Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13

Jimena

Jimena
Viestimäärä: 108

TYö - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05  
+
0
Oliko täällä vielä työnhakijoille omaa otsikkoa? Laitoin nyt yksinkertasesti otsikon vaan "Työ", saapi sitten hehkuttaa ja purnata omasta työstään myös ;)

Itse kävin eilen haastattelussa, pääsin kakkoskierrokselle ja nyt odottelen tietoa että koska tuo kakkoshaastattelu on. Jännittää kyllä. Olis niin kiva päästä vihdoin töihin.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TYö - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:41  
+
0
Mulla on nyt takana 4 kk työttömyyttä. Tosin 1,5 kk olen nyt ollut työelämävalmennuksessa appiukkoni isännöintifirmassa. Oman alan töitä ei täällä Treella ole ja jos joskus sattuukin joku paikka aukeamaan, niin hakijoita on satamäärin. Pikkasen kyllä harmittaa, kun viimeiset 7 vuotta on tullu opiskeltua (joista tosin 2 ekaa vuotta meni väärässä koulussa) ja sitten ei töitä olekaan.

Eli pitäs harkita uudelleenkouluttautumista. Mutta mille alalle, kun pitäs olla sitten sellanen, että töitä sais todennäköisemmin ja ois tietty hyvä, jos jossain määrin alakin kiinnostaisi. Ahistaa koko tilanne. Jos oisin tienny alan työtilanteen (pelkkiä pätkiä tarjolla, jos niitäkään onnistuu saamaan), niin en ois edes lähteny opiskeleen. Noh, ajattelin tässä vuoden kattoa ja jos ei ala töitä löytyyn, niin sitten ens keväänä pakko katella niitä kouluja taas.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TYö - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:57  
+
0
Mä voin heti hehkuttaa! 17.5 alkaa ainaki kolmen kuukauden kesätyöputki. Jatko erittäin mahdollinen! :peukku:
Oon siis hoitoalan opiskelija, kaikki opinnot on suoritettu nyt keväällä, viiminen harjottelu jää syksyyn. (Mikä sit vähän kyllä sotkee tota töiden jatkumista..)
Oon heittäny sijaiskeikkaa aika paljon yhessä kiinteessä kotihoidon yksikössä ja tykkään kovasti! Samassa rakennuksessa on ryhmäkoti dementikoille ja sinne olis nyt kesäks tarkotus mennä. Siel on yökkö pitkällä sairaslomalla nii lähinnä tulen yötä tekemään. Ainaki ajatuksen tasolla tykkään yötyöstä, oon muutenki melkonen yökukkuja jos vähänki nukun päivällä.

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: TYö - Torstaina, 06.05.2010 klo 15:18  
+
0
Onnittelut teille, jotka olette päässeet haastatteluun tai saaneet töitä! :)

Minä laittelin eilen hakemuksia, kolme kirjeitse ja yhden sähköisesti. Pakko ruveta etsimään töitä muualtakin kuin Keski-Suomesta, jotta mahdollisuudet kasvaisivat. Sinänsä syvältä, koska meillä on miehen kanssa koti täällä, joten ei innosta maksaa kahta kämppää ja matkakuluja joka viikonloppu. Helsinki on siis todennäköisesti edelleen pois suljettu vaihtoehto kalliin asumisen vuoksi (ja koska en uskalla ajaa siellä autolla, koiratkin pitäis rahdata joka viikko mukana).

Kahteen äikän open, yhteen viestinnän lehtorin ja yhteen viestintäassistentin työhön haettu. Sais nyt jo töitä!

metri

metri
Viestimäärä: 5

VS: TYö - Perjantaina, 07.05.2010 klo 16:22  
+
0
Mulla sama tilanne kuin Elballa: oman alan töitä ei tiedossa ja opiskelua takana 7 vuotta. Tuntuu niiiin turhauttavalta hakea töitä, kun tietää, ettei tule valituksi edes haastatteluun työkokemuksen puuttumisen vuoksi. Kolme vuotta hakenut suhteellisen aktiivisesti töitä, ja yhteen haastatteluun olen päässyt.

Tällä hetkellä ja siis viimeisen vuoden ajan olen ollut hoitoalalla kokoaikaisena työntekijänä ja opiskellut siinä samalla ammattikoulussa kahtena iltana viikossa. Koitin sitten kysyä työkkäristä tuota työelämävalmennusta. Ei kuulemma onnistu, kun olen täysaikainen opiskelija. Olin kyllä ihan pihalla tosta, mutta niin se vaan menee.

Työkkärin virkailija totesi, että jos mulla ei ois perhettä, olis helpompaa vaan muuttaa muualle, koska silloin olisin jo työllistynyt. Muualle=Helsinki.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TYö - Perjantaina, 07.05.2010 klo 17:54  
+
0
^ Sepäs se.. Melkonen katkeruus iskee ku menee mol.fi sivuille ja laittaa kaupungiks Helsinki nii vois vaikka valita mihin menee töihin.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TYö - Perjantaina, 07.05.2010 klo 18:44  
+
0
^ ja ^^ Jep. Itekin olin viime vuonna 7 kk Helsingissä töissä ja olis tarjottu uuttakin pätkää ko. paikasta, mutta suoraan sanottuna en jaksanut kaukosuhdetta ja halusin takaisin Treelle puolisoni ja koiran luo. Joku vois sanoa tyhmäksi, kun töistä kieltäydyin, mutta oma henkinen jaksaminen oli vähän kortilla monenkin asian takia eikä vähiten sen eestaas matkustamisen. Joku siihen pystyy, minä en. Helsingissä edelleenkin on valtaosa meidän alan paikoista, sitten tuolla jossain peräkylillä on paikkoja myös, mutta tällä hetkellä en ole ainakaan valmis enää muuttamaan työn perässä.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Perjantaina, 07.05.2010 klo 23:09  
+
0
Mä en ikikuuna päivänä muuttaisi Helsinkiin, tiedän itse etten viihtyisi siellä, ihan sama olisiko töitä vai ei.

Mullekin alkoi tässä tulemaan työkkärissä ehdotuksia, että kannattaisko muuttaa muualle töiden perään, mutta ei se ole niin vain sormia napsauttamalla muuttaa, kun on perhettä ja koko sosiaalinen verkosto täällä. Työ on tärkeää, mutta ei se ole koko elämä kuitenkaan mun mielestä.

Ja kappas, löytyihän mulle se työpaikka täältä omaltakin paikkakunnalta, vaikka välillä epätoivoiselta tuntuikin.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TYö - Perjantaina, 07.05.2010 klo 23:20  
+
0
Joh, mistä sait paikan? Tiiän, että asut Lapissa, itekin sieltä kotosin :)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Perjantaina, 07.05.2010 klo 23:30  
+
0
^ Private message sent :peukku:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 08:25  
+
0
Mulla on huomenna aamulla klo 8 työhaastattelu. Oman alan töitä, Treellä. Parasta ikinä. Mä lähetin tuohon firmaan joskus helmikuussa avoimen hakemuksen. Ja eilen sieltä soitettiin että tuu haastatteluun. Sain ite määrittää ajan ni pyysin aamuun, ehtii sit vielä 11 töihin.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 10:04  
+
0
^ Onnea haastatteluun :hymy:!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 10:09  
+
0
^^Onnea haastatteluun.:peukku:

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 11:59  
+
0
^^^ Onnea! Toivottavasti menee nappiin :peukku:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 12:15  
+
0
Onnea matkaan SilverBride! :hymy:

Mä oon lähettäny pari hakemusta ja pomppaan aina ilosta ilmaan kun puhelin soi, pettyäkseni vaan siihen, että joku kaveri sieltä soittaa. Hmph. Täytyy vaan jatkaa etsimistä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

krisuuu

krisuuu
Viestimäärä: 24

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 13:04  
+
0
Ite olen tällä hetkellä työkkärin kauttaa työelämänvalmennuksessa.Ois se kiva joskus päässä oikeisiin töihin,sais enempi rahaa..Alan vaihtoakin olen miettiny,nykyinen ammatti on mitä huonoimpia.Ei mee hyvin kun vasta vähän yli vuosi valmistuin ja nyt jo alkaa maistua puulta tämä ammatti.

Jimena

Jimena
Viestimäärä: 108

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 15:31  
+
0
Ääh, eivät ole vieläkään soittaneet sitä kakkoshaastattelun aikaa. Alkaa vähän tuntuun että soittavatkohan ollenkaan :(

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Tiistaina, 11.05.2010 klo 20:10  
+
0

neruda kirjoitti:



Mä oon lähettäny pari hakemusta ja pomppaan aina ilosta ilmaan kun puhelin soi, pettyäkseni vaan siihen, että joku kaveri sieltä soittaa. Hmph. Täytyy vaan jatkaa etsimistä.



Mä niin tunnistan ton tunteen! Aina kun oli laittanut hakemuksia, toivoi joka kerta kun puhelin soi, että sieltä tulisi pyyntö haastatteluun, mutta useimmiten sitä sai pettyä että aah, toi se vaan soittaa :mad:.

:nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: TYö - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 01:17  
+
0
Ärsyttävintä on, kun vastaa toiveikkaasti vieraaseen numeroon ja siellä onkin vain puhelinmyyjä.

Onpa uskomattoman ärsyttävä ja hankala hakea Tampereen sähköisen rekrytointijärjelmän kautta töitä. Monimutkainen, yksityiskohtainen, yksinkertaisesti hankala! Oon viettänyt sen parissa aikaa jo pari tuntia.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 09:16  
+
0
:nauru: Täytyy varmaan lopettaa toiveikkuus ja alkaa taas suhtautua perusnegatiivisesti niin ehkä sieltä sitten se soitto tulisikin kun on toivon jo heittänyt kankkulan kaivoon. No, onneksi ei oo minnekään kiire ja on niitä töitä, olis vain ihana saada säännöllinen työrytmi ja uutta haastetta, ja ellei haastetta niin edes uutta :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 10:00)