Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13

Elsa

Elsa
Viestimäärä: 196

VS: TYö - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 13:09  
+
0
Täytyypä tänne tulla nyt hehkuttelemaan. Muutin pari kuukautta sitten omaan kämppään ja palavasti olen työtä tarvinnut. Kävin monessa paikassa kyselemässä, mutta aina sanottiin vaan, että "täytä lomake netissä" :/
Vihdoin tärppäs ja pääsin työhaastatteluun erääseen pikaruokapaikkaan. No viikon päästä sit soitettiin, et paikka olis mun, ja eilen sit menin allekirjottaa työsopparin. Aivan mahtava fiilis kun tietää, että saa ainaki laskut nyt maksettua *syvä huokaus* :)
Mitenkä on muilla onnistunu työnteko opiskelujen ohessa?
spn Aufruhr Darina "Dara"
s.23.1.2010
Kuvagalleria

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 08:29  
+
0
Mullapa se on työnhaku taas tiedossa. Duuni loppuu tuossa ensi kuussa. Rasittaa. Olen tässä viikon sisään kirjoittanu viis työhakemusta. Joista yhestä tuli jo vastauskin että ei kiitti, olivat kai laitoksella varannu siihen työhön jo jonkun valmiiksi.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: TYö - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 09:01  
+
0

Elsa kirjoitti:

Mitenkä on muilla onnistunu työnteko opiskelujen ohessa?



Olen tehnyt paljonkin töitä opiskelun ohessa, viime aikoina jopa yli 80h/kk (12-15 vuoroa kuussa). Täytyy sanoa, että tämä määrä tuntuu opiskeluissa jo - ei vaan jaksa enää opiskella, vaikka aikaa olisikin. En suosittele kenellekään, joka haluaa valmistua määräajassa (itsellänihän 7-8v tavoite...).

Joku yks-kaks vuoroa viikossa on varmaan ihan sopiva, riippuu työpäivien pituudesta ja siitä, mille päiville ne työt sijoittuu. Ite teen arki-iltoja ja joskus arki-aamujakin viikonloppujen lisäksi, mikä tietty vaikuttaa opiskeluun enemmän, kun jos tekis vaan viikonloppuja.

Kelan kanssa tulee tietty ongelmia, jos ei saa opintopisteitä kasaan, ja yritän saada nyt kesällä räävittyä vielä jotain pisteitä, etteivät ottaisi tukia pois. En vaan voi enää kuvitella, että eläisin vähällä rahalla, kun olen tottunut suht isoihin tuloihin.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TYö - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 10:25  
+
0
Ärh.. Työelämävalmennus loppui jo 14.6. ja vasta nyt työkkäri pisti muistutusta että en muuten ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. No en muuten olekaan kun en oikeasti tiennyt että se katkeaa automaattisesti tuon harjoittelun päättyessä. No, eipä voi heitä syyttää siitä etten itse ole ottanut asioista selvää.

Onneksi saan silti olla samassa työpaikassa. Kuten jo tuonne positiivisuustopiciin kehaisin, minulla on aivan ihana työpaikka! Työkaverit ovat ihan parhaita ja työ itsessään on mukavaa! Tietty huonojakin päiviä on, mutta niin kai kaikkialla. On ihanaa kun saa itse olla mukana päättämässä oman työn kulusta ja siitä kuinka asiat hoidetaan. Paljon vapautta mutta se tuo mukanaan myös paljon vastuuta.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 11:47  
+
0
Nyt se mun duuni sitte niinkuin oikeasti loppuu. Itseasiassa perjantaina. o.O Töitä oon kyllä hakenu koko ajan mutta ei tunnu löytyvän. -.-
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 12:27  
+
0
^ Jaa nyt se sitten oikeasti loppuu. Toivottavasti löytyy jotain uutta mahdollisimman pian! Mutta, jos lohdutuksen sananen, niin ainakin sosiaalisen elämän esteet poistuvat epäsäännöllisen työrytmin myötä. Mulla alkaa loma tiistaina, niin voit sit joku päivä tulla katsomaan tuota tulokasta :hymy:

Mä oon käyny parissa haastattelussa, mutta maksaisivat niin onnetonta palkkaa että en kyllä nostais sormeanikaan sillä rahalla. Miten tulosvastuullisista esimiestehtävistä voidaan maksaa jotain 1600e/kk (alle 11 e/h) kun ihan vaikka rekkaa ajamalla saat sen 15e tunnilta. Mä en ymmärrä, mutta ei ehkä tarviikaan. Onneksi sentään on työpaikka vaikka eteenpäin haluaisinkin. Mutta kun mä pyydän reilusti 600e/kk enemmän kun maksaisivat (mikä ei edes ole mikään hyvä palkka) niin arvannette kuinka tässä mun työnhaussa on käynyt :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 13:14  
+
0
^ Sairaalan siivoamisestakin saa enempi liksaa...

Ei siis missään nimessä sillä, että vähättelisin sairaalan siivoamista, vaan tosiaan että saa vähän vertailua. Samaten kun monesta muustakin työntekijä-portaan hommasta (johon ei vaadita koulutusta/vaaditaan vaan vähäinen) saa enemmän kuin 1600e.
Ylläpitäjä

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 14:50  
+
0
^Niinpä. Tuo muakin laitto mietityttämään että miten voi olla noin huono palkka. Enkä mäkään rekkakuskeja tarkottanu edellisessä viestissä vähätellä, mutta ne vaan ajaa, purkaa ja lastaa eikä oo muulla väliä kunhan tavara on perillä ehjänä ja suht ajoissa niin siitäkin saa 4e tunnilta enemmän. Sitten stressaavasta ja haastavasta hommasta maksetaan noin naurettavaa vaivanpalkkaa. En mä mihinkään hyväntekeväisyyteen sentään lähde.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 15:32  
+
0
Nuo mara-alan palkat on kyllä ihan yleinen vitsi, varsinkin esimiespuolella. Omalla kohdalla jos tästä "ylenisin" vaikka vuoropäälliköksi, niin palkkaa tulis n. 130 eur/ kuussa lisää ja työtunnit lisääntyis reilulla 20h/3 vkoa plus ylityöt päälle, joita ei saa rahana, vaan ainoastaan vapaana, joita taas ei ehdi koskaan pitää. :roll: Oon jo monta vuotta kritisoinu tuota meidän liiton toimintaa, mitään ei tunnuta saavan aikaan palkkapuolella. Mutta ittepähän sitä on alansa valinnu, toivottavasti muutaman vuoden päästä ei tarvi enää näissä hommissa homehtua.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 18:08  
+
0
Mäkin katselen aina silloin tällöin työkkärin sivuja, jos eteen tulis jotain, mitä hakea... Vaikka pitää varmaan joka tapauksessa ensin katsoa ens syksy, kun meillä jää yksi työntekijä eläkkeelle, että paljonko mä saan sen tunteja. Montaa samanlaista talvea ei voi olla, mitä viime talvi oli (välillä yksi tai kaksi vuoroa per lista eli 3 vkossa). Toki meillä pitäisi alkaa laajennus ja remontti nyt kohta piakkoin ja kuulemma sen jälkeen töitä pitäis olla ihan vakkaritasolla, mutta sehän nyt on eri asia, toteutuuko lupaukset ja mikä on aikataulu.

Kylmä totuushan on se, etten voi muuttaa äitin nurkista pois, ennen kuin mulla on varmasti säännölliset tulot, ja nyt ne ei sitä ole. Jos lokakuusta huhtikuuhun on epäsäännölliset tulot ja palkka määräytyy lähinnä niistä vuoroista, joita saan muilta jämäpaloina (saikkutuurauksia etc) niin ei paljon uskalla kämppää vuokrata.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 18:23  
+
0
^ Mä en usko, että läheskään kaikilla, jotka asuu omassa kämpässä, on säännölliset tulot. Itsellä ei ole ollut koskaan, eikä ole vieläkään, ja aina sitä on pärjännyt.

Itelle tuntuisi lähes painajaiselta muuttaa samoihin tiloihin porukoiden kanssa :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 18:27  
+
0
Mä olen kyllä tosi onnellisessa asemassa tällä kiikkerällä mara-alalla, mulla on vakkarisopimus ja olen "esimiehestä seuraava" nokkimisjärjestyksessä mitä vuoroihin tulee. Iltaa ja viikonloppuahan ne on, lähes poikkeuksetta, mutta tunnit pyörii sentään siinä 100-120 tunnissa kuukaudessa.

Kyllä mäkin välillä sitä mietin, varsinkin pomoa tuuratessa, että aika minimaalisella palkalla suhteessa siihen vastuuseen mikä mulla on, mäkin suostun töitä tekemään. Hoidan laskutukset ja alustavan kirjanpidon, myynnin ja osan ostoista ja työvuorolistojen tekemiset, pankkioikeuksia mulla sentään ei ole. Heh. Palkka se 10,46€ plus surkeat lisät.
"No sinä saat sellaista kokemusta, mitä moni ei saa." Joo'o, kokemuksella ei makseta laskuja, by the way.

t. "vt hotellinjohtaja" neljä viikkoa kesässä
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 18:49  
+
0

Joh kirjoitti:

^ Mä en usko, että läheskään kaikilla, jotka asuu omassa kämpässä, on säännölliset tulot. Itsellä ei ole ollut koskaan, eikä ole vieläkään, ja aina sitä on pärjännyt.

Itelle tuntuisi lähes painajaiselta muuttaa samoihin tiloihin porukoiden kanssa :nauru:.



Mutta asut tällä hetkellä miehen kanssa ja jaatte ainakin jotain kuluja, right? Jos mä tienaan puoli vuotta tai hiukan sen alle, lähtökohtaisesti kuukaudessa noin 600€ niin en todellakaan uskalla ainakaan Seinäjoen vuokrakämppien hinnoilla ruveta vuokraamaan ja jättämään asiaa herran haltuun, että jokaiseen työvuorolistaan niitä sairaslomatuurauksia tulee.

Mua ei äitin kanssa punkkaaminen haittaa, eikä sitäkään... Kaikki aina kavahtaa kun kerron tästä meidän "järjestelystä", mutta me ollaan niin totuttu asumaan kahdestaan (ollaan asuttu kaksistaan yhteensä noin 18 vuotta) ja ollaan ennemmin kämppiksiä kuin äiti ja tytär.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 18:58  
+
0
janniehan on melkein samassa tilanteessa kun mä, erotuksena se, että mä saan "sentään" 12,10e/h plus ne valtavat lisät. On tässä tosiaan se etu, että voi itse aika hyvin päättää kuinka haluaa tehdä töitä. Mä teen listat myös mua ylemmille :nauru: Tietenkin pitää olla tasapuolinen eikä hirveä natsi, mutta jotain etua siitä kuitenkin on.

Muoks. Boksu, saishan sitä kai jotain tuloavustusta Kelasta tai jostain aina silloin kun jää tulot alle? En mä toki tiedä miten paljon, mutta kyllähän sitä asumista jotenkin tuetaan. Toivottavasti sun työkuviot selviää!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.07.2010 klo 18:59)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Torstaina, 29.07.2010 klo 19:01  
+
0
^^ Juu, jaetaan kulut 50/50.

Mutta oon mä pärjännyt silloinkin, kun olin sinkku ja asustelin yksin vaikka olin työttömänäkin välillä :hymy:. Eihän niillä kelan- ym tuilla pitkälle pötkitä, mutta kyllä niillä on hengissä pysynyt :nauru:.

No ei, mutta huippuahan se on että tulee äidin kanssa niin hyvin toimeen että asuminenkin onnistuu yhdessä. Kyllä mullakin on ihan hyvät välit äidin (ja isän) kanssa, mutta en mä niiden kanssa kyllä saman katon alla pystyisi enää asumaan.

edit. väkänen.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 29.07.2010 klo 19:03)

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: TYö - Perjantaina, 30.07.2010 klo 08:14  
+
0
Työn etsintä tääläkin jatkuu...Joo on tällä hetkellä vakkari työpaikka, mutta tällä liksalla ei elä. Korotusta palkkaan ei ole tulossa vaikka sitä aina muka lupaillaan :roll:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: TYö - Perjantaina, 30.07.2010 klo 08:31  
+
0

boxerowner kirjoitti:



Mutta asut tällä hetkellä miehen kanssa ja jaatte ainakin jotain kuluja, right? Jos mä tienaan puoli vuotta tai hiukan sen alle, lähtökohtaisesti kuukaudessa noin 600€ niin en todellakaan uskalla ainakaan Seinäjoen vuokrakämppien hinnoilla ruveta vuokraamaan ja jättämään asiaa herran haltuun, että jokaiseen työvuorolistaan niitä sairaslomatuurauksia tulee.

Mua ei äitin kanssa punkkaaminen haittaa, eikä sitäkään... Kaikki aina kavahtaa kun kerron tästä meidän "järjestelystä", mutta me ollaan niin totuttu asumaan kahdestaan (ollaan asuttu kaksistaan yhteensä noin 18 vuotta) ja ollaan ennemmin kämppiksiä kuin äiti ja tytär.



Kuulutko liittoon? Liitosta saa soviteltua päivärahaa osa-aikainen työntekijä, maksvat siis niiltä päiviltä periatteessa työttömyyskorvausta kun et ole töissä. Muistaakseni Kelalla on samanlainen systeemi liittooihin kuulumattomille? Ota ihmeessä selvää, niin saat edes jonkinlaiset vakkaritulot.

Ja asumistukirajatkin kantsii selvittää, sitäkin saa aika hyvin jos on tulot alhaiset.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.07.2010 klo 08:32)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Perjantaina, 30.07.2010 klo 10:31  
+
0
^ Jep, kelalta saa myös soviteltua päivärahaa jos on osa-aikaisessa työssä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Perjantaina, 30.07.2010 klo 11:03  
+
0
Eihän kotoota ole mikään kiire muuttaa pois, jos vaan siis tulee porukoitten kanssa toimeen.
Ite muutin "lopullisesti" pois 21-vuotiaana (asuin siis välillä vuosia muualla, ja sitten taas hetken vanhempien luona), ja kaveri muutti vasta tänä kesänä - viittä vaille 25-vuotiaana :wink:

Just äitin kanssa juttelin, että oon aina tervetullut takaisin kotiin, mutta epäilemättä kumpikaan osapuoli ei siitä tule nauttimaan - en minä enkä vanhemmat.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Jimena

Jimena
Viestimäärä: 108

VS: TYö - Perjantaina, 30.07.2010 klo 18:03  
+
0
Mikä on teidän mielestä hyvä palkka? Tietty se riippuu ihan alastakin mutta noin yleensä? Mulla ei oo hirveesti työkokemusta ja nää asiat on mulle ihan uusia vaikka ikääkin on jo 25v. :) Itse aloitan työt 23.8., mulla kävi säkä ja sain kokopäivätyön vakkarisopparilla. Mun palkkatoive oli 400e vähemmän mitä mulle tullaan maksaan :nauru: Haastattelijaakin nauratti kun mulle soitti että ovat mut valinneet, että me nyt maksetaan sulle kuitenkin vähän enemmän :nauru: Mä en siis pyytänyt mitään hirveitä, mutta kun ei ollut mitään vertailukohtaa tai mitään niin heitin summan päästäni, enkä viittinyt mitään suuria summia laittaa heti kättelyssä.

Mä oon kyllä hirmu ilonen että alkaa työt!

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28162
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545653
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 09:15)