Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 13

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:52  
+
0
^No onneeeeeee vaan kuule kovasti sullekin! :hymy: Tosi hienoa että sait oman alan homman!

raggetti: Kuulostaa kamalalta. Millä alalla oot töissä, ei tarvi vastata jos ei halua. On varmaan joku pieni, yksityinen firma kun kohtelee noin työntekijöitään, ja asenne on varmaankin se, että työllehän on tekijöitä eikä sota yhtä miestä kaipaa. Mikäli työolot on hanurista ja palkka ala-arvoinen, niin tee puoliteholla niitä töitä. Älä tee parastasi, ei kukaan muukaan varmaan tee. Onko mahdollisuutta ottaa yhteyttä johonkin liittoon tmv? Nimittäin se mitä on luvattu tulee pitää. On itellekin tullu vastaan näitä, että ei me tommosta olla sovittu jne mikäli asiat ei oo ollu paperilla. Eli ei töihin ellei työsopimus ole ajantasalla ja homma toimi. Toivottavasti saat sen hakemasi uuden työn!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TYö - Torstaina, 12.08.2010 klo 09:17  
+
0
oon kaupan alalla töissä, ja juurikin pienessä lafkassa. harmi kun muuten teen töitä unelma-ammatissani, mutta johtoporras taas on aivan hanurista. siellä on justiin se tyyli, että no eihän myyjällä ole tuteita, ja meillä ei lässytetä. työtekijöitä riittää aina, eli miksi vaivautua. melkein kaikki ovat aloittaessaan todella nuoria, ja kun hieman viisastuvat lähtevät äkkiä toisaalle. esim. mitää lisiä ei makseta ylinpäätään, kun ne on "laskettu palkaan", aha eli mulle kun kuuluis periaatteessa kielilisä, kun joudun käyttää äidinkieltäni jonkun verran töissä, sehän tarkoittaa sitä että ne jotka eivät osaa sanoa edes god dag, niin saavat myös sen kielilisän kun kaikilla on sama palkka. saman saavat myös aamu- ja iltatyötekijät. meidä työsopimuksessa on kyllä sen verran epäkohtia, että joo...
jos ei kuulu liittoon, mutta on silti kysyttävää työsopimuksesta ja sen päättymisestä, ja onko työnantajalla esim. oikeus pitää karenssia työsuhteen loputtua, niin voiko silti ottaa yhteyttä liittoon ja pyytää heitä tarkistamaan sen sopimuksen? toinen mahdollisuus on sitten tietysti lakimies tai vastaava, mulla vaan ei olis varaa ruveta sellaseen eikä myöskään halua. tietysti tuo niiden tyyli pyörittää lafkaa on varmaan saanut jatkua, koska kukaan ei ole ikinä viitsinyt/halunnut/uskaltanut tehdä asialle jotain.

no, tänäänhän se selviää, että saanko sen toisen paikan vai en. wish me luck!!
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Torstaina, 12.08.2010 klo 09:33  
+
0
^Toivottavasti saat sen uuden työn! Mä joskus soitin liittoon kun halusin tietoa yhdestä asiasta, eikä mua haluttu palvella koska en kuulunu liittoon. Voi siis olla turhaa, kuitenkin kannattaa kokeilla. Mutta, joku kaveri joka kuuluu liittoon voi tarkistaa miten kannattaa toimia ko tilanteessa. Oon itekin laittanu joskus kaverin soittamaan sinne mun puolesta. Kuulun ite YTK:n ja siihen kuuluu lakimies riitatilanteessa. Ja jos noihin ei koskaan kukaan puutu, samat olot odottaa seuraaviakin työntekijöitä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: TYö - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:43  
+
0

raggetti kirjoitti:

nonniin, mun empiminen loppui nyt sitten tähän että otanko sen uuden työpaikan vastaan JOS ne soittaa huomenna ja on sitä mieltä että olen pätevä siihen työhön. Pomo ratkaisi juuri asian soittamalla mulle vaapaa-ajallani, ollen todella kettuuntunut, ei kuunnellut yhtään mitä mulla oli sanottavana ja löi suurin piirtein luurin korvaan kun oli sanonut sanottavansa. Odotan innolla huomista työpäivää.
Ja tää on siis ollut tällaista koko tän vuoden ajan, kun olen ollut heillä palkkalistoilla, ja nyt oon kyllä saanut tarpeekseni. ensin luvattiin n. 35 tuntia/viikko, no se piti sen koe-ajan verran, siitä on sitten tunnit vähentyneet ja nykyisin teen sitten n. 20-25 tuntia/viikko, ja palkka on todella surkea! eikä ole kyse siitä että olisin epäpätevä, vaan ihan siitä että pitävät liian paljon sakkia töissä jotta ei tarvitse maksaa ilta ym. muita lisiä. ihmettelen että olen tällä palkalla jaksanut katsoa tuota noinkin pitkään...no, omasta tyhmyydestä vaan kiinni kai. taidan sanoa itsei irti riippumatta siitä, saanko sen toisen työn vai en, juuri nyt tienaan kuitenkin suurinpiirtein saman verran kun mitä saisi työmarkkinatuelta kuukaudessa.

anteeksi avautuminen, nyt vaan ottaa niin paljon kaaliin!!



Eikö työkkäri muka laita karenssia jos irti sanoo itsensä jos kyseessä on työmarkkinatuki? Meillä työntekijä irtisanoi itsensä ja siinä tuli 3 kk karenssia sekä tietenkin piti pitää kaikki pitämättömät lomapäivät.

Mitä sä muuten tarkoitat tuolla työnantajan antamalla karenssilla, tai siis sillä että onko työnantajalla oikeus sitä määrätä? Jos työntekijä ei työskentele irtisanomisaikana vaikka työnantaja sen vaatii niin silloinhan työntekijä on korvausvastuussa siitä ajasta, eli periaatteessa jos et suostu työskentelemään irtisanomisaikaa niin se määrä vähennetään sitten lopputilistä, siihen on työnantajalla oikeus. Ihan samalla tavalla kuin jos työntekijä ei saa työskennellä irtisanomisaikaa vaan käsketään lähtemään välittömästi, on työntekijä siitä huolimatta oikeutettu siihen palkkaan irtisanomisajalta.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TYö - Torstaina, 12.08.2010 klo 17:01  
+
0
irtisaomisaika= pari viikkoa, jonka tietysti teen niin kuin kuuluukin.
karenssi= puoli vuotta. voiko työnantaja määrätä että en saa tehdä työtä puoleen vuoteen, tai jos teen niin joudun maksamaan puolen vuoden palkan heille, eli sen minkä tienaan siinä ajassa?

ja joo, musta tuntuu että tuohon pitäisi nyt lopulta joku puuttua, jotta uudet (ja vanhat) työtekijät saavat hieman paremmat oltavat.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Jimena

Jimena
Viestimäärä: 108

VS: TYö - Torstaina, 12.08.2010 klo 17:09  
+
0
Elballe onnea uudesta työstä! Pitää heti pistääparemmaks, mulla veroprosentti on 8! :nauru:

^^ Tarkotaksä kilpailukieltosopimusta? Siis et jos irtisanot ittes niin et saa työskennellä kilpailijalla kuuteen kuukauteen? Mä en sen tarkemmin osaa sanoa tosta mitään..

Mulla viel ens viikko lomaa ja sitten alkaa, jeejeejee! :jjei:

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: TYö - Torstaina, 12.08.2010 klo 19:09  
+
0
Raggetti, ja eihän Ruotsista kielilisää kait saa? Sehän on toinen kotimainen eikä vieras kieli. Meillä ainakin kielilisä on palttiarallaa 10c/h ja kattaa kaikki muut kielet paitsi suomi ja ruotsi.

Mutta tsemppiä kuitenkin ja jaksamisia: ja kyllä kannattaa nostaa haloo jos tuntuu että kohdellaan väärin. Muuten ne asiat ei ikinä korjaannu.
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 19:11)

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TYö - Torstaina, 12.08.2010 klo 19:36  
+
0
Kiitos Jimena! Ja pienet veroprossat on aina kivoja :)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TYö - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 16:22  
+
0
Hellurei! Tulihan sitä oltua jo tooosi kauan työttömänä, mutta nyt sitten sin töitä!! JEE! Määräaikainen sopimus tammikuuhun, 34h/vko. Sen jälkeen katotaan uutta sopimusta sen mukaan kuinka paljon tunteja voin ottaa koska aloitan keväällä taas lukemaan pääsykokeisiin tietysti. Eli tää on tällanen rahankeruu vaihe mulle nyt taas. Avo on opiskelija ja ollaan totuttu elämään äärimmäisen pienellä, mitään ei oo voinut itelle ostaa, kaikki mennyt kodintarvikkeisiin, ruokaan, laskuihin.. mun osuus vuokrasta (johon kuuluu vesi, sähkö ja netti) on 240€. Jos saisin vaikka 1000€ palkkaa tilille niin voisin siitä heti laittaa säästöön helposti 300-400€:hymy: Tietysti jos sattuu olemaan isoja laskuja niin.. tilanteen mukaan. Kuitenkaan mitään elintasoa ei olla nostamassa tästä huolimatta. Vakuutukset ne syö paljon rahaa tietysti, etenkin tuo auto...
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: TYö - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 17:04  
+
0
Onnea uudesta työstä Elba83 ja Eevus!
Manu 6/2008
Morris 3/2013

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TYö - Lauantaina, 21.08.2010 klo 05:06  
+
0
Mä oon pikkasen murehtinut sitä, kun talvea kohden työtunnit vähenee, mutta tänään meidän tanssiravintolan ravintolapäällikkö otti puheeksi, että niillä on työvoimapulaa, että jos tekisin nyt aina silloin tällöin vuoron sielläkin. :hymy: Oon ollut siellä viime talvena blokkaamas laseja, mutta nyt pääsisin sitten kassaa hoitamaan ja viinaa myymään. Ihan jees jutulta vaikuttaa ainakin vielä, ravintola ja henkilökunta on tuttuakin tutumpaa, sielä on varmasti hyvä aloittaa drinksujen sun muiden tekeminen... Ja lisätunnit on aina jees, ja oikeesti tykkään kun pääsee vähän täältä respan takaa muihin hommiin.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TYö - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:31  
+
0
Ei kiitos enää näitä kertoja kun illalla tulee töistä, samantien nukkumaan ja seuraavana aamuna töihin. Kyllä otti päähän tänä aamuna enemmän kun pitkään aikaan. Olo oli semmonen kun olis vaan pikasesti käynyt kotona nukkumassa ja heti takas töihin. Iltavuorot on ihan jees, mutta ilta+aamu yhdistelmä on kyllä:neutral: Mutta se on hyvä, että on myös semmosia päivävuorojakin...
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

evvk

evvk
Viestimäärä: 186

VS: TYö - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:57  
+
0
^Ilta + aamu on aika kenkku, mutta mua väsyttää ehkä eniten ku tekee illan ja siihen perään kaks 12 tunnin työpäivää (parhaimmillaan tuohon vielä aamuvuoro perään). Huoh. Siinä ei kerkee moneen päivään muuta ku käydä kotona nukkumassa ja takas töihin. No mutta pitkät päivät tietää enemmän vapaapäiviä... :jjei:

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Torstaina, 23.09.2010 klo 11:36  
+
0
Ja TAAS. Mä saan aina vaan näitä, kiitti ei kiitti, vastauksia. -.- Eilen tosin laskin että saan työttömänä enemmän rahaa kuin edellisessä duunissani, which is nice.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: TYö - Torstaina, 23.09.2010 klo 12:04  
+
0
Hakemuksia lähetetty varmaan jo useampia kymmeniä kuukauden sisään, vain yhdestä paikasta on tullut viesti "valitettavasti valintamme ei päätynyt sinuun". Haen ja haen ja yritän, mutta ei. Jotenkin sitä myös odottaisi, että paikasta ilmoitetaan kun työntekijä on valittu, osui se valinta sitten omalle kohdalle tai ei. Nyt sitä odottaa ja odottaa ja lopulta huomaa, että kappas tänään on sen ja sen työpaikan ilmoitettu aloituspäivä, enpä sitten päässyt sinnekään.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Bonehead

Bonehead
Viestimäärä: 23

VS: TYö - Torstaina, 23.09.2010 klo 13:56  
+
0
Mä taas haluisin vaihtaa duunia.. ei tää suora aasiakaspalvenu hirveesti kiinnosta, tätä tehny 2 vuotta. Duunimatka on 31.2km johon menee 2 tuntia pääkaupunkiseudun ihanien "sujuvien" liikenne yhteyksien takia.. alkaa potuttaa :pyssyt:

Okei mul on duuni sinänsä hyvä, mutta palkka on kans ihan berberistä siihen nähden mitä tekee ja joutuu kestää :kieli: kai se on kestettävä kunnes muuta löytyy.

SatuF

SatuF
Viestimäärä: 47

VS: TYö - Torstaina, 23.09.2010 klo 14:33  
+
0
HipHei! Mie valmistuin sairaanhoitajaksi viime keväänä ja pari viikkoa viimisen harjoittelun jälkeen aloitin työt teho-osastolla, mistä oon vieläkin ihan superiloinen. Soppari on tällä hetkellä lokakuun loppuun, jatkoista ei sit vielä mitään tietoa. Ihana työpaikka, mutta johtoporras ottaa välillä päähän ja pahasti! :mad: Eiköhän tuo tässä lähiaikoina selviä saanko jatkaa tutussa paikassa vai pitääkö hakeutua muualle.

Koko opiskeluajan tein töitä, joihin pääsin puolivahingossa hyvällä tuurilla kaverin kautta. Ennen opintoja olin lähetellyt työhakemuksia vähän joka puolella ja pääsin haastatteluunkin, mutta töitä ei vaan tippunut (paitsi jotain puhelinmyyntiä, no tänks!). Näin jälkeenpäin ajatellen nuo osa-aikatyöt (pari kolme iltaa viikossa) oli miun opiskeluajan pelastus.
Satu ja ess pojat Hayzehill´s Ideal Man "Manu" & Ocean Pitfal Kir Royale "Uljas"

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Torstaina, 23.09.2010 klo 16:20  
+
0
Meillon sit taas päinvastaset ongelmat, saatiin alkukesästä ihan täyden kympin tyttö meille töihin. Ei päässyt kevään amk-haussa opiskelemaan, ja jollei pääse nyt syksylläkään, niin lähtee sitten vuodenvaihteessa armeijaan.

Ja taas meiltä puuttuu taas yksi työntekijä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: TYö - Torstaina, 23.09.2010 klo 17:55  
+
0
Mä oon ollut reilun viikon kokoaikaisena (itse asiassa ylityöllistettynä, teen tuplasti tunteja) opettajana ja olen jo vannonut, että ensi vuonna teen ihan jotain muuta hommaa. Ei vaan iske esillä olo eikä tuntien suunnittelu ja tekstien lukeminen iltaisin ja viikonloppuisin muun työajan päälle. Varsinkin kun niitä opetustunteja tulla tupsahti ihan sikana.

Mut yritän ajatella myönteisesti, sillä on tää ehdottomasti parempaa kuin siivoaminen. Ja kuun lopussa tuleva palkkakin voi motivoida. Ei oo vaan palkan odottaminen tuntunut ikinä näin tuskaiselta, sillä olen ollut kuukauden käytännössä ilman omaa rahaa.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TYö - Maanantaina, 25.07.2011 klo 21:00  
+
0
Nostetaas tätäkin pitkästä aikaa... meikäläisen seitsemän kuukauden työttömyys loppuu ensi maanantaina, kun pääsen tekemään oman alan äitiyslomasijaisuutta melkein vuodeksi. Eipä paljon harmita tän "loman" loppuminen :)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 01:15)