+
0

Hecu kirjoitti:

Onko kellään kokemusta Turun koirakoulusta? Järkkää näköjään Salossakin kursseja. Olis kiva kuulla kokemuksia noista koulutuksista.



Tuolla aiemmilla sivuille oli jotakin puhetta koirakouluista, kannattaa sieltä kurkata. :)

Me ollaan avon kanssa kahden kuukauden kuluttua muuttamassa Turkuun (nyt ollaan molemmat tosiaan pohjoisessa opiskelemassa. Itse olen syntynyt ja kasvanut Turussa/lähialueilla, ja vanhempani asuvat yhä Turun kupeessa). Kamala kämpän haku päällä. Miten voi olla näin vaikeaa löytää kohtuuhintaista, lemmikkiystävällistä kämppää? :neutral:
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 02.09.2011 klo 12:10  
+
0
^Heh, joo, ei ole helppoa. Me muutettiin kaupungin kämpästä Hirvensalon Haarlasta keskustaan ELA-säätiön kämppään toukokuussa, ja etittiin tätä asuntoa aika pitkään ja huolella.

Mutta jos lemmikkiystävällistä etitte eikä sijainnilla (=keskustan läheisyydellä) ole väliä, niin voin kyllä monilta osin suoitella noita Haarlan taloja, joko kaupungin omistamia tai sitten Vaulan vuokraamia. Alue itessään on semi-rauhallista, siellä on paljon vuokra-asuntoja, asumisoikeusasuntoja ja (rikkaitten) omakotitaloja sekaisin joten lapsiperheitä löytyy paljon, mutta myös alkoholisteja. Ei varsinaisesti mitään sen suurempaa häiriköintiä, mutta kaupan lähialue on tolkuttoman sotkuinen ja esim. bussipysäkit pahoinpidellään heti kun ne on edellisestä kerrasta saatu korjattua.

Mikä tuolla sitten on parasta, niin kauppa, julkiset yhteydet keskustaan ja LENKKEILYMAASTOT. Ja ihan jo sekin, että vuokra-asunnot on suht edullisia eikä alue ole kuitenkaan mikään Varissuo tai Lauste. Siellä päin on paljon koirallisia perheitä, mutta välillä voi mennä viikkojakin ettei tule lenkillä ketään vastaan. (Mä kyllä vähän varauksella suhtautuisin noihin kaupungin kämppiin, meidän asunnossa oli hometta. Vaulan kämppien uskoisin olevan paremmin hoidettuja, en toki tiedä mutta :eitietoo:).

Ja nää missä nykyään asutaan, Parkin kentän lähellä, on myös melko :peukku: :wink: Pääsee hyvin koiran kanssa lenkille esim. Raunistulaan & Koroisille eli vähän rauhallisemmalle seudulle, eikä tarvi välttämättä poiketa vilkkaimpaan keskustaan koskaan. Jokirannassakin on mukava lenkkeillä. Vuokra on tietysti vähän suolaisempi, me maksetaan nyt n. 550€ veden kanssa 41-neliöisestä asunnosta. Sijainti on kuitenkin ehkä täydellinen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 02.09.2011 klo 16:28  
+
0
Niin, ja jos sijainnilla ei oikeasti ole väliä, niin kannattaa katsella myös Turun ulkopuolelta asuntoja, kuten Kaarinasta.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Perjantaina, 02.09.2011 klo 16:40  
+
0
Joo mä olen tässä miettinyt kanssa että kaarinaan voisi muuttaa taas mun isän omistusasuntoon kun se on vissiin tyhjillään!! En tykkää tästä mun nykyisestä asunnosta,enkä kauheasti sijainnistakaan, vaikka täällä on kyllä kivat maastot lenkkeillä :) ja epäilen myös et täällä kämpässä hometta?=/ .Mut täytyy kysyä isältä suostuuko se edes et muutan sinne! Se on niin ihanan iso asuntokin AH et toivottavasti suostuu!. Koulumatkoihin voi tulla kyl joku 10minuuttia lisää ,ainoo huono puoli mut ei paha. Kaarina on paras!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.09.2011 klo 16:43)

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Lauantaina, 03.09.2011 klo 14:04  
+
0
Meillä ongelmana on nimenomaan se, että tarvitaan kämppä kuitenkin melko läheltä keskustaa, koska työpaikat sijaitsevat siellä. Ja kyllä, bussit kulkee blaablaa, mutta me kävellään mielummin. :hymy: Tällähetkellä ollaan etsitty asuntoja ~5km säteellä keskustasta, mutta täytynee alkaa tinkiä jos sopivaa ei löydy.
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

Lorelei

Lorelei
Viestimäärä: 20

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Lauantaina, 03.09.2011 klo 17:11  
+
0
tutuli: Mä nyt päädyin ATT:hen ja siellä aloitetaan ens viikolla! Kivaa. :) Toi lämmitys-juttu onkin tosi iso plussa, hyvä kun sanoit.

Aikamoisia kyllä noi alkeiskurssien pääsykokeet, kun niin moni jää sitten ilman paikkaa. :neutral: Voin kyllä hyvin suositella sitä johanna Tammialan alkeiskurssia, itse tykkäsin. Tai siis, siellähän ollaan nyt tähän asti treenattu ja nyt päästään suoraan ATT:lle kilpailevien ryhmään. :hymy:
Sileäkarvainen noutaja 2007
Dalmatiankoira 2011

Sopuli

Sopuli
Viestimäärä: 2

VS: TURUN SEUDUN KC:LAISET! - Lauantaina, 03.09.2011 klo 21:12  
+
0
Maksavompatti: Me ollaan juuri muuttamassa pois VVO:lta, Vasaramäestä. Siellä ei ainakaan ollut mitään lemmikkejä vastaan, edullinen vuokra ja lyhyt matka keskustaankin.

Meidän uusi springerineiti on nyt sitten 9-viikkoinen. Kolmen viikon kuluttua siis saadaan jo vaikka juosta treffeilläkin. Myös meidän pihalle tänne Luolavuoreen voidaan kavereita välillä kutsua. Aidat ovat aika säälittävät, mutta olemassa. Pitävät ainakin suurehkon perhosen ja pienen springerin sisäpuolella. :hymy:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.09.2011 klo 21:13)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 00:00)