Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Maanantaina, 25.07.2011 klo 21:36  
+
0
^Hyvähyvä, onnea!!! :aurinko:

Mäkin tosiaan olen vaihtanut/vaihtamassa työpaikkaa, vanhassa on vuoroja merkattu enää tän viikon loppuun ja elokuun alusta olen sitten virallisesti kokoaikaisena ja kuukauspalkkaisena myyjänä luomu- ja lähiruokakaupassa :hymy: Kauppa avattiin viime viikolla ja teen nyt vielä sitten kahta työtä "päällekäin", mutta noi on onneks niin erityyppisiä töitä että on jaksanut vielä ihan hyvin.

Ikävä jää vanhaa paikkaa, vaikka oon sitä välillä kyllä pärrännytkin, mutta on mun myös jo korkea aika siirtyä eteenpäinkin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

hupellus

hupellus
Viestimäärä: 228

VS: TYö - Tiistaina, 26.07.2011 klo 20:44  
+
0
Töitä! Pari kesää oon tuolla viettäny ja keikkaa tehny ja nyt saan jatkaa PÄIVÄtöinä! Siis ei vuorotyötä (mikä tosin tarkottaa sitäkin ettei tuu lisiä) ja voi vaikka harrastaa jotain! :jjei: Enää lokakuussa valmistuminen niin loppuu epäpätevyysalennukset! On kyllä helpottavaa että on töitä mitä jatkaa, ei tarvi panikoida työttömäks valmistumista. Ja vielä oman näköistä työtä.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TYö - Keskiviikkona, 27.07.2011 klo 19:31  
+
0
Kiitos jannie ja onnea sullekin uudesta duunista! :) Näyttäis uutisten mukaan valtakunnallisestikin olevan paranemassa tää työllisyystilanne, mikä on tositosi hyvä juttu.

Tapire

Tapire
Viestimäärä: 236

VS: TYö - Keskiviikkona, 27.07.2011 klo 19:56  
+
0
Minä valmistuin joulukuussa ja menin het työkkäriin ja kelaan ilmottautumaan ja tammikuussa hain työelämävalmennukseen, eka en sinne päässyt, mutta sieltä jäi pari pois ja sitten meikälänenkin pääsi(vähän ihmettelin millä perusteilla ne muut sinne ennen muo pääsi.. mutta ne oli kai ollu työttömänä pidempään ja jättäny kouluja kesken..).
Valmennuksessa olin johki huhtikuun loppuun, siinä tuli tehtyä työharjottelu hotellissa, jossa olin aikasemminkin amistovuosina ollu.
Sitten taas lisää työnhakua ja pääsin haastatteluun ja töihin, työt alkoi 2.5. eli kohta 3kk tässä tehny. Teen vaan 25h/vk, enempää ei ollu ja on sen verran fyysista ja varsinkin kesäkuumalla raskasta että en tiedä haluisinkokaan, mutta pakon edessä toki, sekä asun kotona että ei tässä puilla paljailla olla.
Olen aina ollut sitä mieltä että työ kun työ, eikä tämä vastaakaan alaa johon opiskelin, mutta asiakaspalvelusta en ole koskaan edes tykännyt että parempi näin :--)

On muuten mun eka virallinen työ joten on hyvä kun on vanhemmat lähellä joilta saa neuvoa tarvittaessa, ettei vaikka joudu vedätetyksi. Tosin työskentelen isolle tunnetulle firmalle, että luotan ettei ne viittiskään, but you never know.
Liinu jenkki, 11.5.2003 - 25.11.2011 ♥

http://minja.kuvat.fi/kuvat/

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Lauantaina, 06.08.2011 klo 15:02  
+
0
Kuin kauan yleensä kestää hakuajan päättymisen jälkeen että tulee tietoja? Mä hain yhteen ihan unelmaan työpaikkaan ja nyt on menny viikko eikä mitään oo kuulunu ja mä HALUAN!! :shifty: Siis enhän mä ole kärsimätön tai mitään mutta...
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: TYö - Maanantaina, 08.08.2011 klo 16:45  
+
0
^ riippuu. Ikäväähän noissa on ettei aina tuu ollenkaan ilmoitusta, jos ei siis pääse haastatteluun. Ja no haastattelun jälkeen yleensä kyl päätetään ihan melkeen heti, riippuu vähän kuinka moni on ollu haastattelussa.

Vitsit, mä haluisin vaihtaa työpaikkaa. Mulla ei siis mitään koulutusta, hinku olis kouluun mutta vielä en oo mihinkään päässyt. Keväällä olis tarkoitus hakea nyt sit myös yo-amis linjoille mitä en ennen oo "tajunnut" tehdä.
Nykyään työskentelen siis elintarvikemyyjänä, keittiöhommia tulee myös samalla tehtyä.. Ennen tätä työtä olin postissa kesätöissä (ja jouluapulaisena) 4 vuotta. Huonoa nykyisessä työssä on viikonlopputyöt (vapaita viikonloppuna aivan liian harvoin!!) ja vähän sekin ku on vuorotyö. Se vielä menis mut viikonloput on ärsyttävimpiä..
Mistä voisin löytää uuden työn? Mollista ei tunnu löytyvän mitään ku ei ole koulutusta. Harkitsen tässä työkkärin kautta menoa esim kouluavustajaksi mutta huolestuttaa se 550e:n kuukausipalkka ku saman sais kotona makaamisesta.. Ääh olisinpa niin onnekas et olis opiskelupaikka:)
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TYö - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 02:40  
+
0
Mä oon huhti-toukokuusta asti paiskinut sellaisia 70-80 tunnin työviikkoja... Oon siis kahdessa puljussa ja toisessa teen sekä hotlan respaa, että oon kaikissa kolmessa ravintolassa eli periaatteessa mulla viisi työpaikkaa tällä hetkellä.. Nyt tuossa mun päätoimessa vedetään työajat ja jaksaminen niin kortille, että päätin puhkaista jo hyvän tovin muhineen mätäpaiseen ja irtisanoudun tuolta ens maanantaina. Kuukausi sitten pitäis jaksaa vielä siellä...

En jaksa murehtia rahajuttujakaan, kyllä mä jotain hanttihommia sitten kehittelen, jos hotlasta ja ravintoloista jää tunnit sen verran vähäisiksi. Tai anon liitosta (vai työttömyyskassasta, anyway)...

Kyllä on helpottunut olo, kun pääsee pois, aaaahhh!
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 08:46  
+
0
^Ei kai sun tarvi siellä kuukautta kituuttaa, eikö pamin irtisanomisaika oo 2vk? Mulla tekee pahaa jo yli 50 viikkotuntia, en ois ikinä jaksanu noin pitkään tehä noin paljoa... :kumarrus:

*muoks* yritin väittää, että irtisanomisaika on 2kk eikä 2vk... xD
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 10.08.2011 klo 08:47)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: TYö - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 10:20  
+
0

jannie kirjoitti:

^Ei kai sun tarvi siellä kuukautta kituuttaa, eikö pamin irtisanomisaika oo 2vk? Mulla tekee pahaa jo yli 50 viikkotuntia, en ois ikinä jaksanu noin pitkään tehä noin paljoa... :kumarrus:

*muoks* yritin väittää, että irtisanomisaika on 2kk eikä 2vk... xD



Täällä se sanotaankin että 2 viikkoa jos on kestänyt alle 10 vuotta (ellei esimies jolloin aina 1 kk) kun itse irtisanoo itsensä. Työnantajan irtisanoessa aika onkin huomattavasti pidempi. Esim rakennusliitossa työntekijän irtisanoessa itsensä se on aina ja poikkeuksetta 5 päivää.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 10:27  
+
0
Hei hyvä boxu! Eiköhän sulla hommaa riitä ihan tarpeeksi yhdessäki paikassa :hymy:

Minä kävin viime viikolla työhaastattelussa ja maanantaina tuli ilmotus, että toinen on valittu. Että se siitä. Pitäis soitella Kelaan, että onkohan sinne mitään mahollisuutta päästä työelämävalmennukseen. Mutta ensin pitäis kysellä, onko ilman virkamiesruotsia mitään mahodllisuutta päästä valtiolle töihin tulevaisuudessa. Koska jos se on ehdoton nounou, niin en turhaan sinne taho harjotteluun. Paikkoja kuitenki riittää, missä tuosta ei ole haittaa. Mutta Kela kiinnostais nyt ekana.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Keskiviikkona, 31.08.2011 klo 01:44  
+
0

SilverBride kirjoitti:

Kuin kauan yleensä kestää hakuajan päättymisen jälkeen että tulee tietoja? Mä hain yhteen ihan unelmaan työpaikkaan ja nyt on menny viikko eikä mitään oo kuulunu ja mä HALUAN!! :shifty: Siis enhän mä ole kärsimätön tai mitään mutta...


Noni. Kiitti-ei-kiitti sieltä taas tuli. Mä en ala. -.-
Oikeasti, nyt korpeaa se tosiasia et jos mä haen koulutustani vastaavaa duunia mulla ei ole tarpeeksi työkokemusta ja jos haen vaikka laborantiksi niin mä olen ylikoulutettu... tai jos haen jotain kirjoitushommia (kuten tuo markkinointiviestinnän unelmaduuni) niin multa puuttuu sekä koulutus että kokemus vaikka kirjoittamiseen taito löytyykin.
Ja siis TOTTAKAI se on yrittämisen puutteesta kiinni että ei ole töitä.... terveisin nimimerkki kirjoittanut noin 150 työhakemusta vuoden sisään, laihoin tuloksin. Mä en ole ollut kuin yhdessä (1) työhaastattelussa josta poiki osa-aikainen työ. Joka nyt ei kovin paljon lohduta, sillä kun ei pelkiltään pärjää. -.-
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 31.08.2011 klo 01:48)

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TYö - Keskiviikkona, 31.08.2011 klo 21:22  
+
0
Kaks viikkoahan tuo irtisanomisaika oli, nyt maanantaina oli viimeinen työpäivä siivousduunissa ja voin kuulkaa sanoa, että nyt tuntuu HYVÄLTÄ! :kumarrus: Kaks viime viikkoa tein 100 h/vko ja se oli jo mun omastakin mielestä ihan sairasta. Oikeesti. Kaikki vaan kysyi, että miten mä jaksan moista enkä voinut vastata mitään, kun en tiennyt vastausta itsekään.

Ihanaa tehdä siistiä sisäduunia! :aurinko:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: TYö - Torstaina, 01.09.2011 klo 09:31  
+
0
^Huh, hyvä että lähdit. Tommosta tahtia rikkoo ittensä nopeesti.

Mä oon aika solmussa sen kanssa mitä haluaisin tehdä/mitä mun pitäis tehdä. Tän hetkisen työpaikan pitäs mun alalla olla varmaan ihan unelma, mutta en oo nyt viihtyny ihan niin hyvin kun toivoisin. Haluaisin tehä asioita vähän eri tavalla, kuin täällä tehdään. Oon nyt syyskuun vielä täällä 3pv/vk (koulun takia), mutta oon ajatellu lähteä sen jälkeen pois. Mitäs sitte? Opinnäytetyötä alotan + aion tehdä omia projekteja, että saisi portfoliota kasaan. Mutta kai sitä rahaaki pitäs jostain aika pian saada... Harmittaa että nyt syyskuussa olis alkanu yks tosi kiinnostava kurssi, mutta en nyt voi sinne enää mennä, kun oon sopinu työt. Ikuinen työ vs. koulu ristiriita.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: TYö - Torstaina, 01.09.2011 klo 09:41  
+
0
Itselläni taas on ihan sikamainen työrupeama edessä. Kuukauden ajalta kahden työn työt on rästissä, joten eipä tarvitse suunnitellakaan muuta kuin näpytellä koneella ja pyöritellä papereita, huh huh.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Perjantaina, 02.09.2011 klo 08:07  
+
0
Hui noita boksun työviikkoja :eek: Miten oot ikinä selvinny? Ei tarvi kyllä ite kitistä vaikka töitä paljon onkin, sillä ei kyllä lähelläkään 100h/ vko. Hui.

SB: Harmi, että tuli kieltävä vastaus :suru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TYö - Perjantaina, 02.09.2011 klo 21:52  
+
0
En sitten vissiin saanut sitä hakemaani unelmatyöpaikkaa :(. Vahvistusähköpostissa sanoivat että ottavat yhteyttä tällä viikolla jos minut valitaan haastatteluun, ja ei ole mitään kuulunut. Pöh. Meni ihan fiilikset työntekoon, mutta pakko kai sitä on kituuttaa nykyisessä paikassa. Kaikki vaan ottaa päähän sielä, varsinkin kun miehitys on vajaa ja joutuu koko ajan tekemään ylitöitä.
Mä olisin niin halunnut töihin siihen paikkaan! No, ei auta itkeä.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TYö - Perjantaina, 02.09.2011 klo 22:32  
+
0
Mä alotin tosiaan kuukaus sitten AMK sosiaalialan kirjastossa tietopalvelusihteerinä ja oon tykänny aivan hirveen paljon. Vaikka töitä on niin paljon, ettei paljon kahvitaukoja kerkee pitään. Mutta kuluupa päivät nopeasti! Kirjastoalahan se mun oma ala on ja tätä työtä rakastan, mutta ainoo vika (noh, pienen palkan lisäksi) on se, että töitä ei ole, paitsi ehkä Helsingissä. Mulla onneks nyt vähän pidempi sijaisuus ens kesäkuuhun asti.

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: TYö - Lauantaina, 03.09.2011 klo 14:25  
+
0
^^ :( Voi harmi.

Pitkään pohdin työpaikan vaihtoa ja lopulta tuurilla sain uutta työtä. Nyt oon maailman onnellisin. Vaik aluks jännitti ja tuntu, etten osaa mitään, mut nyt oon huomannut etten ehkä ookkaan ihan niin surkea tässä kuin mitä olin ajatellut olevani.
Viikko sitten näin vanhoja työkavereita ja kuulin entisen työpaikkani juttuja ja tuli oikeen onnellinen olo, että olin vaihtanut. Ei meinaan käynyt yhtään kateeks. Vähän tuli ikävä vanhoja työkavereita, mut onneks uudessakin työpaikassa on kivoja työkavereita.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Maanantaina, 05.09.2011 klo 16:09  
+
0
Miten vaikeeta voi olla kirjoittaa CV englanniksi?!?!? -.- Saatika hakemus! OMFG!
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Maanantaina, 05.09.2011 klo 16:53  
+
0
^ Sähän sait fb:ssä aika hyviä vinkkejä! Mä meinasin kuolla nauruun. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.



  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 05:45)